Rozhovor s agentúrou BigWay: trendy, skúsenosti, požiadavky a možnosti e-shoperov

V SuperFaktúre neustále kráčame smerom k vám – našim úžasným užívateľom. A ako lepšie vám porozumieť, než na základe vašich vlastných skúsenosti? Spojili sme sily s agentúrou BigWay, odborníkom na marketing, webdesign, tvorbu webových stránok a e-shopov, aby sme získali cenný pohľad na potreby e-shopov. V rozhovore nám prezradili najčastejšie výzvy, s ktorými sa stretávajú majitelia e-shopov. A my sme tak získali cenné informácie, ktoré nám pomáhajú vylepšiť SuperFaktúru a priniesť vám ešte lepší nástroj pre vaše podnikanie. Poďme spolu na prieskum sveta e-commerce! Čo patrí medzi najčastejšie požiadavky, s ktorými sa stretávate pri spolupráci s klientom? Jednou z hlavných požiadaviek, ktorú majú naši klienti je maximálna možná miera automatizácie a efektívnosť práce s E-shopmi, ktoré im tvoríme. Aj vďaka SuperFaktúre, ktorú dokážeme implementovať do našich ecommerce riešení spĺňame práve túto podstatnú požiadavku. Navyše vďaka rýchlej integrácii vášho nástroja či už cez API alebo plugin vieme ušetriť množstvo času už pri samotnom vývoji E-shopu, čo v konečnom dôsledku šetrí náklady aj našim klientom. Veľkú výhodu vidíme aj v dobre spracovanej dokumentácii, vďaka čomu dokážeme klientom implementovať ich špecifické požiadavky, ktoré má takmer každý náš klient. Akým spôsobom pristupujú vaši zákazníci ku generovaniu faktúr? Aké možnosti im ponúkate? Ako som spomínal už v úvode, veľkou výhodou a častokrát aj požiadavkou zo strany klienta je práve automatizácia faktúr. Takáto automatizácia dokáže ušetriť množstvo času aj menším E-shopom, s pár desiatkami objednávok, nehovoriac o väčších E-shopoch, ktoré musia spracovať stovky objednávok denne. Predstavte si, že pre každú objednávku, ktorú dostanete musíte manuálne kopírovať všetky fakturačné údaje a údaje o produktoch. Pomocou SuperFaktúry to je plne automatizované a navyše eliminujete možnosť pomýliť sa či spraviť preklep. Ako som spomínal, každý E-shop je jedinečný a preto aj možnosť nastavenia generovania zálohových či ostrých faktúr pri rôznych platobných metódach a stavov objednávky je veľkou výhodou. Ak sa bavíme o úspore času, určite stojí za spomenutie aj možnosť vygenerované faktúry pripojiť priamo do mailu zákazníka, vďaka čomu odpadá správcom E-shopov povinnosť tlačiť každú jednu faktúru a pridávať ju fyzicky k objednávke. Ako pri eshopoch postupujete pri riešení možnosti exportov pre kuriérske spoločnosti? Export pre kuriérske spoločnosti, je jeden z ďalších dôležitých bodov pre našich klientov. Riešení je vždy niekoľko a vyberáme ich tak, aby sme znova maximalizovali efektívnosť práce pre našich klientov, no zároveň mysleli aj na zákazníkov E-shopu. Okrem efektívnosti práce s objednávkami je dôležité ponúknuť bežným zákazníkom nimi preferované spôsoby dopravy. Má to výrazný vplyv na celkovú mieru konverzií teda či zákazník nakoniec na vašom E-shope nakúpi alebo nie. Niekomu vyhovuje doprava kuriérom, je ochotný si priplatiť, potrebuje mať balík doma čím skôr a vie si balík prevziať, keď im kuriér zavolá, že je na adrese. Ďalšou možnosťou sú výdajné boxy, ktoré vyhovujú práve pri objednávkach kedy ste ochotný počkať s dodaním o niečo dlhšie, ušetríte na doprave a viete si objednávku vyzdvihnúť kedy to vyhovuje vám.  Ak riešime konkrénte napojenie a export dát pre dopravcov, tak pravidelne riešime integráciu na mieru cez API, prípadne pluginom, ak ho daný dopravca má vytvorený alebo veľmi obľúbená je možnosť exportu priamo zo SuperFaktúry, ktorú majú vaši klienti priamo v administrácii. Ako implementujete účtovné systémy na eshopy, ktoré pripravujete svojimi klientom? Riešení je aj pri tomto bode viacero a znova vyberáme to, ktoré sa danému E-shopu hodí najviac. Jednou z možností je tvorba faktúr priamo na E-shope, no následne ich je potrebné vytlačiť a účtovník ich musí manuálne nahrávať do svojho systému. Druhou z možností je vytvorenie napojenia na mieru práve cez API pre staršie systémy, ktorých sa niektorí účtovníci nevedia vzdať. S tým sa už stretol určite každý. Napojenie cez API je stále možné, no je zároveň o čosi časovo náročnejšie. Jednou z najčastejších požiadaviek je práve napojenie na váš nástroj, vďaka čomu môžu jednotlivé faktúry a informácie pohodlne exportovať pre svojich účtovníkov, ktorí používajú každý iný software. Široká ponuka exportu dátových feedov je určite veľkou výhodou. Aké možnosti párovania platieb a faktúr majú eshopy, keď siahnú po riešení od vás? Párovanie platieb a faktúr sa snažíme zjednodušiť a urýchliť ako to len ide. Aj vďaka tejto “fičúrke” u nás v BigWay radi implementuje SuperFaktúru do E-shopov, ktoré pripravujeme. Automatizácia párovania platieb odbremeňuje správcov E-shopov od množstva stresu a manuálnej kontroly, kedy tiež môžu spraviť chybu a navyše pri tom všetkom trávia kopec času. Prepojenie s bankovým účtom a následne automatické párovanie objednávok je ďalším z bodov, ktorým sa oplatí pri tvorbe E-shopov venovať a nastaviť ich už hneď na začiatku. Podľa spätnej väzby, ktorú mám od našich klientov, veľmi im vyhovuje, že majú prehľad o uhradených objednávkach aj priamo v administrácii SuperFaktúry a zároveň ich kolegovia, ktorý spracujú objednávky vidia priamo v E-shope, ktorá objednávka je uhradená a môžu ju pripraviť na odoslanie. Po akých fakturačných riešeniach siahajú eshopy? Nemajú problém s efektivitou a neprichádzajú o príliš veľa času fakturáciou na úkor riadenia biznisu? Vo všeobecnosti sa stretávame s dvoma typmi. Tým prvým sú E-shopy alebo firmy, ktoré už niekoľko rokov fungujú a rozhodli sa začať predávať v online priestore. Tento typ klienta má už častokrát zabehnuté fakturačné riešenie a nie je veľmi otvorený pre zmenu. Teda v týchto prípadoch riešime implementáciu a prepojenie E-shopu a fakturačného systému cez API. Druhým typom s ktorým sa stretávame sú práve začínajúci podnikatelia a firmy, pre ktorých sú bežné fakturačné software príliš robustné a aj cenovo náročnejšie. Preto najčastejšie siahajú po SuperFaktúre, ktorá je pre nich intuitívna, jednoduchá, šetrí im čas a zároveň je aj cenovo oveľa dostupnejšia. Mnohokrát sa stretávame s požiadavkou implementácie SuperFaktúry na naše E-shopy aj na základe odporúčaní, ktoré dostanú naši klienti od svojich známych či obchodných partnerov. Zatiaľ sme sa s požiadavkou odpojenia SF nestretli, teda verím, že sú s vašim software-om spokojní. Ako je to v prípade ak má váš klient viac ako jeden eshop a potrebuje ich prepojiť s fakturačným programom? Veľa našich klientov spadá práve do tejto kategórie, kedy už nejaký E-shop prevádzkujú. Častokrát ich je niekoľko. Aj v tomto prípade sa rozhodujeme medzi štandardnými dvoma možnosťami, ktoré som už spomínal niekoľkokrát vyššie. Buď cestou napojenia na mieru na niektorý z robustnejších, prípadne starších účtovných systémov, kde je implementácia o niečo náročnejšia. Je nutné nastaviť a otestovať presun dát z E-shopu do účtovného systému a opačným smerom. Pričom v tomto prípade prichádza do testovacích scenárov viacero E-shopov naraz. Pri týchto softwaroch však často musia klienti mať viacero účtov pre každý z E-shopov čo im výrazne sťažuje prácu. Druhou možnosťou je napojenie na SF, ktoré ako som spomínal je z nášho pohľadu programátorov o niečo jednoduchšie a rýchlejšie. Zároveň podľa feedbackov od našich klientov mám informáciu, že im výrazne vyhovuje mať iba jedno konto (a jeden poplatok) pod ktorým môžu mať viacero svojich E-shopov. Okrem “klasický” faktúr, aké typy faktúr zvyknú eshopy najčastejšie používať z vášho pohľadu? Klasické “ostré” faktúry su samozrejme typické pre väčšinu E-shopov, ktoré predávajú B2C, teda koncovým spotrebiteľom. Veľkú výhodou napojenia SF vnímame práve pre B2B E-shopy.  Sú to E-shopy pre ktoré vytvoríme aj (alebo iba) veľkoobchodné rozhranie, kde sa môžu partneri našich klientov jednoducho registrovať a následne nakupovať za svoje veľkoobchodné ceny. Týchto cenových hladín, je možné nastaviť niekoľko. Dokonca každý partner môže mať odlišné ceny vo svojej veľkoobchodnej sekcii. A toto je práve scenár, kedy prichádzajú do nákupného procesu zálohové faktúry. Zálohové faktúry majú svoj význam práve pri obchodovaní B2B a drvivá väčšina klientov, ktorým sme vyvíjali takýto E-shop malo práve požiadavku na možnosť vytvorenia týchto typov faktúr a až následne generovanie ostrej faktúry. Tak ako to bolo pri párovaní platobných metód a stavov objednávky, aj pri zálohovej faktúre si môže klient vybrať za akých podmienok sa má vytvoriť. Využívajú resp. majú eshopy informácie o tom, že pripomienky, upomienky a poďakavania môžu zasielať automaticky? S upomienkami o úhradách sa stretávajú minimálne, najčastejšie to riešia “štandardne” a to klasickým telefonátom alebo mailom zákazníkovi, ktorý vytvoril objednávku. Toto je ďalšia z “fičúriek” SF, kde vidím veľký potenciál ako šetriť čas (častokrát aj nervy ) a automatizovať aj túto činnosť. Zároveň je to za mňa skvelý spôsob ako minimalizovať počet neplatičov na E-shopoch. Ak sa tieto upomienky dajú odosielať navyše cez SMS, je to skvelé, nakoľko neskončia niekde v spame a zákazník si toto upozornenie všimne oveľa skôr. Stretávate sa s požiadavkami zo strany eshopov, že by si chceli svoje faktúry prispôsobiť štýlom k svoju brandu/webu? Áno, možnosť personalizovať svoje faktúry je v rámci budovania brandu našich klientov veĺmi podstatné. Chcú využiť každý priestor, kde môžu posilniť svoju značku a povedomie o nej. Navyše je to aj veľké pozitívnom vzhľadom na ich zákazníkov, ktorí nedostanú iba ďalšiu čierno-bielu faktúru.  Aj pridanie loga, úprava faktúry do brandových farieb či nastavenie fontu sú detaily, ktoré ich zákazníci ocenia a pomôžu im budovať vzťahy. Ako pristupujú eshopy k legislatívnym úkonom čo sa fakturácie týka? Majú o tom podnikatelia dostatočné vedomosti? Otázky ohľadom legislatívy dostávame pomerne často. Nakoľko sme marketingová agentúra, tak v tomto bode odporúčame našich klientov skôr na právnikov či účtovníkov, ktorí majú v oblasti legislatívy lepší a aktuálnejší prehľad. Bohužiaľ sú konzultácie u týchto kancelárií cenovo náročnejšie a nie každý klient si je ochotní za to zaplatiť. Tuto oceňujem aj váš prístup a pomoc klientom, kedy legislatívne špecifiká a náležitosti na faktúre riešite priamo za nich a nemusia tak sledovať každú novelu či úpravu v zákone. Aj toto sú za mňa plusové bodíky, vďaka ktorým dostávame častokrát požiadavky na implementáciu SF na naše E-shopové riešenia. The post Rozhovor s agentúrou BigWay: trendy, skúsenosti, požiadavky a možnosti e-shoperov appeared first on SuperFaktúra.sk.

prejsť na článok

Marco Mendoza rozhovor

Rozhovor s Marcom Mendozom si môžete prečítať tu:   http://www.hellmagazine.eu/rozhovor-2022-06-26-marco-mendoza.html Rozhovor s Marcom Mendozom Príspevok Marco Mendoza rozhovor je zobrazený ako prvý na www.irock.sk.

prejsť na článok

Nové trendy v bývaní

Niekedy máme pocit, že trendy sa menia každým žmurknutím. Niečo nové prichádza a to, čo sme považovali ešte minulý týždeň za trendy, dnes je už jednoznačne out. Rok 2021 so sebou prináša množstvo trendov, ktoré v našich bytoch rozvíria pokojnú hladinu. Po

prejsť na článok

Nové trendy v stavebníctve v roku 2018

Nové trendy na nás nečakajú len móde, ale v každej oblasti, na ktorú pomyslíme, napr. aj v stavebníctve či architektúre. V stavebníctve idú trendy ruka v ruke s novými inováciami a technológiami, ktoré ovplyvňujú celý proces stavby, materiály, štýl, dizaj

prejsť na článok

Rozhovor s machovna.sk

Ak sa chcete o nás dozvedieť niečo viac. tak si prečitajte nasledovný rozhovor. V rozhovore sa okrem iného dozviete ako vzniká stabilizovaný mach a aj niečo o našich plánoch do budúcnosti :-).

prejsť na článok

Neuroplasticita rozhovor Teleráno

Neuroplasticita je pojem vyjadrujúci schopnosť nášho mozgu meniť sa. Aj na takúto tému sme viedli rozhovor v rannej televíznej relácii Teleráno. Súčasťou rozhovoru boli aj praktické ukážky, ako pacienta po cievnej mozgovej príhode postaviť, trénovať presú

prejsť na článok