Meranie izolačných vlastnosti elektroforetické lakovacej vane

Meranie izolačných vlastnosti elektroforetické lakovacej vane Výkon špecializovaného merania, kontroly a revízie lakovacej vane karosérie áut. Slúži na zistenie stavu povrchových vlastností. Vykonáva sa za pomoci dvoch meracích metód, vykonaná je prevažne v automotive. Vykonávame merania a revízie lakovacích priestorov a priestorov na nanášanie farieb, pričom sa musia dodržať všetky podmienky bezpečnosti s ohľadom na prostredie a výbušnú atmosféru. Pačas odbornej prehliadky a odbornej skúšky musí byť lakovacia vaňa vypustená, vysušená a všetky prvky anodicko katodickej technológie vypnuté. Merania zamerané na zistenie poruchy v obvodových plášťoch, unikajúcich prúdoch a vlastnostiach fyzikálnych veličín, pričom sa jedná o kontrolu lakovacej vaňe, jej vlastností a celkovú bezpečnosť priestoru. Revízia je vykonávaná počas odstávky, pričom všetka emulzia a farba musí byť vypustená. Ako funguje lakovanie ? Až do nedávnej doby bola ochrana nepokrytých oceľových panelov úplne závislá na predčisteniach a následnom lakovaní vrstiev. Avšak, dokonca aj s povlakom zinku je účinok farby nedostačujúci, pretože iba spomaľuje koróziu zinku a pridáva ďalší dvojkovový efekt. Môže vzniknúť aj zo zmiešaných prepojení zinku a železa vytvorených v priebehu spájania. Preto je dôležité pochopiť aktuálny stav procesu lakovania a zlyhania mechanizmu a možné ovplyvnenie pozinkovaného substrátu a stálej prítomnosti hliníka. Kontinuálny proces zahrňuje:           pred úprava– uvádza plné fosfátovanie ponorením,           elektroforézne nanášanie základnej farby – katodická aplikácia filmu 25 až 30 µm,           zarovnávacia aplikácia – pomocná nástreková vrstva na 30 40 µm,           základný náter proti odlietajúcim kamienkom – aplikuje sa do mokrých špecifických častí 20 µm,           aplikácia základnej farby – konečný vrchný náter 15 25 µm. Každá povrchová úprava zvyšuje lesk a hĺbku farieb 35 – 50 µm. ·         Práškové lakovanie sa radí do skupiny tzv. priemyselných náterových hmôt. Umožňuje upraviť povrch mnoho materiálov. Skladá sa zo zmesí živice, pigmentov a iných zložiek. Majú suchú a práškovú konzistenciu. Pri použití sa práškové farby neriedia ani nerozpúšťajú v nejakej tekutine. Sú vždy pripravené k okamžitému použitiu. Má vynikajúcu povrchovú úpravu s najlepšou odolnosťou voči korózii a znehodnoteniu UV žiarením. Individuálna konečná úprava na základe výberu širokej škály materiálov, štruktúr a farieb. Je možné vybrať epoxidové, epoxipolyesterové, polyuretanové, akrylové alebo polyestrové. Akrylové lakovanie sa využíva v automobilovom priemysle. Štruktúry môžu byť hladké, ryhované, zrnité alebo metalické. Farby môžu byť žiaruvzdorné, pre využitie v podmienkach s vysokými teplotami. Svoju popularitu získala z praktického využitia. Práškové lakovanie má ekologické a ekonomické výhody s kvalitným výsledkom. Obr. 16 Surový okraj nekovových poréznych častí, dočasne chránených na kovovom podklade Práškové laky s prídavkom GMA (glycidylmetakrylát) akrylovej živice a dikarboxydolovej kyseliny.  Práškové laky sú voľne tečúce mikronizované častice, ktoré sú použité v reaktoroch s fluidným lôžkom alebo elektrostatickým nástrekom na kovovom alebo vodivom povrchu. Výsledné prášky sa potom roztavia na časti, vytvrdia sa a vznikne veľmi tvrdý a vysoko lesklý povrch. Práškové lakovanie má hlavné výhody oproti náterovým technikám v tom, že tenké vrstvy (30 – 40 µm), môžu byť vytvorené pri relatívne nízkych teplotách (150°C) bez rozpúšťadla. Má nulové VOC. Aj keď rad rôznych chemických živíc sa používa pre práškové lakovanie glycidylmentarylát akrylový (GMA), práškové laky sú známe pre ich vysoký lesk, trvanlivosť a odolnosť proti oteru. GMA živice majú veľmi vysokú funkčnú epoxidu (až 60 ekvivalentov) a prídavok GMA živíc. Výsledný povlak má tak vynikajúcu odolnosť voči rozpúšťadlám, na rozdiel od bežných organických rozpúšťadiel, dobrú odolnosť proti poveternostným vplyvom, a má vysoký lesk a výbornú priľnavosť ku kovom. V dôsledku toho, tieto materiály sú vhodné pre a automobilovú výrobu. Nevýhodou GMA živíc je, že môžu byť krehké kvôli sieťovanej hustote v GMA a C12 – dikyselina je v súčasnej dobe najčastejšie používaná v GMA a C18 – dikyselina má potenciál na zlepšenie flexibility a odolnosť výsledného povlaku. Vďaka elastickému C18 metylénovému reťazcu. Kyselina C18 má teplotu topenia 124°C a C12 má teplotu topenia 128°C . Preto môžu byť dané do existujúcich výrobných liniek bez zmeny. Obr. 17Graf vplyvu práškových farieb s pridaním C12 a C18 kyselinami v odolnosti proti nárazu. Kyselina C18 vykazuje vysoký lesk, trvanlivosť, odolnosť voči rozpusteniu a dobrú priľnavosť. Ak je použitá C18- dikyselina ako prídavok do GMA prášku, výsledný povlak ma dvojnásobnú odolnosť proti nárazu, v porovnaní s použitím C12 kyseliny. Obr. 18Moderná kabína pre automatizované priemyselné práškové lakovanie (vľavo) a vnútro kabíny počas aplikácie (vpravo). ·         Elektroforetické ( elektroforézne )lakovanie sa v posledných rokoch výrazne rozširuje v oblasti organických povrchových úprav. Anaforické a predovšetkým kataforetické lakovanie kovových dielov je dnes základom pri skoro všetkých karosárskych dieloch v oblasti automobilového priemyslu. V závislosti na požadovanej priechodnosti kapacity, vlastnostiach upravovaných dielov, priestorových možnostiach a zvolenej technológie sú navrhnuté konkrétne zariadenia svojou zostavou do technologického celku [56]. Lakujú sa tvarovo zložité výrobky s dokonalým výsledkom a s lepšími protikoróznymi vlastnosťami. Elektroforetické lakovanie sa prevádza vo vani. Výrobky sú ponorené do riedenej farby s vodou obsahujúcej nízky obsah pevných častíc. Častice sa prilepujú na povrch výrobku elektrickým jednosmerným napätím vzniknutým medzi elektródou a výrobkom. Takto vytvorená vrstva má výbornú priľnavosť aj pri zložitých tvaroch, čiže aj hranách výrobku. Jednou z najlepších technológií na ochranu kovu je elektroforézne lakovanie (kataforéza). Pri nej sa po vyčistení a nanesení antikoróznej vrstvy aplikuje organická náterová vrstva. Túto vrstvu možno použiť v rôznych obmenách ako vrchnú vrstvu, väčšinou je však ideálnou základnou vrstvou pred nanesením ďalšej náterovej alebo práškovej krycej vrstvy. Automobily prejdú týmto prvým procesom u výrobcu. Elektroforézne lakovanie sa vykonáva nasledovne: umiestnenie produktov na dopravník predpríprava v automatickej umývacej linke: odmastenie, aktivácia, nanesenie antikoróznej vrstvy (napr. fosfátovanie prostredníctvom fluoridov Zn-Mn-Ni), pasivácia, demineralizácia oplachovaním elektroforézne vytvorenie organickej náterovej vrstvy (± 20 μm alebo +/- 40μm) v kataforéznej ponornej vani opláchnutie v ultrafiltráte sušenie pri vysokej teplote zloženie produktov z dopravníka kontrola kvality zabalenie. Kataforézne lakovanie sa inak nazýva aj „Kathodische TauchLackierung“ (KTL). Sušenie lakov Vyžaduje značné náklady energie, času a iných veličín. Klasické žiariče spotrebujú viac energie, než je potrebné pre sušenie a vytvrdzovanie lakovej vrstvy. 60 % žiarovej energie je viditeľné svetlo od 0,3 – 0,7 µm a krátkodobé infračervené 0,7 – 2,5 µm. Tieto druhy energie proces lakovania nepotrebuje. Významným prínosom k vyriešeniu problémov je použitie technológie infračerveného žiarenia na základe funkčnej keramiky. Obohatenie laku prísadou funkčnej keramiky v pomere 0,5 – 2 % objemu laku. Sušenie a vytvrdzovanie laku je viac ekonomickejšie vzhľadom na čas a energiu. Ich náklady sú znížené o 30 % v porovnaní s procesmi, v ktorých sa lak používa bez prídavku funkčnej keramiky. Lakovaný povrch získava nové a zaujímavé funkčné vlastnosti. Sušenie a vytvrdzovanie niektorých druhov automobilových lakov s prísadou funkčnej keramiky prebieha maximálne 5 minút, pri v celku nízkych teplotách. Automobilový lak sa šíri bežným spôsobom pri zahriatí povrchu na teplotu menšiu než 130°C a po dobu 30 minút. Priľnavosť a trvanlivosť obohateného lakovaného povrchu voči mechanickému namáhaniu pomocou technológie sa zvyšuje. Pevnosť je o 1,5 krát zvýšená. Taktiež sa zvyšuje aj priľnavosť aj pri opakovanom prudkom pohybe kovu nie je možné odstrániť povlak alebo vytvoriť praskliny. Nie je potrebné prevádzať náročné operácie – odmastenie lakovaných časti. Použitím funkčnej keramiky v automobilovom priemysle výrazne zlepšuje kvalitu povlaku a znižuje počet technologických operácií a spotreba energie sa zredukuje.

prejsť na článok

Stropné zdvíhacie zariadenie Ergolet Luna

Presun imobilnej osoby môže byť niekedy veľmi nebezpečný. Najmä v prípade, ak presúvate alebo pomáhate presúvať imobilného do vane a z vane. Keďže v kúpeľni je vlhko a mokro, veľmi ľahko môže dôjsť k nebezpečnému pošmyknutiu. Kúpací vak je navrhnutý tak,

prejsť na článok

InBody meranie

InBody meranie Aby som vedela čo najpresnejšie nastaviť našu spoluprácu

prejsť na článok

Spustenie novej lakovacej linky na práškové nanášanie farieb

Firma MET-KOV s.r.o. od 01.06.2017 spustila do prevádzky novú lakovaciu linku v areáli bývalej STS v Žiari nad Hronom, ul. SNP 129 Naša linka je zameraná na komerčné lakovanie Al ale aj Fe výrobkov. Technické parametre linky: Maximálne rozmery: Al výrobky

prejsť na článok

Bezplatné meranie zraku

Dnešné popoludnie patrilo zdravotníckej akcii Bezplatnému meraniu zraku našich klientov. Merať zrak prišlo Občianske združenie SupeOčko. V rámci tejto akcie zmeral našim klientom zrak kvalifikovaný odborník a následne odporučil dioptrie.

prejsť na článok

Meranie teploty pri pasterizácii: Záruka bezpečných potravín

Pasterizácia je jedným z kľúčových procesov vo výrobe potravín, ktorý pomáha zabezpečiť ich bezpečnosť a predĺžiť trvanlivosť. Jedným zo zásadných aspektov pasterizácie je správne meranie teploty. Tento článok sa zameria na dôležitosť merania teploty pri

prejsť na článok