Dnes sa v tomto článočku pokúsime objasniť, prečo v Dome oslavy veľmi dôrazne podporujeme ekuménu, t.j. spájanie a nie ďalšie rozdeľovanie cirkvi. Prečo teda sme za jednotu a zjednotenie, či lepšie povedané zjednocovanie, všetkých kresťanov úprimne veriacich v Ježiša Krista. Žijeme totiž v dobe, ktorá priam kričí po rozdelení, poukazovaní na chyby iných, útokoch na druhú stranu, vytváraní izolovaných vzťahových bublín, či dokonca úplnom zanevrení a oddelení sa iných v spoločnosti kvôli ich názoru na to, či tamto. Ľudstvo ako komunita zažíva časy globálnych epidémií, nepokojov, niekde aj otvorených vojenských konfliktov. Ani v cirkvi (myslí sa v tele Kristovom všeobecne, tzn. vo všetkých kresťanských komunitách) situácia nie je v tomto ohľade najlepšia. V zboroch po celom svete vidíme oddeľovanie sa menších či väčších skupín od ostatných, na rôznych základoch a z rôznych dôvodov. Niekde je to zdôrazňovanie istej pasáže Božieho slova Biblie, inde zas podpora toho či onoho politika alebo politickej strany, zas inde je to čisto na báze príslušnosti k niektorej z cirkevných denominácií (typov cirkví v členení podľa rozdielov v doktrínach). Tento duch príslušnosti k niektorej zo skupín vytvorených ľuďmi je v súčasnosti takmer všade vo svete veľmi silný a jeho pôsobenie je globálne. Dôsledky toho, keď sa mu človek dokonca veriaci človek poddá, sú jednoznačné a je ich možné pozorovať úplne na opačnej strane domény ovocia Ducha svätého. Hádky, roztržky, rozdelenia, rozbroje, pokazené vzťahy, dokonca aj otvorené nepriateľstvá či doživotné obmedzenine komunikácie, aj v rámci blízkej rodiny, atď. Život v dnešnej dobe nie je jednoduchý. Nárast cien základných vecí potrebných pre život, otvorená vojna v priamom susedstve, pokles životnej úrovne a hospodárskeho výstupu krajiny. Veľa ľudí je frustrovaných, mnoho priamo nahnevaných, s hľadaním vinníka tu či tam. V takejto atmosfére je veľmi jednoduché vyventilovať sa na tom, na čo alebo na koho poukazuje ten, kto najhlasnejšie kričí Dom oslavy chce poukázať na presne opačnú stranu mince. Na tú, ktorá určite nebude dnes populárna. Je oveľa populárnejšie zdielať na instagrame memečka ľudí, ktorých je priam povinnosť nenávidieť, ak teda ste normálni obrázky poukazujúce na pasáže v Biblii, ktoré už na prvý pohľad pôsobia graficky pútavo, či priam zákonite vyvolávajú viralitu a senzáciu, atď. Jednota kresťanov a hľadanie pokoja, pochopenia druhej strany a odpustenia ľuďom, ktorým nerozumiem či s ktorými vyslovene nesúhlasím, takýmto fenoménom žiaľ nie je. A nikdy nebude. Napriek tomu či skôr práve preto je potrebné sa o jednotu a ďalšie zjednocovanie ľudí v cirkvi snažiť. Zo všetkých síl. Rovnako je veľmi atraktívne skĺznuť do niektorého z dnešných kresťanských učení zdôrazňujúcich napríklad kresťanský legalizmus, tzn. kresťanstvo volajúce po striktnom dodržiavaní litery Starého a Nového zákona. Ľudí, ktorí toto hlásajú spoznáte podľa toho, že pri každej príležitosti poukazujú na to, čo ktorá kresťanská skupina alebo cirkevná denominácia robí zle. Hoci máme za to, že títo ľudia to myslia dobre, ale opäť následky takýchto prúdov učení v cirkvi sa nachádzajú evidentne na opačnej strane ovocia Ducha. Samozrejme, Biblia je určite nemenným štandardom, na ktorom je potrebné stavať. Len netreba zabúdať na to, že existuje aj vyššia cesta, ako cesta, ktorou sa uberali ešte zákonníci v dobe, keď žil Ježis je to cesta lásky k blížnemu. lebo litera zabíja, ale Duch oživuje! (2. Korintským, 3 kapitola, 6. verš). A Duch Svätý URČITE nie je Duchom separácie a oddelenia, či dokonca rozdelenia kresťanov. Je to presne naopak! Celú biblickú argumentáciu, tzn. zdôvodnenie uvedených tvrdení priamymi citáciami z Písma svätého, sme si nechali na záver článku. Pred biblickými citáciami dovoľte ešte niekoľko postrehov. Napríklad, z pozície Domu oslavy Dom oslavy stavia na evangelikálnej teológii, nakoľko ľudia čo sa motajú okolo neho pôsobia zväčša v evangelikálnych (protestantských) cirkvách. NAPRIEK TOMU. Určite chceme milovať, spolupracovať a aj spolupracujeme a milujeme naších bratov a sestry katolíkov, či už rímskych alebo gréckych Samozrejme, presne v tejto chvíli sa začne emocionálne aktivovať veľa čitateľov tohto článku, ktorí povedia: Ale ako to môžte robiť! Veď oni. A zas na druhej strane spektra: Ahá, tak toto nie sú praví kresťania, rímokatolíci. Tak potom. A máme to tu opäť Krásne na stole, ako pri takmer každej diskusii tohto typu, ktorú sme mohli v spoločnosti sledovať v posledných rokoch. Drahý priateľu, chcem ti povedať, že boli časy, nie tak dávno minulé, kedy cirkev to je jedno aká mala úplne iné problémy. Kedy nepriateľstvá neboli medzi kresťanmi, pretože VŠETKÝM kresťanom išlo o kožu. Zo strany systému. Nie spolubratov, ani spolusestier. Chcem ti rovnako povedať, že ty možno vidíš tú či tamtú chybu v doktríne tej druhej crikvi. Na druhej strane existuje však človek, ktorý vidí chybu v doktríne tvojej vlastnej cirkvi. Ale. Nie je to len o doktríne. Pripusťme, že niektorá strana barikády má ozaj bližšie k pravde keď poukazuje na chyby tých druhých. Lenže sú tu aj veci MIMO doktrínu. Priateľu, Duchu svätému je v podstate úplne, ale úplne jedno čo má tá či ktorá cirkev v doktríne, záleží mu vždy na tom, podľa akých noriem sa správajú konkrétni jednotlivci a malé skupinky v lokálnej cirkvi. Pokiaľ sa jej členovia správajú ešte podľa iných, dodatočných, NEPÍSANÝCH pravidiel v živote kresťanských komunít, a tieto pravidlá rovnako bránia Duchu svätému konať ako niektorá z vecí, ktoré ty vidíš ako nebiblické v učení inej cirkvi, je potrebné aby sme si spolu uvedomili, že tieto nepísané zákony vyžadované, či dokonca uctievané v konkrétnych cirkevných komunitách predstavujú pre Svätého ducha rovnakú, ak nie väčšiu prekážku, ako to, čo ty vidíš ako nesprávne v oficiálnej teológii strechy tej-ktorej cirkvi. Záverom skúsme si pomenovať konkrétne záležitosti o čom vlastne hovorí odsek vyššie. Tak napríklad. V niektorých kresťanských spoločenstvách je nepísaným zákonom priam uctievať veci ako spoločenské postavenie. Politickú pozíciu. Vzdelanie. Peniaze. Vplyv. Atď zoznam sa predlžuje. A je postavený na realite, tzn. tomuto mnohí ľudia v tých skupinách reálne žijú. Samozrejme, nikde v oficiálnej doktríne to neuvidíme. Lenže to neznamená, že to tam nie je. V iných skupinkách kresťanov je zas nepísaným pravidlom, že ak tam vôbec chcete mať prístup, musíte povinne nenávidieť niektorú z politických strán (v kontexte tohto článočku chcem zdôrazniť, že je ÚPLNE JEDNO AKÚ). Niekde ide zas o to, že ak máte byť podľa dotyčných tým pravým kresťanom, musíte byť povinne proti aktuálnej vláde. Inde zas o to, že musíte povinne vládu bez akejkoľvek ďalšej diskusie podporovať (obidve pozície sú z nášho pohľadu mylné) už len vôbec fakt, že sa politike a systémovej či protisystémovej angažovanosti kladie taký dôraz, že sa vôbec politickým témam a osobnostiam vyčleňuje toľko priestoru medzi kresťanmi (bez ohľadu na to, či ide o skupinu ZA alebo skupinu PROTI) a pripisuje sa im taká pozornosť a dôležitosť, z nášho pohľadu nie je v súlade s Bibliou Ježiš nebol roznášačom proti-rímskych, ale ani pro-rímskych letákov, ani organizátorom pro-rímskych, ale ani proti-rímskych demonštrácií! V celom jeho živote vidíme presne to, čo hovoria biblické textíky nižšie: Ale ukážem vám vznešenejšiu cestu. Bola to cesta lásky, cesta zvestovania INÉHO systému ako ten súčasný politický, pravý či ľavý. Cesta ohlasovania Božieho Kráľovstva. Zas inde vidíme dôraz na kresťanský legalizmus, ktorý hovorí že len Písmo a nič iné. Inými slovami, všetci ste hriešnici, nechceme s nikým z vás spolupracovať, len ja a 4-5 americkí pastori vieme kde je pravda, a áno, sme ochotní vám ju hneď teraz ukázať príjmite našu pravdu, inak idete všetci do pekla! Priateľu, ak chceš byť kresťanský legalista, nikto ti v tom nebráni, ale ak začneš kresťanský legalizmus (čo je v podstate len codename pre zákoníctvo ako ho poznáme z Biblie) ohlasovať a vtĺkať do hlavy iným, je tu pre teba nie moc povzbudivé slovo priamo z Písma, ktoré tak prísne vyžaduješ od každého do bodky podľa tvojích predstáv dodržiavať: Nevezmeš na seba odev utkaný z dvoch druhov materiálu! (Levitikus, 19. kapitola, 19. verš) to znamená, že ak aj nosíš oblečenie z čistej bavlny, ALE máš hocikde na bunde, nohaviciach či topánkach čo len jeden maličký kovový zipsek, alebo jednu malú nášivku zo syntetiky, či zmesi s bavlnou práve si zhrešil, a podľa tvojho výkladu Biblie si definitívne odsúdený, alebo sa musíš každých 10 minút kajať, lebo také oblečenie dnes jednoducho nezoženieš! Verím, že chápeš, milovaný priateľu, čo tým chcem povedať. Inde ide zas o prílišné zdôrazňovanie tradície či dogmy. Toto všetko, ak je to postavené v hodnotovom rebríčku vyššie ako veci Ducha tak to Duchu svätému bráni konať. Je to v zásade úplne jednoduchá rovnica. Ako úplne posledný argument sa však pozrime na samotné pôsobenie Ducha Svätého. Tzn. kde vidíme, reálne pozorujeme, že Duch Svätý koná? No predsa samozrejme, že aj v katolíckej a aj v protestantských cirkvách. A teda. Ak Duch Svätý nemá problém konať, prejavovať sa a pôsobiť v tej či onej cirkevnej denominácii, kto som ja, kto si ty, priateľu či priateľka, že hádžeme kameňom? Či vari chceme rozkazovať Duchu kam má viať, a kde má konať? Alebo či mu chceme dokonca brániť v jeho činnosti? Milovaný priateľu, nerobme tak. Nebráňme Duchu Svätému, naopak vnímajme čo je Božou vôľou Prosím zamyslime sa nad uvedenými argumentami. A pokúsme sa o ňu. Teda o jednotu kresťanov, naprieč denominačným spektrom. (samozrejme, evidentné sekty tu nie je, z pochopiteľných dôvodov, možné zahrnúť) Boh Otec, Jeho Syn Ježiš a Duch Svätý, božia trojjediná osoba JEDNOZNAČNE je za takúto jednotu. Prečo to vieme? Nabáda nás k tomu samotné Božie Slovo Biblia. Nižšie si pozrite video, krásne demonštrujúce ekuménu a to, ako sa na človeka pozerá Duch Svätý a aké sú Jeho priority. Tu je sľúbená biblická argumentácia: Pre bratskú lásku, pre Ducha, ktorý nás spája, pre súcit a zľutovanie, vás prosím: buďte svorní, majte sa radi, zápaste o jednotu a jednomyseľnosť, ako nás k tomu nabáda Kristus. (Filipanom, 2. kapitola, 1. verš), Hľa, aké dobré a jaké milé je to, keď bratia prebývajú jednomyseľne spolu! Je to jako výborný olej na hlave, ktorý steká na bradu Áronovu, ktorý steká na okraj jeho rúcha. Je to jako rosa Hermona, ktorá sostupuje na vrchy Siona. Lebo tam prikázal Hospodin požehnaniu, životu až na veky. (Žalm 133, 1.-3. verš), Ako to, že vidíš triesočku v oku svojho brata, a brvno vo svojom oku nezbadáš? Ako môžeš povedať svojmu bratovi: Brat môj, dovoľ, nech ti vyberiem triesočku z oka, a pritom sám nevidíš brvno vo svojom oku. Ty pokrytec, najprv vyhoď brvno zo svojho oka, až potom uvidíš, ako vybrať smietku z oka svojho brata. (Lukáš, 6. kapitola, 41.-43. verš), Nie že by sme boli schopní sami od seba niečo vymyslieť akoby z nás, ale naša schopnosť je z Boha, ktorý nás urobil schopnými byť služobníkmi novej zmluvy, nie litery, ale Ducha; lebo litera zabíja, ale Duch oživuje. (2. Korintským, 3. kapitola, 5.-6. verš), A okrem toho vám ukážem omnoho vzácnejšiu cestu. Keby som hovoril ľudskými jazykmi, ba aj anjelskými, a lásku by som nemal, bol by som iba ako cvendžiaci kov a zvučiaci činel. A keby som mal aj dar prorokovať a poznal by som všetky tajomstvá a mal by som všetko poznanie a keby som mal takú silnú vieru, že by som hory prenášal, no lásku by som nemal, nebol by som ničím. Ak by som rozdal všetok svoj majetok, a ak by som vydal svoje telo, aby som sa mohol chváliť, no lásku by som nemal, nič by mi to neosožilo. (1. Korinťanom, 12. a 13. kapitola, 31. a 1.-3. verš), no a Nadovšetko majte vytrvalú lásku jedni k druhým, lebo láska prikrýva množstvo hriechov. (1. Petra, 4. kapitola, 8. verš). Ak neviete po anglicky, aktivujte si slovenské titulky: Settings/ Subtitles/ Auto-Translate/ Slovak, príp. si pozrite videonávod ako na to. Príspevok Spájame a nie delíme cirkev je zobrazený ako prvý na DOM OSLAVY | Moderné chvály a uctievanie.
Viete, ako delíme obyvateľov Slovenska? Optimisti - Učia sa po anglicky. Pesimisti - Učia sa po rusky. Realisti - Učia sa strieľať.
prejsť na článokPolicové regály delíme podľa materiálu konštrukcie aj políc, nosnosti a ďalších parametrov. V dnešnom článku vám pomôžeme zorientovať sa vo výbere regálov – či už vybavujete kanceláriu, dielňu, predajňu alebo sklad. Source
Bratislava 26. februára (TK KBS) Z iniciatívy Slovenského Orla sa v utorok 25. februára 2020 konala na pôde Štátneho pedagogického ústavu v Bratislave konferencia s názvom „Projekt ozdravenia slovenskej populácie: výzva pre Cirkev, cirkevné školy a ľudí d
Pánske tričko je univerzálnym kúskom každého šatníka a nezáleží na tom, či ich delíme podľa pohlavia, životného štýlu či módnemu vkusu. Hoci sa móda mení niekoľkokrát za rok a módne trendy prichádzajú a odchádzajú s raketovým tempom, tričko ostáva pevnou
prejsť na článokV Štátnom pedagogickom ústave, za účasti tajomníka KBS pre katechizáciu a školstvo Dariusza Žuk-Olszewskeho, sa konala odborná konferencia s podtitulom „výzva pre cirkev, cirkevné školy a ľudí dobrej vôle“. Jej zámerom bola prezentácia spoločného projektu