Než kontaktujete servis signály na bagroch Takeuchi

Varovné signály patria k neoddeliteľnej súčasti práce so stavebnými strojmi aj keď ich neradi vidíme. Častokrát sa stretávame so situáciou, keď strojník na bagri nesprávne interpretuje ich význam, čo môže spôsobiť komplikácie v podobe škôd na stroji alebo dokonca na zdraví. Preto je dôležité povedať si, aké upozornenia sa môžu na displeji objaviť a čo znamenajú jednotlivé kontrolky na bagroch Takeuchi. Takeuchi je značka s bohatou históriou, a preto niektoré signály nemusia byť zahrnuté pri všetkých modeloch bagrov, prípadne sa môžu líšiť. Konkrétne signály pre konkrétny model bagra sú vždy detailne popísané v manuáli pre obsluhu stroja. Displej bagra Takeuchi TB290 Upozornenie: Ak sa na vašom stroji objaví akákoľvek z týchto porúch, okamžite ukončite prácu a venujte pozornosť varovnému signálu. Vždy keď máte pochybnosti, kontaktujte odborný servis predídete tak možným škodám spôsobených neodborným zásahom. V žiadnom prípade vás nenavádzame k svojpomocným opravám na stroji a tento článok slúži výhradne na informačné účely. Základné kontrolky na bagroch Takeuchi ECM porucha motora (electronic control module) Charakteristika: Electronic control module (ECM), čiže elektronický kontrolný systém signalizuje poruchu na úrovni motora. Riešenie: Porucha sa zaznamená ako ECM error (porucha ECM) a dokážete si ju zobraziť priamo na displeji. V závislosti od zobrazeného kódu môže ísť o široké spektrum porúch spojených s motorom. Tento kód je dobré uviesť pre prípad, že budete kontaktovať servis, umožní to efektívnu identifikáciu problému. Kontrolka nabíjacieho okruhu Charakteristika: Pri poruche alebo probléme s nabíjacím okruhom sa na displeji objaví táto kontrolka, pričom ju sprevádza zvukový signál. Riešenie: Overte na stroji, či nie je remeň ventilátora uvoľnený alebo poškodený a vykonajte príslušnú údržbu. Ak problém naďalej pretrváva, pravdepodobne ide o poruchu alternátora. Tlak oleja v motore Charakteristika: Pri poklese tlaku oleja v motore alebo pri znížení jeho hladiny sa zobrazí táto kontrolka spolu so zvukovým signálom. Riešenie: Skontrolujte úroveň oleja v motore, doplňte ho, prípadne podstúpte výmenu kompletnú oleja. Ak aj po týchto úkonoch signalizácia stále upozorňuje na chybu, kontaktujte servis. Voda v odlučovači vody Charakteristika: Varovný signál, ktorý poukazuje na prítomnosť vody v palive zachytenú v odlučovači vody. Riešenie: Odstráňte vodu z odlučovača a použite na tankovanie iný zdroj. Voda sa do palivového systému najčastejšie dostáva tankovaním z bandasiek v ktorých sa pri zmene teplôt môže kondenzovať vlhkosť. Preto odporúčame bandasky pred tankovaním riadne skontrolovať. Kontrolka prehriatej chladiacej kvapaliny Charakteristika: Tento varovný signál so zvukovým upozornením vypovedá o tom, že teplota chladiacej kvapaliny vystúpila nad normálnu úroveň. Nad krytom motora sa môže objaviť para alebo dym. Riešenie: V prípade tejto kontrolky na bagroch Takeuchi môže ísť o jednoduchú poruchu alebo komplexný problém, ktorý nemá univerzálne riešenie. Dôvodov môže byť viacero zlé nastavenie remeňa ventilátora, nízka úroveň chladiacej kvapaliny, únik chladiacej kvapaliny, problém s mriežkou chladiča alebo výskyt sedimentu v chladiacej kvapaline. V každom prípade je potrebné zistiť a odstrániť príčinu predtým, ako so strojom začnete opäť pracovať. Ak sa však objaví z krytu motora dym alebo para, stroj okamžite vypnite a kontaktujte servis. Upchatý vzduchový filter Charakteristika: Vzduchový filter sa prevádzkou, ako aj pri autách, postupne zanáša na jeho upchatie upozorňuje táto ikona sprevádzaná zvukovým signálom. Riešenie: Vyčistite, prípadne vymeňte vzduchový filter. Ak si neviete poradiť alebo vybrať z nespočetného radu filtrov, neváhajte nás ontaktovať cez formulár na dopyt náhradných dielov. Zanesený palivový filter Charakteristika: Podobne, ako vzduchový filter, aj palivový filter má na displeji svoju vlastnú kontrolku. Na jeho zanesenie a potrebu servisného úkonu upozorňuje kontrolka spolu so zvukovým signálom. Riešenie: Vymeňte palivový filter za nový. Nízka hladina paliva Charakteristika: Ako už hovorí samotný podnadpis, je potrebné dotankovať:) Tretí pomocný hydraulický okruh Charakteristika: Vizuálny signál sprevádza varovný zvuk, ktorý upozorňuje na pokles tlaku v treťom hydraulickom okruhu.  Slúži tak ako signalizácia pri manipulácii s rýchloupínaním. Ďalšie časté kontrolky na bagroch Takeuchi Kontrolka výstrahy teploty výfuku Charakteristika: Kontrolka svieti ako výstraha pri abnormálne zvýšenej teplote výfuku. Nutná kontrola, či sa v okolí nenachádzajú horľaviny, nakoľko z výfuku vychádzajú horúce výfukové plyny! Kontrolka automatickej regenerácie DPF/ zablokovanie Charakteristika: Motor vykonáva regeneráciu DPF automaticky pri splnení určitých kritérií  stačí kontrolovať displej. Kontrolka zablokovanie automatickej regenerácie DPF : symbol zablokovania automatickej regenerácie sa zobrazí na dipleji, keď je zrušená prebiehajúca manuálna regenerácia DPF alebo prebieha automatická regenerácia DPF. Kontrolka prebiehajúca manuálna regenerácia DPF / Výzva k regenerácii: Charakteristika: Kontrolka začne blikať a spustí akustickú výstrahu, ak množstvo nahromadených pevných častíc  prekročí medzné množstvo v DPF. Nutné ihneď vykonať manuálnu regeneráciu DPF ! Riešenie: Zaparkujte stroj na mieste, kde nehrozí nebezpečie požiaru. Zdvihnite bezpečnostnú zaisťovaciu páku do zaistenej polohy. Počas regenerácie nespúšťajte dole zaisťovaciu páku a nepohybujte ovládacími pákami Prerušila by sa regenerácia. Znížte otáčky motora na voľnobehové otáčky. Stlačte a držte stranu manuálnej regenerácie na voliacom spínači manuálna regenerácia DPF / zablokovanie regenerácie DPF. Symbol manuálnej regenerácie prestane blikať a zostane rozsvietený a signalizuje tak automatické zvýšenie otáčok motora a zahájanie regenerácie DPF. Uvoľnite spínač. Neopúšťajte stroj počas regenerácie. Celý proces môže trvať 25-30 minút, v závislosti na teplote okolia. Symbol manuálnej regenerácie zhasne a signalizuje tak ukončenie manuálnej regenerácie. Zablokovanie (zrušenie) regenerácie DPF Pre zrušenie prebiehajúcej regenerácie DPF (manuálnej alebo automatickej) stlačte strany symbolu zablokovanie regenerácie. Na displeji sa zobrazí symbol zablokovania regenerácie DPF a regeneráciu je nutné zopakovať. Čo najskôr spustite manuálnu regeneráciu podľa návodu vyššie. Zablokovanie regenerácie nestláčajte, pokiaľ nehrozí nebezpečenstvo požiaru. Procedúru zruší aj otočenie spínacej skrinky do polohy OFF. Dôležité Ak bliká kontrolka manuálnej regenerácie DPF a znie akustická výzva, stlačte stranu manuálnej regenerácie voliaceho spínača DPF / zablokovanie regenerácie DPF, aby sa spálili pevné častice. Pokiaľ pokračujete v prevádzke stroja bez prevedenia manuálnej regenerácie, zníži sa výkon motora a motor môže prestať bežať. Pokiaľ je nutná oprava DPF, bliká tiež výstražné zobrazenie ECM a na obrazovke s chybovými kódmi sa zobrazí číslo (chybový kód). Nutné skontrolovať v zozname chybových kódov. Poznámka Výfukové plyny počas regenerácie môžu mať iný zápach. Z výfuku môže vychádzať dym (nie je to porucha). Rôzny zvuky pri zahájení a ukončení regenerácie môžu znamenať prestavenie klapky nasávania vzduchu a ventilu EGR – Je to normálne. Manuálnu regeneráciu je možné vykonať rýchlejšie pri  zahriatom ako pri studenom motore. Manuálna regenerácia sa nezaháji, pokiaľ teplota chladiacej kvapaliny nedosiahne určitej hodnoty. Regenerácia DPF je navrhnutá tak, aby pracovala iba vtedy, keď množstvo nahromadených pevných častí vo filtri prekročí určitú hranicu – a inak sa nespustia – ani pri pokuse o manuálnu regeneráciu. Kedy by ste mali kontaktovať servis bagrov? Veríme, že tento stručný prehľad vám priniesol nový pohľad na varovné kontrolky na bagroch Takeuchi, s  ktorými sa môžete stretnúť pri práci. Ak je však oprava nad vaše sily alebo problém stále pretrváva, odporúčame kontaktovať napríklad náš profesionálny servis bagrov. Kritické diely pre bagre a minibagre značky Takeuchi máme priamo k dispozícii na sklade a v prípade dohody vieme zabezpečiť kompletný servis aj iných značiek stavebných strojov. Stačí vyplniť náš nezáväzný servisný dotazník a budeme vás kontaktovať. Chcete vedieť od nás viac? Nezabudnite nás sledovať na Facebooku, kde sa dozviete novinky a zaujímavosti zo sveta BagreSpiš! Príspevok Než kontaktujete servis signály na bagroch Takeuchi je zobrazený ako prvý na BagreSpiš.

prejsť na článok

Novinka TAKEUCHI TB 370

Spoločnosť TAKEUCHI zaradila do svojej kompletnej rady ďalší stroj TB370. Hmotnosť: 7050kg (kategória 7t) Výška: 2.580 mm Dĺžka: 6.380 mm Šírka: 2.100 mm Výkon motora: 42,4 kW Hĺbka kopania: 4.110 mm Vodorovný dosah: 6.500 mm Viac informácií nájdete v t

prejsť na článok

Takeuchi TB216

[See image gallery at www.owipex.sk] použitý minibager Takeuchi TB216 Motor: Yanmar 3TNV70, 11,5kW Rok výroby:2018, Hmotnosť: 1974kg, Motohodiny: 670 Hĺbkový dosah: 2390 mm Kabína, kúrenie, rádio, odpružená sedačka, hydraulický rýchloupinač, power

prejsť na článok

Takeuchi TB240

[See image gallery at www.owipex.sk] minibager Takeuchi TB240 Motor: Yanmar 4TNV88 (27,2kW), Rok výroby:2017, Hmotnosť: 4015 kg, Motohodiny: 2050 Hĺbkový dosah: 3465 mmKabína, kúrenie, rádio, odpružená sedačka, hydraulický rýchloupinač, powertilt, (

prejsť na článok

KCI TECH na výstave ABC STAVEBNÍCTVA Prešov

Naša spoločnosť KCI TECH s.r.o. sa zúčasní na najväčšej výstave na východe Slovenska ABC STAVEBNÍCTVAXXIX. ročník Ktorá sa bude konať 20. apríl – 22. apríl 2023PREŠOV, Hádzanárska hala, Baštová Našu prezentáciu nájdete na voľnej ploche stroje, kde budeme

prejsť na článok

Prečo kupovať bagre Takeuchi a nie lacné bagre?

Pri kúpe bagra si každý z nás kladie otázku, či zvoliť lacnú alebo drahšiu alternatívu. V prípade bagrov Takeuchi však platí, že investícia do kvality sa oplatí. Tento japonský výrobca bagrov a minibagrov ponúka zákazníkom vysoko kvalitné a spoľahlivé sta

prejsť na článok