Tongsheng TSDZ2B – oplatí sa kúpa tohto stredového motora?

Sada Tongsheng TSDZ2B na prerábku bicykla na elektrobicykel so stredovým motorom sa od iných sád so stredovým motorom (Bafang BBS02 and BBSHD) odlišuje použitím tzv. snímača kadencie príšľapu na pedále. V praxi to znamená, že čím viac šliapete do pedálov, tým viac motor pomáha. Týmto snímačom sú vybavené skoro všetky moderné elektrobicykle. Oplatí sa kúpiť túto sadu? Robí tento senzor pri rozhodovaní o kúpe výhodu? Alebo skôr zapadne do pozadia kvôli menšej sile motora alebo nedajbože horšej kvality? V tomto článku sa pokúsim dať odpoveď na všetky otázky. Ak si kúpite sadu na prerábku Tongsheng TSDZ2B, v podstate tak isto ako pri sade Bafang BBS02 and BBSHD dostanete na prerábku všetko čo potrebujete. Teda, okrem baterky . V mojom eshope si však určite vyberiete baterku podľa svojho želania a preferencií.   Súčasti sady na prerábku motor TSDZ2B Display (VLDC5, VLDC6, alebo XH-18) Prevodník (42T) Kľuky na pedále Snímač rýchlosti Plynová páčka (iba s displayom VLDC5) Brzdové páčky s odpojovačom motora (iba s displayom VLDC5) 1T4 kábel Skrutky k montáži Svetlo Rôzne výkony motora Tongsheng TSDZ2B motor je možné kúpiť vo viacerých výkonnostných verziách. Pri voltáži 36V je možné kúpiť motor vo verzii : 250W, 350W. Pri voltáži 48V je možné kúpiť motor vo verzii : 500W, 750W. Riadiaca jednotka pri tomto motore je v podstate identická. Jediný rozdiel je v naprogramovaní riadiacej jednotky na rôzny výkon. Riadiaca jednotka môže pracovať dokonca aj na 52V, no neodporúča sa to. Získate tým niekoľko wattov navyše, no podstatne tým znížite životnosť riadiacej jednotky a motora a strácate záruku. Takže, aký výkon motora si zvoliť? To naozaj záleží na Vašich požiadavkách. Ak chcete bicykel, ktorý spĺňa literu zákona EU (250w motor), vyberte si 250w motor a môžete jazdiť bez obáv po všetkých cestách. Ak chcete výkon a zároveň ste si vedomý, že s týmto motorom by ste nemali bicyklovať po cestných komunikáciách, kľudne si vyberte najvyšší výkon 750e48V.   Rozdiely medzi staršou a novou verziou Staršia verzia TSDZ2: hriadeľový set je možné rozobrať na nylonové ozubené koleso, hriadeľ a jednosmerné ihličkové ložisko. Novšia verzia TSDZ2B: Prevod ozubeného kolesa nie je možné viac rozobrať. Viac sa v ňom nenachádza ihličkové ložisko. Po odstránení tohto ihličkového ložiska nylonové ozubené koleso znesie väčší krútiaci moment s externou spojkou. Váš bicykel bude jazdiť ako keby tam nebol namontovaný žiadny motor. Vďaka novej obojsmernej voľnobežnej spojke je výrazne zredukovaný odpor motora. V prípade, že sa Vám vybije baterka, stále môžete jazdiť ako na klasickom bicykli. Aký display si vybrať? Na výber sú tri druhy displayov: VLDC5, VLDC6, and XH-18. Ak chcete vymeniť aj brzdové páčky za páčky s odpojovačom motora, zvoľte display VLDC5. Ak tieto páčky nepotrebujete, kľudne si zvoľte hociktorý z týchto troch displayov. Prevodník, brzdové páčky a plynová páčka Prevodník: Vo všetkých sadách je prevodník 42T. Táto veľkosť sa hodí na väčšinu bicyklov. Na nete nájdete predajcov ponúkajúcich prevodníky 34T, alebo 52T. Menší prevodník je vhodný, ak jazdíte viac v teréne a naopak, väčší ak jazdíte rýchlejšie. Každopádne použitie iného prevodníka ako 42T môže skončiť tým, že zistíte, že síce idete rýchlejšie, no v konečnom dôsledku táto zostava nemusí sedieť Vášmu bicyklu a postupne sa oveľa skôr opotrebuje. E-brzdy s odpojovačom motora: Keďže v mojich sadách je vždy display VLCD5, brzdy s odpojovačom sú priamo v balení. Tieto brzdy sa napoja na motor a slúžia nato, že ak stlačíte brzdu, motor sa automaticky odpojí. Ak vlastníte hydraulické brzdy, poprípade máte pôvodné brzdové páčky spojené v jednom s páčkami prehadzovačky, výmena za E-brzdy nie je veľmi výhodná. Pri hydraulických brzdách sa to dá riešiť domontovaním odpojovačov, no podľa mojich skúseností sa to veľmi neoplatí a vždy to nefunguje. Pri pôvodných brzdových páčkach spojených v jednom s páčkami prehadzovačky by ste museli zase k E-brzdám dokúpiť ešte páčku na prehadzovanie. Plynová páčka: V mojich sadách sa plynová páčka nachádza automaticky.   Montáž a kompatibilita Tongsheng TSDZ2B stredová sada sa môže namontovať na bicykel s vnútorným priemerom osky 33,5mm a s dĺžkou osky 68, alebo 73mm. Toto sú bežné rozmery osky na bicykloch. Ak máte stredové zloženie Pressfit, (najmä pri drahších bicykloch), bicykel sa nedá prerobiť. Tiež ak máte vpredu malý prevodník a zadná vidlica sa prudko rozširuje, bicykel nie je vhodný na prerábku. Prevodník by mohol šúchať o zadnú vidlicu. Demontáž stredovej osky Pred kúpou určite pomôže prekonzultovať typ Vášho bicykla. Zamedzí sa tým budúcim možným komplikáciám a nedorozumeniu. Tento motor sa inštaluje podobne ako Bafang, no obsahuje ešte navyše súčiastku na zaistenie motora (V obrázku nižšie). Je to malá šrouba, ktorá sa namontuje medzi rám a motor a tým sa zamedzí pohybu motora v dôsledku krútiaceho momentu. Na niektoré bicykle sa táto „vychytávka“ nedá namontovať. Našťastie, to vôbec nie je problém, namontuje sa jednoducho bez toho. Ako Bafang. Výkon Je treba povedať, že Tongsheng TSDZ2B nie je taký silný, ako jeho najväčší konkurent Bafang. Ak porovnáme Tongsheng TSDZ2B 750W motor a Bafang BBS02 750W motor, Bafang definitívne vyhráva a je silnejší. Tongsheng stredový motor max. krútiaci moment vyvinie 80Nm, Bafang dokáže vyvinúť max. krútiaci moment 160Nm. Bafang 750w dokáže krátkodobo vyvinúť výkon 1200w, Tongsheng max 750w. Jednoducho Bafang je silnejší. Každopádne to neznamená, že The Tongsheng je slabý. Výkon 750w určite postačuje na zábavnú jazdu s veľkým výkonom. No určite nedá taký výkon ako Bafang. Ak chcete výkon, zvoľte si Bafang. Snímač kadencie výkonu Ako vlastne funguje snímač kadencie výkonu? Tento snímač meria tlak vyvolaný nohou na pedál. Čím viac tlačíte, tým viac motor pomáha. Ak zase tlačíte menej aj motor menej pomáha. Tento typ snímača už majú väčšinou všetky originál ebiky, ako Bosh, dokonca aj Bafang montuje do originál ebikov snímač kadencie výkonu. Snímač kadencie výkonu: Sady Bafang na prerábku bicykla na elektobicykel používajú PAS senzor merania rýchlosti. To znamená, že motor Vás vyženie na prednastavenú rýchlosť a tam Vás udržiava. Ak točíte silnejšie máte vyššiu rýchlosť ako motor, motor nepomáha. Ak spomalíte pod prednastavenú rýchlosť, motor začne zase pomáhať a dotlačí bicykel na danú rýchlosť. V praxi trochu tento efekt pripomína cyklovanie. Je na každom zákazníkovi, aby si vybral typ motoru so snímačom, ktorý mu viac vyhovuje. Dalo by sa povedať, že PAS senzor kadencie výkonu nie je pre každého. Ak chcete jazdiť rýchlejšie, musíte zatlačiť viac do pedálov. Pre väčší zážitok z bicyklovania, pocit výkonu po zatlačení nohami do pedálov, vyberte si Tongsheng. Ak ste povedzme „lenivší“ jazdec a chcete jazdiť rýchlo a bez väčšej námahy, vyberte si Bafang.   Kvalita vyhotovenia Subjektívne hodnotím kvalitu vyhotovenia ako výbornú. Kryt motora ako aj riadiaca jednotka je na pohľad menšia ako pri motore Bafang, motor nie je taký nápadný. Prevodník a kryt prevodníka je tiež vo veľmi peknom vyhotovení. Tongsheng TSDZ2B motor má certifikáciu vodeodolnosti IP54. V praxi to znamená, že motor by mal odolať bežnému dažďu, no lejaku by som sa predsa len vyhýbal. Z môjho pohľadu najviac nepeknou časťou celej sady sú displaye. Tongsheng ponúka trojicu displayov, ktoré pripomínajú éru spred 20tich rokov. Sú vyrobené z lacného plastu a ukazujú iba základné informácie, rýchlosť, stav batérie a najazdené kilometre. Aktuálnu spotrebu wattov by ste hľadali márne. Spoľahlivosť a možné problémy Tongsheng TSDZ2B je modernejší motor, nástupca TSDZ2. Spoľahlivosť už je na vysokej úrovni. Z času na čas sa prihlási chybná zabudovaná riadiaca jednotka. Na tento problém trpeli staršie riadiace jednotky Bafangu 750w48V, s novšími riadiacimi jednotkami sa aj kvalita Bafangu oveľa zlepšila. Pri TSDZ2B je tento problém naozaj ojedinelý. Niekedy je chybný senzor kadencie výkonu, no tiež to je skôr ojedinele. Vo všeobecnosti je spoľahlivosť tohto motora na naozaj výbornej úrovni. Stredové motory celkovo trpia na opotrebovanie prevodníkov, reťaze a zadných kaziet. 750w Bafang opotrebuje tieto komponenty trochu skôr ako TSDZ2B, keďže prenáša reťazou na zadnú kazetu oveľa viac sily. Na záver Ak hľadáte motor, ktorého stúpajúci výkon budete cítiť s každým zašliapnutím do pedálov, viac nemusíte hľadať. Tongsheng TSDZ2B stredový motor je tá pravá voľba. Neposkytuje taký silný výkon, ako stredové sady Bafang, no určite poskytuje dosť výkonu pre väčšinu cyklistov. Len tie displaye..

prejsť na článok

Chladiaca kvapalina všeobecne

Chladiaca kvapalina (alebo nemrznúca zmes) má niekoľko úloh. Najdôležitejšou je odvádzanie tepla z bloku motora do chladiča, kde sa prúdením vzduchu ochladzuje. Chladná voda cirkuluje späť do motora, aby ho ochladila. Kvapalina tiež plní úlohu ochrany gum

prejsť na článok

Přehled produktových novinek 2022

Přehled nových produktů v roce 2022 (akt. 1.11.2022):  Převodník s krytem 40 zubů v černé barvě pro středový pohon 250/750W BBS 01/02  Kryt středového pohonu v černé barvě pro středový pohon 250/750W BBS 01/02 a další...

prejsť na článok

Letné výlety ktoré miesta sa oplatí navštíviť?

Leto je v plnom prúde a asi nikomu z nás sa nechce sedieť doma. Preto vymýšľame, kam by sme išli a čo nové by sme navštívili. Do úvahy treba v súčasnosti brať aj obmedzené možnosti cestovania. Ktoré miesta sa oplatí navštíviť a kde by ste mali tráviť svoj

prejsť na článok

Karpálny tunel prečo a kedy vzniká?

Syndróm karpálneho tunelu vzniká, keď dochádza k stlačeniu (kompresii) stredového nervu (n. medianus). Môže ho zapríčiniť každý stav, pri ktorom dochádza k zúženiu tunelu, jeho opuchu, alebo k zadržiavaniu tekutín v tuneli. Tlačiť na stredový nerv môžu ča

prejsť na článok

BMW ponúka pre M2, M3, M4 nové disky so stredovým zámkom

Vo vysokorýchlostnom svete motoristického športu, kde sa počíta každá sekunda, existuje revolučná technológia, ktorá mení všedný akt výmeny kolies na vzrušujúci tanec rýchlosti a presnosti. Vstúpte do kolieska stredového zámku – neospevovaný hrdina rýchly

prejsť na článok