Propagujem hlavne WordPress šablóny. Provízie sa pohybujú od 15 do 100 dolárov. (ROZHOVOR)

V dnešnom rozhovore sa spolu pozrieme na to, ako vie jeden projekt človeku poskytnúť možnosť precestovať (skoro) celý svet   S Viktorom sme sa prvý krát stretli osobne v Lisabone na Web Summite a odvtedy sme v kontakte. Viktor je digitálny nomád, ktorý sa často presúva a popri tom maká na svojom zahraničnom autoritatívnom webe Webcreate.me. Magazín monetizuje predovšetkým affiliate marketingom. V rozhovore prezrádza zaujímavé čísla z projektu vrátane zárobkov ROZHOVOR o prevádzkovaní autoritatívneho affiliate webu v spojení s cestovaním Viktor, ďakujem, že si prijal pozvanie na rozhovor. Ako si sa dostal k online marketingu? Pracoval si niekde pred tým, ako si začal budovať webové projekty? Ako dlho už makáš online? Viktor Vincej, online marketér V “online marketingu” som sa začal vŕtať v polovici môjho štúdia Info-elektroniky na TUKE v Košiciach, kde som počas štúdia pracoval pre študentskú neziskovku a zachutilo mi promo na sociálnych sieťach. Bolo to cca 7 rokov dozadu, čo bola vtedy viac menej novinka. Neskôr prišla práca vo webdesignerskej firme, kde som začínal na “supporte” ale neskôr presedlal na marketing ale venoval sa okrem sociálnych sieti aj SEO, content marketingu, produktovému marketingu ale aj affiliate marketingu a WordPressu. Ďalší krok bol tzv. “freelancing”, ktorý som spojil s cestovaním a pracoval v USA, Kanade aj Austrálii. Homepage Viktorovho projektu WebCreate.Me Tvoj web WebCreate.Me je super príkladom veľkého autoritatívneho webu. Skús nám trochu priblížiť, prečo si si vybral práve “WordPress” ako hlavnú tému tvojho webu. Robil si si nejaký prieskum? Ako som vyššie spomínal, pracoval som vo webdizajnerskej firme, a tá sa zaoberala viac menej len WordPress-om. Kedže túto niku som poznal dobre a s WordPress-om som pracoval ako “freelancer”, dostatočne som tomu rozumel, mal som odsledovanú konkurenciu a tušil som, že niektoré veci dokážem robiť lepšie. Nenazýval som to prieskumom v tomto prípade, skôr taká “dlhdobejšia” skúsenosť v tej problematike. Tip: podobnej nike sa na Slovensku venuje aj Vladimir vo svojom blogu o WordPress. Po koľkých mesiacoch ti začal projekt generovať peniaze a približne po akej dobe ťa web fakt že uživil? Projekt prešiel troma fázami a najprv sa volal wordpressawards.com (táto verzia už neexistuje), neskôr themesawards.com. Jedna z verzií projektu Pôvodná verzia projektu začala generovať peniaze cca po 5tich mesiacoch, ale dlho to nevydržalo a Google vydal nový update a šiel na NULU. Potom som sa vrátil k freelancingu a popri tom pracoval v marketingovej agentúre v Sydney, kde som si dostatočne prevetral vedomosti o SEO a vrátil spúť k môjmu projektu, ale “prezliekol som kabát”. Nazval som to webcreate.me, začal úplne od nuly (nový dizajn, 0 článkov) a začal už robiť content a SEO ako sa patrí. Trvalo cca 6 mesiacov, kým sa dostal na nejaký schopný príjem, ale po cca 8mich ma to už živilo. Ako tento projekt monetizuješ? Je to prevažne affiliate alebo tam máš aj iné formy monetizácie (AdSense, digitálne produkty, služby)? Tento projekt je postavený hlavne na affiliate produktoch, ale taktiež banneroch a product placement. Takisto sponzorované články. Propagujem hlavne WordPress-ové šablóny z rôznych zdrojov (cca 20 online obchodov), najpopulárnejšie sú napríklad themeforest.net alebo elegantthemes.com. Provízie sú od cca 15 USD do 100 USD. Medzi moje najpopulárnejšie články patria hlavne “zbierky kreatívnych produktov/šablón” ako napríklad: Creative Portfolio WordPress Themes Collection Creative WordPress Themes Collection Koľko máš na webe článkov od spustenia webu? Videl som, že si pri väčšine článkov autor. Články si píšeš sám alebo využívaš copywriterov? Momentálne je tam niečo cez 200 článkov. 90% článkov píšu copywriteri alebo “guest post” autori. Podľa čoho volíš témy pre nové články? Robíš si analýzu kľúčových slov alebo skôr podľa trendov? Obe zhruba 50 na 50, ale tiež sledujem konkurenciu a občas sa nechám inšpirovať. Rád by som sa trochu pobavil o udržiavaní autoritatívneho webu, pretože to je niečo, čo mňa osobne veľmi láka. Budovať veľké projekty, ktoré nie sú až také náročné na udržiavanie v dlhodobom horizonte. Koľko hodín tomuto webu denne venuješ? V priemere je to asi 4 hodiny denne. Prácu si delím na rôzne oblasti podľa dní. Na začiatku týždňa riešim e-maily, spolupráce, objednávky a plánujem obsah na daný týždeň. V polovici týždňa začnem ignorovať e-maily a venujem sa updatovaniu existujúcich článkov, publikovaniu nových článkov alebo guest postov. Cez víkend “zľahka” plánujem a kontrolujem performance. Najviac času trávim určite na e-mailoch. Viktor pri práci zo španielskej Tarify Robíš všetko sám alebo máš na to managera (šéfredaktora napríklad)? S akými ľuďmi spolupracuješ? Sú to hlavne copywriteri alebo máš aj nejakú virtuálnu asistentku pre projekt? Spolupracujem s editorom (virtuálny asistent), ktorý mi pomáha články draftovať, optimalizovať a písať udpaty. Na písanie článkov mám 2 copywriterov a zároveň pomerne veľa guest post autorov. Ak máte silný web, tak vás ľudia kontaktujú pomerne často z rôznych iných webov a chcú pre vás niečo písať za backlink. Kde hľadáš nových ľudí na spoluprácu? Ozývajú sa ti ľudia aj sami, keď máš tak veľký projekt? Samozrejme, stále chodia e-mailom rôzne ponuky na spoluprácu alebo ponúkajú rôzne služby. Ak niekoho hľadám, tak to je cez moju vlastnú sieť alebo kontakty. Akým činnostiam sa venuješ momentálne najviac? Čo ti pri tomto webe zaberá najviac času? Pravidelný content, budovanie backlinkov a hlavne komunikácia/e-maily. Akým spôsobom robíš linkbuliding? Predpokladám, že dosť robíš guestposty, je to tak? Robím guest posty, ale aj prijímam na môj web. Ponúkam ich za výmenu spolupráce a budujem si takú sieť ľudí, ktorí vlastnia viacero webov alebo ma dokážu umiestniť niekde v ich guest postoch. Je to v podstate link exchange, ale v rámci SEO na “bezpečnej” úrovni. Veľmi často taktiež ponúkam rôzne formy reklamy za “link placement” alebo možnosť napísať guest post (namiesto finančnej odmeny). Stále kontrolujem kvalitu a silu webu, aby som sa dostal na čo najlepšie stránky v rámci SEO. Štatistika Viktorovho projektu v Ahrefs WordPress ako téma musí byť určite dosť konkurenčná. Cítiš veľký tlak konkurencie vo vyhľadávačoch? Ako proti tomu bojuješ? Snažíš sa získať lepšie odkazy alebo publikovať kvalitnejší obsah, prípadne sa nejako odlíšiť? Je to veľmi konkurenčné a existuje veľa veľkých webov a marketplaces, kde už pomaly na affiliate stránky miesto ani neostáva. Taktika, ako sa udržať, sa stále mení a v tom je aj hlavná podstata. Na začiatku som budoval backlinky zo stránok ako medium.com, LinkedIn články, WordPress.com blogy atď., tzv. free blogging platforms. Taktiež som si vybudoval silný profil na sociálnej sieti Pinterest, ktorá určite prispela k úspechu. Neskôr to Google prestal brať ako relevantné a začal som budovať linky cez guest posty. Teraz sa snažím budovať spolupráce kvôli tomu, že ma to dostáva na silné weby a stojí ma to menej času, námahy aj peňazí. Daj nám nejaké čísla tohto webu. Akú tam máš dennú návštevnosť? Koľko peňazí takýto web dokáže vygenerovať, pochváliš sa? Traffic v roku 2018 Momentálne cca 10 15k ľudí a cca 1 700 2 000 USD mesačne.  Pred 2 rokmi to bolo 40 50k ľudí a cca 4 500 USD mesačne. Rozmýšlal si aj o predaji webu? Verím tomu, že by si projekt predal veľmi rýchlo. Láka ťa to? Určite! Už to mam dlho v pláne, len som sa ešte neodhodlal. Ty si jeden z mála ľudí ktorých poznám, kto cestuje ešte viac ako ja Čo pozerám Tvoj Instagram, tak stále sa niekde presúvaš. Ako zvládaš udržiavanie webových projektov popri cestovaní? Je to konštantný boj so sebadisciplínou a túžbou vidieť nové miesta / mestá / krajiny. Snažím sa prispôsobovať prostredie a podmienky stále v prospech práce, čiže ubytko, logistika, coworking, čas na prácu sú na prvom mieste. Kedže je to “pasívny príjem”, tak sa to veľmi ľahko a veľmi často vymkne spod kontroly. Občas by to chcelo šéfa Viktor na populárnej plavbe digitálnych nomádov Nomad Cruise Čomu sa ešte okrem tohto projektu venuješ? Pred 3 rokmi som spustil magazín Traveling Lifestyle, v ktorom hlavne publikujeme články pre digitálnych nomádov a “backpackerov”. Nedávno som sa taktiež vrátil k práci pre klientov, hlavne v rámci SEO konzultácií a online business “growth hackingu”. ] Viktorov ďalší magazín Traveling Lifestyle Posledná otázka aké máš plány na tento rok? Pochváľ sa aspoň s jedným cieľom, čo si si na tento rok dal. Práve tento rok som sa rozhodol si dať pauzu (6 mesiacov) a usadiť sa v Španielsku a začať makať viac na mojich projektoch a zároveň na zaujímavých projektoch niekt. klientov. Takže tento rok to nebude 20 krajín (zase), ale len cca 10. Ďakujem za rozhovor! Otázka na vás aké vidíte najväčšie nevýhody v zahraničnom autoritatívnom webe oproti domácim projektom?  5/5 - (9 votes) The post „Propagujem hlavne WordPress šablóny. Provízie sa pohybujú od 15 do 100 dolárov.“ (ROZHOVOR) first appeared on Chodelka.sk.

prejsť na článok

Video rozhovor se zakladatelem

Natáčení s Andrejem Kalvodou z Blockspace.cz jsem si užil a snad je to na výsledku i znát. Dozvíte se co a jak děláme a jaká cesta k tomu vedla. The post Video rozhovor se zakladatelem appeared first on SMARTCRYPTO.

prejsť na článok

6 úžástných štatistík o WordPress stránkach

Slovo WordPress (WP) je pre bežného používateľa internetu pravdepodobne neznámy pojem. Paradoxne sa s Wordpressom však pri denno-dennom surfovaní na webe stretávame. Čo to vlastne ten WordPress je? Ide o redakčný systém. V jednoduchosti je to systém, pomo

prejsť na článok

4 znaky že tvoja WordPress stránka je hacknutá

Pozor! Každý deň je hacknutých niekoľko tisíc WordPress stránok. Možno aj tvoja webstránka je jedna z nich. Nezabudni, že útočník má niekoľko spôsobov, ako získať prístup. Môže to byť malvér alebo plugin, ale môže to byť aj niečo hrozivejšie, napríklad tv

prejsť na článok

5 vecí ktoré potrebuješ vedieť predtým ako začneš používať WordPress

Chceš vedieť malé tajomstvo o WordPresse? Predtým, ako začneš používať WordPress, by si mal vedieť niekoľko dôležitých vecí. Dnes poukážem na tie najdôležitejšie: 1.     Na hostingu záleží Aby WodPress stránka fungovala tak ako má, potrebuješ kvalitný ho

prejsť na článok

Škody za kyberzločin sa v roku 2020 vyšplhali na viac ako jednu miliardu dolárov

Kybernetické útoky stáli svet v roku 2020 viac ako jednu miliardu dolárov. Táto suma je najvyššia v našich dejinách. Veľkej väčšine škôd pritom bolo možné predísť. Správa v oblasti kybernetického zločinu Antivírusová spoločnosť McAfee zverejnila spr

prejsť na článok