Tlač plagátov

Tlač plagátov dnes zažíva svoju éru návratu. Sú populárnou formou a priam súčasťou našej popkultúry. Reklama prostredníctvom plagátu vytvorená s nádychom kreativity a znením, ktoré upúta náš zrak a zasiahne emócie, dokáže pritiahnuť publikum na naše podujatie alebo záujem o náš ponúkaný produkt, službu.  Tlač plagátov je jednoduché zabezpečiť aj vďaka digitálnej tlači, ktorá umožňuje tlačiť už od jedného kusu. Čo vlastne je plagát? Ide o formu tlačenej reklamy, ktorá sa snaží spropagovať akciu alebo produkt v danom období. Tlačené plagáty nachádzame na miestach, kde je rušno, kde sa pohybuje veľa ľudí. Napríklad na uliciach rušných miest, zastávkach autobusov, v obchodných domoch alebo popri diaľniciach, trhoch, námestiach. Čo charakterizuje printový plagát? Pútavý nadpis alebo slogan Krátke, ale výstižné vety, ktoré odovzdávajú posolstvo plagátu Hlavné informácie o ponukách alebo akciách, službách Grafický prvok vo forme obrázku alebo tvaru, čo vyzdvihuje odkaz plagátu Aké sú kritériá dobrého plagátu na podujatie? Keď organizujeme akékoľvek podujatie, najdôležitejšie je, aby tam prišli ľudia. Na to je nevyhnutné, aby sme im dali o akcii nejako vedieť, k čomu je výbornou pomôckou tlačený plagát. Na začiatku musíme hlavne dbať o dve veci: Musí zaujať a byť pútavý na pozornosť. Pri dobrom plagáte sa jednoducho zastavíte. Pozýva vás až neodolateľne na účasť. Dôležité je, aby ešte dostatočne v predstihu informoval o udalosti, obsahuje základné informácie s kreatívnym sloganom, nabádajúcim k návšteve danej akcie. Tvorbu dizajnu musíme vždy prispôsobiť k typu udalosti, na ktorú chceme ľudí pozvať. Nemôžeme predsa rovnaký plagát navrhnúť na obchodnú konferenciu a na rockový koncert. V oboch prípadoch je cieľová skupina odlišná, udalosti sú odlišné, a preto treba použiť iný koncept. Dôkladne skontrolujme, či sme na plagáte uviedli najdôležitejšie informácie. Radšej si veci dobre premyslime a prediskutujme, než by sme po vytlačení produktu zistili, že jednu podstatnú informáciu sme vynechali, čím naša práca vyjde nazmar. Kľúčové informácie pre plagáty na podujatia sú napríklad: Dátum Čas Miesto Vekové obmedzenia Nakoľko čitateľ sa pri plagáte nezdrží dlho, len pár chvíľ, nezahlcujme ho záplavou informácií. Snažme sa preto čo najvýstižnejšie sformulovať len to najnutnejšie. Na plagát je dobré umiestniť webový odkaz alebo QR kód, pomocou ktorého môžu čitatelia neskôr navštíviť webovú stránku alebo sociálnu sieť, kde sa dozvedia viac informácií. Ako navrhnúť reklamný plagát? Dobre navrhnutý plagát vás jednoducho osloví a zapamätáte si ho. Takto ľahko sa z neho potom stane silný marketingový nástroj, ktorý dokáže prilákať nových zákazníkov a pomôže vám navýšiť tržby. Príkladom úspešného plagátu je napríklad reklama firmy Coca Cola Santa Claus, kde sa z dobrej reklamy stal hit! Skúsme si preštudovať takéto alebo podobné ikonické tlačené plagáty a verím, že poslúžia na inšpiráciu pre naše nastávajúce projekty. Dôležité je, aby to, čo prezentujeme, nech je atraktívne, jasné a zrozumiteľné, aby sa dalo pochopiť za pár sekúnd, čo predávame, ponúkame alebo kam pozývame. Chytľavý slogan alebo šikovná slovná hračka dokážu urobiť plagát nezabudnuteľným. Inšpirujme čitateľa plagátu vo výzvach k činu! Nech plagát je pre neho atraktívny a keď ho zaujme, aby tú výzvu chcel aj naplniť! Aké sú rozmery plagátov? Tlač plagátov sa dajú robiť od A4 až do obrovských veľkostí budov. Závisí to od miesta, určenia a, samozrejme, aj od rozsahu, čo, kde a ako chceme dosiahnuť. Plagáty menších rozmerov sú nákladovo efektívne nástroje. Ich využitie je väčšinou v nejakej užšej komunite alebo jej blízkosti. Cena našej digitálnej tlače plagátov A4 a A3. A4 – 210 x 297 mm A3 – 297 x 420 mm V prípade stredne veľkého plagátu sa lepšie viete pohrať s umiestnením grafických prvkov a textu, keďže to väčšia plocha umožňuje. Plagát vie rýchlejšie zaujať. A2 – 420 x 594 mm A1 594 x 841 mm A0 – 841 x 1189 mm Pri veľkých tlačených plagátoch ide o upútanie pozornosti. Svojím rozsahom sa výborne hodia na detailnú reklamu súvisiacu s akciami či ponukou nových produktov a služieb. B2 – 500 x 707 mm B1 – 707 x 1000 mm B0 – 1000 x 1414 mm Ako zvolíme vhodnú gramáž papiera na tlač plagátov? Papier na tlač plagátov môže byť pri digitálnej tlači lesklý alebo matný. Dôležitá je aj gramáž papiera /hrúbka/, zvyčajne používame 130 – 350 g/m². Ideálnou voľbou je 170 g/m², keďže papier je hrubší, a tak dostatočne odolný voči vonkajšiemu použitiu. Aký softvér sa odporúča pre grafický dizajn? Na výber máme niekoľko typov programov, ako napríklad Adobe Illustrator, InDesign či CoralDraw. Tieto softvéry sú skvelými nástrojom na umiestnenie obrázkov, textov aj ilustrácií pri  tlači plagátov, aby ich kvalita bola potom primeraná pri digitálnej tlači. The post Tlač plagátov appeared first on Christianstudio.

prejsť na článok

Martel Trade

Grafické práce, branding vozidiel (dodávka, osobné auto), potlač textilu, tlač bannerov, tlač roll-up, branding solárnych panelov, tlač katalógov, výroba štítkov.

prejsť na článok

3D tlač už ma čo povedať aj v stavebníctve

3D tlač v stavebníctve. Propagátori týchto postupov tvrdia, že s pomocou stavebnej 3D tlačiarne vytvoria celý dom za jediný týždeň. Video, ktoré môžete vidieť v tomto článku, zachytáva tlačiareň na betón, ktorý je ručne prekladaný oceľovou výstužou. 3D tl

prejsť na článok

Setcar

Polep celej firemnej flotily, branding prevádzky, tlačoviny, vizitky, foldre, reklamné predmety, id karty.

prejsť na článok

McDonalds

Branding prevádzky McDonalds McDrive, tlač reklamných bannerov, fólie pre architektúru na prevádzkach.

prejsť na článok

Subway

Grafické spracovanie, billboardy, reklamy v podchodoch, roll-upy, tlačoviny, potlač textilu, branding prevádzky v Žiline (Aupark).

prejsť na článok