Ženevská premiéra ŠKODA VISION X kombinuje CNG, benzín a elektrinu

ŠKODA AUTO na tohtoročnom autosalóne v Ženeve (6. 18. marca) nahliadne do automobilovej budúcnosti. Česká automobilka prvýkrát predstaví automobil, ktorý na pohon využíva CNG, benzín a elektrinu. Štúdia ŠKODA VISION X rozvíja dizajnový jazyk SUV modelov a zároveň predstavuje aj nové hybridné hnacie ústrojenstvo. Mimoriadne ekologická koncepcia, kombinujúca spaľovací motor na stlačený zemný plyn, resp. benzín a elektromotor, sa vyznačuje spontánnym priebehom krivky výkonu, vyššou agilitou a nízkou úrovňou emisií iba 89 g CO2 /km. ŠKODA VISION X môže vďaka inovatívnemu hnaciemu ústrojenstvu využívať podľa potreby pohon predných, zadných alebo všetkých kolies. „V spoločnosti ŠKODA AUTO bežia prípravy a práce na vývoji mobility zajtrajška na plné obrátky, hovorí Christian Strube, člen predstavenstva spoločnosti ŠKODA AUTO za oblasť technického vývoja. „S hybridnou štúdiou ŠKODA VISION X dávame nahliadnuť do budúceho vývoja našej modelovej palety. Vozidlá s pohonom na CNG sú čisté a cenovo výhodné. A hybridný pohon predstavuje pre našich zákazníkov vstup do bezemisnej mobility, dodáva Strube. Mimoriadne ekologická koncepcia hnacieho ústrojenstva v štúdii mestského crossoveru, lakovanej v odtieni FlexGreen, zaujme svojou kombináciou spaľovacieho motora na CNG (compressed natural gas stlačený zemný plyn), resp. benzín a dvoch elektromotorov. Nová technika umožňuje vozidlu dosiahnuť mimoriadne nízke hodnoty emisií CO2 89 g / km. Spaľovacím motorom je agregát 1,5 TSI G-TEC, štvorvalec, preplňovaný turbodúchadlom, vyvinutým špeciálne pre spaľovanie stlačeného zemného plynu, resp. benzínu. Pri prevádzke na CNG motor podáva maximálny výkon 96 kW (130 k) a maximálny krútiaci moment 250 Nm. Nádrže na CNG sa nachádzajú pod zadným sedadlom a za zadnou nápravou. Spaľovací motor roztáča kolesá prednej nápravy, kolesá zadnej nápravy poháňa elektromotor. Ten sa zapína len v prípade potreby keď je potrebné aktivovať väčšiu silu pri rozjazde (boost-efekt) alebo zlepšiť trakciu napr. mimo spevnených ciest. Kapacita kompaktných akumulátorov pre elektromotor postačí na to, aby štúdia s čisto elektrickým pohonom prešla až dva kilometre. VISION X je prvým automobilom značky ŠKODA s pohonom všetkých kolies, ktorý nemá kardanový hriadeľ. Výhody sú jasné: nižšia hmotnosť automaticky znamená nižšiu spotrebu. Elektromotor sa navyše zapája len vtedy, keď je to potrebné. Pohonnú jednotku na CNG podporujú dva elektromotory. Spaľovací motor spojený s remeňom, poháňaným štartovacím generátorom (RSG), a druhý elektromotor na zadnej náprave spoločne zaisťujú funkciu pohonu všetkých kolies. Energiu čerpá elektromotor zo 48 voltového ion-lítiového batériového palubného systému. Vďaka rekuperácii sa ion-lithiové batérie za jazdy dobíjajú: pri brzdení a tzv. plachtení premieňa VISION X kinetickú energiu na energiu elektrickú, ktorú ukladá do akumulátorov a neskôr využíva pri jazde. Maximálny krútiaci moment elektromotora 70 Nm je k dispozícii hneď od rozjazdu. Vďaka tomu je rozbiehanie spontánne a zrýchľovanie výrazne intenzívnejšie. Medzi výhody použitých akumulátorov patrí najmä nízka hmotnosť, vyššia kapacita a dostupná cena. Štúdia jazdí podľa potreby s pohonom predných, zadných alebo všetkých kolies. Zadné kolesá na ceste prenášajú krútiaci moment 1000 Nm. Celkový dojazd na jedno natankovanie CNG / benzín predstavuje až 650 kilometrov. Systémový výkon oboch pohonných jednotiek umožňuje vozidlu ŠKODA VISION X zrýchlenie z 0 na 100 km / h za 9,3 s, maximálna rýchlosť je 200 km/h. Stratégia elektromobility V globálnej rastovej stratégii spoločnosti ŠKODA AUTO zohráva elektromobilita kľúčovú úlohu. Elektrifikácia modelovej palety značky ŠKODA odštartuje už v roku 2019 uvedením modelu ŠKODA SUPERB s plug-in-hybridným pohonom. Popri tom bude ŠKODA AUTO v Mladej Boleslavi od roku 2019 vyrábať aj elektrické komponenty pre plug-in-hybridy ďalších značiek koncernu Volkswagen. Krátko na to bude nasledovať prvý úplne nový sériovo vyrábaný automobil značky ŠKODA s čisto elektrickým pohonom. Do roku 2025 značka svoju ponuku hybridných vozidiel a elektromobilov v rôznych segmentoch ešte výrazne rozšíri.

prejsť na článok

Ručný reset servisných intervalov

Škoda Octavia I reset_SRI_Octavia_I.pdf Škoda Octavia II reset_SRI_Octavia_II.pdf Škoda Fabia I reset_SRI_Fabia_I.pdf Škoda Fabia II reset_SRI_Fabia_II.pdf Škoda Roomster reset_SRI_Roomster.pdf The post Ručný reset servisných in

prejsť na článok

ŠKODA si patentovala skladaciu kolobežku

Koncept kolobežky s logom ŠKODA je najnovším prvkom ,Simply Clever pre trvalo udržateľnú mobilitu v mestskom prostredí. Patentovaný skladací mechanizmus umožňuje kolobežku jednoducho umiestniť nad dojazdové náhradné koleso a pod podlahu batožinového pries

prejsť na článok

VIDEO: ŠKODA KODIAQ RS je najrýchlejšie sedemmiestne SUV na Nordschleife!

ŠKODA ešte pred spustením predaja nového automobilu ŠKODA KODIAQ RS poslala pretekárku Sabine Schmitzovú v tomto pripravovanom modeli na rekordnú jazdu Zeleným peklom. Česká automobilka tak prezentuje výkonný potenciál tohto sedemmiestneho SUV. Zábery vo

prejsť na článok

Škoda Fabia 1.0 MPI Active

Škoda Fabia 1.0 MPI Active 7 799 € tec

prejsť na článok

Aula internacional 5 (B2.2)

Aula internacional 5 zohľadňuje požiadavky Spoločného európskeho referenčného rámca pre jazyky, kombinuje moderný prístup k výučbe jazykov s prístupom odpovedajúcim... The post Aula internacional 5 (B2.2) appeared first on espanolparati.sk.

prejsť na článok