Na skákanie do reči a prerušovanie treba KĽUD!

Skáču Vám do reči a prerušujú Vás? Skúste zostať v kľude a zároveň si brániť slovo Protistrana sa snaží provokovať. Ide jej hlavne o to, aby narušila môj kľud. Vaše argumenty nechce počuť do konca. Nedáva Vám rovnocenný priestor v dialógu. Nenechám sa vytočiť! Hájim svoj preslov Priateľsky a sebaisto. Inak mi hrozí, že sa dostanem do podriadenej pozície a Mr.RUŠIČ mi zmarí môj komunikačný zámer. Idem zmierlivo a slušne cez prosím, ale zároveň rázne a asertívne k veci. “Môžem prosím dokončiť myšlienku?” “Nechajte ma prosím dohovoriť”. Aktivujem účastníkov Hlavne ak začujem v publiku súkromné rozhovory a nekľud  spozorniem! Je to pre mňa varovný signál vzniká nebezpečie, že pozornosť publika opadne a moja prezentácia/argumentácia zostane ohrozená. Preto sa rýchlo spýtam aktivačné/angažujúce otázky. “ Som zrozumiteľný/á?” “Čo ešte nie je jasné, prosím?” “Máte s tým už skúsenosť, povedzte akú?” Opakovane zdôrazním prínos môjho návrhu “Keď sa dohodneme vyhneme sa viacmesačnému súdnemu konaniu.” “Sme tu na to, aby sa problém pohol správnym smerom a nemali ste dodatočné náklady.” Uvítam opodstatnené prerušenia POZOR, vždy rozlišujem prerušenia, ktoré sú opodstatnené a pomáhajú situáciu riešiť. Tie uvítam: To je skvelý bod, vôbec som si to neuvedomil/a. Skúste nám to viac vysvetliť prosím. Ten čo všade bol a všetko videl špeciálna kategória Stretli ste sa s takou osobou? Ja často:) Je to tá osoba, ktorá -všetko ovláda najlepšie, všade bola, všetkých pozná a veľmi dobre, so všetkým má skúsenosť:) Ide často o neopodstatnené prerušenia, kde protistrana nedbá na pravidlá rovnocenného dialógu, odkláňa tému, prezentuje svoje ego. Vtedy si bránim svoje slovo! a niekdy sa aj zabavím:) Verím, že je to pre Vás dôležité a veľa ste toho videli a zažili, ale teraz Vás musím zastaviť! Vrátim sa k. Vaša asertivita je v tomto bode na mieste a nezáleží na tom, či ste v podriadenej pozícii, alebo vekovo mladší. Veď ste slušný a protistranu žiadate o rovnocenný priestor v dialógu. Myslím, že Mr.RUŠIČ bude pre Vás nabudúce len ľahko zvládnuteľnou čerešničkou na torte Veľa šťastia a zdaru v zmierlivej, výstižnej a pohotovej komunikácii!à propos, som zrozumiteľná? The post Na skákanie do reči a prerušovanie treba KĽUD! appeared first on Mediácia Trnava.

prejsť na článok

EDUPAGE, POMÔCKA ČI ZMÄTOK?

Žiacke knižky mali svoje čaro. Tie známky boli naše, uvedomovali sme si ito hodnotenie. Doma ju bolo treba ukázať rodičom a podpísať. Dobré známky nepotrebovali veľa rečí, tie horšie zabrali vysvetľovania viac. Dnes, pošlú známku do systému menom edupage

prejsť na článok

Rozvoj reči môžete podporiť

Prvé slová vysloví dieťa vo veku okolo 12 mesiacov. Po tomto veku sa od seba deti, čo sa týka rozvoja reči, často líšia. Niektoré sa učia rozprávať rýchlejšie, iné pomalšie. Ak sa vaše batoľa nie a nie pustiť rozprávať, môžete rozvoj jeho reči podporiť.

prejsť na článok

Pravnáč

Vzdialenosť: 24 km (cca 30 min) od dreveníc Dostupnosť: autom Parkovanie: parkovisko je za cintorínom  na konci obce Liptovská Anna. Začiatok výletu odporúčame z dedinky Liptovská

prejsť na článok

Ako sa (ne)hráme so slovami

Náš duševný život je rečou zásadne spoluutváraný. Človek potrebuje nejakú formu reči a vyjadrenia na to, aby bol vôbec ľudskou bytosťou. Pre hlbšie porozumenie seba navzájom si musíme vyjasňovať pojmy, a to môžeme iba vďaka reči. Ňou otvárame a vnímame sv

prejsť na článok

DETI A GRAMATIKA VO VÝVINE REČI ČO O NEJ TREBA VEDIEŤ?

Ja byť doma. Krava zjesť tráva. Kúpiť topánka Tamarka. Je tu, aj keď o nej nepremýšľame, ani sa o ňu nejako špeciálne nesnažíme. Gramatiku využívame prirodzene a bez premýšľania. Čo urobiť preto, aby aj naše deti začali správne používať skloňovanie, časov

prejsť na článok