The Hooked Model

Čo je to The Hooked Model? Model Hooked je spôsob opisu interakcie používateľa s produktom, ktorý prechádza štyrmi fázami: podnet na začatie používania produktu, (tzv. trigger), akcia na splnenie podnetu, (tzv. action), variabilná odmena za akciu (tzv. variable reward) a určitý druh investície zo strany používateľa v podobe akcie (tzv. investment), ktorá nakoniec zvyšuje hodnotu produktu pre používateľa. Používateľ si prechádzaním cez tieto fázy buduje v tomto procese návyky, ku ktorým sa opätovne vracia. S Hooked Model-om prišiel Nir Eyal vo svojej knihe Hooked v roku 2014. Opisuje štvorstupňovú cyklickú stratégiu, ktorú možno použiť na navrhnutie a predaj produktov, ktoré vytvárajú návyk. Neustálym smerovaním zákazníkov do tohto cyklu, sa zvyšuje ich lojalita a túžba po produkte, až sa na ňom nakoniec stanú závislými a produkt je tak výrazne úspešnejší ako produkty, ktoré návyk nevytvárajú. Ak sa pozrieme na reálne príklady z praxe, spoločnosti, ktoré utilizovali The Hooked Model do praxi vytvorili produkty ako Facebook, Pinterest, Instagram, Duolingo a iné. Ak chcete používateľa vtiahnuť do cyklu Hooked, musíte navrhnúť Váš produkt tak, aby si používateľ prešiel týmito 4 fázami: Podnet, trigger: počiatočná výzva k akcii. Najskôr sú zákazníci vyzvaní k akcii externým spúšťačom (e-mailová pripomienka, push up notifikácia, tlačidlo páči sa mi to či platená reklama). Ďalšie cykly však zvyčajne závisia od vnútorných spúšťačov (pocitov alebo emócií). Akcia: zákazník je motivovaný konať a má možnosť konať. Interagovať s produktom, vyhľadávať informácie, plniť cieľ, za ktorým prišiel. Variabilná odmena: zákazník získava odmenu, ktorá mu bola prisľúbená počiatočným podnetom. Veľmi dôležitá časť cyklu pre vytvorenie silného spojenia používateľa s produktom. Investícia: zákazník interaguje s produktom. Napríklad tým, že zdieľa údaje, spolupracuje so spoločnosťou na sociálnych sieťach alebo trávi čas používaním produktu. Tieto akcie môžu následne presvedčiť zákazníka, aby prechádzal cyklom znova a znova. Prečo je The Hooked Model dôležitý? Je dôležité pochopiť, čo riadi správanie zákazníkov, aby sme vedeli vytvárať úspešné produkty, ktoré zákazníci chcú používaľ na dennej báze. S týmito znalosťami potom môžeme vytvoriť významnú konkurenčnú výhodu pre firmy. Produktové tímy a produktoví manažéri by mali Hook Model používať od začiatku procesu vývoja produktu. Vytvárajú si tak priestor pre to, spraviť produkt úspešnejší. Navrhovať produkt tak, aby bol používateľ závislý? Je to morálne? Jednou z kľúčových výziev pri uplatňovaní modelu Hooked je nájsť rovnováhu medzi prínosom pre používateľov a zmiernením potenciálnych negatívnych dôsledkov. Hoci produkty vytvárajúce návyk môžu zlepšiť skúsenosti používateľov a zvýšiť ich angažovanosť, existuje riziko neúmyselného spôsobenia škôd, ako je nadmerný čas strávený pri obrazovke, rozptýlenie alebo finančná záťaž. Dizajnéri a stakeholderi musia dôkladne zvážiť prínosy vytvárania návykov oproti potenciálnym škodám. To zahŕňa zváženie faktorov, ako je pohoda používateľa, duševné zdravie, súkromie a celková kvalita života. Uprednostňovanie bezpečnosti a spokojnosti používateľov pred krátkodobými ukazovateľmi záujmu je nevyhnutné pre udržateľný úspech produktu. Ako dosiahnuť morálnosť a etickosť pri tvorbe produktoch využívajúcich Hooked model? Transparentnosť: Používateľom treba poskytovať jasné informácie o tom, ako produkt funguje, a informovať ich o jeho možných účinkoch na používateľov. Transparentnosť buduje dôveru a umožňuje používateľom prijímať informované rozhodnutia o používaní. Kontrola: Navrhujte produkty, ktoré používateľom umožnia kontrolovať úroveň ich zapojenia a stanoviť zdravé hranice. Zahrňte funkcie, ako je sledovanie používania, pripomenutia a možnosti prispôsobenia, aby ste podporili samoreguláciu. Takéto kontrolné mechanizmy používa napríklad sociálna sieť Instagram v podobe upozornenia pri prekročení určitého času používania aplikácie. Orientácia na používateľa: Uprednostnite potreby a preferencie používateľov pred krátkodobými obchodnými cieľmi. Vykonávajte prieskum používateľov, získavajte spätnú väzbu a iterujte návrhy, aby ste zabezpečili, že produkt bude v súlade s hodnotami používateľov a pozitívne zlepší ich život a celkovú skúsenosť s produktom. Priebežné vyhodnocovanie: Pravidelne vyhodnocujte vplyv produktu na pohodu používateľov a podľa toho upravujte stratégie návrhu. Sledujte metriky týkajúce sa spokojnosti používateľov, vzorcov zapojenia a potenciálnych negatívnych výsledkov, aby ste identifikovali oblasti, ktoré je potrebné zlepšiť. Vo výsledku to všetko smeruje k tomu, aby ste dokázali primerane balansovať medzi biznis cieľmi a potrebami a záujmami svojich používateľov. Na zamyslenie o The Hooked Model-e: O úspechu alebo neúspechu produktov a služieb bude čoraz viac rozhodovať to, do akej miery dokáže spoločnosť využiť Hooked model na vývoj technológií vytvárajúcich návyky. Technológia vytvárania návykov vytvára asociácie s vnútornými spúšťačmi, tzv. triggers, ktoré používateľom dávajú podnety bez potreby marketingu, správ alebo iných vonkajších podnetov. Vytváranie asociácií s vnútornými spúšťačmi vychádza z budovania štyroch zložiek Hook spúšťača, akcie, variabilnej odmeny a investície. Spotrebitelia musia pochopiť, ako funguje technológia vytvárania návykov, aby zabránili nežiaducej manipulácii a zároveň využívali výhody týchto inovácií. Firmy musia pochopiť mechaniku vytvárania návykov, aby zvýšili angažovanosť používateľov vo svojich produktoch a službách a v konečnom dôsledku pomohli používateľom vytvoriť prospešné rutiny. The post The Hooked Model appeared first on SROGOŇ JAKUB.

prejsť na článok

Ako si vybrať skleník?

Zdajú sa Vám všetky skleníky rovnaké a neviete si vybrať ten správny model? Vysvetlíme Vám hlavné rozdiely a poradíme, ktorý model je vhodný práve pre Vás.

prejsť na článok

Zažite jazdu na prvej Tesle Model Y Performance na Slovensku

Cena: 49 €Zažite jazdu na prvej Tesle Model Y Performance na Slovensku

prejsť na článok

3D model fosílie v časopise The Science of Nature

V spolupráci so Slovenskou akadémiou vied (SAV) nám vyšla vedecká publikácia pod názvom „Origin of origami cockroach reveals long-lasting (11 Ma) phenotype instability following viviparity“ v časopise The Science of Nature, taktiež známy ako Naturwissensc

prejsť na článok

Jazda na unikátnej Tesla Model 3 – zažite dychberúce zrýchlenie a technológiu 21. storočia.

Cena: 39 €Jazda na unikátnej Tesla Model 3 – zažite dychberúce zrýchlenie a technológiu 21. storočia.

prejsť na článok