Sila marketingu

3 dôvody, prečo ho potrebuje každá firma Cestou do práce ladíte v aute rádio a počujete reklamu na pôžičku s 0 %-ným úrokom. Na obed idete do vedľajšej budovy a vedľa cesty si všimnete bizarný billboard Martina Jakubca, o ktorého politických kvalitách by bola vraj presvedčená svojho času aj Mária Terézia. Večer zavítate na vianočné trhy v Banskej Bystrici, kde vás staršia pani v prehlušujúcom sa dave presviedča zvýšenou intenzitou hlasu o kvalite svojho burčiaku. To všetko je marketing. Má rôzne podoby, úrovne a mieru efektivity, no pre firmy, podniky, či jednotlivcov je nevyhnutný. Sezónny banner BLACK FRIDAY Marketing je dôležitejší ako produkt samotný Marketing je jednou z najdôležitejších vecí, ktoré môže (musí) podnik robiť. Môžete ponúkať skvelé služby alebo predávať výborné výrobky, vhodné marketingové aktivity a stratégie sú pre podnik jednou z najvyššie umiestnených položiek na firemnom to-do liste. Dobre to vedel aj priekopník automobilového priemyslu Henry Ford, ktorý bol o sile reklamy a marketingu presvedčený už na prelome 19. a 20. storočia. Hrdo hlásal, že keby mal vo vrecku posledný dolár, minul by ho na reklamu. Po viac než sto rokoch, keď je konkurencia v každom segmente podstatne vyššia platí o to viac skutočnosť, že marketing je dôležitejší ako produkt samotný. Tu sú 3 dôvody, prečo potrebuje marketing každá firma. 1. Marketing zákazníka informuje Banner pre instagram stories Zažili ste určite situáciu z úvodu tohto článku, keď na vás na trhu zrazu niekto zakričal, aby ste sa posmelili ku kúpe jeho/jej produktu. Je to len základná marketingová aktivita, no dôležité je, že sa informácia o vašom produkte k potenciálnemu zákazníkovi vôbec dostala. Buďte si istý, že keď poviete 100 ľuďom na trhu o tom, že váš burčiak je domácej výroby, prípadne dáte niektorým aj okoštovať, predáte ho určite viac, ako keby ste len sedeli na stoličke a čakali, že zákazník si na vianočných trhoch sám nájde cestu k vám. Ak chcete uspieť oproti konkurencii a prilákať svojich zákazníkov, vaša cieľová skupina by mala vedieť, prečo nakupovať práve u vás a prečo vás uprednostniť pred konkurenciou. Výsledkom takejto komunikácie môže byť napríklad grafický dizajn, ktorý som vytvoril pre eshop s mobilným príslušenstvom. 2. Marketing buduje vzťahy Awareness banner Snaha o čo najlepšiu povesť by mala byť veľmi dôležitou súčasťou marketingovej kultúry firiem. Skutočne to môže byť veľmi relevantným faktor, ktorý rozhodne o tom, či sa spotrebiteľ rozhodne osloviť vás alebo dá prednosť konkurencii. Pretože vďaka správnemu marketingu sa vaše posolstvá dostanú k väčšiemu počtu ľudí a vaše posolstvá preto zarezonujú. Silný a profesionálny marketing v zákazníkovi evokuje, že ste seriózna firma. Marketing vám môže pomôcť pri budovaní dôvery. V Česku a na Slovensku sa vari nenájde človek, ktorý by ešte nepočul o značke Alza. Zelený mimozemšťan ako jeden z hlavných marketingových nástrojov síce rozdeľuje ľudí na dva tábory, buď vás baví, alebo ho nemusíte, no Alza patrí odhliadnuc od postavičky mutujúceho mimozemšťana vo svojom segmente medzi značky s najvyššou mierou dôveryhodnosti. 3. Marketing predáva Podľa štatistiky FinStatu zaniklo v roku 2019 najmenej firiem za ostatných 7 rokov. Nečudo, tempo rastu HDP je síce slabšie ako napr. v predchádzajúcich dvoch rokov, no ešte stále žijeme v ekonomicky stabilných časoch. Čoraz intenzívnejšie sa však hovorí o blížiacej sa kríze a o tom, že nás môže čakať niečo podobné ako pred zhruba desiatimi rokmi. Vtedy sa začne škrtať, škrtať a škrtať Remarketingový banner Keď už hospodárska recesia nastane, bežní manažéri podnikov a majitelia firiem zvyknú pri uvažovaní o škrtaní výdavkov siahnuť primárne na marketingový rozpočet. Úspora v oblasti marketingu môže byť, paradoxne, priveľmi drahá. Ak sa totiž firma počas krízy nestará o svojich stabilných zákazníkov, hrozí jej rapídny úbytok zákazníkov, čo môže byť likvidačné. Pre firmy, ktoré investujú rozumne do marketingu je hospodárska kríza prostredím a časovým obdobím, v ktorom zažívajú expanziu svojho odbytu. Aj vďaka tomu, že dokážu využiť dobrovoľné stiahnutie sa konkurencie z trhu. So svojimi zákazníkmi preto pravidelne komunikujem o tom, ako a čo budeme marketingovo komunikovať v danom období. S niektorými firmami zvyknem meniť komunikačnú stratégiu podľa sezónnosti a mimo sezóny komunikujeme iný produkt, či pridanú službu, ktorú spropagujeme. Efektívny marketing je istým druhom alchýmie. Je o hľadaní tých správnych ingrediencií a postupov, ktoré v konečnom dôsledku povedú k obojstrannej spokojnosti vás a vášho zákazníka. Ak chcete, aby som aj vám pomohol namiešať pre vaše podnikanie ten správny marketingový koktail, nechajte mi váš kontakt alebo sa mi rovno ozvite. ? Marek Gandžala GRYC.SK The post Sila marketingu appeared first on Gryc.sk.

prejsť na článok

Katar 2022 z pohľadu športového marketingu

Aký bol Katar 2022 z pohľadu využívania športového marketingu? The post Katar 2022 z pohľadu športového marketingu appeared first on JDagency.sk.

prejsť na článok

Slovník základných pojmov v online marketingu a PPC reklame

Vyznáte sa v základných pojmoch online marketingu? Viete presne definovať, čo je to PPC reklama a čo je to konverzia? Poďme si v týchto pojmoch spoločne upratať. Priblížme si tie najčastejšie pojmy, s ktorými sa stretnete vo vašom online biznise.

prejsť na článok

Čo je to ROAS a ako sa dá využiť pri marketingu?

ROAS, alebo návratnosť výdavkov na reklamu, je kľúčovou metrikou vo vyhodnocovaní výkonnosti reklamy. Práve vďaka meraniu tejto metriky vieme vyhodnotiť, či sa danej reklamnej kampani darí, alebo nie. V tomto článku si pojem ROAS priblížime a vysvetlíme s

prejsť na článok

Analýza a vyhodnocovanie dát v digitálnom marketingu: Prieskum dôležitosti dátových analýz a merania výkonu digitálnych marketingových kampaní

V digitálnej ére, kde je trh preplnený množstvom online obsahu a reklám, sa stáva analýza a vyhodnocovanie dát kľúčovou súčasťou efektívneho digitálneho marketingu. Tento článok sa zameriava na význam dátových analýz a merania výkonu v rámci digitálnych m

prejsť na článok

Prečo je dôležitý branding v marketingu nielen u obchodných spoločností?

Ešte nedávno bola značka vnímaná ako názov, slogan, logo, či dizajn, alebo ako kombinácia všetkého, čo odlišuje jednu firmu, produkt alebo službu od druhej. Budovan The post Prečo je dôležitý branding v marketingu nielen u obchodných spoločností? appeared

prejsť na článok