Prečo začínam blogovať? [Príbeh]

Tento článok bude určite iný ako tie ostatné, ktoré ho budú nasledovať. Prvý blog, prvý krok, prvý deň, sú vždy iné a náročné. Vydať sa na nejakú (neznámu) cestu a spraviť prvé kroky je dobrodružstvo, cítite vzrušenie, no zároveň viac, či menej neistoty. Postupom času vzrušenie narastá a neistota sa vytráca. Ste na ceste, naberáte skúsenosti, rastiete. Máte dobrý pocit, že ste spravili niečo viac, že ste zažili niečo nové, že ste niečo nové vyskúšali. . . . Náhodné začiatky s marketingom Už je to nejaký ten rok, čo som doštudoval vysokú školu v Bratislave. Práve na nej ma očaril marketing. A už týždeň po štátniciach som začal svoje pôsobenie v reklamnej agentúre. Po 5 rokoch strávených v Bratislave som nepredpokladal, že sa vrátim do mojej rodnej Nitry. Som však rád, že to tak náhoda zariadila. Mám pocit, že celá moja pracovná kariéra je zmesou rôznych náhod, príležitostí a neľahkých rozhodnutí. Často v nej zažívam ten pocit, že robím v niečom ďalšom prvé kroky, posúvam sa, naberám skúsenosti. Nie vždy to je komfortné, ale čítal som v nejakej múdrej knihe, že to je práve ten pocit, ktorý máte zažívať, ak sa chcete skutočne niekam posunúť a niečo nové sa naučiť. Prvé dotyky s praxou Zažil som si v praxi ako dokáže takýto obsah zaujať desaťtisíce či dokonca státisíce ľudí. Tvoril som obsah, ktorý si dodnes prečítalo viac ako 500 000 Slovákov. Je to zaujímavý pocit, o to viac, že nikto z tých ľudí dodnes netuší, že som ten obsah tvoril ja. To však nie je to najpodstatnejšie. V tom čase, kedy som ešte zarezával v študentských laviciach na univerzite som si nechcel pripisovať nejaké zásluhy, bol som vďačný za príležitosť, ktorá mi otvorila úplne nové možnosti a ktorá ma posunula tam, kde som teraz. Mal som totiž možnosť v priebehu krátkeho času na univerzite, konkrétne 3 rokov, vyskúšať takmer všetko, čo sa v online marketingu v tej dobe dalo robiť. A takáto príležitosť sa študentovi iba tak nenaskytne. Aby som nezabudol, aj tejto skúsenosti a príležitosti predchádzala moja úplne prvá praktická skúsenosť s digitálnym marketingom – bol ňou Digital Marketing Club na mojej alma mater Univerzite Komenského, konkrétne na Fakulte managementu. Nebyť tejto skúsenosti, pravdepodobne by som dnes nerobil, to čo dnes robím a čo ma každý deň tak napĺňa. DMC je dnes už uznávanou platformou pre študentov, ktorý sa chcú posúvať a budovať kariéru vo svete digitálneho marketingu, robí skvelú prácu pod vedením Jaroslava Vojtechovského. Práve jemu tiež za veľa vďačím, on ma aj zoznámil s Michalom Mravčákom, ktorý mi dal ako neskúsenému študentovi možnosť realizovať sa na rôznych projektoch a jedným z nich bol práve portál Brigada.sk, ktorý sa stal na niekoľko rokov platformou, kde som mohol experimentovať aj s content marketingom. Písal sa rok 2013 – 2014 a vtedy sa na Slovensku o content marketingu ešte takmer vôbec nehovorilo. Späť v Nitre, opäť náhoda a veľká príležitosť Vrátim sa však k mojej ďalšej ceste, ktorá sa content marketingom veľmi súvisí. Jednou z náhod a následných rozhodnutí bolo aj to, že sa niekto v mojej rodnej Nitre nezávisle odo mňa zamýšľal presne nad tým, nad čím som sa ja zamýšľal pri písaní svojej diplomovej práce. Tým niečím bola práve práca s užitočným obsahom, a to, ako takýto obsah môže dopĺňať marketingový mix firiem. Ako som už spomenul stretlo sa niekoľko náhod a tá jedna zariadila, že sme spolu s Romanom Klemanom začali v Nitre pracovať na ContentFruiter – divízii a značke, ktorú Roman vytvoril. A z ktorej sme sa neskôr rozhodli vytvoriť samostatnú agentúru – prvú content marketingovú agentúru na Slovensku. A od toho momentu som prebral rolu Managing Directora. To boli začiatky roku 2016. Dnes má agentúra stabilných klientov – známe slovenské a medzinárodné spoločnosti, pre ktorých už roky realizujeme content marketing a tím viac ako 20 skvelých ľudí, ktorí sa deň čo deň pričiňujú o to, že CFko (ako ho slangovo interne nazývame), je dnes tým, čím je. Prečo teda začínam? Možno sa vám zdá, prečo toto všetko píšem, keď názov článku je o tom, Prečo začínam s blogovaním? Bez tohto hlbšieho kontextu, by však jednoduché vysvetlenie nestačilo. Už niekoľko posledných mesiacov som premýšľal nad tým, že ako content marketér, by som mal s obsahom pracovať oveľa aktívnejšie aj ja sám. Za tých niekoľko veľmi aktívnych rokov, stoviek rozhovorov, stretnutí  s rôznymi zaujímavými ľuďmi a dôležitých rozhodnutí som dospel do momentu, kedy mám v hlave množstvo informácií, ktoré potrebujem dať zo seba von – do textu, audia alebo videa. Tak aby to bolo užitočné nie len pre mňa, ale možno aj pre niekoho ďalšieho. To je práve asi ten hlavný dôvod – bol by som nerád, ak by moje skúsenosti, to čo ma naučili projekty, na ktorých pracujem, zostali iba v mojej hlave. Inokedy mám zasa chuť vyjadriť svoje názory, ktoré mi idú hlavou a na ktoré sa pozerám opäť aj cez prizmu content marketéra alebo marketéra vo všeobecnosti. Určite k tomuto rozhodnutiu dopomohla aj aktuálna situácia, ktorá sa vo svete deje, nebola však určite spúšťačom, skôr mi iba dala viac času na premyslenie a ďalšie dôležité rozhodnutie a tento prvý krok, ktorý práve robím. Hoci tento obsah bude mať žiadne, či malé publikum, viem, že sa i ja sám k tomuto obsahu môžem vrátiť a spätne si premietnuť moje vnímanie niektorých tém. A to je pre mňa rovnako dôležité. To je teda môj hlavný dôvod, prečo začínam s blogovaním. Máte aj vy plnú hlavu myšlienok? Názory na nejaké témy? A blogujete už? Skúste to, možno i pre vás to bude cesta. A ak nie, je to ďalšia cenná skúsenosť. Newsletter Ak chcete dostávať nové informácie z oblasti marketingu a reklamy a podnikania, stačí ak sa prihlásite na odber newslettra a raz mesačne vám odošlem to najzaujímavejšie z blogu vždy aj s nejakým bonusom. Máte otázky? Pýtajte sa. AK SA CHCETE DOZVEDIEŤ VIAC V článku ste sa možno nedozvedeli všetko čo vás zaujíma. Po prečítaní vám prišlo na um hneď niekoľko otázok. Neváhajte mi napísať a ja vám rád odpoviem na otázky a vypočujem vaše podnety. .fusion-button.button-3 {border-radius:0px;}ROZPRÁVAJME SA The post Prečo začínam blogovať? [Príbeh] appeared first on Patrik Vavrovič - content marketing expert.

prejsť na článok

Príbeh v marketingu čo znamená, prečo predáva a ako ho vytvoriť?

Kedy ste naposledy počuli nejaký príbeh? Kedy ste príbeh rozprávali alebo prerozprávali? Pravdepodobne každý deň. Ľudia milujú príbehy už po celé tisícročia. Príbehy sú pôsobivejšie ako samotné fakty, čísla, parametre, vlastnosti atď. Príbehy vyvolávajú e

prejsť na článok

Príbeh tej najsledovanejšej predajnej akcie všetkých čias

Príbeh tej najsledovanejšej predajnej akcie všetkých čias Toto je jeden z marketingových newsletterov, aké pravidelne 2x týždenne zasielam. Ak sa vám páči, prihláste sa na odber a budem ich posielať aj vám. ❤️ Zadajte svoj e-mail Prihlásiť sa Keď hľadáte

prejsť na článok

Kto napíše články pre firemný blog?

O tom, aký je textový obsah v dnešnej dobe dôležitý sme písali už v predchádzajúcom článku. Dnes si predstavíme službu spoločnosti ContentPress ale aj to, kto napíše články pre firemný blog najlepšie a na koho túto tvorivú činnosť delegovať. Firemný blog

prejsť na článok

Biznis príbeh: Ťuli A Ťuli Ako sa z rodinnej pomoci zrodil úspešný biznis

Príbeh zakladateľov Ťuli A Ťuli Lenky a Jána z Malaciek je tak trochu iný. Komplikácie im spôsobovali synove vážne kožné problémy, s ktorými si nevedeli poradiť ani skúsení lekári. Lenka sa preto rozhodla priložiť ruku k dielu a pustila sa do výroby domá

prejsť na článok

Moodre reči Príbeh razie v Moldave

Termín podujatia: 30.9. 2021 o 19:00Miesto: Lýceum, Dolná 24, ModraDiskusia Michala Havrana so Samom Marcom, autorom knihy Roky bezprávia neuveriteľný príbeh razie v Moldave.Samo Marec spolu s reportérkou Denníka N Veronikou Prušovou napísali knihu, v kt

prejsť na článok