Konflikty sú neoddeliteľnou súčasťou ľudského života a môžu vznikať na rôznych úrovniach a v rôznych oblastiach našich životov. Či už ide o konflikty v práci, v rodine alebo vo vzťahu, všetci sme sa s nimi niekedy stretli. Našťastie existujú profesionáli, ktorí nám môžu pomôcť pri riešení konfliktov a dosiahnutí vzájomnej dohody. Mediátor a kouč sú dvaja takíto odborníci, ktorí vám môžu byť nesmierne užitoční. Ale aký je rozdiel medzi nimi a ako môžu spolupracovať na riešení konfliktov? Mediátor a jeho úloha Mediátor je nezávislý profesionál, ktorý sa špecializuje na riešenie konfliktov tým, že pomáha stranám dosiahnuť dohodu. Jeho úlohou je byť neutrálnym prostredníkom medzi sporovými stranami a pomôcť im komunikovať otvorene a konštruktívne. Mediátor nehodnotí ani neodsudzuje žiadnu stranu, ale namiesto toho sa snaží vytvoriť atmosféru, kde sa môžu objaviť odlišné názory a nápady. Kouč a jeho úloha Na druhej strane kouč je tiež odborník na komunikáciu, ale jeho hlavným cieľom nie je dosiahnuť dohodu medzi sporovými stranami. Kouč sa zameriava na individuálne rozvojové potreby a ciele. Pomáha ľuďom lepšie pochopiť samých seba, zlepšiť svoje schopnosti a zvládnuť konflikty efektívnejšie. Spolupráca mediátora a kouča Hoci mediátor a kouč majú odlišné ciele, ich spolupráca môže byť veľmi prospešná pri riešení konfliktov. Tu je niekoľko spôsobov, ako môžu tieto dve role spolupracovať. Identifikácia potrieb: Kouč môže pomôcť sporovej strane lepšie pochopiť svoje vlastné potreby, motivácie a obavy. Toto pochopenie môže byť kľúčové pri riešení konfliktu, pretože často konflikt vzniká z nedostatočného porozumenia vlastným potrebám a potrebám druhej strany. Komunikácia: Kouč môže pomôcť zlepšiť komunikačné schopnosti jednotlivcov, čo je kľúčovým prvkom v riešení konfliktu. Lepšia komunikácia umožňuje sporovým stranám vyjadriť svoje pocity a potreby jasnejšie a rešpektovať pocity a potreby druhej strany. Zvládanie emócií: Konflikty často sprevádzajú silné emócie, ako je hnev, frustrácia a smútok. Kouč môže pomôcť jednotlivcom lepšie zvládať tieto emócie, čo umožní pokojnejšiu a produktívnejšiu komunikáciu s mediátorom. Návrat ku konfliktu: Po tom, ako sporová strana dosiahne lepšie sebapoznanie a zlepší svoje komunikačné schopnosti, môže sa vrátiť k mediátorovi s väčším chápaním svojich potrieb a lepšou pripravenosťou na riešenie konfliktu. Spolupráca mediátora a kouča môže byť kľúčová pre dosiahnutie trvalo udržateľného riešenia konfliktu. Mediátor sa stará o proces riešenia konfliktu, zatiaľ čo kouč sa stará o individuálny rozvoj účastníka sporu. Týmto spôsobom sa vytvára synergia, ktorá môže pomôcť sporovým stranám nielen dosiahnuť dohodu, ale aj zlepšiť svoje schopnosti a vzťahy. V závere môžeme konštatovať, že mediátor a kouč sú dve odlišné, ale potenciálne doplňujúce sa profesie napomáhajúce riešeniu konfliktov. Ich spolupráca môže viesť k trvalo udržateľným riešeniam a osobnému rozvoju jednotlivcov. Ak sa nachádzate v konfliktnom prostredí, mohlo by byť užitočné skonzultovať sa s odborníkmi v týchto oblastiach a využiť výhody ich synergickej spolupráce. The post Spolupráca mediátora a kouča appeared first on Mediátor.
Od decembera 2015 organizujeme vo Zvolene akreditovaný kurz Mediátor. Modulový kurz je akreditovaný Ministerstvom školstva, vedy, výskumu a športu SR v rozsahu 100 hodín. Kurz pozostáva z troch základných modulov: Interpersonálna komunikácia a psychologic
prejsť na článokHľadanie správneho mediátora môže byť kľúčové pre úspešné vyriešenie vášho sporu. Tu je pár tipov, ako si vybrať toho najlepšieho: Rozumejte svojim potrebám: Ujasnite si, aký druh problému potrebujete riešiť. Ak ide napríklad o rodinné záležitosti, hľadaj
prejsť na článokJesenný kurz nám opäť "namiešal" veľmi zaujímavú zostavu účastníkov. Prítomnosť muža, kouča, bola tentokrát aj vizuálne neprehliadnuteľná :) Viac o kurze: https://www.kbeducation.sk/vzdelavanie-pre-koucov/ The post október 2023 appeared first on KB educ
prejsť na článokAbsolvent vzdelávacieho programu pozná metódy a postupy v supervízii mediácie, ovláda spôsob reflektovania pracovného postupu v mediácii a sebareflexiu v role mediátora. Pozná model supervízie v mediácii, ovláda prácu so spätnou väzbou, dokáže prekonať bl
prejsť na článokZákon o mediácii č. 420/2004 Z. z. o mediácii, v ustanovení § 7 definuje náležitosti Dohody o riešení sporu mediáciou: 1) Dohoda o riešení sporu mediáciou je písomná dohoda medzi osobami zúčastnenými na mediácii o tom, že všetky alebo niektoré spory, kto
prejsť na článok