Metodika: GEO 4. – 6. ročník ZŠ Vyznáš sa na našom dvore?

Zorientujeme sa na školskom dvore pomocou kompasu a úloh rozmiestnených po aeráli. TÉMA: kompas CIEĽ: Zopakovať a upevniť si vedomosti o určovaní svetových strán a používaní kompasu. . VEK: 4. – 6. ročník ZŠ DOBA TRVANIA: 20 − 30 minút ROČNÉ OBDOBIE: jeseň  POMÔCKY: kompas, mapa školského dvora, pokyny POPIS: Žiakov rozdelíme do dvojíc. Dvojice žiakov pomocou kompasu určia svetové strany a vyznačia ich na mape školského dvora. V ďalšej časti hodiny chodia dvojice s mapou a kompasom po dvore a plnia rôzne pokyny, napr. Choď 20 krokov na sever a splň úlohu. (Príklad úlohy: Pomocou magnetu zisti, ktorý predmet je magnetický.) Žiaci pokračujú na ďalšie stanovište, kde ich čakajú nové úlohy, napr. Urči azimut, sprav 30 krokov v smere azimutu, tam nájdeš ďalšiu úlohu. (Príklad úlohy: Odmeraj objem nepravidelného útvaru pomocou nádoby s vodou.) Po splnení všetkých úloh sa žiaci vrátia na štart, kde diskutujú o tom, čo zažili a zistili. VARIÁCIE:  Žiaci sa vydajú na matematickú prechádzku, počas ktorej v teréne riešia matematické úlohy súvisiace s reálnymi objektmi. Pozn.: Matematickú prechádzku pripravíme pomocou voľne dostupnej aplikácie https://mathcitymap.eu/sk.  Autorka: Zuzana Moncmanová, ZŠ Jána Bottu, Trnava Pracovný list v PDF na stiahnutie: GEO Vyznáš sa na našom dvore? The post Metodika: GEO 4. – 6. ročník ZŠ Vyznáš sa na našom dvore? appeared first on Hurá von.

prejsť na článok

Metodika: BIO 7. ročník ZŠ, 1. ročník SŠ  Pozorovanie hľúzkovitých baktérií na koreňoch ďateliny

Zašpiníme sa zeminou a pozorujeme hľuzkovité baktérie TÉMA: symbióza, koreň CIEĽ: Pozorovať symbiotické hľúzkovité baktérie na koreňoch ďateliny. VEK: 7. ročník ZŠ, 1. ročník SŠ  DOBA TRVANIA: 15 minút ROČNÉ OBDOBIE: celoročne POMÔCKY: lupa, lopatka, rast

prejsť na článok

Metodika: MAT 7. roč. ZŠ Ako vyzerám na papieri?

Ako vyzerám na papieri? alebo zážitkové meranie na školskom dvore? TÉMA: zmenšenie v pomere CIEĽ: VEK: 7. ročník ZŠ DOBA TRVANIA: 45 minút ROČNÉ OBDOBIE: celoročne POMÔCKY: papier, ceruzka, pravítko, meracie pásmo POPIS: Žiakov rozdelíme do 3-členný

prejsť na článok

Metodika: SJL 4. – 5. ročník ZŠ príbehy z prírody

Vytvoríme si krátke príbehy z prírodných predmetov na školskom dvore TÉMA: tvorba viet a príbehov CIEĽ: Rozšíriť si slovnú zásobu. VEK: 4. – 5. ročník ZŠ  DOBA TRVANIA: 45 minút ROČNÉ OBDOBIE: celoročne POMÔCKY: prírodniny, špagát, štipce, podložka, pero,

prejsť na článok

Metodika: ANJ 6. – 7. ročník ZŠ Svet okolo nás

Precvičíme si gramatickú skladbu na čerstvom vzduchu TÉMA: gramatické väzby CIEĽ: Upevniť gramatickú väzbu I can feel/hear/see someone doing something. VEK: 6. – 7. ročník ZŠ DOBA TRVANIA: 25 minút ROČNÉ OBDOBIE: Celoročne POMÔCKY: papier a písacie pot

prejsť na článok

Metodika: GEO 5. ročník ZŠ Malý kartograf 2: Model ostrova

Pomocou prírodnín vytvoríme 3D model neznámeho ostrova podľa mapy vytvorenej na predošlej hodine TÉMA: 3D model ostrova CIEĽ: Vytvoriť 3D model ostrova na základe mapy, precvičiť jemné zručnosti. VEK:  5. ročník ZŠ DOBA TRVANIA: 45 minút ROČNÉ OBDOBIE:

prejsť na článok