Vysoká miera prekliku vedie k vysokému umiestneniu na Google. Vytvorte si dokonalú online marketingovú stratégiu pomocou týchto 15 stratégií na zlepšenie miery prekliku CTR . Keď sa váš web zobrazí vo výsledkoch vyhľadávania v Google pre akýkoľvek vyhľadávací dopyt, nazýva sa to zobrazenie alebo Impresia. Čo je potom miera prekliknutia (alebo CTR - Click Through Rate)? Je to počet kliknutí na vaše výsledky vyhľadávania vydelený počtom zobrazení vo výsledkoch vyhľadávania a vynásobený 100 %. Alebo oveľa kratší a krajší matematický vzorec : CTR = Kliknutia/Impresie * 100% 1. Buďte na prvej stránke v Googli, teda v TOP 10 výsledkoch vyhľadávania Prvý krok tejto operácie je zároveň najťažší. Bez neho môžete zabudnúť na zvyšovanie miery prekliku. Stránka Google #2 už nie je až taká zaujímavá. Čím hlbšie idete, výsledky vyhľadávania získajú exponenciálne menej kliknutí. Našťastie to neznamená, že musíte prepracovať celé SEO svojho webu, vybudovať množstvo spätných odkazov a dostať každú zo svojich stránok na prvých 10 pozícií – aj keď sa to určite odporúča. Existuje oveľa jednoduchší spôsob : začnite so stránkami, ktoré už majú hodnotenie na stránke Google #1. Zlepšite ich miery preklikov a viac vašich stránok porastie v hodnotení v dôsledku toho, že sa vaša stránka stane dôveryhodnejšou. Nájdite svoje najvyššie hodnotené stránky. Napr. podstránka pre kľúčové slovo výrobné haly je na 5 pozícii v Googli. 2. Optimalizujte podstránky s nízkou mierou prekliku (MP) S trochou šťastia vám predchádzajúci krok pomôže nájsť viac ako niekoľko stránok, s ktorými môžete začať pracovať. Teraz, ktoré z nich budete optimalizovať ako prvé? Nakoniec ich budete chcieť mať všetky optimalizované. Musíte však niekde začať. Najlepšie stránky, ktoré treba urobiť ako prvé, sú tie s najnižšou mierou prekliku. Vylepšiť ich bude najjednoduchšie – pretože ak sú ich CTR priepastne nízke, musia mať nejaké zjavné nedostatky, ktoré sa budú dať ľahko opraviť. Opäť vám pomôže horeuvedený report. Tieto podstránky majú najväčší potenciál stať sa vašimi najväčšími magnetmi a zdrojmi konverzií. 3. Optimalizujte pre najlepšie kľúčové slová Poznáte nákupný lievik? Dá sa znázorniť takto: Počnúc povedomím o vašom produkte a končiac jeho kúpou sa bude počet ľudí na každej úrovni zmenšovať. Je to preto, že nie všetci používatelia majú záujem nakúpiť hneď na začiatku. Získavanie kliknutí vyžaduje upútanie pozornosti používateľov, ktorí majú záujem. Tu prichádzajú na rad kľúčové slová. V tomto bode môžete urobiť dve chyby : 1. Optimalizujete web pre kľúčové slová, ktoré vyhľadávajú ľudia veľmi vysoko v nákupnom lieviku. Šanca, že sa títo ľudia stanú vašimi zákazníkmi, je veľmi nízka. 2. Neoptimalizujete web pre kľúčové slová, ktoré používajú ľudia blízko k nákupu v dolnej časti lievika. Prídete teda o používateľov, ktorí s najväčšou pravdepodobnosťou kliknú na Váš odkaz. Správny postup : Optimalizujte svoje webové stránky pre najoptimálnejšie kľúčové slová. Sú to tie, ktoré zachytávajú požadovaný zámer vyhľadávania používateľa a majú vysoký počet vyhľadávaní za mesiac. Nájdite takéto kľúčové slová, napr. pomocou nášho SEO nástroja. Výsledok analýzy môže vyzerať takto: Ak stránky, ktorých mieru prekliku zlepšujete, už majú najlepšie kľúčové slová, skvelé! Pokračujte ďalším krokom. 4. Pripravte pútavé nadpisy Teraz sa dostávame k samotným výsledkom vyhľadávania. Bežný výsledok vyhľadávania má tri prvky: Nadpis , Popis a URL adresu . Viac prvkov je možné pridať pomocou štruktúrovaných údajov, ale k tomu sa dostaneme neskôr. Zatiaľ sa budeme venovať nadpisom. Čo robí nadpis klikateľný? Na svojej web stránke nesmiete mať žiadne duplicitné nadpisy stránok a mali by ste sa vyhnúť duplicitám s inými web stránkami. Nejedinečný názov splynie s ostatnými a nepritiahne žiadne kliknutia. Zodpovedá obsahu stránky . Ak nadpis popisuje jednu vec a podstránka obsahuje niečo iné, prídete o klikajúcich používateľov. Obsahuje kľúčové slovo . Už viete, že najlepšie kľúčové slová odrážajú zámer vyhľadávania používateľa. Vaše nadpisy by mali obsahovať aspoň jedno takéto kľúčové slovo, najlepšie hneď na začiatku nadpisu. Zahŕňa slová, ktoré upútajú pozornosť . [X% zľava] (Aktualizované) [infografika] (Prečo na tom záleží) [Nový výskum] (Prípadová štúdia) [rozhovor] (Nový sprievodca) [+kontrolný zoznam] (s príkladmi) [Video] (Dôveruje X klientov) [Vývojový diagram] [Vizuálny sprievodca] (bez poplatkov) [šablóna] Je špecifický . Na ktorý výsledok vyhľadávania by ste radšej klikli: Kúpiť iPhone alebo Kúpiť iPhone 13, 128GB čierny v Košiciach ? Čím konkrétnejšie, tým lepšie. lt;span style="color: var(--color_3); display: initial;"> Zostáva v rámci povoleného počtu znakov a nie je orezaný. Obsahuje slová, ktoré vyvolávajú emócie . Má symboly , ktoré zvyšujú klikateľnosť: dvojbodka, zátvorky, otáznik, symbol percenta. Má čísla . Obsahuje slová „ prečo “, „ čo “, „ ako “. Pripravte niečo ako: číslo + emocionálny háčik + druh obsahu + predmet . Príklad : 20 užitočných nástrojov, ktoré zlepšia vaše SEO. Ďalším jednoduchým tipom , aby sa na vaše nadpisy dalo kliknúť je: Nájdite na sociálnych sieťach príspevky s veľkou mierou angažovanosťi používateľov . Názvy týchto príspevkov môžu poskytnúť niekoľko skvelých príkladov toho, čo potrebujete. 5. Pripravte pútavé meta popisy Ďalším faktorom, ktorý zvyšuje mieru prekliku je meta popis, ktorý viete ovplyvniť na vašej podstránke a mal by spĺňať: Jedinečnosť popisu Zhoda s obsahom stránky Obsahuje kľúčové slová , pre ktoré optimalizujeme Dodržiavanie limitu počtu znakov A ide ešte o ďalšie 2 faktory , ktoré môžu vylepšiť váš popis. Zahrňte výzvu do akcie . Apelujte na konkrétne typy zákazníkov (alebo persony). Táto časť bude vyžadovať určité experimentovanie, aby ste našli osobu, ktorá vygeneruje najviac kliknutí. New Paragraph 6. Pripravte pútavé URL adresy Adresy URL sa optimalizujú oveľa jednoduchšie. Musia mať oveľa menej vecí spoločných s názvami a popismi: byť jedinečné , zodpovedať obsahu stránky a obsahovať kľúčové slová . A potom je tu zopár ďalších faktorov: pozostávajú zo skutočných slov ( /ocelove-haly ) namiesto toho, aby vyzerali ako nezmyselné náhodné symboly ( /?index.php&keyword=h3k34 ). prvý pohľad na vašu URL by mal stačiť na to, aby ste pochopili, o čom stránka je. Jedinou akceptovateľnou výnimkou je domovská stránka, ktorej adresa URL často obsahuje iba názov značky. 7. Dostaňte sa do úryvkov vyhľadávania (Rich Snippets) Už ste určite videli výsledky vyhľadávania, ktoré obsahovali viac prvkov ako tri hlavné. Bohaté úryvky (rich snippets) sú výsledky, ktoré obsahujú aj obrázky , hviezdičky hodnotenia , skóre recenzií , ceny produktov , atď. Tieto dodatočné prvky je možné pridať iba pomocou štruktúrovaných údajov na vašom webe. lt;/span> Rôzne štúdie uvádzajú, že Rich Snippets získavajú o 30 % viac kliknutí ako bežné "nudné" výsledky vyhľadávania. Predpokladám, že teraz by sa vám páčilo niekoľko experimentov so štruktúrovanými údajmi. Nie je lepšie miesto, kde začať, ako jeho oficiálna webová stránka: schema.org. 8. Dostaňte sa do Knowledge Graph Diagram znalostí Google (Knowledge Graph) je vyhradený pre značky a firmy. Je veľký a nedá sa prehliadnuť, čo z neho robí silný magnet na klikanie – nehovoriac o tom, že vďaka nemu vyzeráte ako veľký hráč. Ako sa dostať do Diagramu znalostí pre svoju spoločnosť? Použite štruktúrované údaje na svojom webe Získajte článok o vašej firme na Wikipédii Vytvorte miestny záznam v službe Moja firma na Googli Zviditeľnite sa v službe Google News a ďalších online správach Majte stránky na sociálnych sieťach. 10. Dostaňte sa do lokálneho vyhľadávania v Googli Všimli ste si niekedy tento blok s tromi výsledkami v Google Mapách, keď ste zadali produkt alebo službu do Googlu? Keďže je umiestnený nad organickými výsledkami, kradne im kliknutia rovnako ako odporúčané Rich Snippety. Ak chcete dostať svoju firmu do tohto 3-bloku, postupujte podľa týchto krokov: 1. Vytvorte si záznam v službe Moja firma na Googli ; 2. Vyplňte informácie o svojej firme v službe Moja firma na Googli a na každej inej webovej lokalite, na ktorej máte záznam. 3. Udržujte svoje informácie konzistentné na všetkých webových stránkach (a nezabudnite ich aktualizovať všade, ak sa niečo zmení); 4. Nazbierajte čo najviac pozitívnych recenzií od zákazníkov. Vďaka tomu bude váš výsledok v 3-bloku klikateľnejší, pretože pozitívne hodnotenia vzbudzujú dôveru. 11. Získajte odkazy na podstránky Odkazy na podstránky sú dodatočné odkazy, ktoré sa zobrazujú vo vašom výsledku vyhľadávania pod jeho hlavnou časťou. Vyzerajú nasledovne: Môžu obsahovať až 8 odkazov. Môžete si ich zobraziť ako navigáciu svojho webu zabudovanú priamo do výsledkov vyhľadávania Google. Je to veľká výhoda : nielen jeden, ale viacero odkazov smerujúcich na váš web, to všetko na jednej pozícii. Znie to tak, že by ste ich mali určite získať pre svoju web stránku, však?
Ako zvýšiť návštevnosť a dosah svojich služieb na publikum? Univerzálny návod v podstate neexistuje. Existuje však niekoľko tipov a rád, ako tento ideál dosiahnuť. V nasledujúcom článku o SEO optimalizácii pre vyhľadávače vám dáme niekoľko tipov, ako dos
prejsť na článokSEO Search Engine Optimization je optimalizácia pre vyhľadávače. Pri budovaní každej webstránky, a hlavne internetového obchodu, je potrebné myslieť na SEO. Pomocou optimalizácie získava www stránka lepšiu pozíciu vo vyhľadávačoch ako je napríklad Google
prejsť na článokČo je SEO a prečo je dôležité pre WordPress SEO je skratka pre Search Engine Optimization optimalizácia pre vyhľadávače. Je to súbor techník a stratégií, ktorých cieľom je zlepšiť viditeľnosť a umiestnenie webovej stránky vo výsledkoch vyhľadávania (SER
prejsť na článokČo je SEO? SEO je skratka z anglického výrazu Search Engine Optimization, čo v preklade znamená optimalizácia pre vyhľadávače. Ide najmä o takú úpravu webstránky, ktorá má za cieľ vylepšiť pozíciu webstránky vo výsledkoch vyhľadávani
prejsť na článokSEO optimalizácia začína niekde pri budovaní stránky, keď musíte zvládnuť niekoľko základných prvkov on-page SEO, doplniť webovú stránku a web textami a článkami a nasleduje off-page SEO linkbuilding a budovanie kvalitných a relevantných spätných odkazov
prejsť na článok