Spoločnosť ENVI  PAK získala ocenenie GREEN BRANDS za udržateľné aktivity v oblasti spracovania odpadov

OZV ENVI  PAK získala ocenenie za neustále zlepšovanie a zefektívňovanie systému triedeného zberu, ktorým zvyšuje úroveň zhodnocovania a recyklovania odpadu. Organizáciu zodpovednosti výrobcov ENVI  PAK založili v roku 2003 veľké medzinárodné a slovenské spoločnosti s cieľom priniesť na Slovensko znalosti a skúsenosti s fungovaním odpadového hospodárstva. V roku 2023 si spoločnosť pripomína už 20 rokov úspešnej činnosti, počas ktorej systematicky prispieva k zlepšeniu riadiacich postupov pre obmedzenie dopadov na životné prostredie a z dlhodobého hľadiska dosiahnutie udržateľného rozvoja v podnikaní. Generálna riaditeľka ENVI  PAK Hana Nováková sa teší dosiahnutým úspechom a postaveniu lídra na trhu, ktoré si OZV ENVI  PAK udržiava už 20 rokov. Podľa jej slov: “je za spoločnosťou úspešný príbeh plný zmien súvisiacich s často sa meniacou legislatívou, ale aj istôt pre výrobcov a samosprávy, ktorí sa mohli vždy spoľahnúť na kvalitné služby a stopercentný servis pre klientov, obce a mestá”. ENVI  PAK zaviedol na Slovensku prístup rozšírenej zodpovednosti výrobcov za výrobky a obaly od vývoja až po post-spotrebiteľskú fázu ich životného cyklu. Za rok 2021 spoločnosť usporila za celý systém triedeného zberu odpadu 78 747 000 kg CO2, čo predstavuje 176 612 ušetrených jázd okolo Slovenska. Recykláciou odpadu v rokoch 2016 2021 OZV ENVI  PAK ušetrila 388 240 000 kg CO2. Všetky služby spoločnosti smerujú k ekonomickej a ekologickej udržateľnosti od hlavného predmetu činnosti (služby v oblasti odpadového hospodárstva), cez legislatívne poradenstvo, vzdelávanie až po spoločenskú zodpovednosť, ktorou sa ENVI  PAK riadi a praktikuje ju organizáciou vlastných alebo účasťou na iných environmentálnych podujatiach. Odborne aj finančne podporuje ekologicky zaujímavé projekty ako Lifbee Academy, Biohackathon či medzinárodný program Mladí reportéri pre životné prostredie, ktorý funguje na Slovensku od roku 2010. Do programu Mladí reportéri pre životné prostredie je v súčasnosti zapojených 43 krajín z celého sveta, okrem európskych aj Spojené štáty, Čína, Austrália, Kanada a Brazília. V súčte medailových ocenení sú aj vďaka niekoľkoročnému mentoringu odborníkov z ENVI  PAK jednou z najúspešnejších krajín na svete už viac rokov za sebou. ENVI  PAK je od roku 2021 členom platformy Circular Slovakia, prostredníctvom ktorej vyzýva na nutnosť konať v prospech životného prostredia a reagovať na klimatické zmeny, k čomu inšpiruje aj súkromný, verejný a mimovládny sektor. Je tiež súčasťou projektu Komunálny materiálový kruh, ktorý realizuje spoločne s organizáciou Circular Shield. Riaditeľka oddelenia komunikácie OZV ENVI  PAK Katarína Kretter podporuje každý projekt či aktivitu, ktorá: “prispeje k čistejšiemu životnému prostrediu, vyššiemu podielu triedeného zberu, nižšiemu objemu skládkovania a udržateľnosti. Preto sa ENVI  PAK angažuje v mnohých environmentálnych a vzdelávacích aktivitách s dôrazom na vlastné projekty, akými sú v poslednom období najmä kampaň Zálohujme, ale nezabúdajme triediť či Behaviorálny projekt vedúci k znižovaniu voľne pohodeného odpadu.” Kampaňou Zálohujme, ale nezabúdajme triediť OZV ENVI PAK apeluje na ľudí, aby zavedením zálohovania nápojových PET fliaš a plechoviek od minulého roka, naďalej poctivo triedili plastový a kovový odpad, ktorého je neporovnateľne väčší objem ako toho zálohovaného. ENVI PAK spolu s Ústavom verejnej politiky FSEV UK a Behavioural Insights Teamom spustil v roku 2021 jedinečný projekt, ktorého cieľom je predchádzanie vzniku voľne pohodeného odpadu. Projekt identifikoval, akými behaviorálnymi technikami je možné motivovať ľudí, aby zmenili svoje správanie. ENVI  PAK je tiež účastníkom konferencií o životnom prostredí, napríklad Enviromanagement, Slovenské klimatické fórum, Green manažment, Obalko a ďalších. „Sme nesmierne potešení, že ocenenie GREEN BRANDS Slovakia získala spoločnosť ENVI PAK, ktorá už 20 rokov neúnavne pracuje na zlepšení povedomia o efektívnom nakladaní s odpadmi a v tejto oblasti robí nezastupiteľnú osvetu. Vďaka značke, akou je ENVI PAK je Slovensko udržateľnejšie, obce konajú zodpovednejšie a spotrebitelia uvedomelejšie, povedal András Wiszkidenszky, regionálny riaditeľ GREEN BRANDS Slovakia. Der Beitrag Spoločnosť ENVI  PAK získala ocenenie GREEN BRANDS za udržateľné aktivity v oblasti spracovania odpadov erschien zuerst auf GREEN BRANDS.

prejsť na článok

Značka Botanica Slavica získala ocenenie GREEN BRANDS za udržateľné a inovatívne produkty

Slovenský výrobca ekologickej kozmetiky Botanica Slavica získal ocenenie pre udržateľné a inovatívne produkty. Značka bude môcť po prísnom validačnom procese a rozhodnutí odbornej poroty používať ocenenie kvality GREEN BRANDS Slovakia pre roky 2022/2023.

prejsť na článok

Udržateľné značky zo Slovenska, Česka a Maďarska získali v Budapešti ocenenie GREEN BRANDS

Medzinárodná organizácia GREEN BRANDS odovzdala počas slávnostného galavečera ocenenia značkám z troch krajín, ktoré splnili náročné podmienky hodnotiaceho procesu. Na podujatí sa stretli zástupcovia ocenených značiek zo Slovenska, Českej republiky a Maďa

prejsť na článok

Značky alverde NATURKOSMETIK, dmBio a Pro Climate získali ocenenie GREEN BRANDS za inovatívny produkt

Medzinárodná sieť drogérií dm drogerie markt získala ocenenie pre udržateľné a inovatívne produkty až pre tri zo svojich vlastných značiek. Značky alverde NATURKOSMETIK, dmBio a Pro Climate budú môcť po prísnom validačnom procese a rozhodnutí odbornej por

prejsť na článok

Ako môže stratégia udržateľnosti pomôcť vašej firme časť 2.

Stále viac veľkých medzinárodných i menších lokálnych značiek začleňuje udržateľnosť a etické podnikanie do svojej stratégie. Ak je totiž takýto prístup účinne zakotvený do spôsobu fungovania podniku a je budovaný s jasnou a dlhodobou víziou, môže prinies

prejsť na článok

TOP 5 ekologických reklamných kampaní, ktorými sa môžete inšpirovať

Udržateľnosť už nie je v marketingu len módna záležitosť. Keď sa kampaň s témou udržateľnosti urobí dobre, môže pomôcť zlepšiť životné prostredie, zvýšiť povedomie o environmentálnych otázkach a zároveň priniesť značke nových fanúšikov. Pozrite si s nami

prejsť na článok