Postup zabiehania motora

Tento článok informuje, ako zabiehať repasované motory, ktorý odporúča renomovaný výrobca piestov Kolbenschmidt. Aké chyby môžeme urobiť pri zabiehaní motora? Môže po namontovaní motor na voľnobežných otáčkach bežať  niekoľko  hodín? Aké poškodenia môžu vzniknúť? Veľa autoservisov a majiteľov repasovaných  motorov používa nesprávny spôsob zabiehania repasovaného motora. Po montáži nechajú bežať motor niekoľko hodín na voľnobežných otáčkach v domnienke, že je to šetrná metóda zabiehania, nakoľko motor nie je zaťažený a vyhnú sa tak jeho poškodeniu. V skutočnosti je to úplne naopak. Dlhé zabiehanie na voľnobežných otáčkach ja absolútne škodlivé! Tento spôsob môže spôsobiť nadmerné opotrebenie alebo poškodenie.  Pri zabiehaní motora na nízkych otáčkach nastávajú tieto problémy : V dôsledku nízkych otáčok olejové čerpadlo nevytvára dostatočný tlak, čím do mazacích miest neprivádza dostatok oleja. Ložiská nie sú dostatočne mazané a chladené. Nečistoty po brúsení sa nevymývajú z klzných ložísk. Steny valca nie sú dostatočne mazané, mikročastice po brúsení nie sú vyplavené, v dôsledku čoho vznikajú poškodenia. Pri nízkych otáčkach nie je piest zospodu ostrekovaní dostatočným množstvom oleja, čo má za následok nedostatočné mazanie piestneho čapu a  tiež pridieranie piestu o stenu valca. Turbodúchadlo je zle mazané a už po 20 minútach jazdy na voľnobehu ho poškodzuje a to nielen pri zábehu, ale aj pri normálnej prevádzke motora. Komponenty, ako sú ventily, vačkové hriadele a vahadlá, umiestnené najďalej od olejového čerpadla, sú mazané malým, alebo žiadnym množstvom oleja. Pri voľnobehu piestne krúžky úplne netesnia. Horúce výfukové plyny  ohrievajú stenu valca a poškodzujú olejový film.  ODPORÚČANIA TÝKAJÚCE SA ZÁBEHU MOTORA  Vozidlo by nemalo byť úplne naložené Motor by mal bežať pri premenlivých otáčkach až do maximálnej hodnoty 2/3 maximálnych otáčok Vyhnite sa jazde s nízkymi otáčkami motora Nepoužívajte maximálne otáčky motora pri každom prevodovom stupni. Nie je vhodne zabiehať motor po diaľnici pri konštantných otáčkach. Obmedziť brzdenie motorom Vyvarujte sa dlhšej dobe nečinnosti (napr. Semafory, dopravné zápchy)  ĎALŠIE TIPY  Počas zábehovej fázy niekoľkokrát skontrolujte hladinu oleja. Počas fázy zábehu môže byť spotreba oleja vyššia. Odporúča sa skontrolovať hladinu oleja každých 50 až 100 km a v prípade potreby ju doplniť. Dôležité: Prvý krát  meniť olej max. po 600 – 800 najazdených km. Taktiež vymeniť olejový filter. Z motora musia byť odstránené kovové mikročastice, ktoré vznikajú počas zabiehania vo veľkej miere znižujú životnosť  motora The post Postup zabiehania motora first appeared on Repas, oprava alebo výmena motora | Repasovany-Motor.sk.

prejsť na článok

Opísanie činnosti motora

V autoškole sa pri skúške pýtajú blondínky: - Viete nám opísať činnosť motora? - A môžem použiť aj citoslovcia? - Áno. - Brm, brm, brm...

prejsť na článok

Generálna oprava motora

Generálna oprava motora alebo jednoducho generálka motora (ďalej len GO motora), je komplexná oprava, pri ktorej vám servisné pracovisko rozloží motor do poslednej súčiastky, všetky komponenty dôkladne zkontroluje, opraví, v prípade potreby aj vymení a ná

prejsť na článok

Potrebujem generálnu opravu motora?

Mám 13-ročné auto a najazdených 230 000 km, zvýšenú spotrebu paliva a motorového oleja. Vyžaduje si generálnu opravu motora? Medzi príznaky, že Vaše vozidlo potrebuje generálnu opravu motora, patrí zvýšená spotreba paliva, modro-biely dym z výfu

prejsť na článok

Postup lásky

Viete, aký je postup lásky? Najprv vám žena lezie do postele, potom do peňaženky a nakoniec na nervy.

prejsť na článok

Postup pri batikovaní tričiek.

Postup pri batikovaní tričiek. V skrini som mala dlhodobo odložené biele tričká. Nerada som ich nosila. Určite to poznáte. Oblečiete si biele tričko a o chvíľku aj keď si dávate veľký pozor, nájdete mastný fľak alebo čo i len maličkú špinku po jedle Raz

prejsť na článok