Prečo sa webstránka nezobrazuje vo vyhľadávaní Google?

Umiestnenie na popredných miestach na stránke s výsledkami vyhľadávania určite môže zvýšiť vašu viditeľnosť, autoritu v danom odvetví a rýchlo navrátiť vaše investície. Prečo vaša stránka ešte stále nie je na vrchole? Túto otázku si skôr či neskôr položila asi každá firma. Bohužiaľ, neexistuje na ňu jasná odpoveď. Lepšie povedané, neexistuje na ňu jasná odpoveď. Je veľa dôvodov, prečo sa vaša webstránka nedokáže umiestniť. Ak si myslíte, že už prešla celá večnosť a vy stále nevidíte kladný výsledok, zvážte tieto možnosti: Dajte tomu ešte čas Video nižšie od Google Webmaster (Správcovia webu Google) vás nabáda k tomu, aby ste boli pri práci so SEO (Optimalizácia pre vyhľadávače) trpezliví. Pri SEO sa nedá nič urýchliť. Zázraky sa nedejú zo dňa na deň. Musíte prejsť určitými krokmi – a to pekne po poriadku. (Je zbytočné vytvoriť tisíce odkazov smerujúcich na webstránku, ktorá si nevie poradiť s toľkými klikmi.) Chvíľu trvá kým získate dostatok informácií, vytvoríte a zrealizujete svoju stratégiu a začnete vytvárať obsah. Potom zase dlho trvá Googlu, kým si vaše zmeny vôbec všimne. Následne si musíte počkať, kým vyhľadávač rozhodne, či tieto zmeny prinesú používateľovi niečo prospešné. Vyššie uvedené video sme už niekoľkokrát použili, ale radi ním potvrdíme správnosť našich výrokov kedy sa len dá. Vo videu sa spomína, že väčšinou trvá štyri mesiace až jeden rok, kým sa zmeny vôbec uskutočnia a kým zbadáte nejaké výsledky. Inými slovami – musíte si počkať. Nie je to jednoduché, ale SEO vyžaduje trpezlivosť. TIP: Výsledky sa odvíjajú od konkurencie v danom segmente. Vaše kľúčové slová neznamenajú to, čo si myslíte Skúsime opísať našu skúsenosť s pojmom „SEO“. Kľúčové slovo „SEO“ je pre našu webstránku samozrejme dôležité. V jednom období by ste našu domovskú stránku vyhľadaním tohto pojmu nenašli. Nespravili sme nič, kvôli čomu by sa naša stránka mala stratiť z výsledkov vyhľadávania, no ona napriek tomu zmizla. Vtedy sme podrobne začali skúmať stránku s výsledkami vyhľadávania, ktorá sa zobrazila po vyhľadaní pojmu „SEO“. Naša webstránka sa dlho nachádzala až na druhej stránke výsledkov a občas sa objavila na 10. mieste. A potom zmizla. Naša webstránka však stále existovala. Na prvej stránke s výsledkami vyhľadávania si môžete všimnúť, že Google predpokladá, že používatelia hľadajúci tento pojem nehľadajú firmy, ktoré sa zameriavajú na SEO. Miesto toho sa snažia poskytnúť čo najviac informácií o tom, čo SEO je a ako sa vykonáva. Preto je skoro každý výsledok na prvej stránke zameraný na návody na SEO, na jeho vysvetlenie a na to, či ho vôbec potrebujete (platené výsledky do úvahy neberieme). Samotný Google zaberá aspoň dve miesta na prvej stránke s výsledkami vyhľadávania. Chvíľu sme si mysleli, že je jednoducho nemožné dostať našu webstránku na prvú stránku vyhľadávania. Naša webstránka nebola tým, čo Google pokladal za vhodný výsledok po zadaní pojmu „SEO“ do vyhľadávania. (Ako na truc začal Google samozrejme našu stránku znova ukazovať. Jeden čas sme boli na prvej stránke jedinou SEO agentúrou.) Môžete sa snažiť dostať vašu webstránku na popredné priečky vo výsledkoch pri vyhľadávaní nejakého kľúčového slova a hoci máte výborné SEO, nemusí sa vám to podariť. Je to preto, že pre Google môže vyhľadávané slovo znamenať úplne niečo iné ako pre vás. Pozorne preštudujte prvú stránku s výsledkami vyhľadávania a pozorujte, či sa typ výsledkov, ktoré chce Google ukazovať líši od tých, ktoré vy chcete poskytovať. Vaša webstránka vyzerá úžasne, ale možno len na oko Zaplatili ste veľa peňazí za krásne navrhnutú a modernú webstránku. Všetko vyzerá skvele. Každý deň sa na ňu neviete vynadívať. Prečo ju Google nedokáže tiež oceniť? Je možné, že na pohľad vyzerá vaša stránka dobre, ale do úvahy ste moc nezobrali SEO. Môže vás brzdiť mnoho vecí, napríklad: Duplicitný obsah Nedostatočný obsah Starý, nedotknutý, opozeraný obsah Mätúca navigácia Rozpoltené zameranie na kľúčové slovo, takže existuje viacero stránok, ktoré sa môžu pre dané slovo zobraziť Nevyplnené základné informácie, ako napríklad nadpis, kľúčové slová, popis (metas); popisy obrázkov (alt tags); značenie schém (schema markups) Chýba vám blog, alebo niečo iné, čím môžete pravidelne obnovovať obsah Web si vás nevšimol Odkazy sú dôležité a pravdepodobne aj stále budú. Aj keď existuje veľa spôsobov ako ich získať, niektoré nestoja za to a iné môžu byť škodlivé. Potrebujete kvalitné portfólio s odkazmi z rôznych zdrojov. Niektoré z nich by mali byť no-follow odkazy, niektoré by mali smerovať na veľmi dobré stránky a iné na priemerné stránky. Na kupovanie odkazov ani nepomyslite. Do úvahy neprichádzajú ani Link Schemes (umelé tvorenie odkazov, len za účelom propagácie). Musíte nájsť prirodzené spôsoby na získanie dobrých odkazov a vyhnúť sa praktikám, za ktoré by vás Google mohol penalizovať. Odkazy môžu byť súčasťou aj iných problémov. Napríklad: Všimla si vás nesprávna časť internetovej siete Niekto mohol na vašej webstránke začať vykonávať neetické taktiky. Nepotrebujú na to žiadny dôvod. Proste si vašu webstránku vyberú a vložia na ňu škodlivý kód. Alebo môžu začať kopírovať váš blog a znova zverejňovať váš obsah. Alebo začnú s vašou webstránkou prepájať rôzne odkazy vedúce na pochybné stránky. Google dokáže ľahko rozpoznať negatívny SEO útok a ak sa chcete vyhnúť akejkoľvek sankcii, dávajte si pozor. Toto nás privádza k ďalšej časti: Google vás možno umiestnil do „Penalty Box“ Manual Action penalizácia (penalizácia po ručnom zásahu) môže viesť k odstráneniu vašej webstránky zo stránky s výsledkami vyhľadávania. Ak ste sa nachádzali na popredných priečkach vo vyhľadávaní a potom ste zrazu klesli (alebo ste úplne zmizli), Google vás možno penalizoval. Jediné, čo môžete spraviť, je skontrolovať Google Manual Actions report (Oznámenie o ručnom zásahu) a začať s napravovaním problémov. Ak ste dostali takéto oznámenie, znamená to, že nejaký kontrolór manuálne zistil, že vaša webstránka nie je v súlade s pokynmi spoločnosti Google. Čo môže spôsobiť takýto zásah? Google vás môže penalizovať ak kontrolór zistí, že: Vaša stránka bola napadnutá hakermi – niekto na vašu stránku nahral a skryl škodlivý obsah Používatelia vytvárajú spam – spamové komentáre na fórach a blogoch Freehosting je plný spamu – veľká časť stránok prevádzkovaných freehosting službou je plná spamu Schema Markup značenie schém je plné spamu, nedodržiavanie pokynov (napríklad skrytie obsahu pred používateľmi) Neprirodzené odkazy smerujúce na vašu stránku – ak máte veľa umelých, zavádzajúcich alebo manipulatívnych odkazov (zahŕňa to aj kupovanie odkazov a Link Schemes) Neprirodzené odkazy smerujúce z vašej stránky – to isté ako v predchádzajúcom bode, ale linky smerujú z vašej stránky Slabý obsah bez hodnoty – vaša webstránka musí používateľom poskytnúť nejakú hodnotu Cloaking a presmerovanie technika, pri ktorej sa iný obsah ukazuje vyhľadávačom a iný používateľom za účelom dosiahnutia vyšších pozícií vo výsledkoch vyhľadávania Obrázky – manipulatívne využitie obrázkov na získanie kliknutí Skrytý text a nadmerné vkladanie kľúčových slov – tieto problémy existujú už dlho, ale očividne to Google stále považuje za veľký problém K vašej webstránke sa správate akoby existovala vo vákuu SEO neexistuje vo vákuu. Žije medzi svojimi susedmi, ktorými sú napríklad obsahový marketing, sociálne média, PPC reklama a mnoho ďalších. Týmto sa vám nesnažíme nanútiť naše služby. Chceme len podotknúť, že na online marketing sa musíte pozerať ako na celok a nie len na jeho časti. Čas strávený na stránke, počet prekliknutí, počet zmienok na internete a komunikácia so sociálnymi médiami sú elementy, ktoré ovplyvnia vašu pozíciu vo výsledkoch vyhľadávania. Niektoré z nich sú dôležitejšie ako iné, ale všetky z nich hrajú dôležitú rolu. Google berie do úvahy aj iné signály ako len tie, ktoré vychádzajú od vás. Nehovoríme, že časté pridávanie príspevkov na Facebooku je priamo spojené s vašou pozíciou vo výsledkoch vyhľadávania. Len sa snažíme povedať, že ak si vytvoríte na sociálnych médiách svoju komunitu, docielite tým vyššiu návštevnosť vašej stránky, získate viacej kliknutí na vaše odkazy a viacej ľudí si prečíta váš obsah. A naviac, nie je to všetko len o lepšej pozícii vo vyhľadávaní. V dnešnej dobe je najpravdepodobnejším dôvodom, prečo sa vaša stránka nedokáže dobre umiestniť práve náš posledný bod: Vaša konkurencia je šikovnejšia Opäť, SEO nevykonávate vo vákuu. Optimalizácia pre vyhľadávače (SEO) už nie je tajnou zbraňou, o ktorej vaša konkurencia nikdy nepočula. Je neoddeliteľnou súčasťou moderného marketingu. Ak nevytvárate odkazy a nezverejňujete blogy, môžete si byť istý, že vaša konkurencia to už dávno robí. Ak si začnete myslieť, že SEO nepotrebujete, alebo že ste už spravili dosť, niekto určite pracuje usilovnejšie ako vy a ukáže vám, ako sa to má naozaj robiť. Ak využívate SEO pomenej, po chvíli si všimnete, že vám začína trochu pomáhať. Ten, kto sa aktívne zaoberá SEO určite uvidí oveľa viac výsledkov ako vy. Pamätajte si, že keď začínate pracovať so SEO, nesnažíte sa vyhrať nad Googlom, ale nad svojou konkurenciou. Všetci sa snažíte začať podnikať vo veľmi limitovanom priestore. Aj malé zmeny môžu znamenať niečo veľké Asi teraz rozmýšľate nad tým, že musíte toho ešte veľa spraviť na to, aby ste sa dostali na vrchol vyhľadávania. A myslíte si dobre. Preto by ste mali začať čo najskôr. Môžete začať vykonávaním malých a prostých zmien na svojej webstránke a to ešte predtým, ako začnete premýšľať nad tým, že by ste si najali SEO agentúru. Ak sa stále nedokážete umiestniť, dajte tomu ešte trocha času. Alebo Môžete svoju webstránku skúsiť od základov zmeniť. Snažte sa preskúmať vašu súčasnú situáciu. Začnite len zľahka a spravte také zmeny, ktorých ste sami schopní. Budete prekvapení, čo všetko dokážu malé zmeny. The post Prečo sa webstránka nezobrazuje vo vyhľadávaní Google? appeared first on SEO - optimalizácia pre vyhľadávače.

prejsť na článok

GOOGLE CHCE VAŠE WEBY RESPONZIVNE

Od 21. 4. 2015 odsúva Google neresponzivné weby na nižšie pozície vo vyhľadávaní. Príspevok GOOGLE CHCE VAŠE WEBY RESPONZIVNE zobrazený najskôr Tvorba webstránok, eshopov, hosting, správa IT od EKN.

prejsť na článok

Čo je Google partner a prečo stojí zato spolupracovať s partnerom?

Vyberte si správneho Google partnera pre vašu online reklamu a prácu v Google Cloude. The post Čo je Google partner a prečo stojí zato spolupracovať s partnerom? appeared first on MojaWebstranka.sk.

prejsť na článok

5 dôvodov, prečo používať Google Moja Firma

Google Moja Firma (Google MyBusines) je nevyhnutná súčasť online biznisu, tak ako sociálne siete, či PPC kampane. Pozrime sa teda, prečo by firmy nemali zabúdať na Google Moja Firma. Vyšší SEO ranking a lokálne SEO Google vyhľadávanie patrí medzi vý

prejsť na článok

Ako rozšíriť sledovanie dát na webe z Google Analytics Universal na Google Analytics 4

Spoločnosť Google v októbri 2020 oficiálne nastavila službu Google Analytics 4 (GA4) ako predvolené prostredie pre nové vlastníctva Analytics. GA4 prichádza s niekoľkými novinkami, ako je napríklad lepšia manipulácia so súkromím a zabudované strojové učen

prejsť na článok

PPC reklama na Facebooku verzus PPC reklama na Google: V čom je ktorá lepšia a prečo sa oplatí využívať obe súčasne?

Pýtate sa, čo majú spoločné Google PPC a Facebook Ads reklamy? Dokopy predstavujú približne polovicu celosvetového príjmu z online marketingu. No a PPC reklama funguje lepšie, keď beží na oboch platformách. Nižšie si prezradíme, prečo je tomu tak.

prejsť na článok