Trendy na sociálnych sieťach v roku 2023

Nano-ifnfluceneri, predplatné, krátky videoobsah, nižší engagement-rate, social commerce, to všetko bude mať v roku 2023 na sociálnych sieťach veľký význam. Poďme sa pozrieť na trendy, ktoré nás v novom roku čakajú. Social media výzva roku 2023 Východisková situácia, z ktorej prichádzame do roku 2023 je jednoznačná. Na sociálnych sieťach je pretlak obsahu. Teraz, viac ako kedykoľvek predtým, preto musíme obracať pozornosť na našu social media stratégiu. V roku 2023 nie je dôležité robiť všetko to, čo konkurencia, ani slepo nasledovať trendy. Dôležitejšie je mať pripravenú kvalitnú social media stratégiu, ktorá vám dá vždy odpoveď na to, či daný trend má využitie aj pre vašu značku alebo nie. Vďaka kvalitnej social media stratégii sa aj v spleti miliónov kúskov obsahu odlíšite od vašej konkurencie. Social commerce V posledných rokoch sa mení podstata sociálnych sietí. Kdežto donedávna boli hlavne o prepájaní ľudí, zábave a aktuálnosti, dnes na sieťach ľudia už aj nakupujú. Facebook pridal Facebook Shop, ktorý môžete jednoducho prepojiť s vašim e-shopom. Stačí k tomu pripojiť Instagram Shop a máte vytvorený katalóg produktov, ktorý si môžu používatelia prehliadať priamo na platformách. Označovanie produktov v príspevkov, stories či livestreamoch s priamym preklikom na nákup nie je tiež žiadnou novinkou. Na Pintereste užívatelia zas pomocou produktových pinov môžu nájsť informácie o cenách (zľavách) a zásobách produktov z vášho obchodu na Pintereste. Zamyslite sa, ako môžete využiť influencer marketing alebo User generated content na podporu predaja vašich produktov priamo cez sociálne siete. Využitie influencerov sa oplatí najmä preto, že majú neporovnateľne vyšší engagement-rate (mieru zapojenia) ako vaša vlastná firemná značka. Krátke videá a formáty S príchodom Tik-Toku sa na sociálnych sieťach poriadne zamiešali karty. Zrazu všetky platformy prechádzajú na video obsah a kratšie formáty. Na Instagrame sú to reels prepojené s Facebook reels, na Youtube sú to Shorts, na Twitteri Fleets. Štúdie hovoria, že až 73% dnešných používateľov sociálnych sietí si preferuje pozrieť video, aby sa dozvedelo viac o produktoch a ich benefitoch. Aj klasické predajné príspevky preto na sociálnych sieťach neobídu. Zamyslite sa ako statickú informáciu podať dynamicky, formou videa a ideálne aj s pomocou storytellingu. Pozornosť ľudí sledujúcich video obsah na sieťach takisto klesá. V priemere udržia užívatelia pozornosť 8.25 sekúnd a potom z videa odchádzajú. Zamyslite sa preto, aké tipy videí budete v roku 2023 tvoriť, aby ste nielen udržali pozornosť sledujúceho čo najdlhšie, ale aby vôbec na vaše video klikol a rozhodol sa ho pozerať. Odporúčaný obsah alebo Recommendations Algoritmy všetkých sociálnych sietí majú za cieľ, aby sme my, používatelia sociálnych sietí na platformách trávili čo najviac času. Aj preto už v roku 2022 začali prechádzať zo sociálneho aspektu algoritmu na tzv. záujmový. Používateľom predhadzujú obsah na základe jeho momentálnych záujmov, nie na základe toho, akého tvorcu majú radi. Aj preto je dôležité poznať svoju cieľovú skupinu a pripravovať im vždy aktuálny obsah. Na základe informácií, ktoré algoritmy o používateľoch majú, postupne prichádzajú s rzv. Recommendations. Ide o odporúčané príspevky a odporúčaných tvorcov, o ktorých si algoritmus myslí, že by sa vám mohli páčiť. Na Tik-Toku to vidíte v sekcii “For you” page, na Instagrame ako “Recommended”, na Facebooku zas “Measures”. Ak sa chcete zobrazovať medzi odporúčanými tvorcami, vráťte sa k svojim ideálnym fanúšikom a zistite, čo ich v roku 2023 bude zaujímať. Výhodou odporúčaní je, že vás neukážu len priateľov vášho ideálneho klienta, ale práve naopak, úplne novému publiku, ktoré sa zaujíma o vaše témy. Interaktívne reklamy Sociálne siete si veľmi dobre uvedomujú, že na hard-sellové reklamy kliká málokto. Na Slovensku zas vieme, že najlepšie fungujú reklamy s popisom “zdarma”. Práve preto sa tvorcovia zamýšľali, ako podporiť predajné príspevky nesilenou formou. Napadlo im použitie virtuálnej a rozšírenej reality v reklamách. Práve tieto technologické vychytávky by mali zabezpečiť, aby používatelia strávili dlhší čas pozeraním reklám , aby na ne viac reagovali a v prípade videa, aby mali dlhšiu dopozerateľnosť do konca. Predstavte si filtre na Instagram stories, ktoré budete môcť teraz použiť v rámci svojej kreatívy v platenej reklame. A ešte oveľa viac. Zamyslite sa, čo interaktívne by vaša značka mohla v roku 2023 vymyslieť? Nano a Micro Influceneri To, že veľkí influenceri už nefungujú, vieme už nejaký ten rok. V roku 2022 boli stále v trende micro-infuenceri. Vo všeobecnosti platí, že čím menší influencer, tým väčší engagement-rate (miera zapojenia publika). Aj preto začali značky spolupracovať s menšími influencermi, ktorí mali väčší výtlak v špecializovanej skupine ľudí. Taká prirodzená, dobre cielená reklama. V roku 2023 sa však pôjde ešte o jeden stupienok nižšie, a to k nano influencerom. Ide o influencerov s fanúšikovskou základňou medzi 1 000 10 000 fanúšikov, ktorí majú okolo seba komunitu ľudí s rovnakými záujmami, životnými ambíciami a príbehmi. Práve oni sú pre dnešných používateľov sociálnych sietí dôveryhodným zdrojom informácií. A práve generácia mileniálov pomaly ani neuskutoční nákup bez toho, aby mala odporúčanie od svojho influencera. Platená reklama na social media platformách Platená reklama na sociálnych sieťach je už v tomto roku nevyhnutnosťou. Priemerný zásah príspevkov klesol z 10% na 5%. V praxi to znamená, že vaše príspevky uvidí už len 5% vašich fanúšikov, pokiaľ ich nepodporíte platenou reklamou. Reklama na platformách Facebook a Instagram má ale jeden veľký nedostatok, ktorý opäť určuje smerovanie v roku 2023. Ako iste viete, spoločnosť Apple zakázala spoločnosti Meta narábať s údajmi svojich zákazníkov majiteľov Apple zariadení. To do veľkej miery skreslilo možnosti cielenia platenej reklamy na týchto platformách. Značky sa preto v roku 2023 musia zamyslieť nad tým, na akých iných platformách môžu platenú reklamu využívať. Pinterest do konca roka 2022 rozdáva kredity, ktoré môžu tvorcovia využiť na platenú reklamu a momentálne uvádzajú dvakrát lepšiu návratnosť investícií vložených do reklamy ako taký Facebook. Tik-Tok čoskoro príde takisto s možnosťou platenej reklamy, a tým pádom prirodzene zníži organický zásah všetkých publikovaných videí. Geolokácia a cielenie reklám Geolokácia je ďalším z dôkazov, že celý svet prechádza z globalizácie k špecializácii. Nie je dôležité zasiahnuť všetkých, ale tých, ktorí potrebujú váš produkt či službu. Aj vďaka tomu existujú malé vylepšováky, ktoré vám pomôžu zacieliť príspevky na vašu cieľovú skupinu. Týka sa to však najmä značiek, ktoré sú obmedzené lokalitou, príp. majú kamenný obchod. V týchto prípadoch je veľmi dôležité uvádzať v príspevkoch a stories lokalitu, v ktorej sa nachádzate. Zvýšite tým pravdepodobnosť zobrazenia sa používateľom, ktorí v tej istej lokalite žijú alebo tam momentálne trávia čas. To isté platí aj pri cielení platenej reklamy na sociálnych sieťach. V sekcii o publiku máte pri každej platforme možnosť určenia geolokácie. Napríklad na Facebooku môžete dokonca rozlíšiť či ide o rodáka, človeka, ktorý práve v lokalite žije, alebo v nej bol len na výlete. Predplatné na sociálnych sieťach Doteraz existovali platformy na predplatné ako Patreon, Pickey a pod. Sociálne siete si však uvedomili potenciál dlhodobých vzťahov, ktoré na platformách tvorcovia vytvárajú so svojimi fanúšikmi. Instagram preto zavádza tzv. Subscription, vďaka ktorému servíruje unikátny obsah len svojim predplatiteľom. Týka sa to obsahu vo feede, stories alebo aj livestreamov špeciálne pre predplatiteľov. Zamyslite sa nad svojim obsahom strategicky. Aký obsah je pre vás v poriadku zdieľať zadarmo a za aký by ste chceli dostať už zaplatené? Akú hodnotu musíte fanúšikom priniesť, aby boli ochotní vám ju zaplatiť? Funkcia Subscription na Instagrame na Slovensku ešte nie je dostupná, no testuje sa už v prvých európskych krajinách, takže je otázkou času, kedy k nám príde. Podobné zameranie zaznamenávajú aj podcasty, ako napr. Spotify, ktoré rozšírili množstvo krajín, v ktorých vám ľudia môžu platiť mesačne za konkrétne podcastové epizódy. Slovensko už na tomto zozname je, takže ak rozmýšľate nad bonusovým obsahom pre vašich fanúšikov, aj toto je možnosť. Trendy sú jednoznačné a vašou úlohou je teraz zamyslieť sa nad tým, ako ich využiť vo svoj prospech. Základom je mať kvalitnú social media stratégiu, vedieť, kto je vaše publikum, zamyslieť sa, ktoré trendy sú pre vás relevantné a začať konať. Štatistiky hovoria, že ľudia na Facebooku strávia v priemere takmer 20 hodín mesačne a reagujú pritom v priemere len na 11 príspevkov. Nech sú vaše príspevky jedným z tých jedenástich. Ak neviete ako na to, rada vám s tým pomôžem vypracovaním stratégiou na mieru alebo individuálnym mentoringom. 0 The post Trendy na sociálnych sieťach v roku 2023 appeared first on socialspirit.sk.

prejsť na článok

Sledujte nás aj na sociálnych sieťach

Záleží nám na tom, aby ľudia vedeli ako môžu správne nakladať s elektroodpadom. Preto využívame Facebook aj Instagram, kde nájdete rôzne  zaujímavosti zo sveta elektroodpadu. Sociálne siete nám tiež umožňujú, aby sa čoraz viac ľudí dozvedelo o našej služb

prejsť na článok

V roku 2014 diktujú trendy úspornosť, dizajn, stabilný výkon a inteligentné ovládanie

Domáca klimatizácia sa z roka na rok stáva dôležitejším zariadením v našich domácnostiach. Na stále teplejšie letá reagujú aj výrobcovia klimatizácií. V roku 2014 diktujú trendy úspornosť, dizajn, stabilný výkon a inteligentné ovládanie. V našom prieskume

prejsť na článok

Inspajráci v Miláne vol.1 Salone del mobile Milano.2023

Prekrásna výstava, kde sa stretávajú svetoví lídri v oblasti nábytku a designu. Od roku 1961 uchvátila srdcia tisícov návštevníkov, ktorí túžia vidieť najnovšie trendy v tomto priemysle. Milánsky Salone Internazionale del Mobile je miestom, kde sa snúbia

prejsť na článok

Aký obsah na sociálnych sieťach bude pre vašu firmu atraktívny?

Lámete si hlavu s tým, aký obsah na svojich sociálnych sieťach uverejňovať? Poďme však v prvom rade k tomu, s akými sociálnymi sieťami alebo aj médiami by ste mali vo všeobecnosti pracovať. Nemusíte byť za každú cenu prítomný na všetkých médiách, a to naj

prejsť na článok

Trendy na sociálnych sieťach v roku 2024

Rozkvet umelej inteligencie a jej nástrojov, pretlak obsahu na sociálnych sieťach, user-generated content, zábava a social selling. To všetko čaká sociálne siete v roku 2024. Poďme sa bližšie pozrieť na trendy, ktoré nás v novom roku neminú. Ktorá soci

prejsť na článok