Žiadny nový plastový odpad

Napriek tomu, že covid prispel k navýšeniu jednorazových plastových obalov, inovátor na poli výroby plastových obalov pripomína dôležitosť návratu k myšlienke a realizácie jeho zbytočného nenavýšenia. A to nikde na našej planéte. Spoločnosť Werner & Mertz, výrobca ekologickej drogérie Frosch, s každou novou inováciou dokazuje, že to možné je. Cieľ firmy je jasný. Vytvárať obalový materiál tak, aby nevznikal žiadny nový plastový odpad. Spoločnosť sa zaviazala, že do roku 2025 bude všetky produkty predávať len v obaloch z jedného druhu plastu, to znamená, že budú recyklovateľné. A to je možné len, ak budú produkty vyrobené len z recyklátu zo spotrebiteľských plastov. Inovatívny stand-up pouches z jednotného materiálu zaručí 100 % recyklovateľnosť použitého plastu vo vysokej kvalite. Frosch je ekologická voľba pre ekologických začiatočníkov, širokú obec premýšľajúcich zákazníkov, ale aj pre zapálených ekologických expertov. Dôležité je, aby bol ekologický nielen obsah, ale aj obal. Frosch navyše dokazuje, že je aj napriek používaniu prírodných zložiek rovnako účinný, ako produkty iných značiek na chemickom základe. Frosch prírodnými účinnými látkami vsádza na osvedčené domáce prostriedky, ako ocot, citrón, levanduľa alebo sóda. Tieto zabezpečujú biologickú rozložiteľnosť. Ten, kto má krbové alebo iné kachle so sklenenými dvierkami, môže vyskúšať vysoko účinnú silu napríklad Frosch Čističa na kuchyne s prírodnou sódou, ktorý prekvapí silou pri čistení. „Keďže hovoríme o prelomových technológiách na triedenie plastového odpadu, otázka je, prečo nie je podiel recyklovateľného obalového plastu  vyšší vo všetkých odvetviach. Odpoveď je jednoduchá. Realizácia je stále len a len na človeku, na tom, ako veľmi mu záleží na vlastnom konaní voči planéte. Recyklovateľnosť obalov má zmysel iba, ak možno recyklát kvalitne využiť. V posledných rokoch sa využitie recyklátu v obaloch príliš  nezvýšilo, ako ukazujú údaje v prieskumoch. Žiaľ, surová ropa, ktorá sa teší daňovým úľavám, je stále lacnejšia ako spotrebiteľský recyklát. Preto mnohé spoločnosti aj naďalej používajú v obaloch primárny plast. Dobrovoľnými záväzkami niektorých spoločností však nemožno dosiahnuť ciele v oblasti ochrany klímy. Potrebné sú opatrenia zo strany vlády,“ hovorí Reinhard Schneider, majiteľ spoločnosti Werner & Mertz. „Na značke Frosch sa mi páči veľa vecí. Napríklad portfólio, účinnosť výrobkov, ale predovšetkým jej zodpovedné správanie. Aktivity podobne zmýšľajúcich značiek  treba podporovať. Nerobiť ekológiu pre ekológiu, ale pre skutočnú pomoc planéte. Ak by sa našlo viac takých spoločností, bol by ich hlas mocnejší a určite by prispel k legislatívnym zmenám, ktoré sú na ceste k ochrane životného prostredia nevyhnutné,“ uvádza Jiří Kerchler, marketingový riaditeľ spoločnosti Melitta ČR s.r.o., distribútora značky Frosch pre český a slovenský trh. „Iniciatíva značky Frosch je zameraná na povrchovo aktívne látky na báze obnoviteľných európskych rastlín, čím sú ochránené tropické regióny a zdroje. Zároveň podporuje domácu biologickú rozmanitosť. Frosch sústreďuje pozornosť na znášanlivosť produktov s pokožkou a len veľmi šetrne používa konzervačné látky a parfumované zložky. Všetky receptúry sú dermatologicky testované. Je priekopníkom recyklovateľného obalového materiálu a na priehľadné PET fľaše používa 100 % recyklovateľný materiál (plastový odpad),“ dodáva Jiří Krechler. „Počas svojej existencie získal Frosch množstvo ocenení a certifikátov, ktoré dodávajú váhu jeho slovám a zodpovednému správaniu. Svoj prístup má založený na princípe cirkulárnej ekonomiky – Cradle-to-Cradle, tzn. výroba a životný cyklus výrobkov sú efektívne a súčasne nevytvárajú odpad,“ uvádza Anna Stoklasová, brand manažérka spoločnosti Melitta ČR, distribútora značky Frosch pre český a slovenský trh. „V roku 2013 sme boli prví na svete, kto certifikoval produkty na čistenie podľa prísneho Cradle to Cradle GOLD štandardu. Ide o neškodný a úplný návrat surovín späť do prírody, technickú recykláciu materiálu bez znižovania kvality použitého materiálu a jeho znovu použitie pri výrobe nového produktu. Produkty so zelenou žabkou na obale sú ekologické počas celého životného cyklu. Zohľadňujeme ekologické princípy pri výbere surovín a voľbe dodávateľov, pri práci s energiami. Dôležité je, aby boli všetky produkty ľahko biologicky odbúrateľné, obaly úplne recyklovateľné a naše produkty nezanechávali žiadnu ekologickú stopu,“dodáva Anna Stoklasová. Čistenie a spracovanie spotrebiteľského plastového odpadu je náročná disciplína a jeho využiteľnosť je preto obmedzená. Na získanie čistého plastového granulátu v dostatočnej kvalite preto Werner & Mertz využíva prelomovú technológiu vysokorýchlostnej laserovej spektroskopie, ktorú v spolupráci s Werner & Mertz vyvinula spoločnosť Unisensor. Výsledky sú jedinečné. Vďaka tejto inovatívnej technológii je spoločnosť  Werner & Mertz schopná vyrábať plastové obaly z recyklátu v kvalite, ktorá umožňuje ich využitie aj v kozmetickom priemysle, ktorý podlieha prísnym hygienickým štandardom. Vzniknutý PET granulát bol testovaný nezávislou spoločnosťou a vyhodnotený ako bezpečný pre kontakt nielen s kozmetikou, ale aj s potravinami. Vďaka tejto technológii dosiahla spoločnosť až 80 % podiel plastov zo spotrebiteľských zdrojov v plastových obaloch. Tu však jej cesta nekončí. Obalový materiál všetkých produktov sa postupne zjednocuje a vzniknuté produkty sú kompletne recyklovateľné, vrátane etikety, ktorá je potlačená netoxickým, vodou zmývateľným atramentom. Aktuálna recyklovateľnosť produktov naprieč celým portfóliom dosahuje obdivuhodných 74,3 % (2021, New Plastics Economy 2021 Recycling Study). V roku 2019 bola ekologická drogéria Frosch prvou značkou ponúkajúcou sprchovacie gély v obaloch zo 100 % recyklátu. Vďaka konceptu Open Innovation, kde žiadne svoje inovácie na poli ekológie nepatentuje, sa zasadila o rozšírenie využívania recyklovaného obalového materiálu naprieč celým kozmetickým odvetvím. V roku 2003 získala spoločnosť Werner & Mertz certifikát EMAS, ktorý každoročne úspešne obhajuje. EMAS je jedna z najväčších a najkomplexnejších európskych certifikácií týkajúcich sa ekológie a ochrany životného prostredia, ktorej predchádza dôkladný audit. Hodnotí sa celkové fungovanie firmy od výrobného procesu, cez produkt až po inovácie. Podrobný audit podstupuje každý rok dobrovoľne. Medzi ďalšie ocenenia patrí CRADLE TO CRADLE® – certifikácia udeľovaná jednotlivým produktom. Potvrdzuje, že všetok obalový aj výrobný materiál, vrátane použitých čistiacich látok zostáva v uzatvorenom kolobehu. Výrobok nezanecháva v prírodne absolútne žiadnu stopu. Značka Frosch sa pýši aj certifikátom EU ECOLABEL, ktorý vyhodnocuje spĺňanie ekologických štandardov produktov počas ich životnosti. Teda od ťažby surovín, cez výrobu, distribúciu a likvidáciu. Výrobky Frosch nesú aj označene LEED PLATINUM. Nielen produkty a výrobné procesy sú ekologické, ale aj sídlo spoločnosti má ekologický certifikát. Firma je nielen energeticky sebestačná, vyrába dokonca o 20 % viac energie, než sama spotrebuje. A to vďaka solárnym panelom. Ďalším certifikátom je TÜV SUD ISO 9001, ktorý vyhodnocuje systém riadenia kvality vývoja a dodávok výrobkov. Ďalej GREEN BRANDS – medzinárodné nezávislé ocenenie pre „zelené“ firmy a značky. Frosch je jedna z prvých značiek v Česku a na Slovensku, ktorá sa pýši pečaťou Green Brands. Získala ho v Česku aj na Slovensku. Ocenenie sa udeľuje na dva roky značkám, ktoré prispievajú k trvalo udržateľnému rozvoju, ochrane prírody a klímy. EKO kvalita Frosch v 9 bodoch  Prírodné, ale účinné ingrediencie Dermatologicky testované. Šetrné k pokožke Výrobky neobsahujú škodlivé látky ako sú fosfáty, boráty, formaldehydy, EDTA alebo halogénové organické zlúčeniny Aktívne látky sú z obnoviteľných prírodných zdrojov a šetrné k prírode. Vhodné do čističiek odpadových vôd Minimálne až nulové zaťaženie životného prostredia vďaka využívaniu 100 % recyklátu zo žltých kontajnerov. Obaly sú ďalej recyklovateľné Udržateľné farby na etiketách – nezávadné pre životné prostredie ani pre zdravie človeka, vhodné na recykláciu Vegánske, netestované na zvieratách. Udržateľná a energeticky úsporná výroba Firma má vlastné zariadenie na úpravu odpadovej vody Tradícia už od roku 1986. Jedlá sóda – univerzálny pomocník Jedlá sóda je neprekonateľný pomocník a možno ju použiť prakticky na všetky povrchy. Okrem odstraňovania odolných škvŕn pohlcuje aj zápach a leští. S pokojom v duši ju môžete použiť aj v blízkosti potravín. Jedlá sóda spoľahlivo vyčistí zaschnuté usadeniny v rúre a poradí si aj s vodným kameňom. Výborne sa hodí na čistenie skla v krbových kachliach (v krboch). Frosch Čistič na kuchyne s prírodnou sódou je ideálny pomocník. Ide to aj bez rukavíc a voňavo. Tento účinný pomocník v 500 ml balení je v ponuke za 3,72 eur   The post Žiadny nový plastový odpad appeared first on HAIR&BEAUTY.

prejsť na článok

BE GREEN: Ako prebieha recyklácia plastov? Je recyklácia skutočne taká prospešná?

Plasty II.diel V dnešnom svete, kde sa len ťažko zaobídeme bez nformácie ohľadom recyklácie (http://sk.wikipedia.org/wiki/Recykl%C3%A1cia), separovanie plastov stále nepatrí medzi obľúbené aktivity domácností. Plastový odpad v súčasnosti tvorí až 7% z ce

prejsť na článok

6 dôvodov prečo si zamilujete tuhý šampón

5 / 5 ( Počet hlasov 1 ) Priznám sa, že pojem tuhý šampón som evidovala už dlho ale vyskúšala som ho až nedávno. A musím povedať, že to bola chyba. Mala som ho začat používať o

prejsť na článok

Ako triediť odpad a čo znamenajú recyklačné značky a symboly

Separovať odpad sa ľahšie povie, než spraví. Veď predsa stačí oddeliť papier, sklo a plasty od ostatného odpadu. V praxi však prídeme na to, že veľakrát netušíme, z čoho je obal vyrobený a do ktorej nádoby patrí. A čo vôbec znamenajú všetky tie zvláštne z

prejsť na článok

Od 21. septembra 2020 nový kurz pre začiatočníkov

Nový kurz sm system od 21.9.202 pre začiatočníkov. The post Od 21. septembra 2020 nový kurz pre začiatočníkov appeared first on SM systém Poprad - Cvičenie pre zdravý chrbát.

prejsť na článok