Učiteľky a učitelia hrajú zásadnú úlohu pri prechode našej spoločnosti k udržateľnej budúcnosti. Preto v spolupráci s maďarskou organizáciou HAND, poľskou Grupa Zagranica a českým centrom SEVER rozbiehame projekt na posilnenie rôznych aktérov na poli vzdelávania nových pedagógov, pre lepšie začlenenie a podporu globálneho vzdelávania do prípravy budúcich učiteliek a učiteľov vkrajinách V4. A to prostredníctvom výskumu, facilitácie, sieťovania a zdieľania dobrej praxe a efektívnej advokácie. Preskúmame zastúpenie a integráciu vzdelávania pre trvalo udržateľný rozvoj a globálne občianstvo v príprave budúcich učiteľov vo všetkých krajinách V4 vo všetkých štyroch krajinách pre lepšie pochopenie nástrojov a obsahu vzdelávania, ako aj toho, ako sú budúci učitelia pripravení na výučbu týchto tém. Výsledky výskumu budú publikované a šírené na národnej aj medzinárodnej úrovni a budú zozbierané odporúčania od hlavných aktérov v danej oblasti. V projekte sa pozrieme na to, ako podporiť rozvoj kompetencií rôznych zainteresovaných aktérov, ktorí sa pohybujú v oblasti zavádzania globálneho vzdelávania do prípravy učiteľov a zlepšiť ich postavenie v systéme vzdelávania v krajinách V4. Projekt nadväzuje na predchádzajúci výskum, ktorý ukázal záujem o rozširovanie kompetencií a zdieľanie skúseností v oblasti globálneho občianskeho vzdelávania a vzdelávania k trvalo udržateľnému rozvoju medzi učiteľmi. Ukázal však aj to, že do celého procesu treba zapojiť aj ďalších aktérov, napríklad pedagogické fakulty, na ktorých sa učitelia pripravujú. Je preto potrebné aj v spolupráci s mimovládnymi organizáciami, ktoré majú v tejto oblasti skúsenosti, premýšľať nad tým ako podchytiť systematickejšie zapracovanie týchto tém do nášho vzdelávacieho systému. Na to je často potrebné aj vypracovať rôzne strategické dokumenty, ktoré by rozpracovali a zreálnili naplnenia tohto cieľa. Preto je po výskumnej časti dôležité o výsledkoch hovoriť s rôznymi zainteresovanými stranami. Konzultovať a zdieľať „best practices“ v tejto oblasti, tak aby sa podarilo tieto dôležité témy dostať do našich škôl. Viac informácií na https://www.teachers4sd.org/sloval-2023 . Tento projekt je kofinancovaný Vládami Českej republiky, Maďarska, Poľska a Slovenska prostredníctvom Vyšehradských grantov z Medzinárodného vyšehradského fondu. Cieľom tohto fondu je rozvíjať koncept trvalo udržateľnej regionálnej spolupráci v strednej Európe. Zdieľajte: The post Učitelia pre udržateľnú budúcnosť appeared first on Komenského inštitút.
Zborovňa a riaditeľňa predstavujú srdce každej školy. Učitelia tu trávia aspoň chvíľu oddychu počas náročného vyučovacieho dňa.
prejsť na článokAko by mali lídri vzdelávania reagovať na umelú inteligenciu? Čo spôsobujú žiakom sociálne siete? A prečo by sme sa na vzdelávacie procesy mali pozerať komplexne? Vypočujte si alebo prečítajte v rozhovore s vedúcim Zastúpenia Európskej komisie na Slovensk
prejsť na článokMajú všetky deti hudobné cítenie? Prečo je hudobná výchova dôležitá a ako by sa mala hodnotiť? Prečítajte alebo vypočujte si v rozhovore s Oľgou Bystrianskou, učiteľkou, ktorá získala Cenu zastúpenia Európskej komisie na Slovensku v rámci odovzdávania oce
prejsť na článokAkadémiu tento rok absolvovalo 462 stredoškolákov a učilo 56 učiteľov v 44 kluboch na 35 školách po celom Slovensku. Učitelia a študenti strávili vo vrelej diskusii skoro 40 hodín a spoznali 22 veľkých diel. Akadémiu pre kolegov v tomto školskom roku v
prejsť na článokNázov básničky: ONI, Autor: ssigo, Kategóra: Ostatné, Časť textu: Príliš málo času ostáva nám Do boja poďme všetci, nech nejdem sám Budúcnosť spraviť lepšou to v mysl...
prejsť na článok