Ste pripravený na prijatie ďalšej posily do Vášho tímu, ale neviete, aké kroky je potrebné podstúpiť pred začatím náboru ? Gratulujeme, prijatie nového zamestnanca do zamestnania je dôležitým míľníkom pre každého zamestnávateľa, a preto sme si pripravili šesť krokov, ktoré Vás budú sprevádzať pri celom procese. Na začiatok je potrebné si pripomenúť, že sa nemáte čoho báť – sme tu na to, aby sme Vám pomohli so základnými krokmi prijímania zamestnancov. Tento článok obsahuje kontrolný zoznam toho, čo je potrebné urobiť po tom, ako ste sa rozhodli daného zamestnanca do zamestnania prijať. 1. Osobné údaje sú vstupenkou Už na pracovnom pohovore ste mali možnosť získať všetky dôležité osobné údaje: Titul, meno a priezvisko, rodné priezvisko Dátum narodenia a rodné číslo Adresa trvalého a prechodného pobytu Rodinný stav Štátne občianstvo Bankové spojenie Zdravotná poisťovňa E-mailový a telefonický kontakt Nezabúdajte, že v prípade potreby získania nových osobných údajov je nutné vyžiadať si od nového kolegu súhlas so spracúvaním osobných údajov. 2. Potrebné dokumenty od zamestnanca Súhlas/Oboznámenie so spracovaním osobných údajov Vyhlásenie na zdanenie príjmov FO zo závislej činnosti Zápočtový list od predchádzajúceho zamestnávateľa Doklad o dosiahnutom vzdelaní či nadobudnutej kvalifikácii Doklad o vstupnej lekárskej prehliadke Výpis z registra trestov (ak to vyžaduje charakter práce) 3. Pracovná zmluva Jedným z najdôležitejších administratívnych úkonov je uzatvorenie pracovnej zmluvy, ktorá musí byť podľa Zákonníka práce vždy vyhotovená a podpísaná v písomnej forme. Pracovná zmluva predstavuje jediný spôsob akým vzniká pracovný pomer medzi zamestnancom a zamestnávateľom. Písomnú pracovnú zmluvu (prípadne dohodu o práci vykonávanej mimo pracovného pomeru : dohodu o pracovnej činnosti, dohodu o vykonaní práce, dohodu o brigádnickej práci študentov) je nutné podpísať zamestnancom a zamestnávateľom najneskôr v deň nástupu zamestnanca do práce. Podstatné náležitosti pracovnej zmluvy druh práce a jeho stručná charakteristikamiesto výkonu práce (obec, časť obce alebo inak určené miesto) alebo miesta výkonu práce, ak ich je viacdeň nástupu do prácemzdové podmienkyvýplatné termínypracovný časvýmera dovolenkydĺžka výpovednej dobydoba, na ktorú sa zmluva uzatvára (ak ide o dobu určitú) 4. Potrebné školenia V deň nástupu do práce je zamestnávateľ povinný oboznámiť začínajúceho pracovníka s vnútornými predpismi a pracovným poriadkom. Niektoré pracovné pozície vyžadujú špeciálne odborné školenia, ktoré je nutné pred výkonom práce absolvovať. Nezabúdajte na školenie Bezpečnosti a ochrany zdravia pri práci (BOZP) alebo Ochrany osobných údajov. 5. Prihlasovacie a ohlasovacie povinnosti Povinnosti voči Sociálnej poisťovni Zamestnávateľ je povinný prihlásiť nového zamestnanca do Sociálnej poisťovne pred vznikom poistenia, to znamená najneskôr pred začatím výkonu práce. Registračný list je pri prvom zamestnancovi akceptovaný aj v papierovej podobe, avšak pri každom ďalšom zamestnancovi prebieha komunikácia so Sociálnou poisťovňou výlučne elektronicky. Elektronickou formou sa podávajú aj mesačné výkazy s výpočtom sociálnych odvodov za zamestnancov, ktoré je potrebné pravidelne uhrádzať. Pre elektronickú komunikáciu je potrebné vybaviť si prístupy k e-službám Sociálnej poisťovne. Viac informácii nájdete na oficiálnych stránkach sociálnej poisťovne. Povinnosti voči Zdravotnej poisťovni Zamestnávateľ je povinný prihlásiť nového zamestnanca do zdravotnej poisťovne, v ktorej je nový zamestnanec poistencom, najneskôr do 8 dní od nástupu do práce. Aj pri tejto povinnosti je nutné s danou poisťovňou komunikovať elektronicky, a to už od prvého úkonu. 6. Nárok na daňový bonus Okrem povinností voči Sociálnej a Zdravotnej poisťovni vznikajú povinnosti aj voči daňovému úradu. Jedná sa o nezdaniteľnú časť základu dane alebo o daňový bonus za dieťa, ktorú si môže zamestnanec uplatniť. Vtedy je potrebné vyplniť Vyhlásenie na zdanenie príjmov FO zo závislej činnosti a doložiť rodný list dieťaťa potvrdenie o štúdiu alebo rozhodnutie o priznaní dôchodku. Túto výhodu si môže zamestnanec podľa zákona o dani z príjmov uplatniť len u jedného zamestnávateľa v prípade, že má zamestnaní viac. The post Na čo si treba dávať pozor pri nástupe nového zamestnanca appeared first on infoBiznis.
Proces prijimania nového zamestnanca nekončí jeho výberom spomedzi uchádzačov o zamestnanie. Dokonca ani podpisom pracovnej zmluvy a jeho prihlásením do zdravotnej a Sociálnej poisťovne a na daňový úrad. Zoznam povinností zamestnávateľa je oveľa dlhši. Po
prejsť na článokPostupom času stratia staré weby svoj šmrnc a príde čas na novú prezentáciu. Okrem vizuálnej zmeny sa štandardne očakáva zlepšenie výkonu webu, vyššia návštevnosť a posun vo vyhľadávačoch. Aká je realita prechodu na nový web a na čo všetko si treba dať po
prejsť na článokŤukanec na služobnom aute, rozbitý pracovný mobil alebo notebook, to všetko sú časté udalosti, ktoré sa nám v práci stávajú aj pri najvyššej miere obozretnosti. Dokážu však spôsobiť veľký škrt v rodinnom rozpočte. Zamestnávateľ ma totiž právo si voči vám
Často sa stáva, že zamestnanec pri návšteve štátnych inštitúcií, ako Sociálna poisťovňa alebo Úrad práce zisťuje, že na preukázanie niektorých skutočností mu chýbajú dôležité dokumenty od bývalých zamestnávateľov. Po rokoch je možné, že bývalý zamestnávat
prejsť na článokTrend teambuildingov, ktorý k nám prenikol zo zahraničia, sa už posledné roky celkom udomácnil. Obzvlášť po letných, ale aj zimných dovolenkách je dobré utužiť vzťahy a vrátiť zamestnancom chuť do práce a energiu, ktorú aj napriek dovolenkovaniu nemusia p
prejsť na článok