Športový trojvalec je späť: Triumph predstavuje model Daytona 660

V minulom roku sa na nás začali sypať novinky z triedy super-športov zo všetkých strán. Spomeňme si na 4 valcovú 400ku od Kawasaki, či návrat oživenej Hondy CBR600RR a ďalších. Kartami chce zamiešať aj britský Triumph, ktorý vzkriesil meno Daytona. Ide o model, ktorý koncepčne vychádza z modelu Trident 660. Nejde však len o kapotovaného Tridenta, ale ako si toto meno zaslúži, motor a komponenty upravili. Pozrime sa spolu, čo je na motorke nové. Silnejší motor Motor je známy trojvalec z modelu Trident a Tiger Sport. Motor však prepracovali po mechanickej stánke. Má objem 660 ccm. Jeho výkon narástol až o 17 percent. Inžinieri zvýšili jeho hodnotu o 10 kW na 70 kW pri pri 11 250 ot./min. Maximálny krútiaci moment narástol o 9 percent na 69 Nm pri 8 250 ot./min. Vrchol otáčkového pásma sa zastaví na 12 650 ot./min. Viac ako 80 % krútiaceho momentu je k dispozícii od 3 125 ot./min do 11 750 ot./min. V strednom pásme bude mať čo ponúknuť oproti konkurencii. Zmenou prešiel aj výfukový systém, ktorý sľubuje dravšiu zvukovú kulisu. Motor má elektronicky ovládanú škrtiacu klapku, ktorá spolu so spojkou s technológiou Triumphs Torque Assist umožní plynulešie zrýchlenie a jemnejší chod pri prudkom podradení. Rýchle radenie je v ponuke ako príplatková výbava. Tento model si môže zakúpiť aj jazdec z vodičákom A2, ktorý má obmedzenie na 35 kW. Vylepšený podvozok a brzdy O pruženie sa stará obrátená vidlica značky Showa Big Piston (SFF-BP) so šírkou 41 mm, ktorá nie je nastaviteľná. Maximálny zvdih má 110 mm. O zadné pruženie sa stará Showa monoshock RSU, s nastavením predpätia a zdvihom kolesa 130 mm. O brzdenie zabezpečujú dvojité plávajúce kotúče s priemerom 310 mm s radiálne upevnenými štvorpiestikmi. Vzadu je to 220 mm pevný kotúč s jednopiestikovým posuvným strmeňom. Motorka je obutá na ľahkých 5 lúčových kolesách s priemerom 17 palcov, vzadu so šírkou 180 mm, vpredu 120 mm. Motorka má pohotovostnú hmotnosť 201 kg aj s prevádzkovými kvapalinami. Technológia a dizajn Elektronický plyn prináša možnosť voliteľných jazdných režimov. Nájdeme tu SPORT, ROAD a RAIN. Každý z režimov ponúka rozličnú odozvu škrtiacel klapky a trakčnej kontroly. Novinkou je signalizácia núdzového zastavenia, ktoré aktivujú výstražné svetlá v prípade prudkého brzdenia. Displej je prebraný z modelov Trident a Tiger Sport. Skladá sa z väčšieho čierno-bieleho displeja a menšieho doplnkového farebného TFT displeja. Motorka podporuje konektivitu s mobilným telefónom cez bluetooth, ktorý je tu v základe. Triumph Daytona 660 bude dodavaná v troch farebných kombináciach bielej, čiernej a červenej farbe. Zhrnutie Motorka prináša zaujímavý koncept trojvalcového motora do oživeného trhu so športovými modelmi. Nejde o ostré športové náradie, ponúka však všestrannú motorku s veľkou porciou zábavy a praktickosti pre jazdcov, ktorí preferujú športový charakter motocykla. Jeho najväčším konkurentom bude zrejme Honda CBR650R. Cenovka sa bude pohybovať okolo 10 tisíc EUR. Motor TypKvapalinou chladený radový 3-valec, 12 ventilov, DOHC, 240° Poradie streľbyKapacita660 ccmBore74,04 mmMŕtvica51,1 mmKompresia12,05:1Maximálny výkon70 kW (95 k) pri 11 250 ot./minMaximálny krútiaci moment69 Nm pri 8 250 ot./minPalivový systémViacbodové sekvenčné elektronické vstrekovanie paliva s elektronickým ovládaním škrtiacej klapkyVýfukSystém zberača 3 do 1 z nehrdzavejúcej ocele s nízkym jednostranným tlmičom hluku z nehrdzavejúcej ocelePosledná jazdaX-krúžková reťazSpojkaMokré, viacdoštičkové, šmykľavé a asistujúcePrevodovka6 rýchlostí PODVOZOK RámObvodový rám z oceľových rúrokSwingarmObojstranná, vyrobená z ocelePredné kolesoLiata hliníková zliatina, 5 lúčov, 17 x 3,5 palcaZadné koleso5-lúčová zliatina hliníka, 17 x 5,5 palcaPredná pneumatika120/70 ZR 17Zadná pneumatika180/55 ZR 17Predné odpruženieVidlica Showa 41 mm upside down s oddelenou funkciou veľkého piestu (SFF-BP), zdvih kolesa 110 mmZadné odpruženieShowa monoshock RSU, s nastavením predpätia, 130 mm zdvih kolesaPredné brzdyDvojité 310 mm plávajúce kotúče, 4 piestové radiálne strmene, ABSZadné brzdyJeden pevný kotúč 220 mm, jednopiestový posuvný strmeň, ABS ROZMERY A HMOTNOSTI NástrojeMultifunkčné prístroje s farebnou TFT obrazovkouDĺžka2083,8 mmŠírka (riadidlá)736 mmVýška bez zrkadiel1145,2 mmVýška sedadla810 mmRázvor kolies1425,6 mmHrable23,8°Trail82,3 mmMokrá hmotnosť201 kg (pri 90 % objemu paliva)Kapacita palivovej nádrže14 litrov SPOTREBA PALIVA Spotreba paliva57,6 mpg (4,9 litra / 100 km)Údaje o CO2113 g/kmEmisný štandardÚdaje o emisiách CO2 EURO 5+a spotrebe paliva sú merané podľa nariadenia 168/2013/ES. Údaje o spotrebe paliva sú odvodené zo špecifických testovacích podmienok a slúžia len na porovnávacie účely. Nemusia odrážať skutočné výsledky jazdy. SERVIS Servisný intervalServisný interval 10 000 míľ (16 000 km) / 12 mesiacov, podľa toho, čo nastane skôr The post Športový trojvalec je späť: Triumph predstavuje model Daytona 660 appeared first on motocykel.sk.

prejsť na článok

Športový deň

Posledný pondelok školského roka patril tradičnému športovému dňu. Súťažilo sa v troch disciplínach: futbal, basketbal a stolný tenis. Na športoviskách sa odohrávali vypäté súboje v ktorých si študenti preverili svoju fyzickú zdatnosť a psychickú odolnosť

prejsť na článok

ap športový podvozok (fixné zníženie)

ap športový podvozok (ap podvozok s fixným znížením sada športových znížených pružín a tlmičov s fixným znížením) Vďaka ap športovým podvozkom (ap fixne znížený podvozok) dostane vaše vozidlo športové harmonické nastavenie, lepšie leží na ceste a vy bud

prejsť na článok

Pripravujeme reálny model Elektrární

V spolupráci so spoločnosťou Promodel.sk pripravujeme architektonický model mestského bloku Elektrárne. Reálny model odhalí klientom a verejnosti detaily rekonštrukcie Národnej kultúrnej pamiatky Elektrárne, krásu nových obytných blokov a nový potenciál m

prejsť na článok

1924 Ford Model T

Cena: 25 000 € Ford T model Tourer z roku 1924 je plne funkčný predvojnový Ford po staršej renovácii. Má nové pneumatiky, je pripravený na jazdu a po nedávnom servise.

prejsť na článok

1928 Ford Model A Tudor

Cena: 19 900 € Ako gangster v dvadsiatych rokoch? Aj to môže byť. Tento nádherne zreštaurovaný Model A Tudor je na to vhodný. Tudor vlastne znamená dvojdverovú karosériu. Je na historických evidenčných číslach a je kusom histórie, ktorý môžete mať.

prejsť na článok