V tvojej prvej Android aplikácii v Kotlime si spravíme aplikáciu na hod kockou. Stalo sa ti, že si hral človeče a chýbala ti kocka? Teraz ti postačí tvoja android appka. Verím, že telefón budeš mať po ruke skôr ako kocku :). Tlačidlo Layout vieme písať aj ručne. Týmto spôsobom viem využiť dopĺňanie kódu pomocou android studia. Napríklad pri šírke vieme udať wrap_content nastavenie, ktoré mi šírku tlačidla prispôsobí obsahu tlačidla. Teda v tomto prípade tam bude text. Pre button doplníme text a textu zadám hodnotu. Teraz tento riadok je vysvietený na žlto, čo naznačuje, že Android studio ti dáva informáciu, že našlo spôsob, ako spraviť tvoj kód lepším. V tomto prípade ti odporúča nedávať text priamo do layoutu ale do externého súboru. K tejto pomôcke sa dostanem cez žltý žiarovku. Text v externom súbore Zvolíme exract string resource a nastavíme ďalšie okienko. V res priečinku máme values priečinok, kde sa bude nachádzať súbor strings.xml a v tom súbore máme dané nastavenie textu. <resources> <string name= app_name >Kocka</string> <string name= hod >Hoď kockou</string> </resources> Pozícia tlačidla Teraz nastavíme kde sa má button zobraziť – na akom mieste v aplikácii. Teraz je na pozícii 0,0 lebo som nič nezadal. K button nastavení pridáme pripojenie sa na okolité elementy. app:layout_constraintBottom_toBottomOf= parent app:layout_constraintLeft_toLeftOf= parent app:layout_constraintRight_toRightOf= parent app:layout_constraintTop_toTopOf= parent /> Prístup k UI cez Kotlin TextView nám netreba zmažeme. Aby sme sa vedeli napojiť v kotlin kóde na daný button musíme mu pridať aj id. <Button android:id= @+id/hodKockou V Kotlin kóde sa vieme k danému tlačidlu dostať pomocou metódy findViewById val rollButton: Button = findViewById(R.id.hodKockou) Alebo jednoduchším spôsobom si importnem všetko z layoutu: import kotlinx.android.synthetic.main.activity_main.* A v kotlin kóde sa na daný button odkazujem pomocou id buttonu. hodKockou.setText( Jaro ) Úprava hodnoty textu dynamicky a náhodné číslo Pridám text na zobrazenie hodnoty hodu kockou: <TextView android:id= @+id/hodnotaKocky android:layout_width= wrap_content android:layout_height= wrap_content android:text= Hello World! app:layout_constraintBottom_toTopOf= @+id/hodKockou app:layout_constraintEnd_toEndOf= parent app:layout_constraintHorizontal_bias= 0.498 app:layout_constraintStart_toStartOf= parent app:layout_constraintTop_toTopOf= parent app:layout_constraintVertical_bias= 0.947 /> Na button nastavíme onClickListener, ktorý spustí metódu hodKocku. V danej metód použijem Random triedu z javy (pozor na to). private fun hodKocku() { val randomInt = Random().nextInt(6) + 1 hodnotaKocky.setText(randomInt.toString()) } Namiesto textu by sa nám hodil obrázok. Pre každú kocku si priprav jeden obrázok. Obrázok môže byť aj vektorová grafika uložená v xml. Pridávame obrázok kocky Prepneme sa na project view a obrázky vložíme do priečinku drawable. Viď obrázok. Názvy musia obsahovať len malé písmená a-z, čísla 0-9, alebo podčiarkovník. Ak je random číslo 1 tak nastavíme ako obrázok kocka1 a podobne. private fun hodKocku() { val randomInt = Random().nextInt(6) + 1 val obrazok = when(randomInt){ 1 -> R.drawable.kocka1 2 -> R.drawable.kocka2 3 -> R.drawable.kocka3 4 -> R.drawable.kocka4 5 -> R.drawable.kocka5 else -> R.drawable.kocka6 } kockaObrazok.setImageResource(obrazok) } Na UI pridáme ImageView a nastavíme mu umiestnenie na stred. Nezabudneme na id. <ImageView android:id= @+id/kockaObrazok android:layout_width= wrap_content android:layout_height= wrap_content app:layout_constraintBottom_toTopOf= @+id/hodKockou app:layout_constraintEnd_toEndOf= parent app:layout_constraintStart_toStartOf= parent app:layout_constraintTop_toTopOf= parent tools:srcCompat= @drawable/kocka1 /> Problém pri spustení simulátoru? Spustíme simulátor a pozrieme is výsledok. Ak máš problém so spustením simulátoru. Nenaštartuje sa v ňom android, tak: V nastaveniach Actions stlač Wipe Data a potom Cold Boot Now. Teraz by sa ti malo zariadenie rozbehnúť. Výsledok Naša aplikácia teraz funguje správne. Najnovšie články Písanie kódu – programovanie v Jave Naprogramuj si vlastnú Android aplikáciu v jazyku Kotlin Divi scroll efekty Dizajnujem web v Divi téme (WordPress) Divi najlepšia WordPress téma 9 dôvodov prečo ju používať (2020) The post Naprogramuj si vlastnú Android aplikáciu v jazyku Kotlin appeared first on JaroslavBeno.
V tomto článku nájdeš video tutoriál kde si nadizajnujeme jednoduchú stránku za pomoci WordPress témy Divi. Video je z pripravovaného kurzu, ktorý sa bude venovať práve Divi téme. Sleduj na learn2code.sk v priebehu augusta. Poď sa naučiť ako nadizajnovať
prejsť na článokPredstav si, že chceš manipulovať so stringom. Máš text, ktorý chceš upraviť, napríklad každé druhé písmeno chceš dať veľkým písmenom. Každé prvé bude malým. Máš takúto metódu v Stringu? Nie. Teda nie je možné zavolať napríklad: Lorem ipsum dolor sit
prejsť na článokAk budeš písať kód / programovať v jazyku Java, tak budeš používať text. Áno je to tak, programy budeme písať vo forme textu – nečudo, keď hovoríme o písaní. Kód by sme mohli začať písať do jednoduché textového editoru (program v tvojom počítači). Vo w
prejsť na článokV tomto článku si spolu jednoducho a rýchlo nainštalujeme WordPress na tvoj web hosting. Poďme na to. WordPress rýchlo a jednoducho. 1 Stiahnem WordPress a rozbalím na disk. 2 Nahranie súborov V tomto kroku musíme celú WordPress strán
prejsť na článokV tomto článku si ukážeme a vysvetlíme, čo sú Divi scroll efekty a čo dokážu. Divi scroll efekty poďme na to. Scroll efekty sa nachádzajú v Advance možnostiach. Máme na výber zo 6 možností. Každá možnosť má na starosti iný efekt. Napríklad poh
prejsť na článok