Pomocou prírodnín vytvoríme model bunky a pomenujeme organely. TÉMA: rastlinná bunka vs živočíšna bunka (eukaryotická vs prokaryotická) CIEĽ: Porovnať a odvodiť prítomnosť, respektíve neprítomnosť jednotlivých organel v daných bunkách. VEK: príma, 1. ročník SŠ DOBA TRVANIA: 45 minút ROČNÉ OBDOBIE: celoročne POMÔCKY: prírodniny zo školského dvora, obrázky buniek POPIS: Žiaci pracujú v skupinách. Úlohou každej skupiny je vytvoriť model rastlinnej a živočíšnej bunky (eukaryotickej vs prokaryotickej) z prírodných materiálov, ktoré žiaci nájdu v areáli školy. Žiakom je dôležité pripomenúť, že organely, ktoré sa vyskytujú v obidvoch typoch buniek, musia byť reprezentované rovnakou prírodninou. Po vytvorení modelov buniek žiaci bunky porovnávajú a zdôvodňujú prítomnosť, respektíve neprítomnosť jednotlivých organel. Svoje zistenia môžu zapisovať do vopred pripravenej tabuľky s uvedenými organelami. Autorka: Miroslava Gergeľ Čechová, Gymnázium Trebišovská, Košice Pracovný list v PDF na stiahnutie: BIO Model bunkyThe post Metodika: BIO príma, 1. ročník SŠ Model bunky appeared first on Hurá von.
Pomocou prírodných materialov vymodelujeme rastlinnú a živočíšnu bunku. TÉMA: rastlinná bunka vs živočíšna bunka (eukaryotická vs prokaryotická) CIEĽ: Porovnať a odvodiť prítomnosť, respektíve neprítomnosť jednotlivých organel v daných bunkách. VEK: pri
Pomocou prírodnín vytvoríme 3D model neznámeho ostrova podľa mapy vytvorenej na predošlej hodine TÉMA: 3D model ostrova CIEĽ: Vytvoriť 3D model ostrova na základe mapy, precvičiť jemné zručnosti. VEK: 5. ročník ZŠ DOBA TRVANIA: 45 minút ROČNÉ OBDOBIE:
Zašpiníme sa zeminou a pozorujeme hľuzkovité baktérie TÉMA: symbióza, koreň CIEĽ: Pozorovať symbiotické hľúzkovité baktérie na koreňoch ďateliny. VEK: 7. ročník ZŠ, 1. ročník SŠ DOBA TRVANIA: 15 minút ROČNÉ OBDOBIE: celoročne POMÔCKY: lupa, lopatka, rast
Precvičíme si slovnú zásobu na modeli ľudského tela vyrobeného z prírodných materiálov. TÉMA: spracovanie ovocia CIEĽ: Precvičiť premenu jednotiek, sčítavanie, odčítavanie, používanie váh a spôsoby spracovania ovocia. VEK: 5. ročník ZŠ DOBA TRVANIA: 45
Precvičíme si gramatickú skladbu na čerstvom vzduchu TÉMA: gramatické väzby CIEĽ: Upevniť gramatickú väzbu I can feel/hear/see someone doing something. VEK: 6. – 7. ročník ZŠ DOBA TRVANIA: 25 minút ROČNÉ OBDOBIE: Celoročne POMÔCKY: papier a písacie pot