Pokiaľ si idete tvoriť vlastnú webovú stránku, máte na výber niekoľko možností, ako tú stránku vytvoriť. Prvou je zobrať si stránku, alebo eshop na prenájom. Druhá je, urobiť tú stránku na vlastnú päsť, to znamená s vašimi skúsenosťami, možnosťami, ako to dokážete urobiť a tretia je nechať si urobiť web od agentúry, alebo freelancera. Všetky tieto tri veci si postupne prejdeme. Začneme tým krabicovým riešením, resp. stránkou, alebo eshopom na prenájom. Čo to vlastne je a ako to funguje? My to v agentúre odporúčame obvykle klientom, ktorí chcú napríklad otestovať nejakú myšlienku, otestovať, či je vôbec nejaký záujem o daný produkt, službu, alebo niečo podobné a nechcú hneď začať tým, že proste strávia 2 mesiace vytváraním nejakého webu na vlastnú päsť, alebo napríklad s agentúrou. Ako to funguje? Na takúto stránku prídete a viete si pomerne rýchlo za dajme tomu 10, 15 eur mesačne prenajať, ako keby určitú šablónu, kde si nahodíte nejaké základné záložky, produkty, služby, nejaké texty a máte dajme tomu nejakú stránku. V lepšom prípade je to aj s vašou doménou, vaša doména.sk, v tom horšom prípade je to len názov vašej spoločnosti, alebo stránky, napríklad angličtina bodka, niečo tej spoločnosti bodka sk. Toto má svoje výhody a nevýhody a už som videl množstvo podnikov, ktoré fungujú dlhodobo takto. Aké sú tam výhody a nevýhody? Výhoda hlavná je asi ekonomickosť, to znamená hocikedy, keď sa vám nebude chcieť, viete to zrušiť. Máte tam len fixné náklady, nejaké mesačné. Nemáte skoro žiadnu investíciu vopred. Výhoda je aj to, že si to viete pomerne ľahko administrovať aj vy, to znamená, že si to tam nejak naklikáte, alebo to dáte nejakému brigádnikovi, alebo nejakému kolegovi vo firme, aby vám to tam naklikal, ponahadzoval a pomerne za rýchlu dobu môžte mať hotový web, ktorý niekde môže fungovať. Tých výhod však nie je veľa a ja by som skôr povedal, že tých nevýhod viac prevyšuje. Číslo jedna, ktorú ja hovorím vždy klientom, je tá, že nikdy to nebudete vlastniť. A čo tým myslím? Pokiaľ používate takúto externú službu na to, aby ste mohli mať vytvorený nejaký web, tak to nikdy nie je vaše. To, ako keď máte na Facebooku stránku a myslíte si, že je super, že prináša mi to kopec zákazníkov, ale v skutočnosti to nikdy nebolo vaše. Ak sa Facebook jedného dňa rozhodne napríklad zatvoriť, zrušiť, skončiť svoju činnosť, alebo zmení natoľko pravidlá, že vašu stránku nebude takmer nikto vidieť, celý business vám padol. Tak isto je to pri týchto stránkach. Ak sa tá spoločnosť rozhodne napríklad, že príde zahraničný investor, odkúpi ich a v podstate ich zruší, pretože sú pre neho konkurencia na danom trhu, alebo tam nahodí vlastnú platformu. Vaše 2, 3 , 4 niekoľkoročné úsilie, ktoré ste investovali do vytvorenia údržby a vývoja takejto stránky, v podstate ide von oknom. Toto je úplne najdôležitejšia nevýhoda, ktorú si treba v prvom rade uvedomiť a určite sa nespoliehať na iba tento zdroj príjmov, alebo zdroj klientov. Ak to máte iba v jednom prípade z ďalších 5, 6 kanálov, vďaka ktorému vám chodia klienti, aj to je škoda prísť o takýto príjem, alebo o takýto kanál, odkiaľ vám prúdia v podstate klienti 24 hodín 7 dní v týždni. Toto krabicové riešenie má aj ďalšiu nevýhodu. Ten dizajn je veľmi rovnaký. Viete si tam možno pomeniť farby, možno troška nejaké usporiadanie, ale v podstate tá stránka vyzerá úplne rovnako, ako tie ostatné. Sú tam strašne obmedzené možnosti vývoja. To znamená, že podľa toho, ako sa tá firma vyvíja, si viete naklikať určité možnosti, možno priplatiť nejaký plus balíček, ale jednoducho, keď tam budete chcieť nejakú funkcionalitu, ktorá tam nie je, nebude tam. Ano, môžete napísať vývojárovi, ale či to tam pridá, to je veľmi otázne. A opäť, keď sa to rozhodne predať, všetko ide von oknom. Ďalšou z nevýhod je aj to, že neviete ovplyvniť napríklad nejak extrémne rýchlosť stránky. Opäť ste závislí od softvéru niekoho iného, ktorý môže byť vyvíjaný, nemusí byť vyvíjaný. Jedného dňa sa môžu tí partneri pohádať, opäť, prestanú to vyvýjať, prestanú tam robiť údržbu, spomalí sa to a vy máte problém. Mohol by som týchto nevýhod vymenovávať viacej, ale toto sú také najviac nevýhodné, ktoré áno, v prípade, že chcete otestovať nejaký nápad, vyskúšať si to, čo napr. obnáša aj vytvorenie eshopu a správa eshopu. Vyskúšajte to, ale vyskúšajte len niekoľko, maximálne na niekoľko mesiacov a potom choďte radšej do vlastnej stránky, alebo kľudne do riešenia na mieru. K tomuto by som chcel ešte pridať tzv. krabicové riešenia, čo nie sú ako keby riešenia na prenájom, ale sú to riešenia, ktoré sú určitým spôsobom vyvinuté, či už ich vyvinula nejaká agentúra, alebo napríklad sú aj možno častejšie používané viacerými firmami. A toto sú riešenia, ktoré sú tzv. One Stop Shop. To znamená, že dostanete toto riešenie, ktoré vy si zakúpite za určitý poplatok, oni vám ho nasadia a vytvoria a v podstate potom je na vás. V takomto je nevýhoda to, že buď potrebujete nájsť potom programátora, ktorý vám to bude obstarávať, ale opäť ste závislí od toho, ako rýchlo to oni vyvíjajú a ako to dokážu vyvíjať. Áno, môže byť programátor, ktorý vám dokáže do toho vyvinúť nejaké riešenie, ale oni ak napríklad zmenia rapídne základ softvéru, alebo ho prestanú dlhodobo vyvíjať, opäť, vaše celé riešenie, celá snaha ide von oknom, čiže v takýchto riešeniach odporúčam testovať, skúšať, hrať sa, aby ste videli, čo to všetko obnáša, či vás to vôbec bude baviť o ten web sa starať, alebo to napríklad vo firme budete musieť delegovať na niekoho iného, kto to bude manažovať, pretože vy sa potrebujete zaoberať oveľa dôležitejšími funkciami, ktoré vám prinesú viac peňazí, alebo potrebujete viac manažovať, aby jednoducho procesy vo firme fungovali lepšie, prípadne hajrovať ľudí, alebo robiť sales. Otestujte si to, vyskúšajte si to, naučte sa a choďte potom do riešenia, ktoré je oveľa lepšie a hlavne bude Vaše. The post Web na prenájom je skvelý, ALE appeared first on BugesWeb.
Aktuálne prieskumy potvrdzujú, že asi dvom tretinám ľudí home office vyhovuje, a to najmä zdôvodu, že nemusia do práce dochádzať a sú schopní sa efektívnejšie postarať o domácnosť. Zostávajúcej tretine však tento druh práce nevyhovuje. Príčinou býva, že i
prejsť na článokNové, moderné nákupné centrum v Michalovciach ponúka priestory na prenájom.
prejsť na článokPrenájom bytu v Spojených Štátoch Amerických a špeciálne v New Yorku patrí k tým najdrahším na svete. Za posledný rok sa cena prenájmu v USA zvýšila o 3%. Priemerná cena sa momentálne pohybuje na čiastke 1 463$ za mesiac, čo je o 43$ viac ako minulý rok v
prejsť na článokMilépletiarky, háčkarky a zberateľky farebných klbiek, jasné farby, elegantný vzhľad a úžasne ľahký úplet. Čo ešte by sme o tomto mohérovom skvoste mohli povedať? Neskutočne hebký na dotyk a úsporný na pletenie. Výsledkom je model ľahký ako pierko, tepluč
prejsť na článok