Menej papierov a behania po úradoch! Pozrite sa, ktoré potvrdenia a výpisy už nemusíte nosiť

Dobrá správa pre občanov. Veľká antibyrokratická revolúcia sa stala realitou.   Od januára 2022 sa na základe antibyrokratického zákona, ktorý pripravilo Ministerstvo investícií, regionálneho rozvoja a informatizácie SR (MIRRI SR), zrušilo predkladanie prvých 13 potvrdení a výpisov, ktoré štát už vo svojej databáze má. Po novom ich občania a podnikatelia nemusia predkladať úradom, ale tie si ich medzi sebou vymenia navzájom. Celkovo sa však zruší až 21 výpisov, čo je najviac v histórii Slovenska. Aj kópiu rodného listu si úrady vymieňajú elektronicky Ľuďom uľahčia život najmä novinky týkajúce sa matričných listín. Úradníci si ich vyhľadajú vo forme elektronických výpisov z registra fyzických osôb. V praxi to znamená, že už nemusíte nosiť na úrady kópie rodných, sobášnych a úmrtných listov ani potvrdenia o pobyte. Pozitívne to pocítia najmä žiadatelia o materskú, rodičovský príspevok či príspevok pri narodení dieťaťa. Jednoduchšie vybavovanie bude aj pre oblasti daňových úľav a bonusov, sociálnej kurately, dôchodkov a mnoho ďalších konaní so štátom a samosprávou. Menej byrokracie aj pre podnikateľov Pri uchádzaní sa o dotácie, granty, projekty či verejné zákazky, ktoré sú financované z verejných prostriedkov a európskych fondov už nie je potrebné dokladovať ani potvrdenia o IČO alebo informácie o tom, že sa podnik nenachádza v konkurze, reštrukturalizácii či v exekúcii. V rámci vybraných konaní týkajúcich sa napríklad dotácií v oblasti pôdohospodárstva zasa nie je potrebné predkladať listiny z centrálnej evidencie hospodárskych zvierat. Advokáti po novom nemusia pri uchádzaní sa o verejné zákazky deklarovať postavenie advokáta a dĺžku advokátskej praxe. Baníci pri žiadostiach o kompenzačné príspevky na úradoch práce nemusia predkladať potvrdenia, že nepoberajú súčasne osobitný príspevok baníkom vyplácaný Rudnými baňami. Na úradoch už nemusíte predkladať tieto výpisy a potvrdenia: kópia rodného listu kópia sobášneho listu kópia úmrtného listu potvrdenie o pobyte potvrdenie o pridelení IČO výpis z centrálneho registra hospodárskych zvierat potvrdenie, že hospodársky subjekt nie je v reštrukturalizácii, nie je v konkurze ani na neho nie vyhlásený konkurz výpis z registra / zoznamu advokátov výpis z centrálneho registra exekúcií potvrdenia o poberaní osobitného príspevku baníkom potvrdenie z evidencie uchádzačov o zamestnanie potvrdenie o dávkach v hmotnej núdzi potvrdenie o ťažkom zdravotnom postihnutí Celkovo rušíme až 21 papierových dokumentov a ušetríme 42 miliónov eur ročne Postupne sa zrušia ďalšie výpisy: potvrdenia k Príspevku pri narodení dieťaťa, výpis z registra poskytovateľov sociálnych služieb, vybrané právoplatné rozhodnutia súdov, potvrdenia o poberaní dôchodkov starobného dôchodkového sporenia, výpis z registra sociálnych podnikov, potvrdenie o neporušení zákazu nelegálneho zamestnávania. Hlásenie o narodení aj hlásenie o úmrtí budú po novom elektronické. Po zrušení všetkých 21 výpisov ušetria  občania a podnikatelia viac ako 42 miliónov eur ročne. Takto vyzerajú služby štátu v prospech občana! Vyžadujú úrady od vás dokumenty, ktorých predkladanie sa už zrušilo? Dajte nám o tom vedieť. Ak od Vás úrady stále vyžadujú potvrdenia a výpisy, ktorých predkladanie sa zrušilo, napíšte nám podnet  mailom na adresu [email protected] alebo jednoducho vyplňte pripravený formulár. Jeho vyplnenie zvládnete za jednu minútu. Poslať podnet cez formulár > The post Menej papierov a behania po úradoch! Pozrite sa, ktoré potvrdenia a výpisy už nemusíte nosiť appeared first on Stop Byrokracii na Slovensku.

prejsť na článok

Menej byrokracie sa stáva realitou. Od januára nepotrebujú ľudia na úradoch týchto 13 tlačív

Od 1.1.2022 nadobudla účinnosť novela zákona z dielne Ministerstva investícií, regionálneho rozvoja a informatizácie SR, ktorá podnikateľom i bežným občanom ušetrí množstvo času aj peňazí. Od nového roka nemusia na úrady opakovane nosiť ďalšiu veľkú sadu

prejsť na článok

Dá sa narodenie dieťaťa zvládnuť aj bez behania po úradoch? Dá! Vďaka tejto prevratnej novinke!

Donedávna čakal rodičov, ktorým sa narodilo dieťatko, maratón vybavovačiek na úradoch, od matriky až po lekárov, a vyplňovanie desiatok strán tlačív. S tým je koniec!   Vicepremiérka a ministerka informatizácie Veronika Remišová predstavila prelomovú novi

prejsť na článok

Metodické usmernenie pre zamestnancov OVM v súvislosti s implementáciou „zákona proti byrokracii“

Ministerstvo investícií, regionálneho rozvoja a informatizácie SR v spolupráci s Najvyšším kontrolným úradom SR a Úradom vládneho auditu vydáva tento metodický pokyn pre subjekty aplikujúce zákon proti byrokracii s cieľom lepšieho porozumenia princípu „je

prejsť na článok

Potvrdenia o prekonaní Covid-19

Vyhláška stanovuje, že pozitívny domáci Ag test posúdi všeobecný lekár, avšak to sa vzťahuje pre definíciu pozitívnej osoby pre účely stanovenia začiatku domácej izolácie, karantény pre úzke kontakty tejto osoby, aj ako informácia pre samotného lekára, ab

prejsť na článok

Spracúvajte bankové výpisy automaticky!

Medzi základné funkcie systému OBERON v rámci modulu Účtovníctvo štandardne patrilo Hromadné účtovanie bankových výpisov. Umožňovalo manuálny import položiek bankových výpisov vo forme súboru a ich následné zaúčtovanie na základe vopred nastavených pravid

prejsť na článok