Páčidlo za 230 € a brandovaná tehla. Ako sa zo Supreme stal fenomén?

Začínali podobne ako Dogma v garáži na Orave, ibaže úplne inak. Vždy sme mali radi dve veci – mladosť a druhú si už nepamätáme. Preto sledujeme memky, aktuálnu hudbu aj módu. Vieme, že to máš rovnako, a preto sme sa rozhodli písať viac blogov o móde, pri ktorých môžeš svoj inak zabitý čas využiť konštruktívne. Začíname značkou s jednoduchým červeným obdĺžnikom, o ktorej si už možno počul. Supreme založil James Jebbia v roku 1994 ako malý skejterský obchod na Lafayette Street v New Yorku. Využil pri tom svoje skúsenosti z predaja oblečenia, rozbiehania newyorskej predajne Stüssy a 12 000 dolárov. Názov obchodu je inšpirovaný jazzovým albumom A Love Supreme od Johna Coltrana a logo zase výtvorom umelkyne Barbary Kruger s jednoduchým nápisom „I shop, therefore I am“ Zdroj: artnet.com Dnes je to miliardová spoločnosť a jej štvrtkové dropy sú legenda. Ako sa podarilo malému, undergroundovému obchodíku dobyť svet? Kvalita Možno z najväčšej miery môžu za úspech Supreme vysoké nároky zakladateľa shopu. Keď svoj obchod otváral, skejterské značky vyrábali oblečenie z nekvalitných materiálov, a tak komunita nosila random veci od značiek Polo, Nautica, Carhartt či Levis. Podľa vlastných slov chcel James spojiť kvalitu týchto výrobcov s cool dizajnom a strihom. Niečo, čo by mohli mladí ľudia nosiť radi a dlho. Farba, strih aj materiál preto museli byť dokonalé. Zdroj: Highsnobiety.com Exkluzivita Supreme pôvodne nepatrila medzi veľké značky a nikdy sa neplánovala stať konkurenciou pre Fendi či Karla Lagerfelda. Jeho exkluzivita najprv nebola forma marketingu, ale obyčajný sedliacky rozum. Vyrobiť 500 tričiek je drahšie ako 50 a keď sa nevypredajú, zostanú trčať v sklade. Pre začínajúceho podnikateľa, navyše s tovarom pre úzku komunitu ľudí, je to jasná matematika vyrobíme menej a keby sa náhodou vypredalo, zatlieskame si. Vypredaný kus nedorábali ďalšou várkou, ale radšej vymysleli zase niečo nové. Tak sa módny kolotoč začal odznova. Vďaka tomuto prístupu bolo každé vydanie limitka a kto ho mal vo svojom šatníku, stal sa tiež rare. Žiaľ, dnes to pre verných fanúšikov znamená stres pred počítačom alebo hodiny čakania v rade pred obchodom. Pre šmelinárov (z latinského originálu reselleris) to znamená biznis. Zdroj: Klekt.com Sláva Samozrejme, bez slávy by ani Supreme nebolo slávne, duh. Vďaka kvalite a exkluzivite sa niektoré kúsky rastúcej newyorskej značky dostali k influencerom, akých by si každá značka priala mať. Tí jej pomohli zasiahnuť masy a až dodnes sa nezastaviť v raste popularity. V roku 2007 to bol Kanye West vo svojich Supreme Blazer SB s Nike kolaborácie. Vďaka tejto fotke sa z retailovej ceny 150 dolárov v reselle stalo razom 800. Zdroj: kicksonfire.com Ešte extrémnejší nárast dosiahla tyrkysová mikina, ktorú si vo svojom klipe ku skladbe She obliekol raper Tyler, the Creator v roku 2011 – vystrelila sa viac jak minule ty na drumke, zo 150 na 3 500 dolárov. Úprimnosť Podľa nás je napokon najdôležitejším faktorom úspechu práve toto. Vlastnosť, ktorú si ceníš na svojom najlepšom kamošovi, si budeš ceniť aj na obľúbenej burgrárni či značke oblečenia. Jednoducho, nechceš, aby sa zbastarčili len preto, že začnú byť obľúbení. Supreme stále tlačí na kvalitu a stále vydáva limitované série. Už celé roky dodržiavajú svoje štvrtkové dropy, na ktoré ľudia stoja rady naživo či na internete. Ale hlavne, stále sa na nič nehrá a robí to podľa seba. Nebojí sa ísť do kolaborácií s hocikým od no-name umelca až po megaznačky ako Budweiser, ak sa v tom cíti komfortne. A zákazníci to vždy ocenili. Úprimná, sebavedomá, bez pretvárky – presne ako jej cieľovka. Pozrite si tento príspevok na Instagrame @hypebeaststyle: “That’ll be $3,998 USD.” What’s the most you’ve ever spent on @supremenewyork? Photo: @emileftimov @suptalk Príspevok, ktorý zdieľa HYPEBEAST (@hypebeast), 14 Mar 2019 o 8:02 PDT Mimochodom, bez pretvárky ju môžeš nosiť aj ty. Ak si sa namotal, že značka je určená len skejťákom a ty si dosku videl akurát na záchode, tak chill. Ani zakladateľ shopu nikdy neskejtoval. Páčila sa mu komunita a potreboval sa niečím živiť, tak spojil príjemné s užitočným. Keď si kúpiš oblečenie, ktoré nestráca na hodnote a vydrží ti dlho, navyše dobre vyzerá, robíš v podstate to isté. Napíš do komentu alebo do DM, čo by ťa zaujímalo nabudúce ? Príspevok Páčidlo za 230 € a brandovaná tehla. Ako sa zo Supreme stal fenomén? zobrazený najskôr Familia Premium.

prejsť na článok

Ako si vybrať: Dom z tehly alebo z Ytongu

Pri plánovaní stavby domu môže byť výber materiálu kľúčovým faktorom, ktorý ovplyvní nielen výsledný vzhľad domu, ale aj jeho energetickú efektivitu, trvanlivosť a konečnú cenu. Na slovenskom trhu sú medzi najpopulárnejšími materiálmi na stavbu rodinných

prejsť na článok

Fenomén FOMO vystriedal FOBO: Ľudia sa boja, že kvôli automatizácii prídu o svoju prácu

Syndróm FOMO je v celom svete dobre známy a znamená “Fear of missing out”, teda v preklade strach z toho, že niečo zmeškáme alebo o to prídeme. V pracovnej sfére ho nahradil fenomén FOBO. Ide o “Fear of becoming obsolete”, čo môžeme preložiť ako strach zo

prejsť na článok

Na čo všetko môžeme využiť starú tehlu?

V súčasnosti sú recyklované materiály v kurze. Dá sa povedať, že téma recyklácie je všadeprítomná. Tento trend si môžeme všimnúť aj v stavebníctve. Medzi materiál, ktorý sa dá opätovne použiť, jednoznačne treba zaradiť starú tehlu. Existuje niekoľko spôso

prejsť na článok

Túto európsku krajinu valcuje fenomén “nini”: Počet mladých ľudí bez práce a vzdelania je vysoko nad priemerom aj u našich susedov

V Španielsku 17 % obyvateľstva ani neštuduje, ani nepracuje. Toto číslo je vyššie ako priemer OECD, ktorý je 15 %. Prečo sa to teda deje? A ako sú na tom naši susedia?

prejsť na článok

OMNICOM sa stal partnerom Lansweeper

V novembri 2023 sa OMNICOM stal partnerom Lansweeper. Lansweeper slúži ako poskytovateľ platforiem IT Asset Management, ktoré pomáhajú firmám zlepšovať ich porozumenie, kontrolu a ochranu IT zariadení a sietí. Platforma pomáha zákazníkom znižovať rizik

prejsť na článok