Je niečím čo sa dnes ešte veľmi nerieši, ale v budúcnosti sa to dosť možno bude pretriasať. A preto si treba veci ujasniť. V Číne bol cca od roku 1949 po 70. roky systém ako u nás pred Nežnou revolúciou, štátna ekonomika a totalita. Od tej doby režim sprivatizoval hospodárstvo, ale totalitu uchoval. Pracujúci tam nie sú emancipovaní, ekonomika samozrejme nestojí na žiadnych demokratických družstvách, pracovné podmienky sú zlé. Do údajne ,,komunistickej„ strany tam už dávno môžu vstupovať a vstupujú otvorení kapitalisti a aj na vysoké posty. Asi tak je tá strana ,,komunistickou“. Korupcia je všadeprítomná, odlišné názory sú zakázané. Tibeťanom (a to nevravím ako žiaden fanúšik Dalajlámu) upierajú právo na samostatnosť, aj keď sú samostatný národ. Všeličo sa hovorí o prístupe k etniku Ujgurov na západnej hranici a o táboroch čo tam stoja. Podľa tvrdenia čínskej vlády táboroch ,,prevýchovných“. A ešte v roku 1979 Čína napadla aj hrdinský Vietnam, čerstvo oslobodený od americkej okupácie. Po celé 70. a 80.roky bola americký spojenec a dnes je len konkurent v súboji o to kto má vládnuť. Nie je o nič lepšia a jej systém nie je nič, čím sa na ľavici inšpirovať. Tak ako sa jej ale nezastávam, tak isto nechcem bojovať ani za USA a ich záujmy v konkurenčnom boji proti nej. The post OTÁZKA ČÍNY appeared first on DiEM25 na Slovensku.
Témou rozhovoru bol samozrejme príval čínskych áut do Európy, ale aj zákaznícke preferencie, alebo aj kontroverzný prípad pokazeného auta, na ktoré zákazníkovi neplatila záruka. 1:58 Ako sa auto z Číny dostane k nám? 4:02 Rozdiel v preferenciách zákazník
Nové anti-dumpingové vyšetrovanie Európska Komisia spustila anti-dumpingové vyšetrovanie týkajúce sa polyetyléntereftalátov (PET) pochádzajúcich z Číny. Predmetom vyšetrovania budú PET s viskozitou 78ml/g a vyššie, p
prejsť na článokSituácia v preprave začiatkom Septembra Cena prepravy z Číny do Európy sa v posledných týždňoch pomerne skonsolidovala, pričom sme boli svedkami mierneho poklesu cien v námornej, ako aj vlakovej preprave. Počet vypr
prejsť na článokPosun v preprave elektromobilov na Euroázijskej železničnej trase? Čínske ministerstvo obchodu odhalilo stratégiu, ktorá by umožňovala prepravu elektromobilov železničnou prepravou z Číny do EÚ. Jedná sa o dlho oča
prejsť na článokPrvý vlak z Guangzhou Nansha vyrazil do Európy Nansha Port South Station v pondelok vypravil v rámci iniciatívy BRI (Belt Road Initiative) prvý nákladný vlak do Európy. Tranzitný čas 50 4
prejsť na článok