Úspech alebo marketing v správnom kvadrante

Tento článok som napísal, keď som si uvedomil, koľko práce je potrebné vykonať na to, aby sme boli priemerní a koľko málo stačí pridať k tomu, aby sme vytvorili niečo mimoriadne. Často stačí zmena pohľadu a koncepčné usporiadanie investovanej energie. Platí to rovnako aj v marketingu. Marketing funguje. Úsilie a investície nasmerované do marketingu dokážu premeniť stagnujúcu, prípadne upadajúcu spoločnosť na úspešnú. Marketing je základom extrémneho rastu startupov (uber, scoro, pearl, Demandware). Samozrejme, nie je jediným faktorom. Marketing však patrí medzi tie, ktoré sa na úspechu podieľajú podstatnou mierou. Musíme ho však chápať a používať v jeho plnej šírke. Pozrime sa na postoje k marketingu cez model priorít “štyroch kvadrantov”. Vznik tohto modelu bol inšpirovaný americkým generálom a prezidentom Eisenhowerom, ktorý pomocou tejto logiky triedil svoje úlohy v najnáročnejších etapách II. Svetovej vojny. Neskôr túto metódu spopularizoval Stephen Covey, autor knihy “The Seven Habits of Highly Effective People. Ako vyzerá marketing cez model priorít “štyroch kvadrantov”? Napriek všetkému, čo vidíme a vieme, sa málo spoločností dokáže odhodlať a využiť marketing naozaj cieľavedomo. V časoch hojnosti a relatívnej stability sa marketing najčastejšie dostáva do kvadrantu 4. Podľa schémy dôležitosti a naliehavosti je “Not Important & Not Urgent”. Tam čaká nepovšimnutý bez cieľov a výsledkov, v pasívnom móde vnímaný ako nákladová položka, ktorej úlohou je v čase núdze udobriť si bohov večného úspechu. Skôr či neskôr však prichádza chvíľa, keď si celá spoločnosť na marketing spomenie. Najčastejšie je to chvíľa, keď sa objavia problémy s predajom. Nevyužitý čas sa nedá odložiť dá sa len premrhať. V panike sa otočí zoznam priorít a marketing sa stane témou každej porady a presunie sa do iného, podobne pre marketing nevhodného kvadrantu 1. “Important & Urgent. V tomto kvadrante je však marketing neefektívny. Všetko, čo v krátkom čase dokážete upraviť, dokáže okamžite zopakovať aj konkurent (napríklad cenová akcia). Komunikácia je drahá, stratégia krátkozraká, výsledky sú nízke a nemajú dlhé trvanie. “What is important is seldom urgent, and what is urgent is seldom important.” Dwight D. Eisenhower Presuňte svoj marketing do kvadrantu 2 ”Important & Not Urgent”. Váš marketing bude dôležitý a získa pravidelnosť a projektové vedenie. Jeho ciele budú dlhodobé. Vtedy môžu byť naozaj veľké, významné a stabilné. Oplatí sa sústrediť na tento cieľ? Ja viem, že áno. Ak Vás téma zaujala, neváhajte a stiahnite si voľné výtvarné spracovanie problematiky 4 kvadrantov. Vytvoril ju pre Vás náš dvorný ilustrátor p. Marsel Onisko. (Stiahni TU) The post Úspech alebo marketing v správnom kvadrante appeared first on Morse..

prejsť na článok

Privacy-first Marketing: Die Zukunft des verantwortungsvollen Marketings

Datenschutz und Marketing stehen oft im Widerspruch zueinander. Doch was wäre, wenn es einen Ansatz gäbe, der sowohl Konsument*innen als auch Unternehmen Vorteile bringt? Privacy-First Marketing bietet genau diese Möglichkeit: Während Konsument*innen mehr

prejsť na článok

Server-side tracking pre Meta Ads cez Stape.io

Určiť účinnosť PPC kampaní je kľúčové pre úspech každej firmy, ktorá inzeruje v online priestore. V dnešnej dobe, keď nemôžeme merať viaceré konverzie alebo eventy z dôvodu blokovania prehliadačmi alebo rôznymi systémami, ako sú napr. ad blockery, prichád

prejsť na článok

Meria sa úspech peniazmi?

Konzum je vysoko nastavený. Myslím, že sme zhýčkaní a rozmaznaní nielen čo sa týka matérie (jedlo, oblečenie), ale aj čo sa týka pocitov a vzťahov. Máme vysoké nároky na všetko. Reálne však nesplniteľné. Máme tak vysoko nastavené kritéria pre druhých, že

prejsť na článok

Náš pretekár Ľuboš Jenis oslavuje úspech tretie miesto na Autoslide v Oslanoch

Nedávno sme vám priniesli článok o nádejnom autocrossovom pretekárovi Ľubošovi Jenisovi. Netrvalo tak dlho a s Ľubošom oslavujeme jeho veľký úspech tretie miesto v kategórii H1 na automobilovej šou AUTO-slide 2016! Ľubošove auto síce podľa jeho slov dost

prejsť na článok

Zapnime si prvý gombík marketingu správne

Asi to poznáte. Rýchly ranný štart. Poloautomaticky sa snažíte dostať do košele, vychystať v čo najkratšom čase a vyraziť. Od začiatku máte nepríjemný pocit niečo nesedí. Nemáte však čas spomaliť. Zbadáte to, až keď poslednému gombíku chýba dierka treba

prejsť na článok