Už dlhšie som cítila, že moja dcéra potrebuje spoločnosť detí, keďže žijeme na samote a bola obklopená odmalička hlavne dospelými, ale zároveň som váhala poslať ju do bežnej škôlky. Preto som vďačná, že sa nám naskytla táto možnosť, začať chodiť do lesného klubu Dúhovej školy, ktorá nám takpovediac spadla z neba Potešilo ma, že nemusím robiť zásadné kompromisy a dávať svoje dieťa do prostredia, ktoré mi svojim základným nastavením nevyhovuje. A čo nám vyhovuje tu? Hlavne pre deti úplne prirodzená možnosť byť vonku v prírodnom prostredí. Deti sú v pohybe čo je pre ne úplne samozrejmé a nevyhnutné pre ich rozvoj. Majú možnosť prežívať svoje sociálne interakcie sami medzi sebou, bez zbytočných zásahov dospelých a sami si vyriešiť svoje problémy a konflikty. Vedie ich to k samostatnosti, nie sú natoľko závislé na animátoroch nikto im nezabezpečuje neustály program.Využívajú vlastnú tvorivosť a fantáziu na svoje hry. Lada sa od začiatku do lesného klubu teší, prirodzene bez problémov sa medzi deti zaradila, napriek tomu, že dovtedy bola s deťmi málo. Začala vnímať a brať ohľad na mladšie deti a vnímať ich ako rovnocenných kamarátov, dovtedy som videla, že mladšie deti ju akoby nezaujímajú, že sa orientuje na staršie. To je podľa mňa ďalšie plus vekovo rôznorodý kolektív detí, naučia sa komunikovať s mladšími i staršími, nepovažujem za vhodné dať 20 detí rovnakého veku do jednej triedy, v živote takáto situácia nebýva bežná je to špecifikum školského systému. Vnímam aj individuálny prístup, každé dieťa je iné, potrebuje niečo iné a tu je na to čas aj priestor aj vďaka tomu, že detí nie je veľa. A na záver môj postreh, bola u nás kamarátka so synom ktorý navštevuje klasickú škôlku. Deti sa hrali, občas do seba štuchali v rámci hry avšak v tom ako sa stavali k vzájomným nezhodám bol veľký rozdiel. Chlapec pristupoval k tomu vždy štýlom #8221; Mamííí ona mi robí toto a toto A jeho mama riešila jeho problémy za neho, komunikovala za neho s mojou dcérou a robila medzi nimi sudcu. Moja dcéra sa snažila vtiahnuť jeho do interakcie priamo s ňou, čo sa jej za celý deň nepodarilo. Večer bola jeho mamka dosť nervózna a ja som z toho bola tiež unavená. Keď odišli tak som sa spýtala Lady A ako to máš s chlapcami v škôlke ty? Normálne, keď do nich príliš šťuchám tak ma strčia do pŕhľavy :-))) Tak som jej doporučila, aby prestala šťuchať skôr než ju tam strčia a bola som rada, že majú možnosť vyriešiť si to sami. (tým nechcem povedať, že by boli deti v škôlke na seba agresívne, naopak to, že si vedia vyriešiť svoje drobné konflikty vedie k tomu, že sa agresivita nestupňuje a neakumuluje, proste sa to vyčistí a je a zároveň viem, že dospelý sprievodca je tam s nimi a v prípade niečoho vážnejšieho zasiahne on) A to považujem za zdravé, podporujúce životaschopnosť a prirodzený vývoj dieťaťa !!! Ďakujeme Lesnému klubu a Dúhovej škole za túto možnosť. The post Slávka, mamička jednej škôlkárky appeared first on Dúholie.
Terezka je v škôlke šťastná, má priestor na realizáciu a čas vonku jej veľmi prospieva. Spieva si pesničky, nosí domov krásne vyrobené vecičky, vždy aj pre sestričku. A hlavne veľmi sa ráno teší na deti, na Sašku. To, že ide do škôlky voľnosti, radosti a
Vďaka Saške, deťom, tomu, že sú veľa vonku v prírode sa stala samostatnješia, sebavedomejšia a slobodnejšia. Tá radosť v očiach ktorú tam vidím každý deň keď príde domov zo školky. Chodí plná krásnych zážitkov. Pesničky, ktoré si spievajú sa stali našou k
Ďakujem za super servis a tešíme sa na ďalšiu objednávku, ak budeme zase niečo potrebovať.
Do ruky Ti kvietok vkladám moja milá mamička, skloň sa ku mne, dám Ti ešte horúci bozk na líčka.
prejsť na článokĽúbim kvietky, ľúbim vtáčky, každú hračku maličkú. Ale najviac zo všetkého ľúbim svoju mamičku !!!
prejsť na článok