Škoda KAMIQ je ďalší mestský crossover, ktorý je pokračovateľom úspešnej SUV ofenzívy značky Škoda. KAMIQ sa podľa doterajších ohlasov vydaril. Podľa mojho názoru je to aj priaznivou cenovou politikou. Pozrel som sa preto na cenník tohto modelu pre slovenský trh a porovnál ho s českým. Kedže vďaka rozličnému koncipovaniu výbav a rôznych paketov je porovnávanie až takmer nemožné, skusím sa zamerať len na základné verzie KAMIQa (to čo je v reklame uvedené ako CENA UŽ OD). Uvedomujem si, že to výrazne znižuje informačnú hodnotu tohto článku, no cenníky pre jednotlivé trhy sú ťažko porovnávateľné, preto sa treba radšej na niečo zamerať, ja som vybral zameranie na základnú výbavu UŽ OD K týmto základným výbavám je v ako na Slovensku tak aj v Českej republike v ponuke balík paketov, ktoré za zvýhodnenú cenu ponúkaju k tomu základu ešte čosi viac, aj na to sa pozriem bližšie. Kamiq v základnej výbave Z konfigurátora: Kamiq Slovenská základná verzia Z konfigurátora Kamiq Česká základná verzia Tzv. Holý bosý Kamiq v slovenskom aj českom cenníku s 1 litrovým TSI benzínovým motorom so 70kW výkonu, nie je ani tak úplne holý aj keď možno bosý áno :). U nás sa tento základ volá ACTIVE , v ČR sa volá AMBITION. U nás je ACTIVE KAMIQ cenníkovo na cene 14 990 EUR s DPH v ČR za 389 000 CZK (± 15,240 EUR) s DPH. Rozdiel je zanedbatelných 250 EUR v prospech slovenského cenníka. Nižšie sa pokúsim vypísať vám čo, menej či viac, bude takýto KAMIQ od slovenského predajcu obsahovať. A či je lepšie zájsť si kúpiť svojho Kamíka do Brna, alebo do Košíc. Porovnanie základných výbav Kamiq pre českého záujemcu aj pre slovenského už v základe ponúka prvky výbavy ako LED svetlomety vpredu (s funkciou denného svietenia) a vzadu, no bez príplatkových dynamických smerových svetiel, tie sú k dispozícií až pre najvyšší výbavovový stupeň a mimochodom v modeli KAMIQ sú u Škodovky použité vôbec prvý krát, hold trend je trend. Asistent rozjazdu do kopca, strešný nosič v čiernej farbe, bezpečnostné prvky ako FRONT ASSIST, a LINE ASSIST tj. cca. to, že auto samo núdzovo zabrzdí v prípade prekážky na ceste a bude vystražne notifikovať vodiča, že vyšiel z jazdného pruhu (nechtiac). Pohodlie v horúčave zabezpečí manuálna klimatizácia s peľovým filtrom a okno vpredu si otvoríte gombíkom, vzadu však švihadlom (bez švihadla príplatok 180 EUR). V batožinovom priestore už v základe nájdete praktické prvky na uchytenie prepravovaných vecí. Prejdime k rozdielom Česká základná verzia obsahuje navyše pár airbagov vzadu a kolenný airbag vodiča (slovenská obsahuje Hlavové airbagy a bočné airbagy vpredu, kolenný za príplatok 215 EUR). Česká základná verzia má navyše telefonovanie cez Bluetooth, skvelú vec na dlhé cesty tempomat a dnes už nevyhnutné 4 x USB (žiaľ len Cčkové porty). Toto všetko si, ale u slovenského predajcu, môžete a určite by ste aj mali, doplatiť za 199 EUR volá sa to paket ACTIVE Plus. Mimochodom tento paket je jedniný dostupný pre SK zákazníka, zvyšné prvky (zopár z nich) je možné doplatiť si jednotlivo. V Českej republike je paketov pre základnu vybavu o dost viac, konkrétne dva väčšie a dva menšie. Sú veľmi dobre namixované a tak napríklad za doplatok 30 tis. korún, budete mať k dispozícií výbavu v hodnote 56 tis. korún, ktorá obsahuje vyhrievané predné sedadlá, vyhrievané trysky ostriekovačov predného skla, zruší v aute švihadlá, pridá ďalšie 4 reproduktory a z volantu sa stane multifunkčný. Ďalej bude v aute k dispozícií výškovo nastaviteľné sedadlo spolujazdca, plechové kolesá vymenia hliníkove disky Orion 16, systém SmartLink, zadné parkovacie senzory a bonus pre tých ktorí sledujú trendy zadné dynamické smerovky. Myslím, že tento paket v Českej republike je naozaj dobrá voľba (nie tá Druckerova). Česká základná verzia obsahuje nárazníky v šedo platinovej farbe, zatiaľ čo slovenská klasické čierne (toto je viditeľné aj na obrázkoch z konfigurátora). V českej základnej verzii máte k dispozícií sadu na opravu pneu, zatiaľ čo slovenská obsahuje oceľovu rezervu, no žial len neplnohodnotnú. Dáždnik a LED svetlo (odnímateľné) v batožinovom priestore z katégorie Simply clever riešení nájdete len v tej českej základnej verzií, u nás, ak je toto pre vás must have vec, musíte voliť druhý výbavový stupeň, ktorý sa prekvapujúco volá tak, ako český základný AMBITION. Mimochodom Kamiq ma k dispozícií aj tzv. ochranu hrán bočných dverí a to je celkom zaujimavá plastová ochranná lišta, ktorá sa vysunie pri otváraní dverí a zasunie pri ich zatváraní, úplne sama a dokonca je nezávislá od elektrickej sústavy auta, za toto naozaj palec hore hlavne na úzkych parkovacích miestach a pri deťoch, ktoré otvárajú dvere nie vždy najpozornejšie. Slovenská má predsalen ešte čosi navyše a to bezkľúčové štartovanie auta bez safe funkcie (kompletné keyless ponúka za príplatok 180 EUR no až k druhej výbavovej verzii s názvom KESSY). Ako už z printscreenu z konfigurátora aj vidieť, česká základná verzia posobí trocha lepšie, v úvodzovkách prémiovejšie, aj vďaka ozdobným prvkom v interiéri, inému typu čalúnenia sedadiel, ale tiež manuálne nastaviteľnej bedrovej opierke, a výškovo nastaviteľnému sedadlu vodiča (príplatok 60 EUR), ktorá slovenskej základnej verzií chýba. Najvýraznejšie rozdiely pri vizuálnom porovnaní interiéru prinášajú prvky dekorácie prístrojovej dosky, ktorá sa nazýva SILVER HAPTIC a ambientného LED podsvietenia, v slovenskom cenníku sú tieto k dispozícií až od druhého výbavového stupňa. Česká základná výbava v interiéri AMBITION Slovenská základná výbava ACTIVE Ešte pre zaujímavosť a lepšiu predstavu, ako veľmi si dávaju záležať na rozličnosti jednotlivých výbav pre jednotlivé trhy v európe, napriklad v Nemecku, je najlacnejší KAMIQ dostupný od 18 290 EUR, volá sa rovnako ACTIVE ako na Slovensku, no obsahuje toho trošičku viac. Na záver tohto krátkeho pohľadu do cenníka KAMIQa, ak by som sa rozhodoval pre KAMIQ, stačil by mi základný motor 1.0 TSI, určite to vyskúšam u českého predajcu, čiže to Brno S týmto vám vie pomôcť služba auto-hneď, kde po zadaní vášho dopytu osloví predajcov značky v krajine, ktorú vyberiete s tým, že má záujemcu o KAMIQ. Ideálne ak ste už rozhodnutý pre kúpu, vtedy sa jedná rýchlo, ako KAMIQadze :D zdroj: Konfigurátor na www.skoda-auto.cz zdroj: Konfigurátor na www.skoda-auto.sk The post Pohľad do slovenského cenníka Škody KAMIQ a porovnanie s českým appeared first on Auto-blog.
Škoda Kamiq Ambition 1,0 TSI 85 kW 6°MPŠkoda Kamiq Ambition 1,0 TSI 85 kW 6°MPŠkoda Kamiq Ambition 1,0 TSI 85 kW 6°MPŠkoda Kamiq Ambition 1,0 TSI 85 kW 6°MPŠkoda Kamiq Ambition 1,0 TSI 85 kW 6°MPŠkoda Kamiq Ambition 1,0 TSI 85 kW 6°MPŠkoda Kamiq Ambition
prejsť na článokNáhrada škody predstavuje konania, ktoré sú osobitne náročné na uplatnenie nároku, dokazovanie aj právnu kvalifikáciu. Zastupujeme v konaniach pri vzniku týchto udalostí: škody z poistných udalostí, náhrada nemajetkovej ujmy, škody na zdraví, bolestné a s
prejsť na článokV spolupráci s českým zahraničným zastúpením Slovakia Travel sme zorganizovali presstrip prioritne zameraný na rozvoj kúpeľníctva a wellness. Žurnalisti ocenili vysoký štandard všetkých služieb v Slovenských liečebných kúpeľoch Rajecké Teplice ako i proc
prejsť na článokPorovnanie parametrov rizikového poistenia 2 Príspevok Porovnanie parametrov rizikového poistenia 2 je zobrazený ako prvý na Jakub Prístupník.
prejsť na článokNáhrada škody, ušlého zisku a nemajetkovej ujmy reštauráciám a iným stravovacím službám spôsobenej: opatreniami ÚVZ prijatými do 15.10.2020 obmedzujúcimi podnikateľskú Reštaurácie a iné stravovacie služby- Náhrada škody, ušlého zisku a nemajetkovej ujm
prejsť na článok