Profi marketing vo vlastnej réžii 1. časť

PROFI MARKETING VO VLASTNEJ RÉŽII Dnešná doba je fantastická v tom, že ponúka nespočetne veľa možností. Pre marketing a moderné podnikanie to znamená toľko, že môžete celé marketingové oddelenie nahradiť jedným človekom na pol úväzku a nikto nezbadá rozdiel. Vlastne si dokážete spraviť profi marketingovú kampaň pokojne z gauča vo svojej obývačke. Stačí trochu času a kreativity. A trpezlivosti a ochoty učiť sa nové veci. Stále! Len čo začnete so spokojnosťou pozerať na svoj facebookovy profil, ktorý má 5000 lajkerov, už by ste mali mať aj instagramové konto. Najlepšie nabité cool fotkami. Ale poďme krok po kroku. Podnikať som začala zhruba pred siedmimi rokmi. Vtedy som o moderných reklamných nástrojoch ešte nič nevedela. Platila som veľa peňazí za vytvorenie loga, tlač plagátov, tvorbu všetkých materiálov a printovú reklamu. Najhoršie však bolo, že som s ničím nebola spokojná. Nie preto, že by som bola náročná a prehnane kritická, ale preto, že grafik nepoznal môj segment a nevedel nič o mojom podnikaní. Nepoznal ani moju cieľovú skupinu. Nechala som si vytvoriť web. Chceli po mne, aby som vo worde napísala texty, že oni to nahodia. Sedela som pri prázdnom hárku a hútala, kde, ako a čím začať. Preto môžem teraz, o sedem rokov neskôr, povedať: „Takto to nefunguje!“ Zistila som, že si všetko (takmer) najlepšie spravím sama, pretože JA viem, koho chcem osloviť. JA viem, čo chcem povedať! JA poznám argumenty, prečo je môj produkt pre zákazníka ten pravý Nebojte sa spraviť si to podľa seba. Dnešný marketing pýta úprimnosť. Radšej menej dokonalý leták, ktorý bude pôsobiť vieryhodne, ako premakaná, ale chladná grafika, ktorá nikoho neosloví. Každopádne, zorientujete sa v tématike a bude pre vás ľahšie pripraviť podklady pre profesionálov. Nebojte sa toho, web ponúka mnoho rôznych nástrojov a mnohé z nich sú zdarma. 1. Potrebujete dobré obrázky. Stiahnúť z googlu si ich len tak nemôžete a Shutterstock je fakt len pre hŕstku vyvolených. Dostupné zdroje dobrých obrázkov (fotiek aj vektorov) sú napríklad na Freepik.com alebo Unsplash.com. Pri výbere tých správnych obrázkov pre váš podnik, by ste si mali položiť niekoľko otázok: Aké prívlastky/prídavné mená najlepšie vystihujú vás a váš podnik? Návštevník vašej stránky by si mal vedieť vytvoriť obraz o vás z úvodných obrázkov, z prevládajúcich farieb a z celkového feelingu, ktorý z obrázkov ide. Napr. ak ste si dali prívlastky kreatívny, hravý, trendy, novodobý, energický, obrázky, ktoré hľadáte by mali byť kreatívne, hravé, energické a trendy. Niečo v štýle ako obrázky nižšie. 2. Ako chcete, aby sa zákazník cítil? Jedná vec ste vy a vaše dojmy, ale dôležitejší je zákazník a jeho dojem z vás. Chcete predsa, aby ste v ňom zanechali dobrý pocit. Ak máte kaviareň alebo reštaurácii, pravdepodobne budete chcieť aby sa ľudia cítili uvoľnene, nadšene, a zrejme aj hladne. Preto sa budete snažiť vzbudiť v nich túžbu, chute, zábavu. 3. Kde chcete obrázky použiť? Dôležité je vedieť, kam budú obrázky smerovať a teda ako ich bude nutné upraviť orezať. Bannery na web si budú žiadať orezať zhora a zdola. Posty na facebook, či instagram sú skôr štvorcové. Pri hľadaní obrázkov preto pozerajte aj na to, či je na nich dostatok miesta na orez. 2. Grafika, ktorá osloví. Obrázky máte, ale čo teraz s nimi? Nie každý ovláda Photoshop a PowerPoint rozhodne nie je riešenie. Ja Photoshop ovládam slušne, ale niektoré veci robím aj ja v Canve. To je platforma na profesionálne vytváranie plagátov, letákov, vizitiek, brožúr, PFiek, facebookových či instagramových príspevkov Vlastne sa mi ešte nestalo, že by som niečo potrebovala a nenašla v Canve šablónu. Navyše obsahuje aktuálne fonty, podklady, pozadia, templáty, obrázky a ďalšie nástroje. Takýto leták, alebo pokojne aj post na facebook, či instagram mi zabral cca 3min vrátane prihlásenia sa do canvy. 3. Kto nie je na facebooku, akoby ani nebol? Facebook je kapitola sama o sebe. O jeho nevyhnutnosti hádam ani nemá zmysel diskutovať. Otázka je skôr ako s ním vhodne pracovať. Táto téma sa do kapacity tohto článku nezmestí, ale aspoň pár základov: vybudujte si základňu svojich fanúšikov. Najprv oslovte svojich známych. Ľudia milujú súťaže. Ponúknite niečo zaujímavé za lajk na vašu FB stránku a zdieľanie. Súťaž dajte propagovať. Rýchlo získate veľkú fanušíkovsku základňu. Tieto kontakty nie sú pre vás nijako zvlášť zaujímavé, ale pomôžu vám na začiatok naštartovať svoj facebookovy projekt. vytvorte atraktívny obsah. Publikujte veci, ktoré ľudí zaujímajú, nemusia byť ani priamo predmetom vašej webstránky. Napríklad foto z „kuchyne“ ako vyrábate produkt, ako ho balíte, ako vyzerá vaša prevádzka. Facebook slúži na to, aby ste sa predstavili ako firma, za ktorou stoja ľudia. využívajte propagáciu príspevkov. Za pár eur dokážete osloviť masy a priviesť ich na svoju stránku. Platenú reklamu dokážete priamo zacieliť na svoju cieľovú skupinu, čo vám dáva možnosť využiť jej potenciál na maximum. Propagovať tak môžete svoje príspevky, svoje portfólio či event aj svoju stránku. 4. Obsahovo prepracovaná webstránka. Rýchlo a jednoducho by ste mali návštevníkov priviesť k požadovanej akcii, čo je uskutočnenie nákupu, zaregistrovanie sa do formuláru na odber noviniek alebo spätný kontakt s ponukou, prípadne priamy kontakt od zákazníka. Keď pre svojich klientov vytvárame webstránky, pýtame sa: čo z toho je ich cieľom, podľa toho volíme navádzacie texty koho chcú svojou stránkou osloviť v čom sú lepší ako konkurencia aké majú referencie Zo stránky musí byť na prvý pohľad jasné, čo ponúka. Po niekoľkých sekundách musí návštevník vedieť kde a ako môže uskutočniť nákup (ak to nie je eshop, musí byť jasná adresa, kde vás nájde alebo tel.č., na ktorom vás môže kontaktovať) Následne ho musíte presvedčiť, že by si mal na spoluprácu vybrať práve vás. Ak ešte stále pochybuje, ponúknite mu referencie od svojich spokojných zákazníkov. Ale nie hocijaké. Musí z nich byť jasné, nie len to, že ste super, ale hlavne v čom ste super a ako ste im pomohli. Na stránke sa snažte so zákazníkom komunikovať. Nie len rozprávať, ale aj počúvať. Pýtajte sa a nechajte ho sa akoby hrať: Chcete toto? Kliknite sem. Chcete niečo iné? Kliknite inde. Takto si vyselektujte väčšie spektrum návštevníkov a dostanete ich presne tam, kde ich chcete mať. Tak, aby mal návštevník pocit, že ste tu práve pre neho a riešite práve jeho problém. A samozrejme nezabudnite tlačítko s výzvou na akciu ako „nákup“ alebo „kontaktovať“ a pod. Texty na stránku neformulujte „my toto, my tamto“ ale „vy toto, vy tamto“ a podobne. Návštevník musí mať dojem, že riešite JEHO problém a nie, že si kupuje VÁŠ produkt. Vidíte ten rozdiel? Vy robíte službu zákazníkovi, nie zákazník vám!! Obyčajné a základné stránky vytvoríte zdarma na webnode.sk. Profesionálnejšie za pár eur na wordpress.com. Nastavenie a hodenie stránky na web nie je úplne najjednoduchšie. Aj ja na to využívam pomoc kolegov. Nie každý vie hneď vhodne zvoliť templát, zakúpiť doménu a webhosting. Pre svojich zákazníkov preto ponúkame službu tvorba webu „Basic“, kde vám všetko nastavíme a ukážeme a vy si už len nahodíte texty, obrázky a pod. Následne vám hotovú stránku spustíme, s jednoduchou možnosťou robiť aktualizácie. Neraz som sa stretla som zákazníkmi, ktorí potrebovali niečo zmeniť na svojej stránke a povedali mi, že to nejde, lebo im to ktosi robil a ten ktosi už nie je k dispozícii a oni nemajú prístup na svoj vlastný web. Viete si to vôbec predstaviť? To je ako keby ste niekomu dali kľúče od svojej prevádzky! 5. Newslettre. Nie sú vhodné pre úplne všetky typy prevádzok. Ja napríklad robím marketing pre navasusvadbu.sk (výroba svadobných oznámení), kde newsletter nemá úplne očakávaný efekt, keďže sa nejedná o opakujúci sa nákup. Ak však máte reštauráciu, či kaviareň, newsletter so sezónnou ponukou a akciami je viac ako na mieste. Myslím, že vaši návštevníci vás radi znova navštívia, ak ich pozvete napr. na kačacie hody alebo večer kubánskej muziky s ochutnávkou kubánskeho rumu. Perfektné mailové šablóny so správou kontaktov a následnými štatistikami má mailchimp.com, široký základný balíček zdarma. Plus automaticky vám to odošle na váš facebook. Rýchla, jednoduchá a intuitívna administrácia, veľa nástrojov, tlačítok a nízka pravdepodobnosť, že bude váš mail odoslaný do spamu. Môj tip: netrápte sa veľmi s perfektnou grafikou a komplikovanými tlačítkami. Ľudia aj tak lepšie vnímajú, ak je mail písaný „ľudsky“, teda iba ako priateľský text s klasickým dlhým modrým prelinkom. Vyzerá to osobnejšie a menej ako reklama. 6. Blogujte, ale nie za každú cenu. Momentálne prevláda názor, že blog je must have. Ale nie je. Ak vás zaťažuje a mali by ste ho písať „len, aby bolo“, radšej ho nepíšte. Poznám pekné stránky, ktoré majú blog totálne od veci a na prvý pohľad je vidieť, že je robený nasilu. Vtedy je lepšie ho nemať. Aktuálnym zlatým pravidlom marketingu je úprimnosť. Ak to nie je od srdca, ľudia to vycítia a takejto umelej reklamy sme sa už všetci presýtili. Ak sväto sväte tvrdíte, že ste odborníkmi, buďte nimi. A ak nie ste, radšej napíšte, že ste mladá ambiciózna a rýchlo napredujúca firma, ktorá sa snaží poskytovať služby na čo najvyššej úrovni. Blog je väčšinou už súčasťou webstránky. Nemusíte si ho teda vytvárať extra. 7. Produktové foto. V dobe, kedy deti robia vysokokvalitné fotky svojimi iPhonmi, neobstojíte len tak s nejakými fotkami. Naučte sa používať filtre a autokorekciu na mobile. Pozrite si instagramové fotky. Všetky dievčatá vyzerajú ako modelky a aj obyčajný hamburger na benzínke ako z reštaurácie s michellinskými hviezdičkami. Pretože všetky fotky instagram automaticky preženie cez filter. Tajomstvo je jednoduché – extrémne vysoký jas a kontrast fotiek. Pokojne preexponovanosť. Nepovažuje sa za nereálne a prehnané vyobrazenie, ale skôr za umeleckú fotku. Každý profesionálny fotograf sa teraz chytil za hlavu, ale ja píšem návod pre tých, ktorí majú obmedzené technické vybavenie a ešte menšie znalosti vedy fotografovania. 8. Zahviezdite na instagrame. A keď už fotky spravíte, šup s nimi na instagram. Momentálne zažíva svoj boom a je viac in ako facebook. Princíp spočíva v hashtagoch a ich správnom používaní. Hashtag (#) je niečo ako kľúčové slovo, ktoré by malo trefne vystihovať vašu fotku. Na základe hashtagu sa jednotlivé príspevky zatrieďujú do skupín a vďaka ním oslovia viac ľudí, ktorí majú spoločné objekty záujmu. Platí, čím viac hashtagov, tým lepšie, ale rozhodne, všetko s mierou. Platí jednoduché pravidlo sledujte a budete sledovaný. Veľa ľudí na instagrame vám opätuje, ak ich dáte sledovať. To je prvý krok ako získať základnú základňu sledovateľov, čím zvýšite svoju obľúbenosť. Aby toho nebolo naraz veľa, nechám vás spracovať tieto informácie a neskôr sa k základom moderného marketingu ešte určite vrátim. Nezabudnite môj blog sledovať The post Profi marketing vo vlastnej réžii – 1. časť first appeared on HMPRINT.

prejsť na článok

FARBY značky PROFI

FARBY PROFI - rakúska kvalita, slovenská cena! PROFI MAL 20 kg PROFI EXTRA WEISS 20kg ...aj toto nájdete v JUNADE! JUNADO Juraj Dobiáš www.junado.sk

prejsť na článok

Kto sme?

Sme rodinná firma, ktorá bola založená v roku 2008 so sídlom v Stupave. Zaoberáme sa predovšetkým veľkoobchodným predajom produktov a poskytovaním služieb. Individuálne pristupujeme ku každému obchodnému partnerovi s cieľom dlhodobej spolupráce. Dôraz kl

prejsť na článok

prečo zveriť účtovníctvo

práve nám? 1. Úspora nákladov v porovnaní s vedením účtovníctva prostredníctvom vlastného zamestnanca - účtovníka. Ušetríte náklady na odvody a iné zákonné poplatky, náklady na výpočtovú techniku, účtovný software, kanceláriu a pod. 2. V prípade, že s

prejsť na článok

Zimná sedmička pre zdravie a dobrú náladu - 2. časť

Urobte niečo pre svoje zdravie, účinky tejto silnej sedmičky by ste mali vyskúšať na vlastnej koži aj vy!

prejsť na článok

Performance Marketing Specialist

Pozícia je vhodná pre online špecialistu zameraného výkonnostný marketing pomocou PPC (PPA) v oblastiach search, display, video, Facebook, Instagram a pod. a pre ktorého je zaujímavý posun do väčšej medzinárodnej mediálnej agentúry, práca pre veľkých zauj

prejsť na článok