Na Kysuciach otvorili nové vývojové centrum pre elektromobily

František Herzáň, Tomáš Krajčí Vzhľadom ku faktu, že produkcia elektromobilov na Slovensku výrazne rastie (SR na popredných miestach v počte vyrobených automobilov, vychádzajú zo štyroch automobiliek a piatu stavajú pri Košiciach) a v budúcnosti narastie, preto štát tejto oblasti venuje pozornosť a súkromnej firme udelil daňové úľavy na výrobu komponentov pre automotive. Slovensko už nie je len montážnou dielňou v automobilovom priemysle. Na Kysuciach otvorili najmodernejšie vývojové centrum komponentov do elektromobilov. Novú prácu nájde približne 500 ľudí. Jakub Kubík pracuje na oddelení strategického rozvoja. Aj keď sú takíto zamestnanci v zahraničí žiadaní, zostal pracovať na Kysuciach. Pracuje v novom vývojovom centre. Firma, ktorá vyrába komponenty pre autá, ho vybudovala za 20 miliónov eur. Najmodernejšiemu vývojovému centru komponentov do elektromobilov sa venoval redaktor RTVS Erik Vrábel, „v našom novom centre vyvíjame a skúmame produkty pre oblasť elektromobility, produkty do podvozkových autonómnych systémov riadenia. Z pohľadu elektromobility sú to predovšetkým hnacie pohonové jednotky pre elektrické, ale aj čisto hybridné vozidlá,“ uviedol konateľ a výkonný riaditeľ Schaeffler Kysuce Milan Jurky. „Snažili sme sa ukázať, že Slovensko už dávno nie je len montážnou dielňou v rámci automobilového priemyslu,“ doplnil Kubík. Firma chce prijímať ďalších zamestnancov Na vývoji budúcnosti e-mobility na Kysuciach už pracuje 350 ľudí. Do konca roka chce firma prijať ďalších 150. „Toto výskumné a vývojové centrum zohráva dôležitú úlohu z pohľadu elektromobility. Na celom svete práve v tejto oblasti pracuje 2 200 ľudí, tu na Kysuciach asi 15 percent. Tu sa zameriavame na elektrickú nápravu, ktorá sa tu práve testuje, vyvíja,“ vysvetlil vedúci divízie E-Mobility skupiny Schaeffler Jochen Schröder. Pohonné jednotky do elektromobilov sú čím ďalej, tým komplikovanejšie a komplexnejšie. Vo vývojovom centre pracujú väčšinou Slováci z regiónu. Firma si ich hľadá na univerzitách s technickým zameraním na Slovensku. „Vláda tento projekt podporila daňovými úľavami vo výške 5,4 milióna eur. To znamená, hovoríme o intenzite 35 percent štátnej pomoci,“ dodal štátny tajomník ministerstva hospodárstva Peter Švec. Na Slovensku sa vyrába najviac áut na počet obyvateľov. Vychádzajú zo štyroch automobiliek. Piatu stavajú pri Košiciach Volvo. Zdroje: spravy.rtvs.sk; foto: RTVS

prejsť na článok

Nabíjacie stanice pre elektromobily

Nabíjacie stanice pre elektromobily predstavujú základ možnosti vybudovania takejto spôsoby prepravy v danej krajine. Bez ich vybudovania totiž sa totiž nedá elektromobily plnohodnotne využívať. Aj keď je možné takéto vozidlá nabíjať aj z domácich zdrojov

prejsť na článok

DROTÁRI Z KYSÚC

„Drotári, drotári, ako divé husi..."Drotárstvo, ktorého počiatky na Kysuciach siahajú pravdepodobne do polovice 18. storočia, bolo špecifickým tradičným zamestnaním mužskej populácie. Rozhodujúci význam pre jeho vznik malo už existujúce železiarstvo a man

prejsť na článok

Elektromobily bude počuť! Nová smernica je tu!

Bezpečnostný prvok pre chodcov. Aj tento argument zaznel pri schvaľovaní novej smernice pre elektromobily v Európskej únii. Všetky nové modely elektromobilov predávaných v Európskej únii budú musieť za určitých podmienok vydávať určitý, nešpecifikovaný

prejsť na článok

Rovinka- Nové Centrum komunikácie a dláždené ploch

Rovinka- Nové Centrum komunikácie a dláždené plochy začiatok 13.3.2009 ukončenie 28.06.2009

prejsť na článok

Kde hľadať aktuálne informácie o elektromobiloch?

Uniektorých ľudí môžu autá predstavovať istý druh hobby. Čím ďalej, tým viac obľúbenými vozidlami sa stávajú aj elektromobily. Hoci ide orelatívne nový koncept, vďaka moderným technológiám sa elektromobily neustále vylepšujú. Kde však nájsť dostupné novin

prejsť na článok