Minimal Viable Product

Minimal Viable Product Koncept s názvom minimum viable product (MVP) prvýkrát predstavil Eric Ries. MVP definuje ako: Verzia nového produktu, ktorá umožňuje tímu zhromaždiť maximálne množstvo overených poznatkov o zákazníkoch s čo najmenším úsilím.” Na koncept MVP sa môžeme pozerať z viacerých uhlov podľahu a tým pádom ho aj tomu úmerne interpretovať. Niektorí hovoria o MPV ako o najmenšej verzii produktu, ktorá nás má naučiť ako používateľ vníma produkt, iní o nej hovoria zase ako o najskoršom medzikroku vo fáze tvorby produktu, ktorý je nutný na pochopenie problémov zákazníkov a určeniu si veľkosti rozsahu produktu. Minimum viable product nie je hotový produkt, je to najmenšia časť produktu, ktorá jasne demonštruje jeho hlavnú funkcionalitu, ktorá je dostupná stakeholdrom či beta testerom, ktorí zastupujú cieľovú skupinu zákazníkov. MVP nemusí byť plne funkčný, môže to byť napríklad len prototyp webovej stránky vysvetľujúci hlavnú myšlienku produktu. Úlohou MVP je získať informácie a to predovšetkým v podobe spätnej väzby od používateľov či stakeholderov. MVP v praxi Minimum viable product môže byť takmer čokoľvek. Ak sa pozrieme na začiatky akéhokoľvek podnikania, na začiatku vidíme MVP. Ak sa rozhodneme vytvoriť aplikáciu zameranú na preposielanie peňazí od osoby A k osobe B, tak MVP bude obsahovať iba funkcionalitu posielania peňazí od osoby A, k osobe B. V aplikácii nenájdete žiadne rozšírené funkcie, ani premakaný vizuál v podobe UI. V tomto prípade sa testuje čisto použiteľnosť a zmyselnosť takejto funkcionality. V tomto bode sa rozhodujeme či vývoj daného produktu má zmysel a či budeme v ňom pokračovať. Ešte zjednodušenejší príklad MPV môže byť klasický predaj kvetín na trhovisku, keďže aktuálne je floristka Klára v televízii trend. Klára sa rozhodne predávať kvety, ktoré chce viazať do krásnych darčekových balení. Klára však nevie, ktoré kvety sa zákazníkom páčia viac. Rozhodne sa preto kvety zviazať iba šnúrkou a predávať počas celého týždňa samostatne v jednom vedre. Na konci týždňa vidí, ktoré kvety zákazníci kupovali častejšie a teda, ktoré sa im páčia viac. Na základe toho sa Klára môže rozhodnúť, ktorým kvetom sa oplatí urobiť darčekové balenie. Dôležitosť a výhody MVP Takže s MVP vytvárate prvý malý krok s nízkym rizikom pre vašu peňaženku a podnikanie, ktorý môžete testovať, vylepšovať a postupne rozvíjať. Začnete týmto malým krokom, aby ste odhalili záujem trhu o váš produkt to vás naučí, kde je potrebné vykonať vylepšenia, zmenšiť rozsah alebo možno dokonca pridať ďalšie funkcie, aby bol produkt o to predajnejší a úspešnejší. Výhody zamerania sa na MVP a jeho rozširovanie sa môžu líšiť, ale v konečnom dôsledku je cieľom poskytnúť nízkorizikový testovací priestor pred tým, ako do produktu investujete stovky až tisícky eur, kým je produkt pripravený na predaj. Testovanie MVP môže priniesť úsporu nákladov, nové poznatky o dizajne orientovanom na používateľa a zákazníka a rýchle spustenie podnikania, keďže produkt je už otestovaný a vy viete, že to dáva zmysel. Poznatky a investície, ktoré získate na začiatku, vám pomôžu vytvoriť vysnívaný produkt, ktorý ste vy a vaši zákazníci hľadali a po ktorom ste celú dobu túžili zrealizovať. Prieskum trhu na vytvorenie MVP môže zahŕňať: Analýza konkurencie Analýzu príležitostí a SWOT (silné stránky, slabé stránky, príležitosti, obavy) prieskumy, rozhovory 1:1 a fokusové skupiny Vezmite výsledky prieskumu a rozhovorov a overte ich pomocou reálnych údajov. Vďaka tomu lepšie pochopíte potreby a bolestivé miesta, tzv. pain points vašich zákazníkov. Zistíte, ktoré funkcie váš produkt potrebuje minimálne na to, aby poskytoval hodnotu, a získate niekoľko dobrých výpovedí, ktoré viete neskôr využiť vo Váš prospech. MMP Minimum marketable product Minimum marketable product, je zdokonalený minimum viable product. Tu už môžeme hovoriť o funkčnej verzii pripravenej na predaj. Je to produkt s minimálnym množstvom vlastností a funkcií, ktorý uspokojí používateľské potreby a má pre zákazníka či používateľa nejakú hodnotu. Narozdiel od MVP je to už funkčný produkt. Je to minimálny produkt bez rôznych komplexnejších vlastností. Dôvod je jednoduchý. Minimálny produkt vytvoríme rýchlo, rýchlo ho otestujeme, rýchlejšie ho nasadíme. Je jednoduchší a tak obsahuje menej chýb. Získaním spätnej väzby ho vieme ďalej zlepšovať, ak to vôbec bude potrebné. Celá tvorba MMP je tak cenovo výhodnejšia. Ak sa vrátime k príkladu zo začiatku o našej floristke Kláre, tak MMP v jej situácii bude kytica kvetov, ktorá má už krajšie darčekové balenie. Nie je už zviazaná len šnúrkou, keďže to bol príklad MVP, teraz to už je pekná obchodovateľná kytica, za ktorú by sa Klára nemusela vôbec hanbiť. Nie je to ideálny obal, najkrajší, aký vie zabezpečiť, ale to preto, lebo sme stále na začiatku. Je to stále minimum, bude sa teda držať svojho otestovaného konceptu. Ak chce produkt rozšíriť, urobí tak v ďalších krokoch. Môže spustiť ďalšie MVP a zistiť, či ľudia prioritizujú cenu alebo vizuál kytice. Či majú záujem o väčšie alebo menšie kytice. Použitím MVP a MMP floristka dostala svoj správny produkt na trh efektívne, rýchlo a za minimálne náklady. Príklady známych MVP produktov a služieb Amazon Na začiatku 90. rokov sa Jeff Bezos dočítal, že odvetvie elektronického obchodu bude ďalším veľkým podnikom v oblasti predaja, a využil príležitosť zistiť, ktoré trhy budú najúspešnejšie. Nakoniec sa rozhodol pre kníhkupectvo ako minimálny životaschopný produkt, ktorý prevádzkoval zo svojej garáže. Úspech jeho kníhkupectva viedol k dopytu po ďalších produktoch, ako je elektronika, oblečenie a obuv. Práve jeho prvý krok použitie kníh ako najlepšieho produktu mu umožnil získať prehľad o zákazníkoch a posunúť Amazon na ďalšiu úroveň. Kto by si bol pomyslel, že malé kníhkupectvo na základnej webovej stránke sa za krátkych 20 rokov rozrastie na tretí najväčší podnik na svete? Uber Na základe predbežného výskumu Camp a Kalanick vytvorili UberCab, prvé vydanie populárnej aplikácie Uber, ktorú poznáme dnes. Išlo o verziu založenú výlučne na SMS, ktorá používateľom poskytovala možnosť zavolať si taxík prostredníctvom jednoduchej textovej správy. Zvyšok je, ako sa hovorí, história. Áno, aplikácia na zdieľanie jazdy, ktorú všetci poznáme a milujeme, nezačala ako mobilná aplikácia. Skôr ako sa zakladateľom podarilo získať rizikový kapitál a vybudovať aplikáciu, ktorá každý deň obslúži 19 miliónov ciest po celom svete, testovali používateľské prostredie a zdokonaľovali ho v rámci mesta. Spoločnosť Uber prešla rôznymi iteráciami a z roka na rok rozširovala svoj rozsah na základe spätnej väzby získanej od svojich zákazníkov. Zatiaľ čo UberCab začal fungovať len s taxíkmi, Uber vo svojej druhej vlne začlenil nezávislých dodávateľov ako vodičov, aby vybudoval službu zdieľania jázd, ktorú dnes všetci poznáme a používame. Prostredníctvom rôznych iterácií sme boli svedkami toho, ako sa spoločnosť Uber rozšírila ďaleko za hranice MVP a zahrnula združené jazdy, dostupné možnosti jazdy a na niektorých malých trhoch dokonca aj vrtuľníky. Spotify V roku 2006 streamovacie služby začínali a znova a znova zlyhávali kvôli obmedzeným a nekvalitným knižniciam, vysokým cenám predplatného a nestabilnému streamovaniu. Daniel Ek a Martin Lorentzon preto vytvorili službu Spotify ako vstupnú stránku, na ktorej mohli testovať svoju technológiu streamovania na beta používateľoch a financovať ju z príjmov z reklamy na stránke. Ich konečným cieľom bolo zabezpečiť rýchle a stabilné prehrávanie, aby mohli presvedčiť hudobné vydavateľstvá a investorov o kvalite produktu. Keď prešli testovaním trhu, Spotify a jeho následná aplikácia boli sprístupnené verejnosti a stali sa gigantom v oblasti streamovania, ako ho poznáme teraz. Dropbox Otestoval záujem ľudí a investorov iba videom demonštrujúcim hlavnú funkcionalitu. Vtipné video zakladateľa zvýšilo počet ľudí čakajúcich na beta verziu z 5000 na 75 000. Sygic Slovenský Sygic vytvoril dnes už komerčne predávané doplnky do ich úspešnej navigácie (DashCam, Head-Up display) počas interných hackathonov, kde si overili, či to vôbec má zmysel. Až následne po feedbacku ich začlenili do portfólia ako rozšírenia navigačnej aplikácie. Zhrnutie Pri navrhovaní Minimum Viable Product je dôležité mať jasno v tom, aký problém produkt rieši a zamerať sa naň. Bohato postačí myšlienka produktu, ktorú môžeme predstaviť verejnosti, nemusí to byť hneď funkčný produkt s komplexnými funkciami a premakanými vlastnosťami a vizuálom. Cieľom Minimum Viable Product je dostať spätnú väzbu od užívateľov a stakeholderov pred tým, ako sa začne finančne a časovo náročný vývoj. Implementácia viacerých MVP ukáže, čo presne používatelia od produktu očakávajú a to pomôže postaviť Minimum Marketable Product. Minimum Marketable Product je minimálny, no hodnotný a použiteľný produkt s dôrazom na vlastnosti obľúbené u väčšiny ľudí. Vďaka MVP a MMP nástrojom vytvoríte produkt, ktorý uvediete na trh v pomerne krátkom čase, za minimálne náklady. Ako to platí všeobecne v dizajne už niekoľko stoviek rokov, menej je častokrát oveľa viac. Zdroje: https://www.atlassian.com/agile/product-management/minimum-viable-product Čo je Minimum Viable Product The post Minimal Viable Product appeared first on SROGOŇ JAKUB.

prejsť na článok

Small Minimal House On Paterson Hill

To mark the first UK show of artist Henri Barande, graphic designer Pavel Murren and German studio Schultzschultz have created The Lodge Wooden This response is important for our ability to learn from mistakes, but it alsogives rise to self-criticism, bec

prejsť na článok

‘Creating new life is the best part of my profession’

A visit to Kevin Clijmans in Arendonk at one of the Pluriton hatcheries. This hatchery has a capacity of between 16 and 18 million female day-old chicks annually, and also regularly supplies day-old chicks to Dutch rearers. Every day, a team of 24 lay the

prejsť na článok

How is CBD Produced?

CBD is extracted from the cannabis plant to create CBD oils with several existing methods. However, when it comes to the purity and quality of the final product not all these methods are equal. There are companies that produce cheap CBD products with usag

prejsť na článok

Vedecké štúdie o záťažových prikrývkach

Záťažové prikrývky sú viac než len trendom v oblasti spánku a relaxácie; sú predmetom vedeckého záujmu a výskumu. Hoci je ťažké vykonávať slepé testovanie v tejto oblasti, dostupné vedecké štúdie naznačujú, že záťažové prikrývky môžu mať pozitívny vplyv n

prejsť na článok

Novinky od spoločnosti ALFA IN - zvárací invertor Alfa In PAN 160

Dňom 18.7.2012 spoločnosť ALFA IN nahradila mimoriadne úspešnú zváračku na obalenú elektródu PINGL 160 jeho nástupcom PAN 160. Technické parametre oboch strojov sú takmer rovnaké. PAN 160 má však lepší vzhľad a modernejšiu konštrukciu.   Viac informác

prejsť na článok