V nasledovnom článku si ukážeme ako vyzerá vzorová diplomová práca. Úvod Podniky sa snažia hľadať a rozvíjať spôsobilosti manažérov, ktoré sú kľúčové a vedú firmu k úspechu. Každý manažér by mal spĺňať základné kompetencie, ktoré znamenajú predpoklad pre úspešný výkon manažérskych funkcií a uľahčujú prácu s ľuďmi. Ak chcú podniky v dnešnom neustále rastúcom konkurenčnom prostredí uspieť, mali by si uvedomiť, že ľudia sú základným článkom každej organizácie. Niektoré firmy to už dávno pochopili. Snažia sa získavať vhodných, kvalitných a kompetenčných zamestnancov. Práve títo zamestnanci sú pre firmu zdrojom nových poznatkov, metód, návodov, ale aj inšpiráciou, ktoré prispievajú podniku obstáť v dnešnej neľahkej dobe. Vlastnosti ako sú znalosti, zručnosti a vedomosti, nazývame kompetencie. Cesta k úspechu je s kompetentnými manažérmi ľahšia, ale málo firiem dokáže povedať, aké kvality sú pre úspešnosť manažérov nevyhnutné. Organizácie sa koncom osemdesiatych rokov začali intenzívnejšie orientovať smerom k rozvoju ľudských zdrojov a rozvíjaniu manažérskych kompetencií. Teoretická časť 1.1 Manažér Manažér je človek, ktorý koordinuje pracovnú činnosť ostatných ľudí tak, aby boli naplnené ciele a výkonnosť celej organizácie. Manažér je označovaný za kľúčového činiteľa firmy, preto byť dobrým manažérom znamená mať mnoho zručností, znalostí a skúseností. Osobnosť manažéra Bláha a Dytrt uvádzajú, že v každej organizácii v každom podniku je teda riadiaci pracovník tým, kto uvádza všetko do pohybu, kto tomuto pohybu dáva poriadok a kto podmieňuje účinnosť všetkých procesov, ktoré v podniku prebiehajú. Za všeobecne už dobre známu skutočnosť možno považovať to, že u manažérov záleží viac, ako u všetkých ďalších zamestnancov, na ich osobnostných charakteristikách. V ich prípade dokonca akoby dôraz na osobnosť prekračoval čisto psychologický prístup považujúci za osobnosť každého človeka. Očakávajú a berú sa do úvahy také osobnostné charakteristiky, ktoré je možné svojim spôsobom už označiť za mimoriadne. V tejto súvislosti sa dnes často stretávame napr. s pojmom osobná kvalita.[1] 1.2 Vybrané manažérske zručnosti Manažérske schopnosti alebo inými slovami kompetencie sú súčasťou každého manažéra. V práci sa budeme zaoberať najmä týmito zručnosťami: plánovanie, organizovanie, vedenie, rozhodovanie, kontrola, riešenie konfliktov, motivácia, komunikácia. 1.3 Kompetencie Význam slova kompetencie Kravčáková uvádza, že pod pojmom kompetencie si môžeme predstaviť spôsobilosť, znalosť, zručnosť a praktickú schopnosť k určitému výkonu. Kompetencia znamená takisto aj schopnosť zastávať danú činnosť ako vyčlenenú funkciu v deľbe práce.[2] Vetráková (1982, cit. podľa Armstrong, 1999) definuje kompetencie ako schopnosť človeka správať sa spôsobom zodpovedajúcim požiadavkám práce v parametroch daných prostredníctvom organizácie, a tak prinášať žiaduce výsledky.[3] 1.4 Manažérske kompetencie Termín manažérska kompetencia býva definovaný rôzne. Z časti ho tvoria funkčné spôsobilosti manažéra a z časti rešpektuje premenlivé a vyvíjajúce sa podmienky vnútorného a vonkajšieho ekonomicko-sociálneho prostredia. Tento pojem výstižne definoval Boyatzis (1982), ktorý napísal knihu The Competent Manager: A Model pre Effective Performance. Kompetenciou rozumie „schopnosť človeka správať sa spôsobom zodpovedajúcim požiadavkám práce v parametroch daných prostredím organizácie a prinášať tak žiaduce výsledky.“[4] Simon uvádza delenie manažérskych kompetencií podľa Katza, V tomto poňatí sú kompetencie delené do troch skupín na technické zručnosti, ľudské zručnosti a koncepčné. Vzorová diplomová práca: analytická časť 2.1 Cieľ práce Hlavným cieľom práce je analyzovať kľúčové manažérske funkcie. Ďalej popísať a vyhodnotiť ich existujúcu úroveň v manažmente a na základe zistených skutočností, získaných prostredníctvom techniky zberu údajov, navrhnúť vhodné postupy, ako tieto funkcie ďalej rozvíjať. 2.2 Metóda spracovania Štúdium odbornej literatúry zameranej na riešenú tému Prvým krokom pri zhotovení práce bolo štúdium a komparácia odbornej slovenskej a zahraničnej literatúry a následné vypracovanie literárnej rešerše. Všetky informácie v literárnom prehľade, ktorý obsahuje údaje o kompetenciách potrebných pre manažérov a ich rozvíjanie, sme čerpali z dostupných publikácií a zdrojov od rôznych autorov zaoberajúcich sa problematikou manažérskych kompetencií. Ďalej sme čerpali z odborne zameraných internetových stránok, ktoré sa takisto zaoberajú danou problematikou. Publikácie boli vybrané tak, aby obsahovali informácie k riešenej problematike. Všetka literatúra je uvedená v zozname použitej literatúry. Literárny rešerš slúžil ako východisko k vypracovaniu vlastnej práce. Vzorová diplomová práca: vlastná práca Vlastná práca je založená na vyhodnotení dotazníkového prieskumu. Na tomto výskume sa zúčastnilo celkom 92 manažérov. Za správne a použiteľné dotazníky sme považovali tie, ktoré boli kompletne vyplnené. Dotazník zameraný na manažérske funkcie sme rozoslali firmám, ktoré sme našli na internete a uznali sme za vhodné, že by mohli byť našimi potenciálnymi respondentmi. Dotazníky, v ktorých sa vyskytovali nezodpovedané otázky, boli vyradené. Celkom bolo vyradených 8 dotazníkov. Z 92 získaných dotazníkov sme vychádzali vo svojej práci. 3.1 Vyhodnotenie dotazníka Pre analýzu manažérskych funkcií bol zostavený anonymný dotazník. Výsledky budú interpretované podľa poradia otázok v dotazníku, ktorého plné znenie je umiestnené v prílohe. [1] BLÁHA, J., DYTRT, Z. 2003. Manažerská etika. Praha : Management Press, 2003, s. 28. [2] KRAVČÁKOVÁ, G. 2014. Manažment ľudských zdrojov. Košice: Univerzita PJŠ Košice, 2014, s. 59. [3] VETRÁKOVÁ, M. 2011. Ľudské zdroje a ich riadenie. Banská Bystrica: UMB Ekonomická fakulta, 2011, s. 67. [4] ZAPLETALOVÁ, Š. 2012. Krizový management podniku pro 21. století. 1. vyd. Praha: Ekopress, 2012, s. 88. Tím našich autorov / spracovateľov vám dokáže byť v tomto smere nápomocný. Spracujeme pre vás podklady k praktickej časti vašej diplomovej práce na 100 percentnej úrovni. Príspevok Vzorová diplomová práca je zobrazený ako prvý na Profipodklady.sk.
Diplomová práca je pre študentov záverečnou výzvou ich akademického štúdia. Tento míľnik je plný výskumu, písania a stresu. Ak ste na začiatku tejto cesty alebo ste už uprostred procesu, pravdepodobne máte množstvo otázok. V tomto článku sa pozrieme na na
prejsť na článokUž od prvej triedy na základnej škole každý vie, že končia časy detských hier a začínajú časy povinností, svedomitosti a trpezlivosti. Deti si užijú prvý stres, keď im niečo nejde, či niečomu nerozumejú. Presne takéto pocity sprevádzajú aj štúdium na vyso
Diplomová práca a tému, ktorá je pre túto úlohu nevyhnutné zadávajú jednotlivé katedry študijného oddelenia, alebo vyučujúci danej vysokej školy. Podľa výberu témy vyhotovíte zadania úlohy na schválenie katedrou, alebo vysokou školou a na základe schválen
Máte za sebou nespočetné hodiny strávené písaním svojej bakalárskej alebo diplomovej práce. Možno vám dala zabrať diplomová práca s kvalitatívnym výskumom alebo ste sa bili s teóriou. Gratulujeme! To, že ste sa dostali až sem, je veľký úspech. Teraz vás č
prejsť na článokTomu sa potom hovorí smola a stres a nestíhate nič, tak ako by ste chceli. Nelegálne cesty pre napísanie sa nevyplácajú, pretože ich môže mať i ďalších desať študentov po vás, či pred vami. Môže vám s tým pomôcť niekto z príbuzných, či kamarátov, ale tiež