Rozdiely v konverziách medzi Google Ads a Google Analytics 4

/*! elementor - v3.21.0 - 18-04-2024 */ .elementor-widget-text-editor.elementor-drop-cap-view-stacked .elementor-drop-cap{background-color:#69727d;color:#fff}.elementor-widget-text-editor.elementor-drop-cap-view-framed .elementor-drop-cap{color:#69727d;border:3px solid;background-color:transparent}.elementor-widget-text-editor:not(.elementor-drop-cap-view-default) .elementor-drop-cap{margin-top:8px}.elementor-widget-text-editor:not(.elementor-drop-cap-view-default) .elementor-drop-cap-letter{width:1em;height:1em}.elementor-widget-text-editor .elementor-drop-cap{float:left;text-align:center;line-height:1;font-size:50px}.elementor-widget-text-editor .elementor-drop-cap-letter{display:inline-block} Ak ste narazili na tento článok, určite sa snažíte vyriešiť rébus medzi nesúladom konverzií v GA4 a ADS. Pravdepodobne som nebol jediný, ktorý pracne analyzoval konverzné udalosti a snažil sa nájsť rozdiel. Skôr som pochopil Bounce Rate ako toto. Ale každá snaha je odmenená a nakoniec som to vygúglil. Nechajte si to vysvetliť.Keď spravujete online kampane, môže byť náročné pochopiť, prečo rôzne nástroje ukazujú rozdielne údaje o konverziách. Kto by to čakal, že hlavné nástroje, Google Ads a Google Analytics 4, používajú odlišné metódy na sledovanie a priraďovanie konverzií. Za celým týmto problémom stojí atribučný model počítania konverzií. /*! elementor - v3.21.0 - 18-04-2024 */ .elementor-heading-title{padding:0;margin:0;line-height:1}.elementor-widget-heading .elementor-heading-title[class*=elementor-size-]>a{color:inherit;font-size:inherit;line-height:inherit}.elementor-widget-heading .elementor-heading-title.elementor-size-small{font-size:15px}.elementor-widget-heading .elementor-heading-title.elementor-size-medium{font-size:19px}.elementor-widget-heading .elementor-heading-title.elementor-size-large{font-size:29px}.elementor-widget-heading .elementor-heading-title.elementor-size-xl{font-size:39px}.elementor-widget-heading .elementor-heading-title.elementor-size-xxl{font-size:59px}A čo je to ten Atribučný model?  Je to  metóda, ktorá sa používa na priraďovanie kreditu za konverzie rôznym bodom v marketingovej kampani alebo zákazníckej ceste k nákupu. Cieľom atribučného modelu je pochopiť, ktoré dotyky alebo interakcie s reklamou najviac prispeli k dosiahnutiu cieľov kampane, ako je napríklad nákup produktu, registrácia na stránke alebo iná konverzná aktivita. Poďme sa pozrieť na tieto rozdiely na jednoduchých príkladoch. Atribučný model v GA4 Predstavte si, že zákazník prišiel na vašu stránku kliknutím  29. marca cez priamy odkaz, prezrel produkty a odišiel. O 2 dni 1. apríla znovu vyhľadal vašu stránku cez vyhľadávanie na Google, prezrel si produkty ale ešte nenakúpil. Nakoniec 3. apríla klikol na vašu reklamu v Google Ads, kde potom aj uskutočnil nákup. GA4 priradí konverziu poslednému kliknutiu pred nákupom, ktoré nebolo priame teda reklame v Google Ads, a konverzia sa pripíše k dátumu 3. apríl.  Atribučný model v ADS Tu sa zameriava predovšetkým na interakcie s reklamami. Ak zoberiem ten istý príklad, tak ten istý zákazník interagoval s viacerými reklamami pred nákupom, Google Ads priraďuje hodnotu konverzie buď poslednej reklame  alebo hodnotu prerozdelí medzi všetky dotknuté reklamy, v závislosti od nastaveného atribučného modelu a konverziu započíta k dátumu, kedy prvýkrát prišiel na vašu stránku čiže 29.marec.V súčasnosti vieme v Google Ads zmeniť  atribučný model na:na základe údajov ( prednastavené )posledné kliknutie ( model podobný s GA4 ) Ďalší príklad na čas reportovania konverziíAk zákazník uskutoční nákup v pondelok o 10:00, GA4 to reportuje ako konverziu o 10:00 v pondelok.Ak zákazník najskôr klikol na reklamu v nedeľu a uskutočnil nákup v pondelok, Google Ads môže reportovať konverziu v čase kliknutia na reklamu v nedeľu, nie v momente skutočného nákupu. /*! elementor - v3.21.0 - 18-04-2024 */ .elementor-widget-image{text-align:center}.elementor-widget-image a{display:inline-block}.elementor-widget-image a img[src$=".svg"]{width:48px}.elementor-widget-image img{vertical-align:middle;display:inline-block} Rozdiel v počítaní konverzií Ak zákazník počas jednej návštevy vašej stránky objedná dva produkty v rôznom čase, GA4 môže oznámiť dve konverzie.Google ads môže byť nastavený tak, aby sa  počas jednej relácie zaznamenala len jedna konverzia, bez ohľadu na to, koľko produktov zákazník kúpi. To znamená, že v tomto prípade by Google Ads ukázal len jednu konverziu. Aktuálnosť dát V GA4 dáta o konverziách môžu byť dostupné v reportoch až po 9 hodinách od udalosti.V Google Ads dáta z konverzií reportované priamo cez pixely sú viditeľné skoro okamžite, obvykle do 3 hodín po konverzii. Rozdiely v správaní sa Google Ads a Google Analytics 4 pri sledovaní a reportovaní konverzií môžu viesť k tomu, že vidíte odlišné údaje v jednotlivých nástrojoch. Je dôležité porozumieť týmto rozdielom, aby ste mohli správne interpretovať výkonnosť vašich online kampaní a rozhodovať sa na základe kompletného obrazu o údajoch. Článok Rozdiely v konverziách medzi Google Ads a Google Analytics 4 je zobrazený ako prvý na Tvorba webovej stránky a SEO Stratégia, ktorá funguje.

prejsť na článok

Ako rozšíriť sledovanie dát na webe z Google Analytics Universal na Google Analytics 4

Spoločnosť Google v októbri 2020 oficiálne nastavila službu Google Analytics 4 (GA4) ako predvolené prostredie pre nové vlastníctva Analytics. GA4 prichádza s niekoľkými novinkami, ako je napríklad lepšia manipulácia so súkromím a zabudované strojové učen

prejsť na článok

Jednoduchá alternatíva služby Google Analytics

Používanie služby Google Analytics je frustrujúce, ťažko zrozumiteľné, pomalé načítavanie a narúša súkromie. Preto sa vytvoril Plausible Analytics, jednoduchú, ale výkonnú, odľahčenú (< 1 kB), open source a ochranu súkromia alternatívu. Jednoduchá anal

prejsť na článok

Webová analytika prečo ju netreba podceňovať a ako pomôže vášmu podnikaniu?

Google Analytics je jedným z najúčinnejších nástrojov, ktoré môžete použiť na analýzu návštevnosti svojich webových stránok. Google Analytics vám dodáva obrovsk The post Webová analytika prečo ju netreba podceňovať a ako pomôže vášmu podnikaniu? appeared

prejsť na článok

Čo je Google partner a prečo stojí zato spolupracovať s partnerom?

Vyberte si správneho Google partnera pre vašu online reklamu a prácu v Google Cloude. The post Čo je Google partner a prečo stojí zato spolupracovať s partnerom? appeared first on MojaWebstranka.sk.

prejsť na článok

Ako vymazať negatívnu recenziu na Google? Na výber máte 2 postupy

Google recenzie sú jednou z prvých a najrozhodujúcejších faktorov, ktoré zákazníci pred kúpou vašich produktov alebo služieb zvážia a na základe nich konajú. Tie negatívne môžu spôsobiť odradenie a zisk konkurencie. Ako si ustrážiť stav recenzií v Google

prejsť na článok