Úspešný online marketing – krok za krokom spravíte si webstránku a dáte na ňu dobrý obsah na stránku umiestnite návnadu a začnite budovať databázu kontaktov naplánujete systém objednávania, pripravíte podstránku na predaj pripravíte reklamnú kampaň /podľa možností zadarmo alebo za malé náklady – áno, aj takto sa dá/ 1. Stránka a texty Vlastná webstránka – majte na pamäti len jednu vec: nerobíte ju pre seba, ani pre profesora v škole, ani pre svojich priateľov a rodinu. Robíte ju len a len pre svojich zákazníkov. Tak pri jej tvorbe rozmýšľajte ich hlavou. Nelámte si hlavu nad dizajnom /grafici, kľudne ma zabite/. Dôležitý je obsah. Nepíšte vety tipu „vítame vás“ a „sme radi, že ste tu“. Napíšte ako viete pomôcť. Píšte o svojich zákazníkoch. O téme, čo ich zaujíma. Stručne povedané, stránka nech nie je o produkte ale o problémoch vášho zákazníka. 99% stránok vyzerá takto: to som, toto predávam, toľko to stojí. Buď si to kúpiš alebo nie. Urobte to inak: ak máte na stránke kvalitný blog /s dobrým SEO/, je veľká pravdepodobnosť, že váš potenciálny zákazník sa tam dostane oveľa skôr, než jeho problém začne byť akútny. Postupne vás spozná, začne vám dôverovať a keď sa rozhodne pre nákup, nebude hodiny hľadať na internete, lebo vie, kam, za kým má ísť, vie, že u vás bude spokojný. Váš web by mal byť osobný – stručne sa predstavte , najlepšie aj s fotografiou. Nie z občianskeho preukazu a nie z poslednej dovolenky. Nejakú peknú fotku, kde ste upravené a pekne sa usmievate Buďte na stránke prítomné aj inak – majte tam kontakty na seba, odpovedajte na otázky, na maily, zapájajte sa do diskusií ak je na stránke takáto možnosť. Prosto komunikujte! Prezraďte niečo o sebe. Ale len s mierou! Stránka predsa nie je o vás, ale človek na druhej strane musí vedieť, že ste odborník ale aj normálny človek a môže vám dôverovať. 2. Databáza Budujte si databázu – vypýtajte si ich mailovú adresu, takáto databáza má pre vás neskutočnú hodnotu. Ako na to? Predsa s tou návnadou, čo som spomínala na začiatku Dajte im za to niečo – nejaký darček, ebook, čo si môžu zadarmo stiahnuť /ak zadajú mailovú adresu/, prípadovú štúdiu, hocičo, čo má pre vašich zákazníkov skutočnú hodnotu. Ebook, test /výsledky mailom – info o zákazníkoch/, videá /prvé video na stránku, ostatné si môžu stiahnuť, ak vám dajú email/, časopis /mesačne im pošlete alebo štvrčročne/, knižnica /môžete dať viac ebookov, nech si každý nájde ten svoj/ +na blogoch sa neskutočne veľa dozviete o zákazníkoch, potom len pošlete ponuku priamo pre nich. Existuje viacero ciest ako zvýšiť počet registrovaných užívazeľov /čo vám dali/dajú mail/ Dajte tú návnadu na uvítaciu stránku. Tip: najlepšie je, ak sa môžu hneď prihlásiť na odber newsletterov Dajte ju na koniec všetkých článkov v blogu Uvádzajte ju v reklamách ____________________________________________________________________________________ Ale ja neviem písať! – pred mesiacom som si to myslela aj ja. Čo sa zmenilo? Nič, sadla som si k počítaču a napísala som svoj prvý článok. Potom ten druhý, tretí a tak ďalej. Uvedomte si, že píšete normálnym ľuďom, píšte ľudsky, zrozumiteľne. Ak nemusíte, nepoužívajte odborné slová, nepíšete seminárku ani diplomovku. Klídek, treba len začať. A písať o 106, lebo cvičenie robí majstra, však áno? Nič netreba prekomplikovať, normálne napíšte, čo máte v hlavičke. Hotovo. Píšte pravidelne! Aspoň 4 – 5 x týždenne, ale kľudne aj každý deň. Odlíšte sa! – ako na to? Nech sa páči, zopár tipov: Buďte niekto iný – môžete mať maskota, napr. váš blog o chudnutí môže písať pupkatý macko, ktorý rozpráva, ako bude mať tehličky na bruchu, prasiatko môže písať blog pre vegánov Odlíšte sa formátom – ak každý píše, môžete urobiť videoblog Aj váš blog môže mať „zvyky“ – napr. každý piatok sa môžu pýtať, odpovedáte na otázky, každý utorok píšete o rovnakej téme /napr. pri gastro o zákuskoch/, každú sobotu môžu hlasovať o niečom, každý piatok niekoho vyžrebuješ a dostane malý darček, a pod. TIP: tento tip vám pomôže aj v prípade, že nemáte tému – napr. každý pondelok môžete napísať sumár z iných blogov, o tom, kto napísal minulý týždeň ten naj článok, udalosti minulého týždňa – nebudú musieť čítať kopec blogov, aby boli v obraze, stačí, keď budú čítať ten váš. ____________________________________________________________________________________ Pár dobrých rád: Ako som naznačila aj vyššie, váš blog by mal byť aj tak trošku osobný. Áno, je to pracovný blog, píšete v prvom rade o práci a k téme, ale budete mať so svojimi čitateľmi /resp. potenciálnymi zákazníkmi/ bezprostrednejší vzťah, budete sympatickejšie, ak o sebe čo-to prezradíte, ak im dovolíte tak trochu nazrieť do svojho súkromia. /koniec koncov preto je bulvár najčítanejší, všakže/ Tie osobné prvky môžu byť rôzne. Jednak podstránka s tvojimi kontaktnými údajmi a fotografiou, kde uvediete aj zopár informácií o sebe /stačí máličko/. Môžete tam uviesť aj svoje obľúbené blogy, obľúbené citáty k téme, obľúbených autorov, proste čokoľvek, čo uznáte za vhodné. Pridajte do blogu niečo osobné. Napr. keď na prechádzke s rodinkou vás napadne dobrá téma, kľudne napíšte: večer som bola na prechádzke s rodinkou, keď ma napadlo, že .., alebo pred pár rokmi som bola na dovolenke v Brazílii a spomenula som si na jeden zvyk, ktorý ma napadlo, keď som čítala včerajšie komenty. Uvádzajte príklady zo svojej praxe. Jednak, prax je úplne iná, než teória, na prípadových štúdiách lepšie pochopíme princípy z teórie. Ak budete uvádzať vlastnú prax, uvidia, že nehovoríte do vzduchu a budete aj dôveryhodnejšia. Názor – môžete napísať svoj názor k nejakej téme Niečo iné – občas sa stane, že sa chceme podeliť s niečím banálnym ale pre nás veľmi dôležitým. Problém je len v tom, že sa to vôbec netýka našej profesie ani témy. Nevadí. Kľudne to napíšte, ale upozornite ich, že „tento článok bude o niečom úúúúplne inom“. Vaši čitatelia si to ocenia, že sa s nimi podelíte o drobné radosti. Majte sa krásne
Pandémia koronavírusu všetkých trápi už vyše roka. Nehovoriac o tom, koľko spoločností položila na kolená. Mnohé firmy či kamenné predajne skrachovali alebo boli zavreté. Iné zmenili stratégiu a prispôsobili sa aktuálnej situácii. Keďže online nakupovanie
prejsť na článokSlavomíra Kollárová má 18 ročné skúsenosti s podnikaním na Slovensku s medzinárodným pôsobením a je spoluzakladateľkou firmy INSPIO. Za posledné roky firma expandovala do 26 krajín v Európe. Slávka sa primárne venuje marketingu, stratégii a tvorbe produkt
prejsť na článokV dnešnom digitálnom svete je prítomnosť online nevyhnutnou súčasťou úspechu pre mnoho firiem a podnikateľov. Jedným z najúčinnejších spôsobov, ako zvýšiť svoju online prítomnosť a osloviť potenciálnych zákazníkov, je reklama na Google. Čo je reklama
prejsť na článokB2B firmy sledují trendy. Do marketingu včleňují automatizaci i umělou inteligenci. Zároveň narůstá obliba firemních videí a více firem pořádá vlastní eventy. B2B podniky se i nadále drží oblíbených on-line marketingových aktivit. Podobně jako loni se vy
prejsť na článokMarketéři v B2B zkouší umělou inteligenci (dále jen AI). Primárně využívají AI jako inspiraci v marketingu, pro vytváření textací na web nebo pro tvorbu obsahu na sociální sítě. Souhlasí s tím, že AI jim urychluje práci. Zároveň je zřejmá absence pravidel
prejsť na článok