Uvedenie priestorov do prevádzky

Uvedenie priestorov do prevádzky 2022 Otvárate prevádzku alebo robíte zmeny na súčasnej prevádzke a potrebujete zastrešiť komunikáciu s Regionálnym úradom verejného zdravotníctva? Zabezpečíme podanie žiadosti na RÚVZ a všetku potrebnú dokumentáciu.  Mám záujem o túto službu Aké máte povinnosti voči RÚVZ pri otváraní/zmene prevádzky? Od roku 2020 sa zmenili podmienky pre väčšinu prevádzok a zjednodušilo sa otvorenie prevádzky alebo zmena prevádzky voči RÚVZ. Tento krok výrazne prispel k odbúraniu byrokracie pre podnikateľov, avšak netreba zabudnúť, že stále sú určité povinnosti, ktoré voči úradu máme. Aké sú teda Vaše povinnosti? V prvom rade veľmi záleží na konkrétnom type prevádzky vykonávaných činností. Zákon č. 355/2007 Z. z. o verejnom zdravotníctve hovorí v §13, ods. 4, že RÚVZ rozhoduje o návrhoch na uvedenie priestorov do prevádzky vrátane návrhov na zmenu v ich prevádzkovaní a ak si to vyžaduje objektivizáciu faktorov životného prostredia alebo pracovného prostredia, o návrhoch na uvedenie priestorov do skúšobnej prevádzky. V rámci toho schvaľuje prevádzkové poriadky a návrhy na ich zmenu.  Následne v §52, ods. 1, pís. b) sú uvedené výnimky z tejto povinnosti: 1. priestory, na ktoré bolo už vydané rozhodnutie, pri zmene osoby prevádzkovateľa bez zmeny podmienok prevádzky, 2. ubytovacie zariadenia okrem zariadení sociálnych služieb, v ktorých sa poskytuje pobytová forma sociálnej služby, a zariadení sociálnoprávnej ochrany detí a sociálnej kurately, v ktorých sa vykonávajú opatrenia pobytovou formou, 3. telovýchovno – športové zariadenia, 4. zariadenia starostlivosti o ľudské telo, 5. prevádzky verejného stravovania bez výroby hotových pokrmov, stánky s rýchlym občerstvením a na iné zariadenia s ambulantným predajom pokrmov a nápojov a na zotavovacích podujatiach a iných hromadných podujatiach, 6. administratívne priestory, 7. priestory, v ktorých sa vykonáva živnosť kúpy tovaru na účel jeho predaja konečnému spotrebiteľovi okrem predaja pokrmov, nápojov alebo potravín, V globále to znamená, že ak nie je vaša budúca prevádzka medzi výnimkami, je stále potrebné požiadať RÚVZ o uvedenie priestorov do prevádzky. Ak sa nachádza medzi výnimkami postačuje ak zašlete RÚVZ oznámenie o začatí prevádzkovania. Aký je rozdiel medzi uvedením priestorov do prevádzky a oznámením o začatí prevádzky? Hlavné rozdiely sú v prehľadnej tabuľke: UVEDENIE PRIESTOROV DO PREVÁDZKY OZNÁMENIE O ZAČATÍ PREVÁDZKY 50€ kolok Bezplatne Nutná obhliadka zamestnancom RÚVZ Obhliadka sa nerealizuje Potrebné čakať na vydanie rozhodnutia úradom Po oznámení môžete ihneď prevádzkovať Úrad môže požadovať doplnenie ďalšej potrebnej dokumentácie Úrad zväčša nepožaduje doplnenie dokumentácie Je potrebné mať zabezpečenú pracovnú zdravotnú službu Je potrebné mať zabezpečenú pracovnú zdravotnú službu Akých zmien sa týka opätovná žiadosť o uvedenie priestorov do prevádzky? Pri zmenách prevádzky je potrebné opätovne podať žiadosť o uvedenie priestorov do prevádzky alebo oznámiť začatie prevádzkovania (ak spadáte pod výnimky) ak sa jedná o: zmena prevádzkovateľa (iné IČO) zmena charakteru prevádzky (napr. z kaderníctva urobíte solárium) rozšírenie poskytovaných služieb alebo tovarov (máte novinový stánok a chcete predávať aj snacky a nápoje, alebo máte predajňu bicyklov a začnete robiť aj servis) zásadná zmena technológie alebo zavedenie novej technológie (napr. vymieňate vzduchotechniku, dopĺňate novú výrobnú linku a pod.) ak začne v už schválených priestoroch vykonávať inú podnikateľskú činnosť aj ďalší subjekt ak sa robia na prevádzke dispozičné zmeny alebo sa prevádzka rozširuje o ďalšie priestory v prípade ak ide o ambulanciu/zdravotnícke zariadenie je potrebné žiadať o uvedenie priestorov do prevádzky aj keď sa žiadna zmena nerealizuje Dôležité dokumenty a odkazy k téme Stiahnuť Vzor žiadosti - Uvedenie priestorov do prevádzky Stiahnuť Vzor - Oznámenie o začatí prevádzkovania Link Schéma postupu RÚVZ pri posudzovaní žiadostí na uvedenie priestorov do prevádzky Link Zoznam právnych predpisov v oblasti verejného zdravotníctva podľa typu prevádzky Čo vieme zabezpečiť v rámci otvárania novej prevádzky? chcem vedieť viac ZAUJALI VÁS NAŠE SLUŽBY? NAPÍŠTE NÁM VAŠU POŽIADAVKU CEZ FORMULÁR Meno E-mailová adresa Správa . . Súhlasím, aby stránka hygis.sk uchovala mnou poskytnuté údaje na účel zodpovedania mojich otázok 2 + 15 = Odoslať správu The post Uvedenie priestorov do prevádzky appeared first on Hygis.sk.

prejsť na článok

Prerušenie prevádzky MŠ

Príspevok Prerušenie prevádzky MŠ je zobrazený ako prvý na Materská škola Vláčik.

prejsť na článok

Prerušenie prevádzky

na základe prijatých opatrení Ústredného krízového štábu SR v súvislosti so šírením respiračného ochorenia vyvolaného Koronavírusom - COVID19   The post Prerušenie prevádzky appeared first on Letecká Škola ATO SK.11.

prejsť na článok

Test Fit samostatne

Čo je Test fit? Test fit je základné priestorové usporiadanie kancelárii, ktoré obsahuje všetky požiadavky, ktoré vaša firma má. Test fit pre vás overí, potvrdí alebo vyvráti vhodnosť zvolených priestorov na zriadenie požadovaných kancelárii. Pri využití

prejsť na článok

Ukončenie prevádzky Mobilného odberového miesta

Ukončenie prevádzky Mobilného odberového miesta 22. júna 2021 Príspevok pridal: PZSSRO Kategória: Novinky Nekomentované Mobilné odberové miesto (MOM) zriadené v rámci prevencie

prejsť na článok

Prerušenie prevádzky 24.10.2020 do 1.11.2020

na základe prijatých opatrení Ústredného krízového štábu SR v súvislosti so šírením respiračného ochorenia vyvolaného Koronavírusom - COVID19   The post Prerušenie prevádzky 24.10.2020 do 1.11.2020 appeared first on Letecká Škola ATO SK.11.

prejsť na článok