Povedzme si to otvorene. Každý z nás rád platí za služby alebo tovary čo najmenej. Toto je dôvod prečo je taký veľký záujem o výpredaje a prečo je výrazná zľava z ceny často najefektívnejším predajným argumentom. Zvlášť veľmi citlivo je vnímaná cena za služby. Je tu ťažko priradiť skutočnú hodnotu výkonu hodnote vnímanej zákazníkom. Platí to i pri realitných províziách. Odmena realitného makléra je často vnímaná ako neadekvátna. Prečo by mal maklér dostať niekoľko tisíc eur z predajnej ceny nehnuteľnosti za zdanlivo málo práce, v očiach zákazníkov obmedzenej na niekoľko inzerátov na internete a pár obhliadok?Hlavným dôvodom neakceptovania provízie realitného makléra je nepochopenie rozsahu služieb, ktoré maklér vykonáva pre zákazníka. Ten tak nemôže mat ani predstavu, aké sú s nimi spojené náklady. Provízia realitného makléra nie je, ako sa väčšina klientov domnieva, jeho čistým ziskom. Za skúsenosť a dobré meno Prvé, čo je potrebné si uvedomiť je, že províziu za sprostredkovanie predaja nie je možné spájať iba s daným konkrétnym obchodom. Ako v prípade väčšiny obchodných služieb, je odmenou za všetky skúsenosti a kontakty, ktoré maklér v priebehu svojej praxe nadobudol. Skúsenosti sú predpokladom toho, aby obchod prebehol hladko a úspešne. Teda zároveň toho, že zákazník bude spokojný. Takisto je provízia odmenou za meno a históriu kancelárie, pod ktorou maklér danú nehnuteľnosť ponúka. Čím viac skúseností a čím stabilnejšie meno maklér a kancelária majú, tým opodstatnenejšie je ich trvanie na 3 alebo 4 % provízii. Kancelária s dobrým menom má oveľa väčšiu pravdepodobnosť, že nájde pre nehnuteľnosť čo najrýchlejšie vhodného zákazníka. Maklér, ktorý ponúka svoje služby za minimálnu paušálnu odmenu 1500 eur buď nemá tieto skúsenosti, kontakty a meno, alebo si ich necení natoľko, aby si za ne vyžiadal adekvátnu odmenu – v tom prípade už to je známkou zlého obchodníka. Zákazníkom neviditeľné náklady Druhé, čo je potrebné vziať do úvahy je riziko, s ktorým maklér pracuje. Pravdepodobnosť uzatvorenia obchodu je tu nepriamo úmerná výške provízie. Ak teda vezmeme do úvahy, že maklér pomerne často predáva nehnuteľnosť, ktorá je majiteľom nadhodnotená, je v neexkluzívnom zastúpení a so zmluvou na krátke obdobie, maklér výškou provízie musí kompenzovať riziko, že za daný obchod nebude, z dôvodov mimo neho, odmenený. Ak by napríklad maklér mal zakaždým garantovanú odmenu nezávisle od výsledku, jeho provízia by mohla byt dramaticky nižšia. Exkluzívna sprostredkovateľská zmluva na dostatočne dlhé obdobie a rozumná ponuková cena je potom prvým krokom oprávňujúcim k nižšej provízii. Nakoniec provízia realitného makléra je spojená aj s priamymi nákladmi na danú konkrétnu transakciu. Sú to hlavne náklady na čas venovaný správnemu oceneniu, úpravám a nafoteniu nehnuteľnosti, obhliadkam so záujemcami, rokovaniam medzi záujemcami a vlastníkom, príprave zmluvnej dokumentácie a tak ďalej. Všetky tieto činnosti makléra predstavujú, keď sú vykonávané svedomite, spolu pomerne veľký počet hodín, o cene času tretích strán ani nehovoriac (právnika, finančníka a iných). Každý profesionálne pracujúci maklér má časový limit, ktorý mu umožňuje pracovať na predaji iba obmedzeného poctu ponúk a výška provízie je práve ohodnotením tohto jeho obmedzeného času. Ak teda budete najbližšie rokovať s maklérom o výške provízie, nenechajte sa presvedčiť výraznou zľavou alebo prísľubom množstva inzerátov na množstve portálov. Skutočnou hodnotou, ktorú maklér za svoju províziu predáva sú jeho skúsenosti, kontakty, meno a obmedzený čas. Zdroj: Veľmi výstižné spracovanie a my sa s tým plne stotožňujeme Riešime bývanie Príspevok Provízia realitnej kancelárie. Je primeraná? zobrazený najskôr FOK Reality Prešov.
Výber dobrej realitnej kancelárie je pri predaji, kúpe alebo prenájme vašej nehnuteľnosti jedným z kľúčových faktorov. Podpisom exkluzívnej zmluvy získate kvalitné anajmä bezpečné zastúpenie vašich záujmov v realitnej transakcii. Sprostredkovateľskú odmen
prejsť na článokUrčite ste už počuli vyjadrenia, že predaj nehnuteľnosti zvládne každý sám, bez účasti realitnej kancelárie. Táto dlho opakovaná téma, či už pri predaji alebo kúpe nehnuteľností spolupracovať srealitnou kanceláriou, je vpodstate vyriešená. V našej realit
prejsť na článokPrinášame tretie tohtoročné vyhodnotenie najlepší realitný maklér. Ako to teda dopadlo v mesiaci marec 2021? Celkovo najúspešnejším realitným maklérom za november v rámci realitnej kancelárie RE/MAX EXTRA je Juraj Lajcha, druhé miesto získal Ján Vlček a
prejsť na článokPrinášame tretie tohtoročné vyhodnotenie najlepší realitný maklér. Ako to teda dopadlo v mesiaci jún 2021? Celkovo najúspešnejším realitným maklérom za jún v rámci realitnej kancelárie RE/MAX EXTRA je Zuzana Trnková, druhé miesto získal Tomáš Riska a tre
prejsť na článokPrinášame tretie tohtoročné vyhodnotenie najlepší realitný maklér. Ako to teda dopadlo v mesiaci marec 2021? Celkovo najúspešnejším realitným maklérom za november v rámci realitnej kancelárie RE/MAX EXTRA je Juraj Lajcha, druhé miesto získal Ján Vlček a
prejsť na článok