Každý z nás je influencer Peťo Ahojte, vitajte pri ďalšom diely Buzzworldu. Dnes sa budeme baviť o wordofmouth, ktorý má skratku WOM a po slovensky tzn. osobné odporúčania, čau Gabo. Gabo Ahoj Peťo. Peťo Prečo tak potichu si ma pozdravil. Gabo Nebolo to potichu, to bol môj normálny hlas, ale ja som chcel povedať iba na úvod, že s témou prišiel aj Peťo. Peťo Ešte úvod som ja nedal. Gabo Ale s témou prišiel Peťo, ale neskutočne ma potešil, to je moja obľúbená téma, takže Peťo, tak povedz si svoj úvod a potom poviem ja dôležité. Peťo No ja vám na úvod taký skoro až príbeh, môžem? Gabo Môžeš. Peťo No. Wordofmouth alebo teda preložené do slovenčiny trochu hlúpo, ale teda, že osobné odporúčania, tzn. že ako sa odovzdáva dobrá referencia na nejakú firmu, produkt, značku, čokoľvek, proste z úst do úst inak povedané medzi ľuďmi. Je to teda podľa mňa najlepší marketingový nástroj všetkých čias, nič lepšie na svete neexistuje, ako je Wordofmouth alebo teda osobné odporúčanie, ale ani náhodou neprišlo s internetom neprišlo ani s marketingom. Hej, že ona je tu s nami proste veľmi veľmi veľmi dlho vlastne úplne od začiatku ľudstva a ja na to mám taký 1 príbeh. Predstav si, že je nejaké 16. storočie iba preto to hovorím, že nie, že nebol internet, nebola ani elektrina, neboli masovokomunikačné prostriedky. Hej, čiže dávno pred masovokomunikačným prostriedkami. No a Ďuro si v dedine z horného konca si chce kúpiť novú kravu, hej, lebo už potrebuje kravu a mlieko. No a sused Jožo má výbornú kravu, ktorá dáva veľa mlieka, tak Ďuro ide za Jožom a hovorí Jožovi, že počúvaj, odkiaľ máš tú kravu, že výborne ti dojí, no a Jožo hovorí, vieš čo mám to od Aničky z dolného konca. A keď je jarmok, tak ten Jožo ide za tou Aničkou a hovorí, vieš čo, zdá sa, že tvoje kravy dobre doja, chcem od teba kravu. To je proste, že osobné odporúčania pred masov komunikačnými prostriedkami, čiže opýtam sa niekoho, kto je s niečím spokojný alebo tej téme rozumie a on ti odporučí v tomto momente najlepšie riešenie. Gabo Podľa mňa to bol príliš dlhý príbeh na niečo, čo je dosť samozrejmé. Peťo Počkaj, neni. No a pointa príde, a teraz sme v dobe, keď vlastne celý svet je z digitalizovaný, poprepájaný a dnes už samozrejme, že pokiaľ mám vo svojom okolí niekoho, kto rozumie kravám alebo autám alebo mobilom, tak sa ho opýtam, nemôžem mať na každú oblasť života odborníka kamaráta, to sa nedá a vlastne toto wordofmouth tieto vlastne osobné odporúčania zrazu sa nahradili lajkovaním, pozitívnymi recenziami, hviezdičkovaním, komentovaním, zdieľaním dobrého obsahu, že to je vlastne to dnešné wordofmouth, aj keď to tak vlastne nevoláme a ty keď dnes si vyberáš reštiku, taxikára, hotel, cestovku, mobil, čokoľvek, tak vlastne sa pozrieš na to, čo si o tej veci alebo o tej službe myslí celý internet a na jednoduchšie zvizualizovanie je, že sa pozrieš, koľko to má hviezdičiek, ale v ideálnom svete si aj prečítaš nejaké recenzie, pozrieš si nejaké video recenzie a vlastne je toto wordofmouth toho, keď sa predtým tí ľudia museli stretnúť a rozprávať a mám potom k tomu aj dáta, ale už sa tu nadychuješ, tak poď. Gabo Nie akože ja len keby všetko, čo hovoríš, úplný súhlas. Peťo A za to, že si zhejtil môj príbeh, je to super. Gabo Bolo to dosť dlhé, ale však dobre, ja len tak poviem k tomu. Poviem k tomu, ako reálne, že možno aj ja mám ako keby nejaké dáta, ktoré používam často, teda nielen pri akoby marketingu, akoby ako takom, ale aj hlavne pri politickom marketingu, tak ako keby všetky výskumy ukazujú, že prirodzene najviac zo všetkých komunikačných kanálov dôverujeme ľuďom v našom okolí. To je základ, tzn. že keď to aj skúmali v živote tradičným médiám, a neviem televízii atď. tak atď. vychádza zo všetkých prieskumov, že rodina,, priatelia a ľudia, ako ja, to je (???) dôležité, hlavne ako keby to na tom internete ľudia, ktorí sú mi podobní niečím, že či už vekom, správaním a podobne, keď niečo odporúčajú. To sú tie najdôveryhodnejšie komunikačné kanály, tzn. že áno, súhlasím, že je to ten najefektívnejší najlepší spôsob, keď vás niekto ako vy alebo odporúča nejaký váš produkt. Peťo Ja mám k tomu aj pár čísiel. Tak poďme si ich prejsť. Samozrejme zdroj, že som ich našiel na internete, takže to musí byť pravda. 91 % zákazníkov pravidelne alebo aspoň občas číta online recenzie 91 %. 84 % všetkých ľudí veria online recenziám rovnako ako veria osobným odporúčaniam, čo je podľa mňa totálne šialené, lebo stále je to, že hocikto môže napísať hocičo o hocikom a 84 % ľudí ako keby si mi to hovoril ty naživo, neviem či ty, ale niekto, kto niečomu rozumie teda. 87 % ľudí nenavštívi podnik, ak nemá hodnotenie medzi tromi-patimi hviezdičkami, tzn. pod 3 hviezdičky, ak sa dozvieš na internete, že nemá ani 3 hviezdičky, ani tam nejdeš. Gabo Myslíš nejaké (???). Peťo Hej, hej nejaké presne nejaký podnik alebo alebo niečo. Potom je, že 74 % konzumentov teda zákazníkov hovorí, že pozitívna recenzia, ktorú si prečíta na internete, zvyšuje jeho dôveru b ten lokálny biznis, že už stačí, že online niekto ich chválil a on už im verí viac, aj keď tam nikdy nebol. 59 % čiže stále viac ako polovica tých používateľov si pozrie 2-3 recenzie predtým, ako sa rozhodne, či nejaký biznis využije, tzn. vojde do reštiky, objedná si taxi, kúpi si mobil. 2-4 si pozrie, než sa rozhodne za počítačom a posledné, čo tu mám, keď zdvihneš svoje hodnotenie o jednu hviezdičku, tak zvýšiš svoj predaj o 5-9 %, samozrejme nemyslím z 1 na 2 hviezdičky, ale keď z 3,5 na 4,5 tak zdvihneš svoj predaj o 5-9 %, ale pozor každý 1 negatívny komentár, ktorý tam máš a teraz myslím tie nespracované, hej, čiže necháš ho tam ako nech ťa hejtuje a neriešiš to. Každý jeden má potenciál odradiť tridsiatich potenciálnych zákazníkov. Gabo Sedí, akože keď si povieme, že ako sa ja rozhodujem. Klasicky vyberám si hotel na bookingu, čítam si recenzie, čo o tom ľudia hovoria, či je tam ticho, neviem, čo dobré jedlo a pod. reštaurácie, inak na tomto princípe podľa mňa že funguje, že komplet influencer marketing na konci dňa, že to, že ti nejaký influencer niekto komu dôveruješ v nejakej oblasti. Peťo Tak to bolo začiatkom myslené, súhlasím s tebou. Gabo Áno, že je to tomto o tom, že vlastne ty dôveruješ, že príklad, že ja keď idem do nejakej reštaurácie, väčšinou chodím do reštaurácie, ktoré vidím na to, že to zdieľa, čo je. Food bloger na Slovensku to jej dáva ok, aha super reštaurácia, odpovie, to čo je, tak tam vlastne idem. Klasický príklad, tak wordofmouth alebo influencer marketingu. Peťo Áno, súhlasím s tým, že influencer je hlásna trúba wordofmouth, lebo to nehovorí jeden jednému, ale hovorí to mnohým. Ale preto som dal tú poznámku, že takto bol influencer marketing kedysi myslený, ale už sa veľmi zopsul, lebo potom máš influencerov, ktorí vlastne odporúčajú hocičo hocikomu iba vtedy, keď im za to zaplatia. Gabo Ale takto to práve nefunguje práveže, že áno, oni to robia ale to si myslím, že to influencfer marketing, ktorý nefunguje. Peťo Áno, že nestačí, že to povie influencer, ale povie to influencer , ktorý po A, v tej téme má relevanciu, že naozaj, čo je veríš mu s jedlom, ale nebudeš si podľa neho kupovať mobil, tak to je 1 jedno upresnenie a druhé, že zároveň teda u neodporúča hocičo, ak tomu on sám neverí a ak tieto 2 dodrží, tak máš pravdu, že môže byť veľmi multiplikačný efektom toho, že musíš obísť tých zákazníkov po jednom, lebo 1 influencer to vybaví za teba. Gabo Ale to je vôastne dôležité potom povedať, že a to je to čo hovorím, ako keby na veľa prednáškach na začiatku, že influencer je každý. Každý z nás je influencer, lebo ak vy máte nejakú tému, ktorej ako kebyže rozumiete, tak prirodzene sa, čo už keď len vaši kamaráti a známi, to nemusíte, že o tom píšete na Instagrame, ale trebárs, že rozumiete politike klasicky, však ako toto, idú voľby, tak sa vás vaša mama, babka pýta a ty Jožko, koho budeš voliť, však ty to akože tie diskusie, odporuč mi niekoho, jednoduchá vec. Takže každý z nás je influencerom pre nejakú časť ľudí. Peťo No a ty si povedal výborný príklad, ktorý nebolí, sú ale príklady, ktoré bolia a poznáme to, my ktorí robíme v digitálnom marketingu, lebo Peťo robí s tými počítačmi, tzn. že ti chodia dopyty. Peťo nefunguje mi tlačiareň. Mohol by si sa na to pozrieť? No nemohol by som, lebo ja, no jasné, ty nikdy nie si ochotný nám pomôcť. Gabo Dobre dobre. Peťo Počkaj, počkaj alebo Peťo, vieš čo? Vieš, ako ty robíš s tým internetom. Áno, to už vieš, že je zle, hej, lebo už tá akože, ako sa povie tá predpoklad je zlý, lebo s tým internetom. No počúvaj, kamoške sa stala taká vec, ona zavesila nejakú fotku a potom jej niekto napísal, a ona mu poslala peniaze, že ako teraz ich akože má dostať naspäť a hovorím, že ale ja nevyriešim, že tvoja kamoška je hlúpa. Gabo Nepočúva Buzzworld, kde sa rozprávame o scamoch. Peťo No ale však ty s tým robíš, tak, čo by si jej poradil, no poradil by som jej, aby nabudúce neposielala tie peniaze. Chápeš, že normálne, že od opravy tlačiarní cez akože naletenia na hlúpe scamy sa ma pýtajú, a to je podľa mňa zase, že keď majú pocit, že si influencer v kategórií, v ktorej nechceš byť influencer. No daj ty. Gabo Ale ty aspoň vieš, že ti priznávajú nejakú akože, že niečo vieš, nejaký nólist ti priznávajú, keď robíš akože PR, to je také, že dedko môj a Gabko a tí, čo vlastne robíš. Peťo Áno, ale počkaj, to mám aj ja. Gabo A ja hovorím, že PR, no samozrejme dedko nevie, tak dáš mu desaťminútovú, akože vysvetlíš PR, médiá atď. a potom zaklincuje poznámkou, no ja stále neviem, ako sa tým uživíš. Peťo Presne presne. Ja som to tu podľa mňa hovoril, ale teraz je čas, aby som to zopakoval. My samozrejme tomuto čelíme v digitáli. Samozrejme, že každý rok je to trošku lepšie, ale teda v tých prvých rokoch to bola čistá katastrofa. Takže sme mali 2 verzie, nehovoril som to tu? 2 verzie, že čo hovoriť rodičom, že kde pracujem, tak rodičom sa hovorí, že robím reklamu na internete, že to je tak akože na pochopenie, ale pozor, čo sa hovorí starým rodičom a starým rodičom sa hovorí pracujem u súkromníka na počítači. Gabo Cha cha cha cha. Peťo A na to väčšinou príde od tej babky alebo od toho deduška, že to je dobre, aspoň si v teple a vieš, tam akože takto to stačí vysvetliť, takže tu niekde s tým. Gabo Radíš, nabudúce hovoriť teda dedkovi, teda nevysvetľovať, čo je PR a komunikácia, ale snažiť sa povedať, dedko som v teple. Máme obedy. Peťo Máme obedy, počítač, robím na počítači a píšem články. Gabo Druhý princíp toho wordofmouth je veľmi dôležitý a teraz poviem trošku teoreticky ale, že pri každej komunikácii sú 2 dôležité veci, je rozdiel medzi informovaním a presvedčovaním, že informovanie je len to, že dáte nejakú informáciu, to je väčšinou tá eversonová kampaň, existujem, vyrábam tenisky, alebo mám reštauráciu zjednodušene. Ale presvedčiť niekoho, aby si tie tenisky kúpil a do tej reštaurácie išiel, to je úplne iná disciplína a to už je reklama, ale práve ten wordofmouth, je tu aklo keby strašne dôležitý. Že to je o tom, že ľudia sú veľmi konformní a funguje to jednoducho, ak keby na tom modely, že ak dostanem odporučenie z viacerých miest, že im to povie Jožo, Fero a Mišo, že bol v nejakej reštaurácii a tam mu chutilo, tak automaticky povie, okej, tak nabudúce pôjdem aj ja alebo mi to moji známi odporúčali, a to je tak ako keby kniha, ktorú ako keby silne odporúčam, volá sa Social physics, strašne sa mi to páči, že ako keby do Social dávali, ako keby fyzikálne zákony a to je sranda, lebo chlapík, ktorý robil to, že toto sa snažil merať, lebo wordofmouth akože asi klasicky, že akú vieš variť wordofmouth, však vieš variť toto. Peťo Nejakými kupónikmi sa to meriava. Gabo Napr. tento robil vieš akú haluz? (???) na študentoch klasicky, však toto a normálne im dával ako keby také, že čipy, že buď do telefónu alebo noste so sebou nejaké ako už neviem, čo nejaké zariadenie a merať interakcie medzi ľuďmi, že ako sa Jožo stretáva s Mišom a s Ferom, ako prúdia informácie v nejakej sociálnej skupine a skúmal ako sa navzájom ovplyvňujú a presvedčujú a dávajú si rôzne názory. Peťo A počúval tie rozhovory teda? Gabo Nie, tam išlo o to, že aké majú interakcie medzi sebou a teraz ti príklad, že ty dôjdeš do novej roboty a teraz na oddelení sú piati kolegovia a teraz ťa zoberú v prvý deň do reštaurácie a teraz vysvitne, že tí piati kolegovia nedajbože sú vegetariáni, tak samozrejme chodia do vegetariánskych reštauráciách tak, akože nechceš byť outisider. Peťo Ale ale je to smutné uznávam. Gabo Je to smutné a chodíš s nimi a pointa je v tom, že aj ty, keď si predtým jedol mäso, tak automaticky buď znížiť spotrebu mäsa alebo sa v nejakom čase z vegetariánom staneš. Vegetarián je moc zlý príklad, s fajčením to funguje. Nefajčíš, všetci tvoji kolegovia fajčia, chceš chodiť s nimi na prestávky, tak si zapáliš aj ty, tá konformita je veľmi silný princíp. Peťo A tí vegetariáni sú smutnejší príklad ako tí fajčiari. Gabo Vážne, no však dobre. Social proof pre pamätníkov skladba od H-16 Peťo Ale áno, máš pravdu. Ty si to vlastne naznačil, ale tam potom funguje niečo, čo sa volá Social proof, to znamená sociálne, ináč čo dostávame fit becky, spätnú väzbu dostávame na Instagrame, že máme hovoriť po slovensky, takže Social proof len preložím, že také akože sociálne schválenie svojho správania presne, že keď väčšina robí niečo, tak budem to aj ja, aj keď vlastne si nemyslím, že je to super, teraz nemyslím fajčiť ale všetci chodia do tejto reštiky a všetci ju chvália, tak vlastne ty sám seba presvedčíš, že ti tam chutí, lebo však tí iní nemôžu byť hlúpy, keď tam všetci chodia a chvália to a vlastne si nájdeš sám v sebe dôvod, prečo tam chodiť, aj keď tebe osobne tam nechutí, že musíš byť veľmi silná osobnosť, aby si odolal takému náporu veľa ľudí naraz, ktorí hovoria, že kokos, že najlepšia reštika na svete a ty tam dôjdeš a povieš, že fuj to bolo hnusné. Gabo Ako toto je princíp, ktorý akože s tým prišla skupina H16 hip-hopová názov pesničky S kým si, taký si, zjednodušene povedané pre pamätníkov. Peťo Výborne, tak máme tu ešte aj krátku suvku do repu. No a teda, aby sme to otočili, že čo s tým marketingu a v komunikácii. Prosím vás úplne základné pravidlo akéhokoľvek podnikania a je mi fakt jedno, či predávate radiátory alebo máte reštauráciu alebo máte cestovku alebo predávate mobily. Je to fakt jedno alebo ste agentúra, hej, neustále potrebujete pracovať na svojej online reputácii a pracuje sa na nej tým, že od tých spokojných zákazníkov si pýtate feedback, lebo tí nespokojní vám ho dajú, aj keď si ho nepýtate. To nemusíte, Slováci sú vybavení. Bol som nespokojný, okamžite vytočený, nastratý, píše jedna hviezdička všetko hej, lebo zase krátka odbočka, lebo my proste na Slovensku nikdy nie sme vedení k tomu, aby niekto za tebou prišiel, potľapkal ťa po pleci a povedal good job. Mimochodom nám to občas píšu na Instagrame, že chalani, že super podcast, ale no naozaj, že nám píšu, že super podcast, že good džob chalani, ale vlastne v tom reálnom živote a to nie je moc často, možno častejšie, ale ak sa vám to páči, ale v tom reálnom živote sa to vlastne nestáva. Gabo Mne sa to stáva dosť často, ako teraz myslím vážny, lebo veľa ľudí. Peťo Dobre, generálne len chcem povedať, že good džob je, že samozrejmosť a keď niečo niekto pokašle, vieš, ty tiež neprídeš za šéfkuchárom, že dnes bol fantastický obed, no povieš si dobre bolo, prídem aj zajtra. Nie, nerozkrikuješ sa tam, ako bolo super, ale keby ti tam akože vyliezol šváb z toho taniera, tak ver tomu, že to povieš všetkým známym, ešte im to aj napíšeš na Google, aj na Facebook, aj na Instagram. Ja len o tomto hovorím, o tom princípe, že tá negativita je oveľa akčnejšia ako nejaká pozitívna referencia, a preto vraciam sa k tej pôvodnej myšlienke, preto marketingu si tie pozitívne feedbacky musíme pýtať. Dobrý deň, boli ste spokojní v dotazníku po akcii, po nákupe, po pobyte, po všetkom, boli ste spokojní, prosíme dajte nám hviezdičky, dajte nám hodnotenia, ak ste boli spokojní, ak ste boli nespokojní, napíšte nám, ak ste boli spokojní, napíšte to verejne, lebo Slováci nie sú zvyknutí dávať pozitívny feedback. Gabo No a toto je ako keby ja som to povýšil možno o stupeň ďalej. Že to nie je len o tom, že nech vám napíšu pozitívnu recenziu a podobne, ale ideálne je, ak vás ten zákazník ako keby odporúča ďalej klasicky na sociálnych sieťach. Teraz sme to riešili, ako keby v politike, že keď vás niekto chce voliť, tak nie je nič lepšie, ako keď to napíše na svoj Facebook. Ja zajtra idem voliť Joža, Miša, Fera, alebo ja odporúčam túto reštauráciu, lebo som sa tam minule bol najesť a bolo tam super, choďte aj vy. Peťo Ale podľa mňa toto je, že strašná nadpráca a toto 90 % ľudí nespraví. Myslím si, ale. Gabo Nespraví, ale to keď. Peťo Ale dať ti hviezdičky. Gabo Áno jasné. Peťo Alebo napísať aspoň proste dať ti nejaký neviem palec hore, to ešte sú ochotní tí ľudia robiť, že zase ja viem, aký ideálny stav. Ja hovorím, že čo je to minimum, čo by tie značky mali od tých zákazníkov pýtať. Musia si normálne vyzbierať, ručne si vyzbiera ten feedback poctivý, žiadne fejkovanie, žiadne fejkové recenzie, ale poctivo sa tým ľuďom slušne pripomínať a normálne ich slušne žiadať o feedback, aby tá online reputácia, preto som tie čísla hovoril, vedela tých budúcich zákazníkov pozitívne ovplyvniť, prísť vašej krčmy, kúpiť si váš produkt, využiť vaše služby. Gabo Áno, ale ten finálny stav toho marketingu, ten ideálny je mať tých brand ambasádorov, ktorí kvázi vás odporúčajú a hovoria o vás ďalej a sú aj na Slovensku značky. Tým sa to podľa mňa darí, že tie, kde by ľudia nemajú problém napísať, že príklad poviem, Martinus, kúpil som si tú knihu a ich neviem, čo servis bol skvelý, ešte mi tu postaví neviem čo, do nejaký, ja neviem záložku s usmiatym smajlíkom, my tu napísal, že mám pekný deň a hodí si to na sociálne siete. Peťo Áno, len si treba uvedomiť, že Martinus je veľmi svetlá výnimka, vieš, že nevymenoval by si 10 firiem, ktorí takto zbierajú pozitívny feedback spontánny, ale každá firma na Slovensku potrebuje ten onlinovú reputáciu si budovať ten wordofmouth, lebo je veľmi malá šanca, že niekto bude, sa stane novým ambasádorom a bude všetkým hovoriť, že ja som u tohto operátora, ten je fantastický, choďte všetci tam, to sa proste nestane, ale keď mi dá aspoň 5 hviezdičiek na Facebooku, tak moji kamoši uvidia, že ja som dal 5 hviezdičiek na tom Facebooku. Gabo Akože zhodneme sa, zhodneme sa, netreba to podľa mňa ďalej ako rozvíjať. Ako využiť potenciál Word of mouth? Peťo No ja tu mám pár takých príkladov, najprv 2 také akože real a potom som aj z internetu posťahoval všelijaké bizarné, že ako sa dá s tými recenziami pracovať kreatívne, tak predstav si obyčajnú takú tabuľu pred podnikom, kde kriedou píšeš menučko, hej a namiesto menučka je pred tou reštikou napísané kriedou, že vstúpte a ochutnajte najhorší šalát, aký mala jedna žena na 352 vo svojom živote. Čo je fantastický spôsob ako pracovať s recenziami. Ona to naozaj napísala na ich 352 akože profil, lebo ty ideš okolo tej tabule a povieš si, že okej, buď tá žena má pravdu, idem ochutnať a dám im to vyžrať, alebo samozrejme, že to pravda nie je, inak by to sem nepísali, tak idem ochutnať ten šalát, aby som sa postavil na ich stranu, že tá žena sa mýli, ale počkaj, počkaj počkaj, ale čo je podľa mňa absolútne kľúčové, že si to pozrieš. Na rozdiel od toho, keď tam bude napísané gulášová, držková, pľúcka na smotane a neviem čo, tak toto si pozrieš, usmeješ sa a podľa mňa oveľa väčšie percento vstúpi pri takejto tabuli, ako keď tam je napísané, že pivo. Gabo To beriem, ale akože ty ideš zdôrazňovať tú negativitu, že ok, že niekto napísal, to bol najhorší šalát, čo ja viem. Peťo Ale keby si si neveril, tak tam nenapíšeš, ale keď si tak strašne veríš, že ten šalát je super, tak ťa predsa jedna žena z 352 I nemôže vyrušiť. Gabo Dobre. Že súhlasím s tým, že je to niečo, čo zaujme a že určite to má vyššiu, ako keby efektivitu, ako keby si tam napísal, že máme Caesar šalát. Peťo Presne, dobre a druhé teraz si predstav normálne, že dvojstranu šajny, glosy v magazíne. Chápeš, normálne veľký krásny magazín dvojstrana inzertná a tam je fotka akože chlapíka, ktorý lyžuje a je tam jedna hviezdička, je to prepísaná recenzia z ich online, je tam jedna hviezdička, nadpis je To advanced, čiže príliš náročné a celá recenzia, ktorá je tam napísané v tom vytlačenom v časopise znie počul som, že snowboard je náročná hora, ale to čo tu zažívam, je totálne šialené. Hlboký sneh, samé bubny, plno stromov, kto sa tu má lyžovať, ani náhodou to nie je zábava. Greg Los Angeles, Kalifornia. Oni vytlačili na dvojstranu negatívnu recenziu nejakého lyžiara začiatočníka a hovoria vlastne tým, že počúvajte, ak chcete ísť na kopec, kde sa nebudú motať začiatočníci pod nohy, lebo pre nich sme príliš strmí a príliš neupravené svahy, tak príďte k nám, čiže opačne vlastne ti predávajú, keby povedali, že 5 hviezdičiek, super pre super lyžiarov, tak si povieš, no to mi hovoria všetci, už tomu vlastne ani neveríš, lebo to hovoria všetci, oni to urobili, naopak a je to podľa mňa, že brutálne. Gabo Dobre, ale takto, ale v tomto prípade ty sa vlastne, ty ukazuješ recenziu, ktorá je v súlade svojím pozicioningom. Pozicioning je, že som ako keby že strašne náročných lyžiarov a niekto hovorí, ž som strašne náročný, tak vlastne sa len potvrdzuje. Peťo Lebo niekto mimo cieľovky, hovorí, čo ma nezaujíma. Gabo To je ako keď na pohovoroch povieš, že akú máte slabinu, no strašne som perfekcionista a veľa pracujem, chacha atď a chápeš, že dobre, že je to ako slabina, ale vlastne sa pozicionuješdo niečoho, kde chceš byť pozicionovaný, lebo že veľa pracuješ a si perfekcionista. Peťo A na toto vám výborný vtip. Gabo Nemali sme tému pohovorov, ešte to by sme si mohli dať. Peťo Príde chlapík na pohovor a jej (???) sa opýtať, že aká je vaša slabá stránka, tak moja slabá stránka je určite otvorenosť a (???) hovorí, no ale ja si nemyslím, že otvorenosť je slabá stránka, ale ja vám u riti, čo vy si myslíte. Dobre. Poďme ďalej. Gabo Tak ako keby veľký trend, ktorý v Amerike, ako keby teraz fičí, sa volá realson marketing, vieš čo to je realson marketing, počul o tom? Ja to viem hlavne, ako keby z politiky ale predpokladám, že to súvisí, akože je to použiteľné aj v klasickom marketingu. Je to o tom, že príklad, si značka a máš nejaký newsletter, tak máš nejakú databázu, neviem 10 000 ľudí, pošleš im ako značka newsletter ale to čo sa používa hlavných (???) kampaniach, keď máš nejakých ľudí, ktorí sú tu tvoji nejakí dobrovoľníci alebo skalní voliči, tak oni ti dajú tú svoju databázu kontaktov, napríklad z telefónu a ty posielaš ako keby ten svoj message, castemizovanie, personalizovanie akoby cez nich, že nehovoríš to ty ako kandidát, ale dostanú email tí jeho kontakty od neho. Príklad tento software a dostaneš, ty ako Peťo Šebo, ako keby si niekoho teda odporúčal voliť, tak všetci tvoje kontakty dostanú ja, Peťo Šebo odporúčam v sobotných voľbách, voľte toho a toho a participuje to presne na tomto pointe, že ty viac dôveruješ, že ako keby tomu Peťovi Šebovi, lebo je to kamoš a odporučíš niekoho voliť. Samozrejme na Slovensku akože neviem koľko ľudí by reálne akože sa pod niekoho podpísalo, ale princíp akoby riešená v marketingu sa teraz veľmi veľmi intenzívne využíva. Peťo Okej a je to ináč pekné obchádzanie GDPR, lebo vlastne to ten kandidát alebo tá značka nemusí poslať, lebo ani nemá právo, ona ti len pošle znenie a ty ak stojíš za tou značkou alebo politikou alebo kýmkoľvek, tak vlastne ty máš právo svojim kontaktom napísať čokoľvek. Áno, je pravda, že keď sa z teba stane spamer, tak ťa začnú oni blokovať, filtrovať, ale pokiaľ to pošleš veľmi rozumne ľuďom, o ktorých vieš, že by ich tá informácia mohla zaujímať, tak súhlasím, že je to pekné obchádzanie GDPR. Gabo No nie je to obchádzanie GDPR, že viac dôveruješ ľuďom, ktorých poznáš. Peťo Už je to proste taký multi level marketing trošku, nie? Gabo Okej, áno, v podstate áno, ale (???) lepšie (???) aby si neodradil ľudí, že ideš na multi level využívať. Peťo Ešte tu mám pár recenzií. Gabo Ja sa tu snažím dostať nejaký akože dibnoleeds a ty máš recenzie. Peťo Ja napríklad akože používam toto wordofmouth, keď si chcem pozrieť nejaký film alebo seriál a teraz, buď mi to samozrejme odporučia kamoši v robote alebo teda niekde. Gabo Počkať, akože to robí každý to, že niekto ti odporučí seriál, prvé, čo ideš IMDB a pozrieš si, koľko má %. Peťo No presne, počkaj, buď mi to odporučia kamoši a už to neriešim, že zhruba poznajú môj vkus, tak si to pozriem zo slušnosti, a potom im vynadá, že to bola kravina alebo si pozerám nejaké databázy, hej, IMDB alebo CSFD pri česko-slovenských hlavne filmoch, ale aj však aj svetových. No a teraz ti povedať moja, že reals story, ktorú som si spomenul, keď som sa chystal na tento podcast kámo a to bolo, že išiel nejaký slovenský film v telke, tak som si akože ja si niekedy tak pozriem, či mi to stojí za tých akože zabitých 2,5 hodiny aj s reklamami, tak sa dopredu idem akože informovať, či tomu mám venovať vôbec ten čas. Gabo Poviem ti tajomstvo, že pri slovenských filmoch. Peťo Počkaj, počkaj ale ja dávam tomu šancu a teraz počkaj a teraz tam bolo hodnotenie, bolo to na ČSFD a bolo to po česky, hej citujem. Najlepší slovenský film jaký jsem, kdy videl. Dal tomu jednu hviezdičku. Gabo Cha cha cha cha cha. Mal dať 2 lebo tým najhorším dával 1, vieš. Peťo Ja som sa skoro pošťal od smiechu, keď som to videl. Chápeš, že to je, to je tak pravdivé. To je, mňa teraz zabijú všetci, ktorí tvoria slovenskú kinematografiu. Ja som sa skoro pošťal od smiechu. Normálne som si povedal, že tak to si musím pozrieť tento film. Gabo Áno, ale zase zároveň, že ja som čítal o tom, že je v tom princíp, že ideš do reštaurácie, kde si prečítaš najprv recenzie, ideš do hotela, kde si pozrieš recenzie, na IMBD si pozeráš filmy, že to úplne nie je ideál, lebo vlastne podliehaš ako keby takému väčšinovému vkusu. Vieš, hlavne pri tých filmoch to je, že to je väčšinový vkus, ako väčšinou to sedí, aby som bol úprimný. Áno, že keď má niečo vysoké IMDB, tak sa mi to väčšinou páči, (???) ale nie je to úplne, že ideálny princíp, spoliehať iba na to. Peťo No chápeš, tá investícia a teraz po A časová, B finančná, C energetická a do akejkoľvek neznámej situácie, hej film, reštika, dovolenka je tak strašne veľká, že ty potrebuješ aspoň sám seba upokojiť, že nejdeš úplne do neznáma, ale že je malá šanca, že alebo malá, je stredná šanca, že to bude v poriadku. Gabo Súhlasím, súhlasím len, akože má to svoje down side, to je všetko, čo chcem povedať. Peťo No daj ešte niečo akademické, lebo ja už tu mám vtipné historky. Gabo Už nemám nič akademického. Peťo No hlavne, že si ma zhejtil, no dobre, tak poďme na to, takže Rick James napísal na recenziu filmu. Gabo To je niekto známy. Peťo Nie, to aby mali tieto akože. Gabo Ten človek sa volá Rick James. Peťo Presne, napísal ako recenziu k filmu Vlk z Wall Street. Gabo Dúfam, že napísal niečo pozitívne, lebo to je super film. Peťo Áno, dal tomu jednu hviezdičku. Nadpis je: Pozor, toto nie je dokument. A recenzia znie, je toto v angličtine všetko, tak ja to budem len tak že prelietávať. Ja som si myslel, že ide o dokument o urbanizácii, ktorá ovplyvňuje divoký wild life, divoký svet, divočinu, ale je to o nejakom hajzlovi, veľa drog a nejakej lodi. Gabo To je dobrý hejter. Peťo Perfektné. Perfektné. Potom tu mám úplne fantastickú kámo. Chlapík píše, kúpil si športovú tašku, hej takú podlhovastú na tréningy a hovorí 5 hviezdičiek a hovorí, je to Rus ináč. To, že mám tú vlajku, že je Rus. Taška je super, nesmrdí, dobrá látka, vyzerá presne ako na fotke, nie je ani veľká, ani príliš malá, vie odniesť 6 pivových plechoviek naraz. Aha, vo fitku som ju ešte nemal, tak neviem. Výborne poďme ďalej. Gabo Máš aj nejaké finále, že by sme zaradili nejaký rebríček, že ten najlepší na koniec. Peťo Že všetky sú dobré, všetky sú dobré. Akože vieš fotka tohoto ručného mixéra 5 hviezdičiek, kde je napísané. Neviem ako vaša žena, ale moja žena urobila palacinky po trinástich rokoch? No a pozor, keby som mal vybrať, že absolútnu stopku, tak je tam fotka myši, chlapík kúpil myš a píše 5 hviezdičiek. Gabo Ako živú myš. Peťo Nie veď myš počítačovú. 5 hviezdičiek a hovorí, zachránilo mi to vzťah. Hlasné klikanie myši vždy budilo moju priateľku v noci. Tento problém už nemáme, náš vzťah a všetky problémy sú minulosťou. Táto myš je tak tichá, že moja priateľka niekedy aj zabudne, že som doma, niekedy dokonca až tak, že si prinesie milenca. Je úžasný, dobre a dobre a poslednú môžem dať. Recenzia na nejaký produkt všetko v poriadku. Nemôžem povedať, že to trvalo dlho, kým to prišlo, ale objednal som to pre frajerku a omylom som to dal žene. Gabo Cha cha. Cha. Peťo Priatelia zbierajte recenzie, lebo okrem trápnych hviezdičiek máte šancu získať aj takéto klenoty a potom sa s nimi hrdo hrdo chváliť v marketingu a v komunikácii. Chceš niečo povedať? Gabo No ešte som mal jednu múdrosť, ale tak sa to už nehodí po tých tvojich recenziách. Jednu vec som chcel povedať, že je veľmi dôležitý ten systém, že keď niekoho ako keby presvedčíš a je tento akoby tvoj ambasádor a podobne, tak je to veľmi dôležité a ten wordofmouth sa ťažko meria. On presvedčí ďalších ľudí, o ktorých vy neviete. Že to je akoby tá pointa, že veľakrát sa o tom rozpráva, joj a teraz jednému zákazníkovi sa budem venovať ale pointa je v tom, že vlastne vyplatí sa venovať čas aj jednému zákazníkovi, lebo nikdy neviete, koľko dobrých referencií on o vás akoby dá niekde ďalej, zjednodušene povedané, šíri vaše dobré meno. Peťo Ďakujeme, že ste boli s nami, počujeme sa pri ďalšej epizóde a zbierajte si recenzie, zídu sa vám. Gabo Čaute.
V tomto roku v Apríli, na najväčšom svetovom veľtrhu FIBO v nemeckom Kolíne nad Rýnom, spustil Under Armour UA RUSH. Nová línia tréningového oblečenia bola vytvorená z minerálne-infúznych tkanín navrhnutých tak, aby odrážali energiu a zlepšovali výkon. Un
prejsť na článokMy, áno my sme mladí ľudia, ktorí šírym svetom blúdia. A každý z nás veľkú lásku hľadá, čaká, kedy to pravé dievča zbadá.
prejsť na článokdovoľte aby sme Vám predstavili náš najnovší Katalóg Materiálov na každý deň, kde nájdete všetko potrebné pre realizáciu dizajnového zákazkového nábytku nielen do kuchyne.
prejsť na článok- každý mal prácu - hoci mal každý prácu, nikto nič nerobil - hoci nikto nič nerobil, plán sa plnil nad 100 percent - hoci sa plán plnil nad 100 percent, nikde ničoho nebolo - hoci nikde ničoho nebolo, predsa mal každý všetko - hoci mal každý všetko, pred
prejsť na článok#image_1097171299 { width: 100%; } Nikdy sme do žiadneho elektrobicykla nevložili také úsilie! Každý robíme, čo vieme najlepšie a my vieme vyrábať jedinečné elektrobicykle. Chceme byť originálni a nápadití, zároveň d
prejsť na článok