Nové BMW radu 1

Nové BMW radu 1 má svieži, vynovený vzhľad, prepracovaný interiér a v ponuke dve mild-hybridné motorizácie. #tdi_6 .td-doubleSlider-2 .td-item1 { background: url(https://www.autotest.sk/wp-content/uploads/2024/06/2025-BMW-M135i-13-1536x1025-1-80x60.webp) 0 0 no-repeat; } #tdi_6 .td-doubleSlider-2 .td-item2 { background: url(https://www.autotest.sk/wp-content/uploads/2024/06/2025-BMW-M135i-25-1536x1025-1-80x60.webp) 0 0 no-repeat; } #tdi_6 .td-doubleSlider-2 .td-item3 { background: url(https://www.autotest.sk/wp-content/uploads/2024/06/2025-BMW-M135i-37-1536x1025-1-80x60.webp) 0 0 no-repeat; } #tdi_6 .td-doubleSlider-2 .td-item4 { background: url(https://www.autotest.sk/wp-content/uploads/2024/06/2025-BMW-M135i-49-1536x1025-1-80x60.webp) 0 0 no-repeat; } #tdi_6 .td-doubleSlider-2 .td-item5 { background: url(https://www.autotest.sk/wp-content/uploads/2024/06/2025-BMW-1-Series-17-1536x1025-1-80x60.webp) 0 0 no-repeat; } #tdi_6 .td-doubleSlider-2 .td-item6 { background: url(https://www.autotest.sk/wp-content/uploads/2024/06/2025-BMW-M135i-29-1536x1025-1-80x60.webp) 0 0 no-repeat; } #tdi_6 .td-doubleSlider-2 .td-item7 { background: url(https://www.autotest.sk/wp-content/uploads/2024/06/2025-BMW-1-Series-41-1536x976-1-80x60.webp) 0 0 no-repeat; } #tdi_6 .td-doubleSlider-2 .td-item8 { background: url(https://www.autotest.sk/wp-content/uploads/2024/06/2025-BMW-1-Series-42-1536x1152-1-80x60.webp) 0 0 no-repeat; } #tdi_6 .td-doubleSlider-2 .td-item9 { background: url(https://www.autotest.sk/wp-content/uploads/2024/06/2025-BMW-1-Series-43-1536x1152-1-80x60.webp) 0 0 no-repeat; } #tdi_6 .td-doubleSlider-2 .td-item10 { background: url(https://www.autotest.sk/wp-content/uploads/2024/06/2025-BMW-M135i-84-1-1536x1025-1-80x60.webp) 0 0 no-repeat; } #tdi_6 .td-doubleSlider-2 .td-item11 { background: url(https://www.autotest.sk/wp-content/uploads/2024/06/2025-BMW-1-Series-34-1536x1152-1-80x60.webp) 0 0 no-repeat; } #tdi_6 .td-doubleSlider-2 .td-item12 { background: url(https://www.autotest.sk/wp-content/uploads/2024/06/2025-BMW-1-Series-39-1536x1152-1-80x60.webp) 0 0 no-repeat; } #tdi_6 .td-doubleSlider-2 .td-item13 { background: url(https://www.autotest.sk/wp-content/uploads/2024/06/2025-BMW-1-Series-45-1536x1093-1-80x60.webp) 0 0 no-repeat; } Nové BMW radu 1 1 z 13 Nové BMW radu 1 konečne dorazilo. Spočiatku bude v ponuke v prevedení 118d, 120d, 120 a M135 xDrive. BMW ho označuje ako štvrtú generáciu radu 1, pritom nejde o úplne nový model, ale skôr o značne aktualizovanú verziu odchádzajúceho modelu, ktorá si zachováva rovnaké základy. Nové BMW radu 1 je o niečo väčšie ako jeho predchodca. Je dlhší +42mm (4361mm), širší +25mm (1800mm) a vyšší +25mm (1459mm). Celkovo si zachováva podobné proporcie s dlhou kapotou a hŕstkou nápadných línií. BMW v posledných rokoch vyvolávalo kontroverzie uvádzaním nových modelov s radikálnym, prehnaným dizajnom, v prípade BMW radu 1 však ostalo pomerne zdržanlivé. Dominujú mu jemné línie, má dvojicu malých svetlometov a ľadvinových mriežok, o niečo štíhlejších ako mal predchodca. Zadná časť je tiež celkom iná a používa novo štylizované zadné svetlá, ktoré sa veľkosťou a tvarom nelíšia od svetiel súčasného crossoveru X2. Dôkladne prepracovaná kabína Interiér bude poznať každý, kto jazdil na aktuálnom modeli BMW. Je vybavený 10,25-palcovým digitálnym prístrojovým panelom a 10,7-palcovým displejom infotainmentu, ktoré sú umiestnené v jednom zakrivenom paneli a ponúkajú konektivitu Apple CarPlay a Android Auto. BMW tiež vyradilo mnoho tlačidiel z prístrojového panelu a stredovej konzoly a rozhodlo sa pre čistejší a menej preplnený vzhľad. Všetky nové modely radu 1 budú štandardne vybavené interiérom so špeciálnou antracitovou látkou Arktur. Head-up displej, panoramatická sklenená strecha a audiosystém Harman Kardon bude dostáť za príplatok ako voliteľnú výbavu. Nechýba ani bezdrôtový nabíjací priestor pre smartfón v stredovej konzole, dvojzónová automatická klimatizácia a ambientné osvetlenie. Pre batožinu je k dispozícii kufor s objemom 380 litrov, resp. po sklopení ( v pomere 60:40 alebo 40:20:40) zadných sedadiel 1200 litrov. Pohonné jednotky Kompletný rad 1 teraz pozostáva z modelov 118d, 120d, 120 a M135. 120d je vybavený 2,0-litrovým štvorvalcovým naftovým motorom, zatiaľ čo benzínový 120i je vybavený 1,5-litrovým trojvalcovým motorom. Oba obsahujú 48-voltovú mild-hybridnú technológiu. Benzínový 120i poskytuje výkon 168 k a krútiaci moment 280 Nm, zatiaľ čo 120d ponúka výkon 161 k a krútiaci moment 400 Nm. Modely 120 a 120d zrýchli z 0 na 100 km/h za 7,8 sekundy a 7,9 sekundy. Základom dieselovej motorizácie je verzia 118d. Má tiež 2,0-litrový turbodieselový štvorvalec, aj keď bol obmedzený na 148 k a krútiaci moment 360 Nm, čo mu však umožňuje udávať vozidlu stále slušné jazdne výkony , z 0-100km/h  zrýchli za 8,3 sekundy. Na vrchole radu 1 je aj naďalej M135 xDrive, ktorý, podobne ako 120, teraz zo svojho názvu vypustil písmeno „i“. Poháňa ho 2,0-litrový preplňovaný štvorvalec s výkonom 312 koní a krútiacim momentom 400 Nm. Hot hatch dokáže zrýchliť z 0-100km/h  za 4,9 sekundy a uháňať  maximálnou rýchlosťou až 250 km/h. Všetky modely radu 1 sú teraz štandardne vybavené sedemstupňovou dvojspojkovou prevodovkou Steptronic. Bohužiaľ to znamená, že po prvý raz v 20-ročnej histórii výroby už nie je modelvom rade 1 K dispozícii manuálna prevodovka. Kupujúci M135 xDrive si ho môžu objednať s rôznymi M dielmi vrátane M Sport Package, M Sport Design a M Technology Package. V ponuke budú aj rôzne diely M Performance Parts. BMW rozšírilo rad automatizovaných jazdných a parkovacích systémov či už v základnej výbave alebo v príplatkovej.  V základe je vybavený  systémom  varovania pred prednou kolíziou, varovanie pred vybočením z jazdného pruhu, varovanie pri vystúpení a rozpoznávanie dopravných značiek a parkovací asistent s asistentom pri cúvaní. Kupujúci si môžu pri modeloch 120 a 120d zvoliť asistenta riadenia a jazdného pruhu, automatický asistent obmedzovania rýchlosti, adaptívny tempomat s funkciou Stop & Go a parkovací asistent Professional, čo znamená, že autá je možné zaparkovať na diaľku pomocou smartfónu. Predaj  nového radu na európskom trhu 1 sa začne v októbri. Podrobnosti o cenách ešte neboli oznámené.                          Zdroj: BMW                                     Lukáš  Vajda Príspevok Nové BMW radu 1 zobrazený najskôr AUTOTEST.sk.

prejsť na článok

Vojaci bez školy

Plukovník na vojne zaraďuje bažantov do skupín: - Tí, ktorí vychodili strednú a vysokú školu sa zaradia do prvého radu. Tí, ktorí vychodili základnú do druhého radu. Hlas zo zadu: - A čo tí, ktorí nevychodili žiadnu školu? - Tí sa zaradia za mňa!

prejsť na článok

SEO v roce 2018. Bez SSL to nepůjde.

Google již řadu let prosazuje zabezpečenou komunikaci webů pomocí https, nutnost SSL/TLS certifikátu přichází.

prejsť na článok

Párky a príbor

Zákazník si objednáva pri pulte: - Dva párky si prosím. Hlas z radu: - Hráš sa na veľkého pána, čo? - A šestnásť príborov k tomu.

prejsť na článok

Fantastické tipy na týždeň 10. - 16. júla 2023

Na tento týždeň sme pre vás vybrali výstavu známej slovenskej výtvarníčky, pasovanie za rytiera Dračieho rádu a súboj stavebníc.

prejsť na článok

Nové produkty Easy IP 3.0

Čo prinášajú nové produkty Easy IP 3.0: Kompresia H265+(Plus)  je optimalizovaná pre monitorovanie kamerovými systémami využívajúc nové technológie: prediktívne kódovanie potlačenie šumu dlhodobé ovládanie dátového toku Vďaka nim je možné ušetriť až 80

prejsť na článok