Načasovanie štartu nového tímu na Veľkú cenu Slovenska sa ukázalo, ako správne rozhodnutie. V silnej konkurencii na Slovakiaringu sa tím okamžite zaradil medzi špičku, keď piloti Filip a Samo Sládečkovci potvrdili svoj potenciál. Od otvorenia slovenského okruhu neďaleko Orechovej Potône v roku 2010 sa Veľká cena Slovenska stala jedným z vrcholov motoristickej sezóny na Slovensku. Jej deviaty ročník znova pritiahol mimoriadne kvalitné štartové pole a vrcholom podujatia boli preteky v divízii D4 nad 3500 cm3, kde štartovalo aj novučičké Lamborghini Huracan tímu Sladecka Motorsport. Na programe divízie boli dva šprinty a jedny vytrvalostné preteky. Štartom v úvodnom sobotňajšom šprinte otvoril novú kapitolu tímu Filip Sladečka, ktorý štartoval z ôsmej pozície. „Štart sa mi vydaril, keď som sa posunul na až druhé miesto a nechal som za sebou aj silnejšie getečkové autá, vracia sa k pretekom Filip Sládečka. „Celú prvú polovicu pretekov potom kontroloval pozíciu pred dorážajúcim Kristiánom Malchárkom. V polovici pretekov som však do ôsmej zákruty išiel neskoro na brzdy a Kristán to využil. Nemalo zmysel bojovať s jeho silnejšou GT3-kou. Pre mňa bolo dôležité, že náš priamy súper o prvé miesto v triede GTC bol stále za nami. Preteky sa teda vyvíjali nádejne, no potom prišiel defekt! „Nevieme čo bolo príčinou, mračil sa nešťastný Filip, ktorý musel odstúpiť z výborne rozbehnutých pretekov. „Je to už tretíkrát po sebe. Dvakrát sa nám to stalo už v meranom tréningu! Musíme pochopiť čo sa deje. Doteraz sme na rovnakom nastavení odjazdili mnoho testovacích kilometrov bez najmenších problémov. Opakujúci sa problém s defektom ľavej prednej pneumatiky bol pred štartom sobotňajších vytrvalostných pretekov naozaj veľkým výkričníkom! Tím však ukázal svoju silu a zvládol aj túto výzvu. „Pred štartom sme urobili malé zmeny nastavenia, priznal Filip a ukázalo sa, že to bolo správne rozhodnutie. Do podvečerných vytrvalostných pretekov, ktoré sa jazdili na jednu hodinu s povinnou dvojminútovou zastávkou na striedanie posádky, potom štartoval ako prvý Samuel. Ten sa po vzore Filipa pokúsil o rovnaký štart, no tentoraz to tak dobre nevyšlo. „Samotný štart bol super, no potom som urobil malú chybičku. Prepol mi obmedzovač, stratil som trochu rýchlosť a vchádzal do prvej zákruty neskoro, vysvetľuje Samo Sládečka. „Všetci sa mi natlačili zvnútra a tak som trochu ubral, aby ma niekto netrafil. Vedel som, že máme dobré závodné tempo a v pretekoch sme schopní sa posunúť. Samo počas úvodnej polhodiny pretekov predbehol dve autá triedy GTC, čím sa dostal na čelo triedy a odovzdával bratovi auto na siedmej pozícii absolútneho poradia. „Samovi úpravy na aute zjavne sadli a vypracoval mi sľubnú pozíciu, vracia sa k pretekom Filip. „V tých vysokých teplotách, ktoré tu vládnu sa auto už začínalo prehrievať a pomaly odchádzali aj brzdy. Pred sebou som mal Jarka Janiša na GT3-ke, čo nebola naša priama konkurencia a tak sme po komunikácii s tímom rozhodli, že nebudeme na to tlačiť a dovezieme auto bezpečne do cieľa. Toto rozhodnutie vo výsledku znamenalo najprv šieste miesto v absolútnom poradí a víťazstvo v triede. Lenže následne niekoľko posádok dostalo penalizáciu za skrátenie si času v depe a posádka Sladecka Motorsport sa nakoniec radovala nielen z víťazstva v triede GTC, ale aj tretieho miesta v absolútnom poradí divízie D4 +3500! „Je to výborný výsledok! radoval sa Filip Sládečka, ktorý je zároveň aj šéfom tímu. „Odstránili sme problémy, ktoré nás trápili a vyhrali sme v triede. Je to len prvý závodný víkend a my sme ukázali, že vieme byť konkurencieschopní. V nedeľu veľká cena pokračovala ešte druhým šprintom na desať kôl, v ktorom tím Sladecka Motorsport reprezentoval Samuel. Podobne, ako v predošlých pretekoch, tak aj teraz sa Sládečkovci postavili na ôsme miesto na štarte a história sa mohla opakovať. „Využil som malý chaos. Prví dvaja vchádzali do zákruty príliš rýchlo a museli dupnúť na brzdu. Poslal som to do zákruty po vonkajšej strane a tentoraz to vyšlo. Druhé miesto bol dobrý základ do pretekov, opisuje dôležitý moment Samo, keď sa mu podarilo presne to, čo Filipovi v prvom šprinte. „Potom som sa snažil držať tempo so Zarubom, no trochu mi utekal. Teploty boli pekelne vysoké a trochu sa nám všetkým šmýkalo. Vo ôsmej zákrute tretieho kola som však spravil malú chybičku, čo okamžite využili rýchlejšie autá GT3 a natlačili sa obe z vnútra. Vedel som, že tam pôjdu. Nemalo zmysel riskovať kolíziu, tak som to otvoril a pustil ich. Skúsil som sa za nimi vyviesť a dotiahnuť sa na Zárubu, no to sa mi nepodarilo. Krátko na to jedno z gétečiek (Jirko Malchárek) havarovalo a Samo sa posunul na tretie miesto. Silu GT3 nakoniec neustál ani Záruba, ktorý skončil druhý, no prvý v triede GTC. Pre Sama Sládečku to znamenalo výborné tretie miesto absolútne v divízii a druhé miesto v triede GTC. „Odkedy nám začali strieľať gumy, tak som začal auto viacej šetriť a menej som jazdil po obrubníkoch. Boli to prvé preteky a my sme chceli dojazdiť. Celkovo to bol super víkend! My sme boli spokojní, auto bolo super nastavené. Chlapci odviedli perfektnú prácu za čo im veľmi ďakujem, radoval sa v cieli Samo Sládečka. „Bol to pre nás veľmi dôležitý víkend, obzerá sa späť aj Filip, z pozície šéfa tímu. „Keď si odmyslíme defekty a vypadnutie v prvých pretekoch, tak hodnotím víkend pozitívne. Dokázali sme držať krok s najlepšími, čo nás potešilo, lebo sme mysleli, že to bude väčší problém. Je to výsledok práce celého tímu na ktorého prácu som veľmi hrdý a všetkým za ňu ďakujem. Teraz nás čaká analýza víkendu a príprava na ďalšie preteky. Tím Sladecka Motorsport bude najbližšie štartovať na Masarykovom okruhu v Brne, kde sa v dňoch 8.-9.septembra pôjde ďalší podnik ESET V4 Cupu. Zdroj: www.autosportfoto.sk The post Vydarený debut Sladecka Motorsport tímu appeared first on Smotors.
V Nitre vznikol nový pretekársky tím Sládečka Motorsport, ktorý bude mať svoj debut na nadchádzajúcej Veľkej cene Slovenska s vozidlom Lamborghini Huracan. Pre fanúšikov automobilového športu nie sú mená bratov Filipa a Sama Sládečkovcov neznáme. Obaja už
prejsť na článokV silnej konkurencii Lamborghini Cupu sa na legendárnom belgickom okruhu v Spa-Francorchamps premiérovo uviedol nitriansky tím SLADECKA MOTORSPORT v tom najlepšom svetle. „Vedeli sme, že to bude krst ohňom,“ priznal Filip Sládečka. „Celé prostredie bolo p
prejsť na článokNitriansky tím SLADECKA MOTORSPORT vstupuje do svojej druhej oficiálnej sezóny. Úvodný podnik absolvuje počas nasledujúceho víkendu na Hungaroringu, kde štartuje nový ročník FIA CEZ – Eset V4 Cup Series. Po vlaňajšej premiérovej sezóne s novým vozidlom La
prejsť na článokPo svojom vydarenom debute na Slovakiaringu cestuje nový nitriansky tím na záverečný podnik sezóny ESET V4 Cupu, ktorý sa jazdí už nasledujúci víkend na Masarykovom okruhu v Brne. Od pretekov na Slovakiaringu uplynuli len necelé tri týždne a tak tím SLADE
prejsť na článokPosledným podnikom Zóny FIA Strednej Európy a zároveň Majstrovstiev Slovenska v sezóne 2018 boli preteky na Masarykovom okruhu v Brne. Po úspešnom debute na Slovakiaringu nesklamal nitriansky tím Sladecka Motorsport ani teraz, keď korunoval sezónu dvoma v
prejsť na článok