Vážení rodičia, milí predškoláci ! Keďže je naša materská škola Srdiečko stále zatvorená a musíte sa s deťmi učiť doma, rady by sme Vám poskytli niekoľko rád na rozvíjanie predčitateľskej gramotnosti a grafomotoriky. Čítať deťom rozprávky, príbehy, bájky či básničky by Ste mali každý deň. Pri práci s knihou treba dieťaťu ukázať, kde je napísaný názov knihy, meno autora, meno ilustrátora a nadpis čítaného príbehu. Pri čítaní treba, aby ste pred dieťaťom ukazovali prstom po riadkoch – treba aby videlo, že sa číta zľava doprava a zvrchu nadol. Treba upozorňovať na veľké tlačené písmená – deti mnohé poznajú a vedia, že veta končí bodkou. Po prečítaní príbehu sa môžete o ňom porozprávať ( o čom bol, aké postavy tu vystupovali, aký bol hlavný hrdina, ako by chceli, aby sa príbeh skončil) – dieťa tvorí jednoduché súvetia, odpovedá celou vetou. Na základe počutého príbehu môže dieťa vytvoriť ilustráciu. V týždenných aktivitách, ktoré Vašim deťom posielame je mnoho inšpirácií aj na predčitateľskú gramotnosť. Ďalšie aktivity : môžete tlieskaním deliť slová na slabiky určovať prvú a poslednú hlásku v slove, prípadne vyhláskovať celé slovo – nie je to pre deti jednoduché, preto im musíte pomôcť Vašou dôraznou výslovnosťou pre predškolákov je dôležitá ich čistá výslovnosť, lebo slovo, ktoré nesprávne vyslovia aj zle v škole napíšu (jazykové cvičenia, jazykolamy, jednoduché básničky) dieťa v tomto veku poznáva iba veľké tlačené písmená – môže si krúžkovať v detskom časopise tie, ktoré pozná, môže si ich modelovať z plastelíny, môže ich písať prstom do vzduchu, paličkou do piesku aj trojhrannou ceruzkou na papier – papier A4 preložíte na polovicu a potom ešte na polovicu a máte riadky – do zošita s linajkami ešte dieťa nepíše !!! dieťa v tomto veku ešte nemá vyvinuté všetky kostičky na ruke, preto píšte iba veľké tlačené písmena – NIE PÍSANÉ pri kreslení a písaní sedí dieťa za stolom tak, že chodidlá má na zemi vedľa seba, o stôl si netlačí bruško, lakte má položené na stole, hlavu mierne predklonenú – asi 20 cm od stola trojhrannú ceruzku drží palcom a ukazovákom a podopiera ju prostredníkom asi 1,5 cm od hrotu ceruzky okrem kreslenia s deťmi maľujte vodovými farbami a štetcom, temperkami, vystrihujte a nalepujte obrázky – deti vedia urobiť krásne práce navliekajte korálky, skladajte puzzle, zaväzujte šnúrky. Hlavne sa nezabudnite pri tom hrať a tešiť sa, že Ste spolu. Milé slovo a pochvala urobia viac ako kritika. Želáme veľa úspechov a myslíme na Vás. pani učiteľky Marcelka a Jarka The post PREDČITATEĽSKÁ GRAMOTNOSŤ/GRAFOMOTORIKA appeared first on MŠ Srdiečko.
Slováci sa v oblasti investícií zlepšujú, avšak iba veľmi mierne. Ich investičná gramotnosť sa medziročne zvýšila [] Článek Investičná gramotnosť Slovákov mierne stúpla se nejdříve objevil na rozumieminvesticiam.sk.
prejsť na článokMilí rodičia, opäť sme pre Vaše detičky spracovali aktuálnu tému: Život pri vode 1. VODNÉ ŽIVOČÍCHY pomenovanie niektorých živočíchov (samozrejme, je ich oveľa viac ) VODNÉ ŽIVOČÍCHY pomenovanie 2. ŽIVOT PRI VODE Chránime vodu potoky, rieky, rybníky
prejsť na článokMilí rodičia, milé deti, tento týždeň sme pre Vaše deti pripravili tému VESMÍR 1. VESMÍRNI KAMARÁTI prečítajte svojim deťom krátky príbeh s náučným charakterom (nová slovná zásoba, poznatky o vesmíre): VESMÍRNI KAMARÁTI 2. E-BOOK VESMÍR pracovný zošit
prejsť na článokStredoškolský a vysokoškolský učiteľ informatiky Martin Cápay vedie žiakov k tomu, aby získané digitálne zručnosti vedeli využiť aj v bežnom živote. O svoje poznatky sa delí tiež s budúcimi učiteľmi informatiky, ktorých pripravuje na pedagogickú prax. Pre
prejsť na článokDňa: 25.1.2024 Zápisnica Schôdza sa konala prezenčne. Prítomní: 20 dôverníkov z 33 tried, riaditeľ školy PhDr. Vladimír Palkovič, zástupcovia riaditeľa školy a VV Rady rodičov Kristián Kolev a p. Dália Šaškovičová Agenda Schválenie celkového r
prejsť na článok