Zameranie

Najťažšie rozhodnutie, ktorého sa netreba báť. Vybrať si smer svojej kariérnej cesty nie je jednoduchá záležitosť. Zaviazať sa jednému cieľu v budúcnosti a pracovať na jeho dosiahnutí vyzerá hrozivo. Čo ak ma to prestane baviť? Čo ak nebudem dosť dobrý? Čo ak si tým nebudem vedieť zarobiť? Náš strach a neistota a do určitej miery aj nevedomosť nám bránia rozhodnúť sa ísť za tým, po čom naša duša piští! Netreba sa však báť! Prekonať túto bariéru dokáže každý a stojí to za to! Na to ako si vybrať svoje budúce zameranie neexistuje jednoznačný návod. Profesionáli z ARTwork komunity si pre vás ale pripravili zopár rád na zamyslenie, ktoré im pomohli vybrať si ich kariéru. Na začiatok je dôležité stanoviť si ciele, priority a očakávania. Odjakživa ťa bavilo kreslenie a hry. Premýšľaš ako to spojiť... Nájdi si voľnú chvíľu a skús si odpovedať na týchto pár otázok. 1 - Čo robím vo svojom voľnom čase najradšej? 2 - Koľko času trávim kreatívnymi činnosťami? 3 - Chcem si v budúcnosti zarábať tým čo ma baví? Ako profesionáli z herného priemyslu sme si prešli podobnými otázkami a väčšina z nás sa zhoduje v jednom. Kreslenie a hry nás bavili už ako malých. Kreatívne činnosti boli naše najobľúbenejšie. A predstava monotónnej manuálnej činnosti ako práce nás desila aj v nočných morách. Ak k tomu pridáme spojenie hier a artu - začína sa nám ukazovať cesta. Ani jedna otázka sa nepýta na tvoje ciele? Mnohí z nás totiž mali ciele ako “budem pracovať pre Blizzard, budem najúspešnejší indie grafik, budem game art rockstar“... S odstupom ti väčšina arťákov povie, že sa týchto cieľov niekde v procese vzdali. Urobili tak preto, lebo pochopili, že to z čoho majú radosť, je ich hobby a práca. Teda byť herný arťák. Nie cieľ ale cesta. Pri určovaní svojich cieľov rozmýšľaj nad cestou, nie len výsledkom! Výsledky sú krátkodobé. Dá sa z nich tešiť len chvíľu a potom ťa môže zvalcovať návrat do náročnej či priam nemožnej snahy dopracovať sa k ďalšiemu cieľu. Ak je navyše výsledkom neúspech, získame pocit, že celá naša snaha vyšla nazmar. Zaručený recept na “burnout”. Ak si ako cieľ stanovíš cestu, výsledky sa stanú skúsenosťami, skillom, známkami úspechu. Neúspech sa stane smerovou tabuľou, ktorá ti ukáže slepé uličky. Aké ciele si teda treba stanoviť? Tak napríklad: 1 - Baví ma herný priemysel a art a viem si predstaviť, že sa tým budem v budúcnosti živiť. 2 - Chcem robiť to čo ma baví, a budem to skúšať bez ohľadu na neúspech. 3 - Chcem sa na tejto ceste naučiť čo najviac o tom čo ma baví. 4 - Chcem si užívať svoju prácu a byť stále lepší / lepšia. Ciele mám, čo teraz?Paráda! Teraz je dôležité získať informácie a prehľad a premyslieť si nasledujúce kroky. Baví ťa viac 2D, 3D alebo oboje? Chceš v budúcnosti robiť charaktery, prostredie stroje, props… Ak vieš presne čo chceš, čo ťa z artu a hier baví najviac - patríš do skupiny špecialistov Ak stále nevieš, hľadáš a zisťuješ čo je to pravé pre teba - si generalist. Ak sa nevidíš ani v jednej skupine, nevadí, každý môže prejsť z jednej do druhej, prípadne byť v oboch. Vkaždom prípade pre tých nerozhodnejších je lepšie začať ako generalist. No dobre ale aký je rozdiel? Generalist - alebo generalista je arťák, ktorý rád kreslí všetko. Možno v tom nie je najlepší, ale vie sa rýchlo prispôsobiť, rád strieda rôzne námety a štýly a rád spolupracuje s ďalšími grafikmi na spoločnom cieli. Generalisti majú často krát aj drobnú špecializáciu. Napríklad môžeš byť generalist ktorý je ale veľmi dobrý v kreslení vozidiel. Ak tvoj team dostane za úlohu nakresliť vozidlo, charaktery a props - Ty si vezmeš práve vozidlo.Specialist - teda špecialista je arťák, ktorý sa sústredí na úzky profil úloh. Najznámejšie pozície sú napríklad character artist alebo enviro artist. Títo arťáci preferujú robiť jeden typ úloh v ktorých sú extrémne skúsení a rýchli.Platformy Vo všeobecnsti platí že grafika je úzko spojená s typom platformy. Pozri si ako vyzerajú Mobilné, Desktop, Konzolové, Cross Platform a VR hry. Podľa toho budeš vedieť lepšie určiť, ktorý typ grafiky sa zhoduje s tým čo by si chcel / chcela tvoriť v budúcnosti. Toto sú základné informácie, ktoré potrebuješ zistiť pred ďalšími krokmi. Plánovanie a PrípravaUž poznáš svoje ciele, vieš si predstaviť svoju cestu, a vieš čo ťa asi čaká. Ako teda začať? Stačí ak vieš aké sú tvoje schopnosti, a čo si vyžadujú tvoje ciele. Je to jednoduché. Ak ťa bavia charaktery a chceš robiť 3D animáciu pre konzolové hry - potrebuješ sa učiť modelovať charaktery v 3D software, zistiť si ako sa robia 3D charaktery v konzolových hrách (k čomu je dnes na internete množstvo tutoriálov a článkov) a potrebuješ si vytvoriť portfólio. K portfóliu sa dostaneme v ďalších článkoch. Rýchle zhrnutie 1 - Stanov si ciele a priority, zisti aké máš očakávania. Pozri sa na to realisticky a skromne. Pri výbere pozeraj predovšetkým na svoju budúcnosť, keďže si to ty kto ju bude žiť. 2 - Informuj sa - zisti aký je tvoj skill a preferencie. Pozri si možnosti aké máš na Slovenskom alebo Zahraničnom trhu, a čo vyžadujú. Porovnaj to so sebou a zisti, čo ešte musíš urobiť. 3 - Priprav si jednoduchý plán vecí a úloh, ktoré potrebuješ dokončiť pred prvým zamestnaním. 4 - Dopredu mysli na prípravu portfólia. 5 - Nenechaj sa odradiť! Ak sa chceš dozvedieť viac ohľadom Zamerania, pridaj sa k nám do diskusie na túto tému v Pondelok o 19:00 na Discorde!

prejsť na článok

Územnoplánovacia informácia

Súvisiace služby Porealizačné zameranieGeometrický plán na zriadenie vecného bremenaPorealizačné zameranie pre DMBAVytýčenie hranice pozemkuZameranie adresného boduVytýčenie inžinierskych sietíGeometrický plán na majetkoprávne vysporiadanie pozemkovGeomet

prejsť na článok

3D Zameranie Kaštieľa v Oščadnici

The post 3D Zameranie Kaštieľa v Oščadnici appeared first on SIMP.

prejsť na článok

3D Zameranie Kaštieľa v Hajnej Novej Vsi

The post 3D Zameranie Kaštieľa v Hajnej Novej Vsi appeared first on SIMP.

prejsť na článok

3D zameranie areálu Technako Žilina

The post 3D zameranie areálu Technako Žilina appeared first on SIMP.

prejsť na článok

3D zameranie objektu Veľká obrobňa ZŤS Martin

The post 3D zameranie objektu Veľká obrobňa ZŤS Martin appeared first on SIMP.

prejsť na článok