Často sa stretávame s cieľom majiteľov e-shopov zvyšovať návštevnosť s domnením, že ak dosiahnu vyššiu návštevnosť, budú mať aj viac objednávok. Čo sa však zamyslieť nad tým, akú máme reálne mieru konverzie pri súčasnej návštevnosti a ako ju môžeme zvýšiť a teda pri rovnakej návštevnosti predávať viac? Ak váš internetový obchod navštívi 1000 užívateľov a reálne máte z týchto návštev iba 10 objednávok, miera konverzie je 1%. Takto nízka miera konverzie vraví o tom, že zrejme nie všetko bude v e-shope v poriadku a iba 1% našich potencionálnych zákazníkov dokážeme presvedčiť k tomu, aby u nás tovar objednali. Čo všetko môže stáť v ceste za úspešným dokončením objednávky? Nedôveryhodný dizajn e-shopu Dbajte na to, aby dizajn Vášho e-shopu korešpondoval s charakterom predávaného tovaru, aby mal správne zvolené farby a aby sa užívatelia v ňom cítili dobre. Ak využívate krabicové e-shopové riešenie s preddefinovanými vzhľadmi, investujte aspoň do vytvorenia peknej hlavičky a loga pre váš e-shop, prípadne si dajte vytvoriť grafiku na mieru. Táto investícia sa vám určite vráti v krátkom čase. Nedostatočné informácie o dopytovanom produkte Toto je azda najväčší vinník miery ochodov zo stránky a nedokončenia objednávky. Dbajte teda na to, aby ste aspoň pri najpredávanejších produktoch mali vždy peknú galériu obrázkov, čo najlepší popis produktu vrátane parametrov, hodnotenia produktu od užívateľov a doplnkové príslušenstvo či podobné produkty. Posledné dve spomínané majú za úlohu zvyšovať priemernú hodnotu objednávky. Ak sa neviete k úprave produktov takpovediac dokopať z dôvodu, že ich máte v e-shope veľmi veľa, začnite postupne. Vyšpecifikujte si na základe štatistích TOP 20, TOP 50, TOP 100 produktov a upravujte postupne. Skladová dostupnosť tovaru Očakávania spotrebiteľov na dostupnosť a doručenie tovaru, prípadne jeho osobné prevzatie sa behom posledných rokov dostali na maximum. Už dávno nežijeme v čase, kedy by naši zákazníci boli ochotní na tovar čakať týždeň, či dva, ak samozrejme nejde o produkty vyrábané na mieru. Dnešným trendom je dnes objednať a zajtra mať doručené, alebo si ísť prevziať osobne. Ak nie ste schopní doručovať tovar do 3 dní, je možné, že vás konkurencia prevalcuje a vaši potencionálni zákazníci radšej nakúpia v inom e-shope. Tento trend udávajú najväčšie internetové obchody, ktoré si postupom času vypracovali dokonalý doručovací systém a ponúkajú zákazníkom odberné miesta, či možnosť navštívenia vlastných showroomov. Nevyhovujúci spôsob platby Ako predajca by ste nemali limitovať nakupujúcich v možnostiach platby, čiže obmedzenie platieb napríklad iba na platbu vopred pred doručením, môže byť výraznou prekážkou k dokončeniu objednávky. Štandardom vo vašom obchode by malo byť možnosť platiť na dobierku, prevodom na bankový účet, či platobnou kartou. Pri zavedení platby platobnou kartou však nezabudnite na to, že sa spája s dodatočnými poplatkami banke, preto si dôkladne prezistite informácie o poplatkoch priamo vo vašej banke. Nevyhovujúci spôsob dopravy Hovoríte si, že budete zasielať iba poštou a nechce sa vám riešiť papierovačky s kuriérskou spoločnosťou? Pri spôsoboch dopravy takisto netreba byť tvrdohlavý, čo znamená, že by ste vašim zákazníkom mali doručovať minimálne poštou a kuriérskou spoločnosťou. Ak to spojíte ešte s možnosťou osobného odberu, či odberných miest, nebudú vám mať čo vaši zákazníci vytknúť. Zložitý objednávkový proces Proces objednania tovaru by mal byť čo najjednoduchší, čiže nevyžadujte pri ňom informácie, ktoré skutočne nepotrebujete k vybaveniu objednávky. Dokončiť objednávku by mal byť zákazník schopný maximálne na 4 kroky, preto sa vyhnite zložitým 10 krokovým košíkom. Potreba registrácie pred objednávkou Vyžadovanie registrácie zákazníka do systému pred dokončením objednávky naozaj už nie je „in“. Zákazníci chcú nakúpiť čo najrýchlejšie, neklaďte im teda polená pod nohy, inak z vášho obchodu odídu bez dokončenej objednávky. Môžnosť registrácie im keď tak ponúknite jednoduchým checkboxom v niektorom z krokov v košíku, no nezabudnite dať zákazníkom aj dobré dôvody, prečo sa registrovať, čo môžu byť napríklad správa faktúr, rýchlejšie vybavenie objednávok, bonusový systém a podobne. Pofidérne obchodné podmienky Toto je časť, ktorú ešte pred pár rokmi takmer nikto neriešil, ľudia si len sporadicky čítali obchodné podmienky e-shopov, ktoré boli často vo veľmi zlom stave. Vývojom internetového nakupovania však dozreli aj kupujúci a tí sú čím ďalej obozretnejší, čo je samozrejme iba dobre. Inšpirovať sa, ako správne napísať obchodné podmienky e-shopu, môžete na webstránke Shoptetu. Takisto si môžete dať vypracovať obchodné podmienky na mieru spoločnostiam, ktoré sa tým zaoberajú. Absencia certifikátu bezpečného nákupu Využívate porovnávače ako zdroj návštev a objednávok vášho e-shopu? Nezabudnite si v tom prípade implementovať zasielanie hodnotiacich formulárov od najznámejších porovnávačov heureka.sk, pricemania.sk a najnakup.sk. Po nazbieraní minimálneho potrebného množstva hodnotení s určitou známkou, vám bude udelený certifikát bezpečného nákupu, ktorý môže mať výrazný vplyv na mieru konverzie vo vašom e-shope. Certifikáciu internetových obchodov poskytuje aj Slovenská asociácia pre elektronický obchod, ich služba je však narozdiel od porovnávačov spoplatnená. Príspevok Zvyšujeme mieru konverzie v e-shope zobrazený najskôr .
Určite ste už počuli, že farbou roka 2020 je Classic Blue – teda klasická modrá. Spoločnosť Pantone vybrala túto farbu z dôvodu, aby priniesla pocit pokoja a mieru pre ľudskú dušu a ponúkla útočisko. My sa však dnes zameriame na inú farbu, ktorú ste si v
prejsť na článokVýhody mobilných aplikácií na mieru. Neváhajte nad nimi, môžete byť o krok vpredKaždý podnikateľ chce byť pred svojou konkurenciou o krok napred. Snažia sa preto investovať do rôznych typov propagácie, chce byť skrátka viac vidieť.
prejsť na článokKaždý správny majiteľ e-shopu musí pravidelne sledovať novinky v segmente, ktorý ponúka vo svojom internetovom obchode. Dôležitým aspektom pri využívaní predajného potenciálu produktu, je zaradenie produktu do ponuky internetového obchodu maximálne v deň
prejsť na článokChcete získať sexi džínsy zadarmo? Zapojte sa do do našej facebookovej súťaže a vyhrajte ich! Veď ženský šatník nie je nikdy taký plný, aby sa tam nezmestili nové módne kúsky! Ak sa nechcete spoliehať na šťastie v súťaži, môžete si vytvoriť objednávku v
prejsť na článokFAQ (Frequently Asked Questions) alebo inak povedané, sekcia najčastejších otázok. Jej účelom je, aby používatelia rýchlo našli správne odpovede na často kladené otázky k súvisiacej téme. Prečo sa ju aj dnes oplatí mať na svojom webe či e-shope a ako vám
prejsť na článok