Máte radi fotenie a radi by ste si ním privyrobili? Čo tak skúsiť predávať vaše fotky online cez fotobanky? Nemusíte byť profesionálny fotograf alebo vlastniť to najdrahšie vybavenie. Nemusíte sa starať o marketing, reklamu a stretnutia s klientami. Len foťte to, čo viete najlepšie a zvyšok nechajte na fotobanku! Predaj cez fotobanky (tzv. microstock) je najľahší a najdostupnejší spôsob, ako zarábať peniaze fotkami. Fotobanky dávajú profesionálom aj amatérom jednoduchú a prehľadnú platformu na nahrávanie a predaj svojich fotiek online. Čo microstock znamená? micro (malé platby) + stock (sklad, databáza fotografií a grafiky "pripravených na použitie") Microstock je teda predaj fotiek z už pripravenej databázy za nízku cenu. Hlavná idea je, že čím sú fotky lacnejšie, tým viac ľudí si ich kúpi. To je v protiklade s tradičnými foto agentúrami na trhu, ktoré sú (či skôr boli) veľmi drahé. Fotobanky sú relatívne nové odvetvie, ktoré je neustále vo vývoji a mení sa a prispôsobuje požiadavkám doby. Momentálne je na trhu niekoľko desiatok fotobánk s miliónmi fotiek, ilustrácií, videí, ale aj zvukov a hudby. Tie najväčšie aktuálne obsahujú viac ako 50 miliónov súborov. Netrúfam si odhadnúť, ako to bude vyzerať za 5 či dokonca 10 rokov. Jedno je však isté. S čoraz väčším nástupom nových technológií a z toho plynúcich nových trendov do všetkých oblastí ľudskej činnosti bude stúpať dopyt aj po aktuálnych obrazových digitálnych súboroch. Zároveň však s čoraz dostupnejšou technológiou bude stúpať aj počet súborov vo fotobankách a každým rokom aj konkurencia. Koncept fotobánk umožňuje amatérskym i profesionálnym fotografom a dizajnérom nahrávať a predávať svoju prácu širokému publiku kupujúcich. Predtým bol trh s agentúrnymi fotografiami dostupný len profesionálom s veľkým portfóliom. Bolo preto veľmi ťažké pre začínajúcich či hobby fotografov preniknúť do tohoto biznisu. Výhody a nevýhody predávania fotiek cez fotobanky + * Sami si určujete, koľko a kedy budete robiť. * Nemusíte sa zaoberať reklamou a marketingom - to robí za vás fotobanka. * Relatívne dostupný zárobok s určitou zotrvačnosťou. Niektoré mesiace môžete zvolniť alebo dokonca nepridať vôbec nič, napriek tomu vaše príjmy budú prúdiť naďalej z už predtým nahraných fotiek. * Rozšírite si obzory, spoznáte nových ľudí (cez diskusné fóra a rôzne akcie, ktoré fotobanky organizujú) a získate nové skúsenosti. * Zlepšíte sa aj v ostatných oblastiach fotografie, pretože fotobanky sú zároveň aj zdrojom inšpirácie a začínajúcim fotografom môžu pomáhať aj v zdokonaľovaní techniky fotenia – väčšina z nich povie konkrétne dôvody, prečo fotky zamietla. * Pridávaním fotiek do fotobánk si môžete zlepšiť znalosti angličtiny. * Pokiaľ budete dostatočne vytrvalí, môžu sa stať fotobanky vaším hlavným príjmom. * Zhodnotíte fotky, ktoré by inak ležali navždy odložené v šuflíku. * Ak už vlastníte zrkadlovku a grafický program, vaše počiatočné náklady sú takmer nulové. - * Hlavne zo začiatku to zaberie veľa času. * Ak to vzdáte príliš skoro, nezarobíte nič. Najpopulárnejšie fotobanky a ich webové stránky Existuje pomerne veľa agentúr, kde si môžete vyskúšať nahrať svoje obrázky. Stať sa prispievateľom je v niektorých úplne jednoduché, kým v iných to môže byť celkom problém. Najťažšie je dostať sa do Shutterstock a iStock. Väčšina fotografov to bude musieť skúsiť viackrát, aby boli prijatí. Oproti tomu niektoré ďalšie stránky - ako Dreamstime a Fotolia - nemajú vstupné testy, takže môžete začať rovno nahrávať. Môžu sa tiež líšiť v užívateľskom rozhraní, výške provízií a v daňových sadzbách. Tu je zoznam tých najpopulárnejších: * Shutterstock * iStockphoto * Fotolia * 123 RF * Dreamstime * Canstockphoto * Depositphoto * Alamy * Pond5 Každá fotka, ktorú nahráte do fotobanky, by mala byť dôsledne vybraná a upravená. Mala by byť čo najkvalitnejšia a vhodná pre fotobankové použitie, inak bude zamietnutá. Nezabúdajte, že konkurenciou jej môžu byť stovky podobných fotiek z celého sveta... Ak vás táto téma zaujala, viac o predaji fotiek cez fotobanky sa môžete dozvedieť v tomto Kindle ebooku: #fotobanky #microstock #predaj #online #fotky #fotograf #amater #agentura #shutterstock #fotolia #dreamstime #istockphoto
Odpoveď je jednoduchá - nie, fotobanky nič za vás robiť nebudú :) Ale môžu vám pomôcť sa oveľa zlepšiť. Ak naozaj chcete. Záleží iba na vás... Fotobanka je niečo ako osobný tréner. Vie motivovať, ale odmakať si to musíte vy. Položte si najskôr otázku
prejsť na článokV súčastnosti je na trhu už naozaj veľké množstvo fotobánk a pre začiatočníka v tejto oblasti môže byť celkom problém sa v nich zorientovať. V princípe sú si podobné, avšak líšia sa z pohľadu pravidiel, nárokov, uživateľského rozhrania, ponúkaných provízi
prejsť na článokKúzelné Vianoce Rok 2021 je skoro na konci a vy spomínate aký vôbec bol? Nechajte si spraviť krásne a nezabudnuteľné spomienky na ktoré si vždy s radosťou spomeniete. Uchovajte si viac hmatateľných spomienok a darujte si pod stromček jedinečné záži
prejsť na článokTrendy vo fotografii sa stále vyvíjajú a menia a na svadobných fotkách je to vidieť mnohonásobne. Také fotografie sa schovávajú na celý život, a tak máte možnosť porovnať svadobné fotky rodičov, starých rodičov… A spravidla tam vidíte veľké vizuálne zmeny
prejsť na článokČi už plánujete fotiť len tak pre radosť, alebo pre fotobanky, či dokonca pokukujete aj po nejakej platenej zakázke, skôr či neskôr sa stretnete s odbornou terminológiou, popisujúcou rôzne druhy licencií. Tu som pre vás pripravil stručný prehľad základnýc
prejsť na článok