#VIANOCNYSPECIAL SANTU STVORILA COCA-COLA

SANTU STVORILA COCA-COLA Peťo  Je aj pár takých vianočných failov. Jeden z nich bol tiež od ružového operátora. Neviem, či to bol T-Mobile alebo už Telekom alebo čo? Oni vtedy urobili „Bukekela“ Vianoce. Áno, presne a presne a to bolo presne s tým Dedem.  Gabo  Toto mi nerob.  Peťo  Lebo presne s tým Dedem a to niečo znamenalo po africky, niečo nevinné, niečo milé. Gabo  Ale to im mohla tá reklamka povedať, že (???) Peťo  (???) vymyslela v takej a potom z toho vznikli veľmi veľmi veľmi veľmi veľmi veľmi škaredé vtipy na zomri a všade inde. Neviem, či toto dáme na toldo. Možno Gabo, keď si trúfneš pogoogliť, tak dobre, ale tam to úplne teda Nevyšlo v ten rok, no a potom ešte myslím, že to bolo od Orangeu, keď oni zase vymysleli taký veľmi milý koncept takej vianočky, to bol taký chlapček v takom kostýme vianočky. Neviem či si to pamätáš, to bol taký veľmi veselý spot, tam spievali na námestí, bol tam Čekovský, normálne taká akože veselá vec. Len problém bol, že ak to vyšlo von, tak to všetci ľudia začali volať vianočné hovienko. Chlapec v tej vianočke vyzeral ako hovienko a všetci si hovorili. Gabo  Ale akože, prečo (???)  Peťo  Všetci hovorili, že vianočné hovienko od Orangeu je fantastická, tohtoročná reklama, to dáme do toho tolda, to si pripomeňme priatelia. Gabo  Viem si to živo predstaviť, ako tá vianočka vyzerala.  Peťo  Bolo to veľmi milé, a teda ja si myslím, že už nám nikto nedá sponzoring po tomto a môžeme byť úplne v pohode. Gabo  Po tomto už dupľom nie. Peťo  Ahojte všetci. Dnešná epizóda bude veľmi výnimočná z dvoch dôvodov. Ten prvý dôvod, že je to posledná epizóda pred sviatkami. Teraz sa dosť dlho nebudeme počuť. Gabo  Čo je dobrá správa pre vás, že máte od nás pokoj, tak na 2 týždne. Peťo  Alebo si môžte v rámci voľného času rekapitulovať všetky doterajšie epizódy, čo by som považoval za lepší nápad a tá druhá správa, že to bude taký vianočný špeciál. Ideme si urobiť naozaj taký prehľad marketingu vianočného, vianočných reklám. Proste veci, ktoré sa týkajú reklamy, marketingu a Vianoc, povieme si aj nejaké legendárne storky a historky z tohto vianočného obdobia a z reklamy a z marketingu. Rovno dopredu varujem, že táto epizóda bude pravdepodobne dlhšie ako všetky doteraz, lebo tu prvýkrát Gaba neterorizujem so stopkami v ruke. To hovorím taký veľký (???). Gabo  To keby ste vedeli, že je normálne, že rozprávam a mám skvelú pointu, vtip na jazyku a Peťovite už 30 minút skonči, skonči, taký tlak nezažívam ani v robote, ani doma, ani nikde. Peťo  Presne tak. Čiže dnes tomu dáme voľný priebeh a potom nám chlapci zo ZAPA povedia, že dopočúvanosť bola 50 % a že sa máme vrátiť k 30. minútovým epizódam.  Gabo  Pre nás taký test, že koľko vydržíte, ideme vás dneska ničiť.  Peťo  Presne tak, že buď vydržíte a ak bude mať pravdu Gabo alebo to aj tak seknete po polhodine a ukáže sa, že som mal pravdu ja. Tak poďme pekne na to. Gabo Vianoce, máš rád-nemáš rád, ešte teraz tak ľudsky, nemyslím pracovne, máš rád alebo nemáš? Gabo  Mám, vieš čo, tak stredne ich mám rád. Takto, poviem to inak. Mám rád 24. Mám rád predvianočnú náladu. Nemám už rád potom 25 a viac, lebo sa strašne nudím, ako reálne. Neviem, lebo musíš sa stretávať s rodinou a všetko a proste 24 je fajn a večera všetko a potom 25 zatvorené obchody, nemôžeš ísť do roboty. Je to taká nuda, už celkom.  Peťo  Ty si veľmi užívaš, že tento podcast nepočúva tvoja rodina, že? Gabo  Ale počkaj, akože tú okrúhlu rodinu, okolo mňa čo tí ľudia bývajú? Peťo  Tí ti nevadia až tak, ako tí ostatní. Gabo  Tých mám rád, ale s tými až tak nerád trávim svoj čas. Peťo  Takto sa v živote nevymotáš. Dobre. Ja musím povedať, že ja Vianoce naozaj mám rád a ja už mám od asi týždeň alebo 10 dní už mám naladené vianočné rádio a na vianočný playlist spotify Faille a normálne si idem All I Want for Christmas a Last Christmas a normálne vždy, keď môžem, tak sa snažím dostať do tej vianočnej nálady a pre mňa je to taká nostalgia krížená s tým, že sa to šialenstvo pracovné čoskoro skončí, je to také akože svetlo na konci tunela. Je to All I Want for Christmas. Gabo  Áno, akože tento pocit mám aj ja, že 23.-24., že dal som to, dali sme to. Prežili sme, zvládli sme to, že tento (???) mám aj ja, to je pravda. Peťo  No a k tomuto teda samozrejme nemôže chýbať skvelý marketérsky vtip. Gabo  Povedz, ešte to sa vylučuje, že skvelý marketérsky vtip. Peťo  Presne tak, že prečo sa ľudia v marketingových agentúrach tešia na Mikuláša.  Gabo  Neviem. Peťo  No lebo sa už len 3× vyspia a sú Vianoce. Gabo  Vedel som, že to bude taká chujovina.  Peťo  No čiže, áno, treba povedať, že teda nevieme, ako u vás, ale u nás Vianoce sú šialené obdobie. Gabo  Ale takto, že sú preto, lebo to má 2 dôvody, že preto, lebo riešite, že je veľa vianočných kampaní alebo skôr preto, lebo naozaj že treba všetko dostihnúť, dorobiť do konca roka, lebo u nás to je skôr ten druhý prípad, že neviem, neriešime až tak veľa tých vianočných kampaní. Peťo  Skôr áno, skôr je to tá dvojka, keď sa robí vianočná kampaň, keď sa napr. robí, že televízna kampaň, tak sa to zásadne točí v lete, keď je najväčšie teplo a oni tam akože umelo zasnežujú hasiacimi prístrojmi, akože vyrábajú vianočnú atmosféru, to je vždy vtipné, my také až tak veľa nerobíme. Keď sa robí online, tak sa to robí, tak október-november, čiže aspoň je vonku zima, keď už sa hráš, že je tomu hercovi zima alebo tomu foto modelovi zima, ale hej, je to skôr tak, že ide koniec roka a treba dostíhať a domíňať budgety a douzatvárať rok a pripraviť si content na tie prvé dni januára, aby teda úplne nezomrel svet, keď skončia Vianoce. Gabo  Pritom contente ma napadá, vypínate, ako keby komunikáciu klientom v nejakom období, lebo to je inak celkom u nás dilema, že či ako keby odporúča tým klientom, že okej 23 ešte si online 24 sa vypni a nespamuj ľudí do 6. alebo 2., že ak sa na to pozeráš. Peťo  Myslíš, že či v mene našich klientov komunikujeme napr. na sociálnych sieťach? Gabo  Áno, či pripravujete príspevky aj na 28. decembra, napríklad niečo vyrobíte?  Peťo  Áno, ale v menšej intenzite, samozrejme povinná jazda je popriať krásne Vianoce. Väčšinou sa robí aj niečo na Silvestra, nejaký hodnotiaci post aj na prvého popriať akože pekný nový rok, čiže toto sa deje, ale áno neni to tak, že teraz každý deň toho hluchého obdobia v úvodzovkách otravujeme ľudí nejakou biznisovou informáciou. Gabo  Lebo inak to je celkom u nás veľká dilema, že jeden prúd hovorí, že presne neotravujú ľudí ako keby, že biznisom a komerciou 24. do 2. a druhý hovorí práve naopak. Nikto neotravuje. Peťo  Nikto neotravuje. Gabo  Nikto neotravuje a tí ľudia sú doma, aj tak sa nudia od toho 25., tak teraz im ukážme tú našu reklamu, lebo teraz majú čas si to všimnúť a hovorím, že neviem sa úplne rozhodnúť medzi tým prvým a druhým prístupom. Peťo  Podľa mňa to veľmi záleží od toho, že aký je cieľ. Ak je ten cieľ akoby sprostredkovať nejakú milú peknú zaujímavú informáciu, tak som s tým okej, kľudne komunikujeme. Ak je cieľ, ak si niekto myslí, že 27. decembra akože vypredá sklad, tak je to veľmi naivné, lebo presne ako Gabo, tí ľudia proste sú úplne v inom mentálnom nastavení. Chodia po rodine, sedia doma, dojedajú zemiakový šalát, akože nikto nebude riešiť to, že tebe ostalo na sklade niečo. Gabo  Okej, ale akože pri tých nejakých veciach ako typu, že predávaš, si developer a predávaš byty, tak tam môže byť tá logika, že ten človek má teraz čas si pozrieť tú ponuku, prelustrovať si tvoj web, že som ochotný minimálne tejto myšlienke akože dať pokus, tak tento rok to vyskúšame. Peťo  Gabo, pamätáš sa, ako sme hovorili o uhlíkovej stopke od SPP? Gabo  Jasné, že si pamätám. Peťo  Ako ti vysadia stromy, nech môžeš behať. Gabo  No jasné, 4 stromy to bolo (???) si pamätá.  Peťo  No 4 stromy za každého, kto si tú službu aktivuje. Máme tu číslo aktuálne vysadili ti už 250 000 stromov. Gabo  To je dosť. Dosť, takže celý jeden les? Nie? Fajn k obnoviteľným zdrojom. Peťo  Ale som dúfal, že ťa to poteší táto informácia. Gabo  Potešila. Peťo  To som rád a ešte teda veľmi rád poviem aj o službe, ktorý sa volá čistá elektrina od SPP. Gabo  Tá pokiaľ súvisí, pokiaľ viem súvisí so slnkom, tzn. to je slnečná energia, ktorá je super, lebo však, keď je teplo, tak aspoň to na niečo tu globálne otepľovanie zužitkujeme, nie?  Peťo  Akože takto si to spojil? Čiže ľudia generujeme uhlíkové plyny, lebo keď bude fakt teplo, (???) veľa čistej elektriny. Gabo  Za to si kúpime veľa klimatizácie. Peťo  Za to si môžeme kúpiť klímy a generovať viac. Ináč počúvaj ma vážne. Akože neviem, či to SPP úplne takto myslelo, keď motivuje ľudí, aby sa akože prihlásili k čistej elektrine od SPP. Oni hovoria, že len za 2 eurá mesačne. Ale ja hovorím a to sa mi fakt páči Gabo, čím viac skleníkových plynov, tým teplejšie slnko. Čím teplejšie slnko, tým viac elektriny zadarmo, čím viac elektriny zadarmo, tým lacnejšia elektrina na klímu. Gabo  Áno, ja hovorím za 2 EUR mesačne vyriešiť globálne otepľovanie. To je díl.  Najobľúbenejšia vianočná reklama Peťo  No ja by som chcel sa chvíľku venovať aj vianočným reklamám. Hovoril si, že ich máš niekoľko, tak sa teším na tvoje tipy.  Gabo  Tak akože, ja nie som veľký fanúšik tých Vianoc, tzn. že nejak si to extrémne nevšímam, ale samozrejme mám nejaké obľúbené. Peťo  Jasné jasné. No ja musím povedať, že za mňa najlepšia vianočná reklama všetkých čias, myslím svetová, je od Johna Luisa. Gabo  A oni majú každý rok pravidelne. Peťo  Rok a každý rok sa naozaj čaká, že v októbri až novembri oni zverejnia tohtoročnú vianočnú reklamu a je to naozaj, že vždy je to podrobené veľkému drobnohľadu, nie kritike, ale v takom drobnohľadu, že čo vymysleli, ako sa prekonali oproti minulému roku, ale za mňa osobne najlepšie všetkých čias je The Long Wait alebo dlhé čakanie. Zavesíme to na náš profil v aplikácií Toldo, kde nás nájdete. Môžte nás tam sledovať a tam uvidíte aj vlastne aj túto reklamu aj tie ostatné, o ktorých budem dnes hovoriť. Gabo  A to je reklama toho John Lewis. Peťo  A to je reklama toho John Lewis. Gabo  Teda jedna z tých vianočných. Peťo  A je naozaj a to čo je na nej krásne, ja teraz budem ako hlásateľky v telke, že v dnešnej epizóde sa dozvieme ako strýko Fedor stretol tetu Martu a ona ti normálne 15 minút rozpráva a skončí ale nepredbiehajme. Ty už to nemusíš pozerať. Tak ja budem teraz toto robiť vianočnými reklamami, ale teda v aplikácii Toldo si ich potom ešte pozrieť a zhodnotiť, ako som ich popísal a je to naozaj reklama, ktorá nehovorí, že výpredaj vianočných v John Lewis, kupuj John Lewis, John je super obchod na vianočné darčeky, nie. Je to proste totálne čistá, krásna emócia. Je to absolútny filmový zážitok to pozerať, má to cez 2 minúty a ktokoľvek, kto pozerá, ja keď to pozerám, že 95-ty krát aj tak mi vždy akože zovrie hrdlo a poviem si, že to ti je nádherná emócia. Gabo  Áno a ja mám z toho kebyže rovnaký pocit, a preto tie reklamy nepozerám, akože reálne. Ja viem, že je to ako keby citová vydieračka, viem, že mi zovrie hrdlo a bude slzička na krajíčku, tak tie reklamy proste kebyže ignorujem, a nemám ich moc rád, akože reálne, fakt. Peťo  Ale ten John Lewis, myslím si, že táto naozaj nie je, že nejaký chladný kalkul, že chcú ma rozplakať. Táto je proste tak dobre urobená, že si povieš, že ten život a ten svet tie Vianoce sú aj o niečom inom. Takže určite si to pozrite v tej našej appke Toldo a toto je za mňa, že absolútna topka, absolútna topka. Gabo  Za mňa z pohľadu marketingu absurdná topka je kampaň Coca-Coly a ten vianočný kamión, že mne to príde. Peťo  Dajme si zvučku. Anonym (zvučka Coca-Cola)  Čas splnených prianí je tu, užívajte si čarovné Vianoce s chuťou Coca-Cola. Gabo  To znamená, že vianočný kamión, Vianoce už prišli, ale že oni vlastne, ako keby ukázali, že ten kamión, ktorý nesie Coca-Colu, ak to chápem správne tú reklamu, znázorňuje, že vlastne prichádzajú Vianoce, akože spojiť svoj produkt, čo je ako kebyže limonáda s tým, že prináša Vianoce a ešte kamión čaká, že totálne nevianočná vec, mi príde, že skvelé a funguje to. Peťo  Ale on je červený a vysvietený. Gabo  Vysvietený. Dokonca tak, že normálne, že včera moja dcéra v adventnom kalendári, jednu z tých vecí, ktorú si vytiahla, bol kamión a ja som nad tým uvažoval, že ako súvisí kamión s Vianocmi a potom mi doplo, že však to ako keby skultúrnilo, že vlastne, že vianočný kamión, však to je ten, čo nosí Coca-Colu a to mi príde akože geniálne. Peťo  K tomuto mám 2 pointy. To, čo robí Coca-Cola, sa volá marketing príležitostí. Pretože za normálnych okolností Coca-Cola a samozrejme všetky ostatné sladené nápoje, sú proste extrémne nezdravá sladká voda. Je tam ťažko nájdeš nejaký akože produktový benefit reálny, už ani ten kokaín tam nedávajú, takže tam naozaj to akože je to len cukor, cukor zafarbený karamelom. No ale to, čo oni robia, robia to fantastický, je marketing príležitosti. Čiže oni si v nejakom momente privlastnili práve tým vianočným kamiónom, že Coca-Cola patrí na tvoj vianočný stôl, no ale nie sú Vianoce celý rok, takže ti povedia Coca-Cola, je odmena po športovom výkone. Odmena, hej nie, že ti dá energiu, nie odmena. Coca-Cola má byť súčasťou každej dobrej grilovačky. Coca-Cola má byť súčasťou rodinného obeda. Oni takto sa snažia vychytávať rôzne príležitosti, aby si si pri rôznych situáciách životných povedal, že OK, tu tá Coca-Cola na tom stole môže byť. Gabo  No áno, lenže keby ja som bol ten, že šéf komunikácie Coca-Coly a príde agentúra a povi mi, že obrendujme kamión, tak by som povedal, že OK, čo ja viem, ale zjavne to funguje. Peťo  Alebo ten kamión prináša radosť a svetlo do toho mesta. Gabo  No ale funguje to. Peťo  No a druhý point, druhý point v súvislosti s Coca-Colou Vianocami je ich už vlastne legendárny Santa. Poznáš históriu toho Santa Clausa, toho červeného Santu, no to ti je úžasná vec, lebo Santa Claus bol vlastne v skutočnosti katolícky svätec, svätý Mikuláš a Coca-Cola najprv v tridsiatych rokoch si najala 20. storočia si teda najala jedného umelca ilustrátora a potom v šesťdesiatych rokoch už používala priamo v reklame a toho červeného tučnučkého Santa Clausa a Santa je červený preto, lebo Coca-Cola je červená predtým, hej katolícky biskup, ktorý mal biely plášť a zelený plášť, normálne tie farby, tie akože liturgické farby, tak on je červený preto Coca-Cola rozhodla, že si ho prisvojí. Takže toho Santu, ktorého mi dnes poznáme, stvorila marketingové oddelenie Coca-Coly a vtedy sa samozrejme neriešilo, že cukor, obezita, veci, vtedy sa riešilo, že je to milý pánko, ktorý má v tom batôžku rôzne darčeky, vrátane fľašky Coca-Coly pre tvoje deti, aby mali pekné Vianoce. Čiže Santu vlastne stvoril marketing, a preto dnes jedna ako keby najpopulárnejších farieb vianočnej výzdoby je červená, lebo Coca-Cola. Gabo  To som fakt nevedel. Peťo  Takto marketing brutálne už desiatky rokov ovplyvňuje vlastne to, ako my prežívame Vianoce.  Gabo  Poďme k tým slovenským, zaujíma. Peťo  No povedz, máš nejkakú obľúbenú. Gabo  Slovenskú? Peťo  No z našich končín. Gabo  Akože vieš, čo ja musím povedať, že na mňa funguje tá klasická kofolácka, tá s tým diviakom. Peťo  Tá musí odznieť.  Gabo  Napriek tomu, aký som kebyže hejter, aj týchto finančných vecí, tak táto mi príde, že tá je dobrá a neviem ti povedať prečo, proste je dobrá. Anonym (zvučka reklamy Kofoly)  Zvučka reklamy Kofoly. Peťo  Ja sa zase túto priznám, že akceptujem ju, že je to výborná vianočná reklama, hej, potiaľto sa zhodneme. Ale keby za mnou prišla agentúra, ktorá príde s týmto skriptom, že predstavte si, otecko pôjde s malou dcérou do lesa, idú nelegálne vypíliť vianočný stromček. Dcéra hovorí oteckovi, že ako je to s tým pôstom na Štedrý deň, že prečo teda máme nepapať a otecko na to povie, že je to preto, aby videla zlaté prasiatko a na konci príde fľaša Kofoly. Ja by som to v živote neschválil, ale že v živote a tu vidno, ako veľmi sa dokáže mýliť tak ako ty by si neschválil Coca-Cola vianočný kamión a ja by som túto reklamu v živote schválil. Ja viem, že oni vtedy naučili vlastne vianočné prasiatko, že to spojenie bolo to prasiatko samotné, ale ja by som sa opýtal, že počúvajte, ja všetkému rozumiem. Môže to aj vlastne nemusí to dopadnúť úplne katastrofou, keď to dievčatko bude milé a bude to dobre natočené, ale čo to má, prosím vás s našim nápojom?. Gabo  Ani ten vianočný kamión, čo nosí Coca-Colu, ako keby nesúvisí s Vianocami priamo. Musíš to tam akože veľmi to tam vtesnať, že to je ten kamión, čo nosí Vianoce a Coca-Colu. Peťo  Tam ja trošku rozumiem tomu, že tá Coca-Cola ti prináša ako keby tie rozžiarené Vianoce, ale čo má nelegálne vypílený vianočný stromček a dievčatko, ktoré začne naháňať diva sviňa, čo ma s Kofolou, že ja už teraz tomu rozumiem, lebo je to fantastická reklama, ale toto by som zase neschváli ja. Gabo  Ona je akoby dobrá v tom, že podľa mňa tak ako by taký ten archetyp slovenských Vianoc, že každý to zažil, že išla kradnúť stromček do lesa so svojím otcom a podobne. Peťo  Priatelia, kto nebol s otcom kradnúť stromček, nemal Vianoce. Gabo  Také práve slovenské. Peťo  Také pravé slovenské Vianoce. Ja, čo sme sa my nakradli stromčekov. Gabo  Tu v panelákoch. Peťo  Tu v Petržalke, kto si neukradol stromček, nemal Vianoce, normálne preskočil ich. Ty si bol kradnúť stromček s otcom?  Gabo  No komu by sme zavolali? Peťo  Počkaj tak. Gabo  Dohodli sme sa, že zavoláme nejakým ľuďom a spýtame sa ich teda, že. Peťo  Nedohodli to je úplne spontánne. Gabo  Spontánny nápad, ktorý teraz vznikol.  Peťo  A komu alebo sa opýtam ja. Gabo  Zavolaj kľudne ty prvý.  Peťo  Dobre, tak ja zavolám Sajfovi, že či bol s otcom kradnúť stromček, počkaj. Uvidíme či zdvihne. Matej SAJFA (YouTuber, moderátor)  Kto to je?  Peťo  Ahoj Sajfa, máš chvíľku? Matej SAJFA (YouTuber, moderátor)  Servus. Mám, vieš čo, prichádzam teraz práve do Budapešti, respektíve pred hotel, ale povedz mi, koľko máme času. Peťo  No ty už si v nahrávaní totižto. Volám ti z podcastu a chcem sa len opýtať., Gabo tu vyslovil takú odvážnu myšlienku, že kto nebol s otcom ukradnúť vianočný stromček nelegálne, nezažil práve slovenské Vianoce, stotožňuješ sa s týmto názorom? Matej SAJFA (YouTuber, moderátor)  Áno, ale musí to byť v medziach zákona. Ako určite, by som nenahováral nikoho na nejaký vážny ilegálny výrub, ale znie to trošku ako reklama na kofolu? Mám pocit.  Peťo  Presne tak sme k tomu došli. Presne tak sme tomu došli. Čiže ty navrhuješ kradnúť iba na vlastnom pozemku, chápem to správne? Matej SAJFA (YouTuber, moderátor)  Áno alebo len vlastné. Vieš, že kradnúť vlastné, pred deťmi sa môžeš tváriť, že to nie je tvoje. Peťo  Jaj, že každý rok ho tam akože zastokneš mesiac pred Vianocami a potom ho slávnostne vypílite. Matej SAJFA (YouTuber, moderátor)  Áno, hrdinsky samozrejme a bez pílky rukou, vieš Kung-fu panda. Peťo  Kung-fu panda. Dobré a prosím ťa daj nám tip, lebo zbierame typy, že ktorá je tvoja najobľúbenejšia vianočná reklama, to jedno slovenská, česká, svetová, to je úplne jedno. Matej SAJFA (YouTuber, moderátor)  Wuau, ostal som trošku zaskočený, počkaj. Vianočná reklama, ktorá je super? To okej beriem, že tá kofolová je taká ako all time určite v nejakom rebríčku, ale počkaj zahraničná? Moja mama je v aute a kričí, že dedoles.  Peťo  Dedoles, ok. Môžeš jej zaspievať kľudne. Matej SAJFA (YouTuber, moderátor)  Ja to neviem zaspievať, ale je to rodinná firma, vieš budujeme z toho rodinnú firmu, takže preto by som povedal, áno, dedoles je úplne nesmrteľná a zahraničnú? Vy ste nejaké spomínali? Peťo  Tak za mňa je to, že John Lewis všetky vlastne ich vianočné reklamy sú tie fantastické a Gabto tu vytiahol už vianočný kamión Coca-Coly. Matej SAJFA (YouTuber, moderátor)  Ten z tohto roka, ktorý horel? Peťo  Áno, áno, to je ináč upgrade, že už tie umelé svetielka neletia, šetríme energiu, ale starý dobrý oheň, rozumieš, to je prírodné palivo. Matej SAJFA (YouTuber, moderátor)  To je podľa mňa normálne, že režisérsky kat. Peťo  Rektorska kat, presne tak. Dobre, získal si práve 10 sekúnd a už môžeš odpovedať.  Matej SAJFA (YouTuber, moderátor)  Nemáml inú obľúbenú vianočnú reklamu, asi nemám. Peťo  Dobre. Nemáš a keď sa pozrieš na Vianoce z pohľadu marketingu celkovo, že je niečo, čo ťa fakt štve, že čo my marketéri preháňam alebo moc hrotíme na Vianociach? Matej SAJFA (YouTuber, moderátor)  Neviem, že či to je úplne otázka akože marketérov, ale. Peťo  Alebo obchodníci? Matej SAJFA (YouTuber, moderátor)  Počúvaj ma, myslím si, že keď začíname príliš príliš skoro hrotiť vianočnú atmosféru, tak je to podľa mňa na úkor toho, že sa dostávame do toho stresu, že to už sa ide diať, tzn. že čokoľvek vianočné ešte pred dušičkami hocijaký náznak je podľa mňa zbytočne skoro. Peťo  Mne to pripomína ako keď v nákupnom obchodnom dome máš takého, že 15. júla máš taký nápis, že hurá do školy. To je podľa mňa moja najväčšia podpásovka, ktorú deti môžu vidieť, takže chápem, kým si ešte dušičky neoslávil, tak asi teda počkajme si s Vianocami. Matej SAJFA (YouTuber, moderátor)  To je vieš čo, niečo podobné. Bol som nedávno na dovolenke na 1 týždeň. Prišiel som do lokality, dovolenky a letecká spoločnosť mi v moment, keď sme prišli na hotel, poslala e-mail, že váš let do Viedne sa blíži. Peťo  To je veľmi smutné. Matej SAJFA (YouTuber, moderátor)  A ja hovorím mojej žene krásnej, že láska, my sme tu koľko nocí a vysvitlo, že sme si to museli aspoň o 2 noci predĺžiť, lebo som mal pocit, že tento mail som ešte nemal dostať. Peťo  Presne tak, presne tak a tešíš sa na Vianoce, máš rád Vianoce? Matej SAJFA (YouTuber, moderátor)  Milujem Vianoce, keď mám malé deti, tak ti poviem úprimne, že ešte to nejakým spôsobom umocnilo celé to záhadno, krásno, čarovno, škriatkovo, Ježiškovsko, neviem ešte čo, je to najkrajší čas z celého roka. Peťo  Ďakujeme pekne, snáď ťa všetko nevystrihnú tu to naši priatelia. Ďakujeme, že si zdvihol, čau.  Matej SAJFA (YouTuber, moderátor)  Držte sa, ahojte chlapci.  Peťo  Ahoj. No dobre,tak neprispel, ale zabavil Gabo  Ale mám tu aj inak zaujímavú štatistiku, ktorá sa týka práve tejto večnej dilemy, kedy začať už akože komunikovať a to je akože zaujímavé číslo, ktoré mňa celkom prekvapilo, že 43 % Američanov, takže povedzme, že každý druhý Američan takmer, začína christmas shopping nakupovanie vianočné už koncom októbra. Peťo  No akurát. Gabo  To je vlastne ešte pred dušičkami, tak tesne pred dušičkami. Máš 2 mesiace, čo je akože celkom dosť nie? Peťo  Tak áno, dobre. Poďme ďalej. Ja tu mám ešte nejaké svoje obľúbené Vianoce. Pozrel som sa aj na slovenské, hej, zatiaľ sme mali tie svetové a tie české. Ja musím povedať, že bolo niekoľko rokov po sebe, keď mal slovenský T-Mobile absolútne legendárne a dodnes akože super známe reklamy. Nebudeme ich úplne spievať, pustíme si pár, ale teda, ja len naznačím, že Vianoce šalala, nepípa mobil, som zúfala, pamätáš si to? Gabo  Ja si pamätám také, že Vianoce už prišli, či to je. Peťo  Dobre, pustíme si Vianoce šaľala. Gabo  Ale ale, čo si teraz som si rozpamätal, tak už legendárnu a to mi povedz, čo to bolo a to bolo, že bude dobrá sánkovačka, bude dobrá lyžovačka, čo to je za reklamu?  Peťo  Padá sniežik padá, padá sniežik padá, ej ale som rada, ej ale som rada. Bude dobrá sánkovačka, bude dobrá sánkovačka, bude dobrá lyžovačka, bude dobrá lyžovačka.  Gabo  Čo to bolo za reklamu. Peťo  To bola reklama myslím, že tiež T-Mobile, ak sa nemýlim, a bola to vtedy akcia, že cez Vianoce dostaneš dvojnásobok voľných minút. Gabo  Dobre a vieš, že si to pamätám, ešte asi 10 rokov potom? Peťo  Pamätám si to hlavne ja. Ja tom to tu odrecitoval, ale ty si si to aspoň zapamätal. Gabo  Zapamätal som si reklamu, ale nie providera. Peťo  Je to tak. Potom v tejto ďalšej, stále sme v tejto sérii T-Mobile, ktorú naozaj úprimne obdivujem, že to naozaj zanechalo vo veľa ľuďoch znak. Napr. takže ahoj Kikuš si pamätáš. To bol taký speváci, ktorí prišiť k babe, tiež to dáme potom do Toldo všetky tieto reklamy, nech sa naladíte, ale teda tiež si to môžme teraz chvíľu pustiť. Peťo  A teraz si predstav, že 15 16 ročná baba dôjde k autu, hej, tam je jej mama, a tam sa spieva. Ahoj Kikuš, naši išli na víkend preč, mám napustiť vaňu a tvoj Maťo. Kámo ty si vieš predstaviť v roku 2022, že toto by nevyhralo akože najväčšiu reklamnú anticenu, aká sa tu udeľuje? Gabo  Prečo, čo na tom bolo také, akože blbé?.  Peťo  Dobre. Tak poďme ďalej. Gabo  Také, že, mne to príde super. Peťo  A mne to stále príde super. Ja si myslím, že dnes by to už nikto neschválil. Gabo  Akože čo? Že chalan napustil babe vaňu? Peťo  Áno, že sa dvaja tínedžeri bavia o tom, že mama odišla na víkend.  Gabo  Ja som si s tým úplne OK. Ja som známy Vogue, akože takéto veci ale toto mi príde OK. Peťo  Ja by som si počkal, kým tvoja dcéra bude mať 15 a potom sa ťa to opýtam ešte raz. Gabo  Však sa bavíme o napustení vani, tak sa ide umyť, takže v pohode.  Peťo  Jaj, takto to mysleli, Gabo  O podpore hygieny tínedžerov. Peťo  Jaj, sa máš na Vianoce umyť, aby si bol čistý? Gabo  Konečne presne tak. Peťo  Dobre a potom ešte bola jedna pamätáš si, keď Hamšík volal takému chlapcovi do Afriky? Gabo  Áno, ako sa volal ten chlapec? Peťo  N poď. Gabo  Za-za. Peťo  Presne Za. Gabo  Zambezi? Peťo  No áno, volal sa Dede, presne tak. Gabo  Dede. Peťo  No a vlastne, ono to bolo v lete. Ten prvý spot a potom na Vianoce urobili vlastne vianočný spin-off, že doniesli Dedeho na Slovensko a on tuakože zažíval slovenské Vianoce. Vystúpil z letiska, zrovna bol, predstav si zrovna bol sneh pred letiskom. Čiže tešil sa ako Ibi Maiga, keď prvýkrát prišiel na Slovensko a uvidel sneh, čiže tiež veľmi veľmi legendárne za mňa úplná paráda. Ty tam máš čo? Gabo  No ja som mal tú kofolu a tú Kikuš, tú som zase nemal a mal som tam to, bude dobrá sánkovačka, no nemám až tak veľa akoby ďalších reklám. Peťo  Tak zavolaj ty niekomu náhodne?  Gabo  Zavolám, spýtam sa svojich kamarátov z komunikácie. Zavolám Tereze. Tereza je bývalá šéfka komunikáciev O2 a je veľmi šikovná baba z komunikácie.  Peťo  Povedz, že T-Mobile sme tu už vychválili, tak nech to dorovná.  Gabo  Nech keby, či rieši O2. Peťo  Presne presne, poď, daj to.  Tereza (z komunikácie)  Ahoj. Gabo  Ahoj, ahoj, môžem teda vyrušiť, počujeme sa. Tereza (z komunikácie)  No, skúsme no, počuješ ma dobre?  Gabo  Ja ťa počujem veľmi dobre, my tu s Peťom mali sme teraz práve také okienko, kde sme chválili vianočné reklamy a veľmi často Peťo spomínal, že T-com, že má akože super reklamy. Peťo  T-Mobile z pred X rokov áno. Gabo  Tak T-mobile z pred X rokov, že nejaký DDA a takéto nejaké, takže musíš zachrániť česť O2, aj keď neviem, či tam nepracuješ, ale pracovala si, čo mala O2 takú pamätnú vianočnú reklamu? Tereza (z komunikácie)  Vieš čo, najpamätnejšia bola pre mňa asi asi, keď som prišla asi v nejakom 2016 roku, tak to ešte bol taký koncert, kde vystupovali tí pápetovia, také tie máničky, neviem, či si spomínate ešte na tu dobu. Gabo  Áno, pamätám si, pamätám si. Tereza (z komunikácie)  A asi 4 koncerty dozadu lebo ono sa to potom strašne rýchlo začalo meniť, to bol vlastne najdlhší koncert a to bolo kombinované, aj teda s normálnymi živými ľuďmi, čo teda bolo také netypické, no a boli tam také tie typické, nepamätám si to úplne presne, ale boli tam také tie typické vianočné trapasy, keď teda dostaneš niečo, čo si teda vôbec nechcel, ale musíš sa tváriť, že je to presne to ono, tak to si pamätám, že to bola aj jedna z takých tých. Gabo  Super, veľmi pekne ďakujeme za názor, a peknú cestu, kam ešte ideš, do Budapešti či do Prahy?  Tereza (z komunikácie)  Nie, do Prahy. Gabo  Do Prahy, tak šťastnú cestu, pozdravujeme, čau, ahoj. Tereza (z komunikácie)  Ďakujem pekne, a užívaj cesty, čau, ahoj.  Peťo  Kámo, jeden v Budapešti, druhý v Prahe a my tu nahrávame. Čo robíme zle? Gabo  Pred Vianocami, ale tak vieš, blížia sa Vianoce, človek trávi čas s rodinou, cestuje. Peťo  To len dvaja opustení marketéri sadí za mikrofonom a nemajú nič na práci. Marketing počas Vianoc Gabo  Ja tu mám celkom pár zaujímavých štatistík. Peťo  No daj. Gabo  Akože Vianoc a marketingu a tomu ako keby predajov, a čo ma celkom zaujalo teda, že priemerný Američan, ale akože vieme to nejako možno posunúť aj k nám, minie na Vianoce, koľko skús povedať. Peťo  400 500 USD. Gabo  1.000 USD. Peťo  Čo?  Gabo  1.000 USD minie priemerný Američan. A to ma celkom, keby zaujalo, že až 96 % Američanov kupuje vianočné darčeky svojim blízkym. Peťo  A prečo by nekupovali, čo ťa na tom zaujalo? Ty svojim blízkym nekúp Gabo  čo robia tie 4 %. Peťo  Aj takto aha. Tak asi ich vyrábajú. Gabo  Nie, nie, aha. No to neviem. Peťo  Aha, ok. Gabo  Ja som to pochopil, že tie 4 percentá akoby že nedávajú darčeky svojim blízkym, čo mi prišlo veľmi smutné.  Peťo  Nie, ja si myslím, že dávajú, ale ich vyrábajú alebo ich teda nejakým iným spôsobom zaobstarajú.  Gabo  No aha. Peťo  No dobre. Gabo  No, snáď. Peťo  Dobrá štatistika Gabo, dobrý pokus.  Gabo  No. Peťo  Dobre, no ja chcem ešte povedať z marketingového pohľadu, že veľa klientov, ktorí nepredávajú, že nie sú eshop a nemajú že vianočný sortiment, a nepotrebujú teraz tlačiť. Tak mi veľa klientom hovoríme, že viete čo, že nie, netlačme sa tam úplne do tých akože vianočných kampaní, nie, že kampaní, ale do vianočného obdobia, lebo opäť budem citovať klasika slovenskej filozofie a drámy. Internet je v tomto čase naozaj vypredaný. Gabo  Je, je. Peťo  A naozaj tam bojujete so všetkými porovnávačmi, so všetkými eshopmi, bojujeme tam vlastne o klik, o pozornosť, o návštevu, naozaj je tam extrémne množstvo reklamy, takže my veľmi zvažujeme pri klientoch, že či je dôležité v období medzi rádovo to poviem, medzi 15. novembrom a 22. decembrom, či je dôležité, aby zrovna naša reklama svietila, ak to nie je samozrejme vianočná vec, čiže vianočná ponuka. A veľmi často prídeme aj v nejakej takej spoločnej úvahe k tomu, že dobre, ušetríme tie peniaze a poďme komunikovať, dajme tomu po tom 6. januári, keď sa všetky tie eshopy a všetky tie akcie vianočné vlastne vybuchali z peňazí, a my prídeme ako princ na bielom koni 7. januára a povieme, priatelia sme tu aj my. Nech sa páči, a tam tie rozdiely sú teda naozaj zásadné, niekedy tá cena jednotková, to je jedno, či cena za preklik, cena za zobrazenie, cena za videnie videa niekedy vyletí aj trojnásobne. Gabo  Áno. Peťo  Čiže naozaj toto je ďalší fenomén Vianoc, že ak sa tam nemusíte tlačiť so svoj značkou, tak sa netlačte. Samozrejme, že ak sa na tej vlne vianoc chcete priživiť, tak tam treba byť, lebo je pravda, že na Vianoce sa predá takmer všetko. To je pravda. Gabo  Áno, a to je jedna vec, z čoho hovorím, že to je úplne svätá pravda, druhá vec je, že mne to aj príde, že ak nemáš taký akože produkt, ktorý si človek vie kúpiť na Vianoce, ani tu creative nemáš úplne vianočnú, tak snažiť sa to akože dvadsiateho druhého ešte páliť do ľudí. Už je také, že to môže pôsobiť, tak akože, že divne, že proste to je také, že to tam akokeby nesedí do tých Vianoc, a môžete vyzerať tak chamtivo. Peťo  Čiže Vianoce sú v skutočnosti vynikajúca obchodná príležitosť.  Gabo  Skvelá. Peťo  Ako som hovoril, vypredá sa skoro všetko, lebo na konci toho všetkého prídu tí zúfalci, ktorí už kúpia čokoľvek, čo je na sklade.  Gabo  To som ja. Peťo  Áno, pozerám sa na teba Gabo úpenlivo.  Gabo  To som ja.  Peťo  Tak ako už iba 1 darček, každé Vianoce a fakt 1 a to preto tá tak v zmysle všetko zase všetkým mojim blízkym a okolí kupuje manželka darčeky a jediné komu si nekúpi darček, teda. Ona. Peťo  Ale aj jej kupuje iba 1 alebo iba jednej osobe, lebo to je rozdiel. Gabo  A no tak niekedy aj 2 a haluze kupujem kvázi iba jej nikomu inému.  Peťo  Tak na vrátenie jednej osobe. Áno okej. Gabo  Výkup bežnú darčeky. Peťo  Máme tak podelené s manželkou, že niektoré darčeky kupujem ako prekvapenie, ani ona o nich nevie. Myslím ústavne pre ňu neplneniu, že aj keď pre deti, že mám nejakú drobnosť aj ja, ale väčšinou sa dohodneme, že toto treba kúpiť. Zhodneme sa, že o, čo ide kúpiť, tak samozrejme obľúbená činnosť mojich detí, ktoré teda ešte v minulosti si otvorili nejaký leták bez nejakého Tesca alebo bež, hračkárstva alebo niečoho. A my teda akože zakrúžkovali. Peťo  Ešte väčšou to bolo až ako 3 štvrtiny toho, ako každá prúžkované v celkovej sume 102.700 EUR. Čiže normálne, že vôbec nič nepomohlo vôbec ohromná keby si. Peťo  Mohli vybrať, čo by ste najviac to chcela, no už z tohto, čo som. Gabo  Zakrúžkovala. To, že v minimálnych uzavrel ešte vylepšili okrese sa toto už nedá no. Peťo  A dostávame sa samozrejme, ako moderná rodina sa. Peťo  Dostáva do momentu, že už mi teda chodia linky, hej toto a toto a potom už len toto a potom len táto stránka, kde sú teda vypísané ďalších 17 akože produktov, takže robia dobre obchodníci a tie decká sú sú veľmi dobrým. Gabo  A KDH na opačnej strane. Ja musím pád najväčšej nemám rád alebo že teda až keď si, čo chce na Vianoce. Robia fakt, že mám pocit, že, že keby nič nechcem alebo že nemáme a že prieseky, čo odpovie, že nič takto snaží byť skromný, ale ja vám, že ten problém proste fakt neboli vymýšľať, čo chcem na Vianoce. Peťo  Áno, aj mňa napr. v práci takú tabuľku sa cykly Santa a pointa je, že sa na Vianoce navzájom 1 druhému kúpiť darček. Vždy si vyžrebuje niekoho a väčšina ľudí tam máme slušne napísané, čo chce, aby teda a druhý človek zriaďujú vec, ktorú naozaj ten prvý. Čo. Gabo  Máte tam je finančný limit. Peťo  Annan máme klame 20 25 EUR na osobu. Letová v sebe prekvapko, lebo ja zase nedostane, mám rád prekvapenia. A ja viem, že to strašné voči tomu si kryť Santo vy, ale ja naozaj neviem, že čo chcem. Peťo  Lebo keď ako zem, tak by som si to už aj tak dávno kúpil. Gabo  Preto som sa bála cestovať, akoby kúpi, keď chce, ale ten tiež nemám rád, nemá nerád dostal hlúposti, že potom na. Peťo  Jeseň radi, že to nevadí. Gabo  Nemám potom pocit takej tej márnosti, že akože tá zbitá väzba zbytočne kúpená, vydržte vyrobená skončí niekde v smetnom koši. Vieš, že načo. Peťo  Tak je úplne darčeky, nevyhadzujem do smetného. Koša. Gabo  Keď si to blbosti, tak, čo s tým robíš. Peťo  No to potom o rok daruje škole. Gabo  Ďalej vás, keď sám tu vraj takto ešte celkom dobrý scenár. Podľa niekomu zavolať. Peťo  Idem idem. Idem, lebo ja som si povedal, že zavolám najväčšiemu, hej tej roviny, ktoré ho poznám tzv. slovenský Grič nazvime. No a to je nikto iný ako Jaro Slávik. Gabo  Na to som zvedavý. Peťo  Chápeš najväčší Peter talentových šou, nič neni dosť dobré. Všetko tu už bolo všetko videl. Strašne ma zaujíma, že ktoré reklamy alebo ktorým marketing ako vianočný on akože berie do, čo ja Roma chvíľku. Učivom, no prosím ťa. Volám si z nahrávania bas úrodu podcastu. Riešime tu Vianoce ako tému a vianočné reklamy vianočný marketing a práve som ťa označil za takého rinčať, keďže si z televízie známy ako 1 z najväčších éterom na Slovensku, tak strašne zaujímalo, či má nejakú obľúbenú vianočnú reklamu, ktorú by si nebodaj chcel niekoho inšpirovať. Anonym (osoba)  Najlepšie vianočná reklama (???) natočené je Wes Andersonovej pre (???) s castom z hotela Budapešť, ako idú vlakom a David Backham tam stráži vianočný stromček. Bolo to pred pár rokmi, vysokokvalitná minútová reklama, s Adrienom Brodyn, a ďalšími hercami, ktoré patria do kastu filmu Wesa Andersona. Peťo  Okej super. Tak to určite dáme do appky, aby si to ľudia aj pozreli, tí, čo to náhodou nezachytili. Vôbec to neznie, že sme sa dohodli, normálne spontánne, si to vytiahol, to sa mi vždy páči na tom. Anonym (osoba)  Vieš čo, ja som zabudol, že mi budeš volať, lebo sme natáčali teraz nejaké klipy pre jednu kapelu, jeden projekt, čo robím, a zabudol som, že mi budeš volať, a som práve v snehovej chumelenici v horách. A keď si mi zavolal, ježíš, ktorá reklama sa mi páči, tak sa mi to prvé vydalo na hlavu, takže sám som prekvapený, že som si spomenul na slová ako bez Henderson a tie drogy než super. Samcom.  Peťo  Zatiaľ sme volali jednému človeku do Budapešti druhému do Prahy a tebe teda voláme na zasnežené hory ako len dvaja tu ešte teda luky, ktorý nastrihať. Peťo  To s nami tvrdne v Bratislave, takže všetkým vám to prajeme. Peťo  No ešte, keď sa zamyslí nad Vianocami a marketingu marketér mi reklamami, čo ťa najviac vytáča na tom, že Vianoce vyzerajú ako vyzerajú teraz pohľadu naozaj obchodníkov marketérov, tak alebo to vyhovuje, ako to je, že je to proste sviatok konzumu a nákupov.  Anonym (osoba)  Čo zastavenie sa, čo sa nie vždy dá zastaviť pri tých Vianociach, čo znamená, že a navyše som celý život predával niečo zo zábavného priemyslu, takže pre mňa je to jednoznačne akože ohňostroj márnosti a márnivosti. A idem si v tom, že že niečo tak ako to je. Peťo  Dobré a počas ešte ešte využijem, že si svetovo úspešný producent. Prepáč sarkazmus, nie však si dobrý, ale že, že bol taký tweet, kde niekto napísal, že strašne závidím Mariah Carrey, lebo ona musí za jedny Vianoce na tejto jednej pesničke zarobiť asi 100.000.000 USD na to markery na tento byt odpísala. Povedala, že máš pravdu len tú jednotku prepis na päťku, koľko podľa teba zarobí takýto, že absolútny vačkových ďakuje last kry sme alebo aj odfotili sme sa akože za rok na jednej pesničke. Koľko. Anonym (osoba)  To je zlá zle zle postavená časť, pretože tam musí stavať kalkul ešte aj dreň Partnership a využití prejdú toho speváka, tzn. keď raz treba Levoča prísnosť ísť ju, tak systém sa stáva takým trendom, ktorý sa predával mimo Vianoc, takže tá 1 pesnička môže zarobiť za celý život. Ak zvážime, či bolo mať film tuší. Peťo  Ale ale rádovo, koľko koľko to môže byť za jedny tie za 1 ten rok. Desiatky miliónov to môže byť za 1 pán. Anonym (osoba)  Senzor, či konkrétne 1 pesnička. Peťo  Táto olejom sa stali zmes. Anonym (osoba)  Alebo o ktorých sme podľa mňa už niekde na pol miliarde sa existenciu. Peťo  Čiže fakticky fakt fakt neklamala, že normálne, že 1 pesnička je toľko miliónov krát zahraná, že zarobí pol miliardu. Anonym (osoba)  Áno, všetky mali a rozvojom točilo ešte počas.  Peťo  5 tiež pokračovať na snežnom skútri. Ďakujeme, že si zdvíhal čau. Anonym (osoba)  Čau.  Gabo  Ležal fakt komukoľvek voláme.  Peťo  Tak ten každý niekde na Vianociach, ale my sme. Gabo  Tu ja to teraz zabijem. Vazan plán Tomášovi Bezákovi Tomáš Bezák je šéf komunikácie Lidl na nič počas náš najväčší keby sponzora partnera, ktorého. Peťo  Je to je najväčší tvoj sponzor, lebo ja som od Lidl v živote nedostal korunu, ale týchto v každej druhej fáze, že spomenieš taká, že ľudia oddávna. Ja sa obávam, kedy začne platiť mne. Podľa. Gabo  Návrhu epidémiách na jeseň opäť hlavne, že on bude niekde zase, že v SR a práve tam zase nepovie, že sedím doma pri večeri, no ukáž na začiatku vychádza zdvihne. Peťo  Než tí moji oveľa rýchlejšie zdvíhajú, na. Gabo  Ktorých ti môj vidia vo väzení, je tam napísané, volá nedvíhať.  Gabo  Na toto slabé slabé sa zavolá späť. Peťo  Dobre. Dobre ešte máš niekoho.  Gabo  Mám ešte môžem skúsiť, tak poď zavolá mužovi a známi tí, ktorí počuli podcasty za pár vedia tému. Tému to je odkaz tovar. Peťo  Ten hokejový podcast.  Gabo  Teda futbal, odkaz na lepšiu chuť aj odkaz, ktorý naozaj každému fanúšikovi futbalu a tak to zbytočne tu hovorím, lebo každá počula zapol tak počúvaj var akože futbal fanúšikov takto úplne zbytočné. Takto riešila. Peťo  Med zbytočne som ľudí akciách nepresvedčil a úlohy si ako ty títo už vedia tak. Peťo  Prečo vládnuť. Vy máte nejaký kontext. Gabo  No tak pod kaser, máme mu orby eventy vianočné želanie bude tak ako v jasnom vymeňte. Peťo  Okej až teraz nejaké majstrovstvá alebo niečo. Gabo  No dúfa, že nepozerá futbal. Dal mu môže es. Anonym (osoba)  Chcel. Gabo  Na jasné, už nepozeráš futbal? Anonym (osoba)  Však práve skončil. Gabo  Aha, my ešte nahrávame, máme tu takú epizódku, že voláme ľuďom, a pýtame sa ich na ich Vianoce a tak, ale pýtame sa aj na reklamy hlavne, a ty si z eventov, tak ty asi sa teraz nezastavíš, čo, do Vianoc? Anonym (osoba)  No teraz inventová sezóna, samozrejme, takže takže teraz sa zarába.  Gabo  Tak povedz nám o reklame, svojej najobľúbenejšej vianočnej reklame, to nás zaujíma. Anonym (osoba)  No ja nepozerám vianočné reklamy, lebo ja na Vianoce, práve kvôli inventúre v sezóne najviacej schudnem, lebo som na tých vianočných večierkoch, keď ich zorganizujeme a sú stresy, či to všetko dobre dopadne, a nejen a lietam, takže tým pádom nemám čas pozerať vianočné reklamy, ale keďže robíme taký, nie, že taký, ale najlepší športový podcast na Slovensku, ktorý sa volá, že Bar, tak my sme si tam vymysleli perfektnú reklamu, ktorá zaberá, my sme si urobili takú kampaň, že keď nás pred Vianocami, do konca MS podporíš na na (???), čo je taká nová appka pre podcasterov, tak my ti celú tu sumu, ktorou nás podporíš na 5 mesiacov dokonca, vrátime v podobe v podobe kreditov od našej jednej partnerskej stávkovej kancelárie a toľko ľudí nás začalo podporovať. Čiže hovorím si, žiadny marketer by nevymyslel lepšiu lepšiu vianočnú kampaň, takže to sme si vymysleli my, a to je moja najlepšia vianočná reklama. Gabo  To znie dobre, to znie dobre, akože mňa už máte, to je jasné a predpokladám, že aj ostatných, čo počúvajú Bar.  Anonym (osoba)  Ale čo sa týka vianočných reklám v telke, tak je to robota marketérov a je to robota tých, ktorí sa tým živia, a každý sa niečím živíme, tak prečo by sme to mali odsudzovať. Podľa mňa, podľa mňa super a keď šikovný marketér vymyslí šikovnú kampaň, tak tak ma má, takže len do toho a ja podporujem vianočné kampane, ako to všetky kampane. Gabo  A že kde si, lebo my všetci sú niekde na cestách, povedz, že si doma. Anonym (osoba)  Vieš čo, momentálne som doma na gauči. Gabo  Ha. Anonym (osoba)  Lebo lebo skolila ma tento týždeň chrípka, a kolegovia za mňa ťahali vianočné večierky, aby som tam musel ísť ja, takže takže za to im ďakujem. Gabo  Takže si obľúbený teraz vo firme, čo.  Anonym (osoba)  /smiech/ Je asi tri dni pred výplatou Gabo  takže samozrejme /smiech/. Anonym (osoby)  /Hlučnosť, smiech/. Gabo  Nikdy také milé nie sú ako 3 dni pred výplatou čo? No dobre. Dobre, tak oddychuj a pozeraj futbal, fandim. Anonym (osoba)  a Počkej, aby som nebol za suchára. Gabo  No, tak povedz. Anonym (osoba)  Tak, že keď máš jednu vianočnú obľúbenú kampaň, tak budem úplne, že trápny, ale vianočný Coca-Cola truck, tak ten musí byť tadiaľto a určite už povedali všetci, tak bude za to trápne to.  Gabo  Hej, hej, príď zasa s niečím novým, ale nevadí. Aj tak dík. Peťo  Aspoň sis urobil promo, keď už nič iné. /smiech/. Gabo  /smiech/ Čau, a pozdravuj aj Ula, ahoj. Peťo  Je to zvláštne, ale nežijeme spolu. Gabo  Fakt? Ja som práve myslel, že ste spolu na gauči a teraz pozeráte, vieš, no.  Peťo  A oni sa už rozišli či čo? Kde je problém. Anonym (osoba)  Tulíme sa k sebe a pozeráme. spolu.  Peťo  Cha, cha, cha. Čau. Anonym (osoba)  Čaute chlapi, čau /smiech/. Peťo  Počúvaj, ale to je strašný smútok. Tak my tu voláme ľuďom, aby prispeli do debaty a jediné prispeje do debaty, že tu on a ja spievam, ahojky, kuš našiš, na víkend preč. Peťo  Máš tam ešte nejaké zaujímavé štatistiky? Gabo  No, vieš čo, mal som ich pár a skôr sa týkajú akoby, že kde ľudia hľadajú inšpiráciu pre darčeky. Peťo  Poď. Gabo  A vychádza to, že výrazne, že fakt ako to je pre marketérov akoby celkom, že zaujala správa, že online 57 % ako keby ľudí. Vyslovene, keď hľadá checky, tak začína klasicky, že Google a pozerá si svoje obľúbené brandy, že čo majú akokeby na Vianoce, čo je, povedzme, že veľmi zaujímavé, že byť na to pripravení, že ty akoby značka, že si vlastne chystáš tú vianočnú ponuku, lebo čakáš, že tí ľudia sa budú pozerať a hľadať nejakú inšpiráciu. Peťo  Tento fenomén sa volá ropo.  Gabo  Ropo? Peťo  Ihm. Gabo  Čo to znamená ta skratka?  Peťo  Volá sa, znamená to, že research online, purchase offline.  Gabo  Ihm. Peťo  Je veľmi veľa ľudí, si najprv na internete pozrie, že kam sa im vlastne fyzicky chce ísť, že do ktorého obchodu, za ktorým tovarom, čiže najprv si na internete pozrieš všetky recenzie. Potom si pozrieš všetky vidijka k tomu, pozrieť si farebné kombinácie veľkosti, neviem čo, ale keďže si darebák a už ti to nestihne kúrier priniesť, tak sa potom fyzicky už vyberieš, ako keby naistotu, kúpiť tú vec z nejakého konkrétneho obchodu, ale napriek tomu, že Gabo teda sa nehrá na svätca, a uznáva, že si to necháva na poslednú chvíľu, tak mám kamaráta, ktorý je absolútna legenda v tomto, absolútna, myslím v neskorom kupovaní darčekov, lebo už boli aj Vianoce, keď darček kúpil vianočný deťom.  Gabo  Deťom, ou. Peťo  Deťom, keď ich šiel akože na Vianoce umyť a hotovo. Na pumpu. /smiech oba/ A na OMVke pri ich dedine, kúpil nejakého plyšiaka. Čo mi príde ako vrchol strašnosti a smútku, že tie deti sa po tešili, ale normálne, že idem ešte umyť auto, veď sú Vianoce, a on vlastne vtedy ide akože zohnať čokoľvek, čo na tej pumpe budú mať.  Gabo  To je smutné, ale akože. Peťo  Tak zle na tom nie si?  Gabo  Ja mám v kalendári dvadsiateho tretieho napísané, normálne, že do kalendáře som si vzal. Peťo  Že pozor, darčeky. Gabo  Nákup darčekov. Peťo  Ok. Gabo  Ja si takto celkovo dávam, že čokoľvek, že mám niečomu kúpiť, a to potrebujem, že mať tam, že v kalendári, že choď ten darček kúpiť, inak by z toho veľa nebolo. Peťo  A ešte mi napadá kategória najhoršie vianočné darčeky. Neviem, či poznám také príbehy, ja teda pár áno, a ten asi 1 z najhorších, aký poznám, keď mi raz kolega v jednej práci hovoril, že jeho mama dostala na Vianoce od otca elektronický terč a chýbky. Gabo  Ktoré zhodou okolností chcela aj ten  Peťo  strašne to celý život chcela, tak ich konečne dostala, a potom dovolila otcovi, aby sa na nich mohol celý rok hrať. Gabo  Vieš čo, ja si myslím, a že teraz dúfam, že nikoho neurazím, ale že sú strašné tie darčeky, keď muž kupuje žene, nejaký domáci prostriedok, akože nejaký Peťo  aj spotrebič. Gabo  Spotrebič, to som chcel povedať.  Peťo  Áno, áno. Gabo  Vieš, že á, tak som ti kúpil nový vysávač. Vieš, lebo už potrebujeme. Peťo  Áno. Gabo  Alebo žehličku, alebo také niečo alebo nejaký mixe, chápeš, že do kuchyne veci ešte akože tá žena, že ok, že chcem variť. Peťo  Že keď ju baví napríklad piect.. Gabo  a poteší ju nový mixér. Aby nemusela hnieť to cesto, akože Peťo  To by som uznal, to by som uznal. Ale teda kámo, nový vysávač je veľká podpásovka. Gabo  Ja som počul o tom, že baba dostala nový vešiak na šaty napríklad, vieš, čo mi príde, že akože kúpiť svojej frajerke vešiak na šaty, je ako sorry, no. Písali medzitým Tomáš Bezák z Lidlu, že už mu mám volať. Peťo  Jaj, no tak daj. Gabo  Ideme a dúfam, že nie je na cestách Peťo  Čo sme sa ho chceli opýtať? Gabo  No že kde je na cestách. Peťo  Áno. Gabo  To je prvá otázka.  Peťo  Jaj, a že kedy mi začne platiť, tak poďme. Gabo  Ja áno, čau, čau, čau, Tomáš, tak sme sa nakoniec, podarilo sa nám spojiť.  Tomáš BEZÁK (hovorca Lidl SR)  Ja sa ospravedlňujem, ja som mal túto nejaké problémy technické, tak. Gabo  V pohode, v pohode, aj tak ťa už nahrávame, takže čokoľvek hovoríš, už teraz, už bude počuť podcast. Tomáš BEZÁK (hovorca Lidl SR)  Vynikajúco. Gabo  No my máme prvú otázku, že chcem sa pýtať o vianočných reklamách, ale všetci sú nie je na cestách. Povedz, že aj ty si niekde na cestách, keď im voláme. Tomáš BEZÁK (hovorca Lidl SR)  Že kde som teraz, nerozumiem Gabo  .nože či si na cestách. Tomáš BEZÁK (hovorca Lidl SR)  Kde som teraz no nerozumiem, prepáčte. Gabo  Že či si na cestách. Tomáš BEZÁK (hovorca Lidl SR)  Ja som na ceste, presne tak, presne tak, hej. Gabo  A odkiaľ kam? Tomáš BEZÁK (hovorca Lidl SR)  Ja sa vraciam po týždni vo Švédsku na Slovensko, takže. Peťo  Švédsko, výborne. Tomáš BEZÁK (hovorca Lidl SR)  Cez Rakúsko do Bratislavy. Gabo  Ty brďo. Okej, okej, lebo všetci sú niekde, vraj ty si niekde, len my dvaja s Peťom tu akoby sedíme v Bratislave. Tomáš BEZÁK (hovorca Lidl SR)  A nahrávame. Gabo  A nahrávame podcasty.  Peťo  Ale Tomáš vyhrávaš. Tomáš BEZÁK (hovorca Lidl SR)  Tak som si to vedel zariadiť, vieš. Peťo  Vyhrávaš, lebo Švédsko je zatiaľ najďalej, komu sme kam volali. Gabo  Áno, si najďalej. Zatiaľ bola nejaká Praha, Budapešť, ty si ďaleko.  Tomáš BEZÁK (hovorca Lidl SR)  Teším sa. Gabo  No, ale poďme k tým vianočným reklamám, povedz svoju obľúbenú.  Gabo  Moja obľúbená? V podstate skoro každý rok je to John Lewis, a za me to robia tak dobre, že každá, každá posúva latku trošku ďalej, ale ak by som si predsa len mohol vybrať jednu. Ja som psíčkár, me sa páčila tá s psíkom na trampolíne. Gabo  Okej, John Lewis už zaznel. Peťo  Dáme do tolda, dáme do tolda.  Gabo  Dáme reklamu no. Peťo  Nie som originálny, bohužiaľ.  Gabo  No, ale keďže akože nemôže zaznieť epizóda bez toho, aby sme spomenuli Lidl, keďže ste náš najväčší reklamný sponzor a partner. Peťo  Nie, vy ste partner iba Gaba, to si ešte vysvetlíme za chvíľku. Tomáš BEZÁK (hovorca Lidl SR)  /smiech/ Gabo  To Peťovi vadí, že iba, iba me platíš tie faktúry, čo posielam. Peťo  Presne. Gabo  Ale však to akože ja som s tým Tomáš BEZÁK (hovorca Lidl SR)  Mali ste sa deliť, to už je na vás. Peťo  To si, presne, no.  Gabo  No takže povedz, že máte vy v Liedli vôbec nejaké vianočné kampane? A ak áno, tak ako k tomu pristupujete? Tomáš BEZÁK (hovorca Lidl SR)  Máme vianočné kampane, zvyčajne ich máme medzinárodné, a aj tento rok máme jednu spustenú, komunikujeme v nej z Vianoc, nemusia byť dokonalé, nemusia byť podľa nejakej knihy, a nemusí za tým byť strašne veľa stresu, a aby boli perfektné, majú byť naše, majú byť pohodové a presne takú kampaň máme teraz, so známou pesničkou Easy, s charakterom hlavným hrdinom, ktorý trošku pripomína Duda Gabo  a našim cieľom bolo ukázať, tak pohodu, proste užite si tie Vianoce v kruhu najbližších, s minimom stresu a hlavne si oddýchnite.  Gabo  To sa mi páči, to je pekná myšlienka. Peťo  A dovoľ teda, ešte ja mám osobnú otázku, Gabo, Lidl dokáže spomenúť raz až 2× za každú epizódu, a tvári sa, že to je preto lebo robíte fantastický marketing, tak skús tú potvrdiť alebo vyvrátiť mýt, že je to váš platený agent. Tomáš BEZÁK (hovorca Lidl SR)  Ako som povedal, ja som si myslel, že sa delíte. Peťo  To nestačí? Tomáš BEZÁK (hovorca Lidl SR)  Ak nie, tak byste sa o tom možno mohli porozprávať, ale ďakujem, som verný, verný poslucháč a potvrdzujem túto frekvenciu, ale ono neexistuje nič také, že príliš veľa, takže stále sa dá ešte.  Gabo  Tak, budeme v tom pokračovať ďalej a teším sa na ďalšiu spoluprácu, obchodnú, aj do budúce roka Tomáši. Tomáš BEZÁK (hovorca Lidl SR)  Ďakujem, ďakujem.  Gabo  To ako voláš biznis partnerom vlastne pred Vianocami, tak takto voláme aj Tomášovi.  Tomáš BEZÁK (hovorca Lidl SR)  Presne. Gabo  Šťastnú cestu ešte čau. Peťo  Ahoj. Tomáš BEZÁK (hovorca Lidl SR)  Tak jo, majte sa, fajn. Peťo  No dobre. Ja si myslím, že kto vydržal až doteraz, ten dokázal, že môžme občas, raz za rok, nahrať aj dlhšiu epizódu. Gabo  A dokázať zároveň, že nevie nevie, čo robiť so svojím voľným časom. Že teda až tak veľa toho na práci nemá. Peťo  Tak nejak to bude. Gabo  Zaujímavejšího. Peťo  Ale teda generálne Vianoce sú výborná, obchodná aj marketingová príležitosť, ľudia sú citliví, ľudia kúpia čokoľvek, lebo sú v strese, že niečo musia kúpiť. Internet, alebo nie internet, reklamný priestor je spravidla drahý, značky sa predháňajú, aby urobili dobrú kreatívu, aby urobili niečo výnimočné, niečo zapamätateľné. Ak majú veľké šťastie, dopadne to ako kofola alebo vianočný kamión, ktorý tu je s nami proste, že roky, hej, že naozaj nepotrebujú každý rok natočiť novú reklamu. Ak to dopadne horšie, tak sú to nejaké jednorazovky, ktoré iba vypredajú v ten rok sklad a ďalší rok treba točiť novú, ale to je tak najhoršie, čo sa vám cez Vianoce môže stať. Gabo  Ak tak a ja nič, mi nezostáva akože fakt všetkým pekné sviatky, dúfam, že darčeky už máte nakúpené a keď nie, tak ste v kategórii ako ja, a zostalo vám pár dní. Peťo  Tak ste tím Gabo. Gabo  Tak zostalo vám pár dní, tak sa na to vrhnite. Peťo  Dvadsiateho tretieho sa s Gabom vidíte v nákupnom centre. Gabo  Uvidíme sa minimálne len v Eurovea na Nivách, uvidíte zúfalého chalana, ktorý som chodí od výkladu k výkladu, to som ja. Peťo  Čaute. Ďakujeme, že ste boli celý rok s nami. Už sme to spomínali v minulej epizóde, že sme za tento rok vytočili viac ako 250 000 vypočutí, čo je pre nás totálne akože výbuch hlavy. Ďakujeme za vašu priazeň a tešíme sa na nové epizódy budúci rok, s Gabom aj s Peťom. Dúfam, že ostanete verní. Krásne sviatky. Gabo  Tak, tak, krásne sviatky. Čaute.

prejsť na článok

Dve deci čoho?

Príde smädný vietnamec do slovenského baru, postaví sa k pultu a hovorí: - Ting jang won tian coca cola. Barman sa otočí a spýta sa: - Dve deci čoho si prajete?

prejsť na článok

Ako bude v budúcnosti

Bush chcel vedieť, ako to bude v budúcnosti, tak sa dal zmraziť. Prebrali ho v roku 2500. Prechádza sa po New Yorku a pýta sa okoloidúceho: Bola už tretia svetová vojna? Jasné. A kto vyhral, my alebo Rusi? Jasné, že my... A čo Coca Cola, ešte sa

prejsť na článok

: Frumist elektronická cigareta Cola Ice 20mg

Vychlazen kola s kostkami ledu... Frumist je jednor zov elektronick cigareta s liquidem SALT. Tělo baterie disponuje integrovan m monočl nkem o kapacitě 400mAh, kter V m umožn až 500 potažen z cartridge o objemu 2ml...

prejsť na článok

Naše domáce kino :-)

Dnes večer úplne vypredané.. Zrejme prikúpime nové kreslá ? A samozrejme pukance a cola nemohla chýbať. [ngg_images source=galleries container_ids=24 display_type=photocrati-nextgen_basic_thumbnails override_thumbnail_settings=1 thumbnail_width=200 thumbn

prejsť na článok

Pitie kávy a jej účinky na organizmus

Káva parí medzi najpopulárnejšie nápoje po celom svete, pre jej vysoký obsah kofeínu a jej pozitívne účinky na organizmus. Stačí jedna šálka kávy a telo sa do pár minút naštartuje a nabudí k lepšiemu výkonu, bohužiaľ tento účinok netrvá príliš dlho pribl

prejsť na článok