Francúzska značka je dlhodobo aktívna v oblasti elektrifikácie automobilov. Alternatívny pohon sa snaží poskytovať takmer pri každom modeli, ale teraz zašla ešte ďalej. Dodávka Peugeot Expert dostane aj vodíkovú verziu s podtitulom Hydrogen, pričom sa doteraz predávala vo vyhotoveniach so spaľovacími motormi aj elektromotorom. Nové úžitkové vozidlo bude stáť na inovatívnej platforme EMP2 a skombinuje plug-in vodíkový systém s palivovými článkami a lítiovo-iónovú batériu. Vodík v nádrži napája palivové články, ktoré vytvárajú elektrickú energiu potrebnú na pohon vozidla aj na dlhšie vzdialenosti. Vysokonapäťová batéria zabezpečí energiu na dynamický výkon. Vodíkový Peugeot Expert bude využívať batériu najmä ako pomocný zdroj energie pri zrýchľovaní, predbiehaní alebo jazde do kopca. Vo väčšine prípadov, teda v rámci jazdy pri ustálenej rýchlosti, ho budú napájať palivové články. VODÍKOVÝ PEUGEOT EXPERT ZVLÁDNE 400 KM Automobilka chce vyhovieť dopytu zo strany firemného sektora. Ten sa snaží pri podnikaní zohľadňovať otázku ekológie a má potrebu znižovať produkciu emisií CO2. Na druhej strane, relatívne dlhé nabíjanie batérií mu túto snahu komplikuje. Výhodou vodíkového pohonu je, že nádrž doplníte v priebehu troch minút a budete disponovať dojazdom 400 kilometrov podľa metodiky WLTP. Lítiovo-iónové batérie ukryté v útrobách dodávky majú kapacitu 10,5 kWh a výkon 90 kW. Ich nabíjanie sa realizuje tradične cez trojfázovú palubnú nabíjačku. Okrem toho najnovší „derivát“ modelu Peugeot Expert disponuje aj systémom rekuperácie. Vodíková dodávka bude dosahovať výkon maximálne 100 kW, čo je rovnaká hodnota ako v prípade elektrickej verzie. Dostupné sú tri jazdné režimy – Eco s možnosťou maximálneho dojazdu a výkonom 60 kW, Normal pre každodenné využívanie s výkonom 80 kW a Power s výkonom 100 kW na prevoz ťažkého nákladu. DVE DĹŽKY, JEDNA VÝBAVA Zákazníci si budú môcť vybrať medzi dvoma dĺžkami karosérie – Standard (4,95 m) a Long (5,3 m). Zároveň sa nemusia báť, že by vzhľadom na alternatívny pohon prišli o úžitkový priestor. Do dodávky sa zmestí 6,1 m3 nákladu pri užitočnom zaťažení do 1100 kg. Existuje ešte možnosť ťahať príves s hmotnosťou do 1000 kg. Z hľadiska výbavy však nemáte na výber. Vodíkový Peugeot Expert ponúka dve samostatné sedadlá v kabíne, dvoje posuvných dverí, 17-palcové disky, elektrickú parkovaciu brzdu, manuálnu klimatizáciu, parkovaciu kameru a 7-palcovú stredovú dotykovú obrazovku. S predajom modelu začne Peugeot do konca kalendárneho roka 2021. Najskôr bude dostupný pre firemných klientov vo Francúzsku a v Nemecku. Na Slovensku ešte chýbajú vodíkové pumpy, prvé by dve by sa mali objaviť v tomto roku. ENERGY DAYS PEUGEOTODKUPNÝ BONUS AŽ DO 2.000 € ALEBO ZIMNÉ PNEUMATIKYViac 〉ZÍSKAJTE SERVIS GRÁTISPRI KÚPE NOVÉHO VOZIDLAViac 〉OPERATÍVNY LEASINGPRE PEUGEOT 208 A 2008Viac 〉ŠKODY PO KRÚPOBITí?VŠETKO VYBAVÍME ZA VÁSViac 〉 The post Peugeot Expert: Dodávka s bohatými možnosťami appeared first on France-Tech.
V najnovšom vydaní magazínu PEUGEOT NEWS sa dozviete veľa zaujímavých informácií o novinkách, ktoré značka PEUGEOT realizuje alebo to má v pláne v najbližšom období. Jednou z kľúčových tém je nová identita značky a tiež sa dozviete, ako prebieha proces
prejsť na článokJedným z pilierov súčasnej stratégie značky Peugeot je elektrifikácia. Ambiciózne ciele začali Francúzi napĺňať už pred troma rokmi a v oblasti alternatívneho pohonu raketovo napredujú. Až sedemdesiat percent z aktuálneho modelového radu tvoria automobily
prejsť na článokDvojnásobný úspech V januári sa predalo 17 310 kusov modelu Peugeot 208, vo februári to bolo až 18 375 kusov. Výsledky automobilky sú o to cennejšie, že na prvom mieste figurovala v tabuľkách európskeho predaja naposledy v marci 2008. Dva modely v
prejsť na článokViac informácií Príspevok Dopravná nehoda vozidla Peugeot 308 pred obcou Zbudza zobrazený najskôr HelsMi.sk Odťahová služba Michalovce.
Pre klienta Peugeot sme vytvorili natívny podcast priamo na mieru – PodCars. Rozoberáme v ňom pravidelne zaujímavé auto-moto témy nielen pre motoristických nadšencov, ale aj pre bežných vodičov, aj nevodičov. Prečo čakáme na nové autá aj rok, naozaj nám E