Mnohí tvrdia, že Valentín neoslavujú, prípadne ním dokonca pohŕdajú. Štatisticky však 8 z 10 Slovákov oslavuje Valentín. To je naozaj vysoké číslo. Čo to znamená pre vás? Obrovskú príležitosť pre váš salón. Títo ľudia vyhľadávajú inšpirácie a tipy na darčeky, ktorými by potešili svojich milovaných. Na Valentína Slováci najviac kupujú (zdroj:UniCreditBank, Mastercard): zážitky čokoláda, kytica, prosecco šperk procedúry spodná bielizeň Do kategórie “procedúry” môžeme zaradiť práve služby v salónoch všetko od nechtov, účesov, kozmetiky až po masáže či mnohé ďalšie. Vašim cieľom je teda pripraviť si takú valentínsku marketingovú stratégiu, ktorá pomôže predať čo najviac procedúr, darčekových poukážok a produktov. Prečo však “kúpte si, kúpte si, kúpte si” nefunguje? Predajné príspevky, v ktorých dominuje slovo “kúpiť” nefungujú až tak dobre. Samozrejme, v marketingu majú svoje miesto, ale s mierou. Ľudia sú na Facebooku a Instagrame unavení z množstva reklám, ktoré ich doslova tlačia k nákupu. Oveľa viac sa im páči vtipný či hodnotný obsah, ktorý nie je vyslovene predajný. V tomto článku vám teda poradím tipy a triky, ktorými môžete z Valentína vyťažiť maximum. Téma komunikácie: láska. Valentín je o láske, to nie je žiadne prekvapenie. Prispôsobte tomu svoju komunikáciu. Venujte sa téme lásky v rôznych podobách. Snažte sa, aby vaše príspevky neboli len o tom, čo ponúkate, ale skôr o tom, čo môžu sledovatelia získať: darček pre blízkeho, inšpiráciu, apod. Tipy ako využiť Valentín v marketingu Ukážka vášho portfólia s valentínskou tematikou Ste nechtárka? Zdieľajte fotky zaujímavých nechtových dizajnov, ktoré sa hodia do tohto valentínskeho obdobia. Ak líčite, vymyslite si zaujímavý, možno aj extravagantný make-up, z ktorého téma lásky priam srší. Zobraziť tento príspevok na Instagrame Príspevok, ktorý zdieľa Komunita umelcov krásy (@doparady) Spolupracujte s influencerkou Na Instagrame si vyberte niekoho, kto je lokálne vo vašom okolí a má od 3000 do 10 000 fanúšikov, prípadne viac. Využite tzv. barterovú spoluprácu na promo vašich služieb. Influencerke ponúknite návštevu vášho salónu výmenou za promo vašich služieb na jej Instagrame. Aktuálne je to najefektívnejší spôsob reklamy na Instagrame. Preto určite odporúčam vyskúšať. Webinár Ak chcete ísť ešte o krok ďalej, usporiadajte webinár. Naplánujte si Facebook udalosť napríklad o valentínskom líčení. Počas live prenosu budete líčiť svoju modelku, postupne jednotlivé kroky vysvetľovať, prípadne odpovedať na otázky, ktoré vám klienti často dávajú. Medzi rečou samozrejme môžete spomenúť svoju špeciálnu valentínsku ponuku či darčekový poukaz. Reels Popularita dynamických videí je vďaka Instagram reels a ďalším formátom stále na vzostupe. Ak sa teda hanbíte vystupovať pred kamerou, no chcete svoje portfólio a valentínsku ponuku propagovať inak než cez foto, odporúčam siahnuť po Instagram reels. V tomto článku na blogu nájdete postup, ako si ho jednoducho vytvoríte. Vtipné citáty Ak nedisponujete ukážkami svojich prác, nemusíte sa báť. Valentínsku ponuku dokážete komunikovať aj inými formami. Ľudia milujú zábavný obsah, preto skúste napríklad vtipné citáty o láske. Interaktívne Instagram stories Príbehmi viete svoje publikum vtiahnuť do komunikácie. Môžete sa ich napríklad opýtať: Chystáte sa niečím prekvapiť svoju lásku na Valentína? K tomu pridáte anketu: Áno, už mám prekvapenie / Ešte neviem ako. Práve sledovatelia, ktorí označia druhú možnosť, sú potenciálni kupujúci. Môžete im poslať súkromnú správu: “Ahoj, MENO, videla som, že ešte nevieš čím obdarovať svoju polovičku, mám pre teba pár tipov” a predstavíte svoju valentínsku ponuku. Párovanie Tento tip je pre Valentín ako stvorený. Môže ísť o párovanie produktov či dokonca procedúr. Jednoducho povedané, pripravíte špeciálne kombo produkt pre neho a produkt pre ňu. Takto sa jednoducho napojíte na tému lásky a zároveň sledovateľom podsuniete svoju ponuku. Valentínske hashtagy Hashtagy pomáhajú s viditeľnosťou príspevkov, preto nesmú chýbať ani v tomto zozname tipov. Navyše ide o úplne jednoduchý spôsob, ktorý vás nestojí nič. Toto je pár hashtagov, ktoré sú aktuálne pre Valentín, majú veľa označení a ľudia ich vyhľadávajú: #valentin #valentin2022 #zlasky #laska #láska #lubimta #darcek #tipnadarcek #tipnadarček #valentinskydarcek. Darčekový poukaz Poukazy sú pri takýchto špeciálnych sviatkoch veľmi vďačným nástrojom na generáciu ziskov. Nielenže obsahujú slovo “darček”, ale dá sa s nimi v komunikácii veľmi pekne hrať. Ak ešte žiaden nemáte, odporúčam prečítať si článok, v ktorom krok za krokom opisujem, ako si môžete takýto kupón vytvoriť sami a zadarmo. Darčekový kôš Na začiatku článku ste si mohli všimnúť, že Slováci na Valentína vo veľkom nakupujú rôzne čokoládky či fľaše. Prečo to nevyužiť? Vytvorte darčekový kôš, v ktorom tieto veci skombinujete s vašimi produktami. Balíček môže obsahovať: váš darčekový poukaz, čokoládu, prosecco (kľudne aj menšie balenie), sviečku, kartičku s venovaním, krabičku/darčekovú tašku. PRO TIP: Odporúčam vytvoriť vzorový kôš pre muža a osobitne pre ženu. Valentín totiž nie je len o tom, že muži obdarúvajú ženy, ale ženy mužov. Spolupracujte Ak máte dobré vzťahy s ďalšími podnikmi vo vašom okolí, neváhajte a spolupracujte s nimi. Môžete nadviazať obojstranne výhodné partnerstvo s lokálnym kvetinárstvom oni ku každej kytici pridajú váš poukaz, vy zas ku každému poukazu pridáte kvet. Spolupracovať môžete tiež s fotografom, cukrárňou fantázii sa medze nekladú. Potešte lojálnych Vaši stáli klienti sa tiež potešia nejakej drobnosti. Nehovoriac o tom, že cez nich sa dokážete ľahko dostať k ich blízkym. Ako? Tu je môj tip: Darujte im kartičku napríklad s nejakou malou zľavou a nápisom: “Daruj niekomu koho máš rád.” Tento klient následne kartičku daruje niekomu zo svojich blízkych, čím získate nového zákazníka. Namiesto kartičky môžete rozdávať aj vzorky produktov či mini čokoládky s logom salónu. PRO TIP: Ak chcete, aby to vo vašom salóne dýchalo valentínskou atmosférou, vytvorte si playlist s romantickými piesňami. Distribúcia Keď sa pustíte do niektorého z týchto tipov, venujte čas tomu, aby ste o tom klientov upovedomili. Svoju ponuku môžete komunikovať cez: posty na Facebooku a Instagrame, kvíz v Instastories, vystavenie v salóne (obzvlášť darčekový poukaz či kôš dajte na viditeľné miesto), súťaž o balíček (pre neho aj pre ňu), sponzorovanie postu (súťaže však majú dobrý organický, teda neplatený dosah). “Nie každý má partnera, s ktorým by oslavoval.” Vo svojej komunikácii sa nemusíte nutne zamerať len na páry. Pokojne oslovujte nezadaných, ukážte im, že aj oni si zaslúžia valentínske hýčkanie, prípadne môžu obdarovať svojich priateľov alebo rodinu. Koniec koncov, láska existuje v mnohých podobách, nie len tej partnerskej. Ak vás zaujíma viac o tom, ako propagovať svoj salón cez sociálne siete a získať nových klientov, pridajte sa do môjho online kurzu! Je zložený zo série videí, ktoré si môžete pozrieť kedykoľvek a kdekoľvek.
Valentín sa blíži a preto je dobré začať plánovať už teraz. Pripadá na utorok, čo znamená, že budete mať pravdepodobne počas dňa povinnosti, to však neznamená, že svoju polovičku nemôžete večer rozmaznať. Bez ďalších okolkov, tu je päť návrhov, ako tento
prejsť na článokAko dobiť populárny Instagram? Prinášame vám skvelé tipy a triky, ktoré vám pomôžu vylepšiť váš Instagram a priniesť želané výsledky. Funnel Hacking Workshop je síce najmä o funneloch, no jeho účastníci v Prahe (november 2019) požiadali aj o prednášku na
prejsť na článokNa Valentína sme si pre Vás pripravili špeciálnu ponuku krásnych kvetov. Budeme sa Vám snažiť nákup uľahčiť vylepšeniami a tipmi. Tu sú 3 dôvody prečo nakupovať v predstihu:1. LIMITOVANÝ POČET KUSOV!2. lepšie ceny do 5.2.20233. 10% zľava s kódom Valentín
prejsť na článokHistória a vznik Valentína Valentín, sviatok zamilovaných, pochádza z rímskej tradície a je pomenovaný po sv. Valentínovi, kňazovi z Ríma, ktorý bol za svoju vieru odsúdený na smrť 14. februára. V stredoveku sa tento sviatok začal sláviť ako symbol lásky
prejsť na článokGrilujte na žeravých uhlíkoch a nie nad ohňom. Je to nielen nezdravé, ale aj neefektívne. Jedlo totiž na povrchu pripálite, zatiaľ čo uprostred nebude dobre pripravené. Na otáčanie mäsa nepoužívajte vidličku, ale kliešte. Pokiaľ ho totiž prepichnete, vyte
prejsť na článok